|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

דוח מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס:

אחריות מיוחדת לישי ולשטייניץ על אסון הכרמל

השניים התבצרו בעמדותיהם ולא אפשרו תיקון ליקויים מהותיים בשירותי הכבאות נתניהו נושא באחריות משום שלא התערב במחלוקת אהרונוביץ' נושא באחריות מיניסטריאלית לליקויים במשטרה ובשב"ס כשלים וליקויים חמורים בכל היבטי השריפה בכרמל
20/06/2012  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   השריפה בכרמל - דוח המבקר   |   תגובות
"סדרה ארוכה של ליקויים, כשלים ומחדלים" [צילום: פלאש 90]

   איתמר לוין
ראש קטן שיוביל לשיתוק

   איתמר לוין
ישי ושטייניץ התבצרו בעמדותיהם עד שהיה מאוחר מדי

   איתמר לוין
המבקר אינו קובע מי אחראי לאסון האוטובוס

   איתמר לוין
אלו האחראים העיקריים

   איתמר לוין
האחראים במשטרה: מפקד מחוז הצפון ומחליפו

   איתמר לוין
"מערך הכבאות התגלה כלא ערוך כראוי לאירועים חריגים"

   איתמר לוין
השב"ס והמשטרה לא החליפו מידע חיוני

   איתמר לוין
אין מדיניות למניעת שריפות יער וחורש

   איתמר לוין
רכבים מבצעיים של שירותי הכבאות יצאו לקניות

שר הפנים אלי ישי ושר האוצר יובל שטייניץ, נושאים באחריות מיוחדת למחדלים שהביאו לאסון השריפה בכרמל בדצמבר 2010. ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא באחריות משום שלא התערב במחלוקת בין השניים, למרות שידע על מצבם העגום של שירותי הכבאות. השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', שתפקד היטב במהלך השריפה, נושא באחריות מיניסטריאלית לליקויים החמורים שהתגלו בתפקוד המשטרה ושירות בתי הסוהר. כך קובע (יום ד', 20.6.12) מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בדוח על השריפה.

האחריות המיוחדת של ישי ושטייניץ נובעת מכך ששניהם דבקו בגישות קיצוניות: ישי דרש תקציב לכל צורכי מערך הכיבוי, ושטייניץ היתנה כל שקל בביצוע רפורמה מקיפה במבנהו של המערך. לדעת לינדנשטראוס, שניהם היו חייבים להיות ערים לסכנה החמורה לחיי אדם בשל הליקויים הקשים במערך הכבאות, ולמצוא דרכים לתקצב באופן מיידי את הצרכים החיוניים ביותר.
מבקר המדינה - השריפה בכרמל: תקציר הדוח
מבקר המדינה - השריפה בכרמל: הקדמה
מבקר המדינה - השריפה בכרמל: לוח זמנים לאירועי היום הראשון
מבקר המדינה - השריפה בכרמל: רשימת הנספים
דוח הביקורת המלא על השרפה בכרמל - דצמבר 2010 - מחדלים, כשלים ומסקנות
ממצאי הביקורת על השרפה בכרמל, שפורטו בדוח נרחב ומקיף זה, מעלים ליקויים, כשלים ומחדלים חמורים הנוגעים למערך הכבאות וההצלה, למשטרת ישראל, לשירות בתי הסוהר וכן לגורמים נוספים הנוגעים לכיבוי ולמניעת שרפות בהיקף נרחב, ובהם רשויות מקומיות, הרשות לשמירת הטבע והגנים ומערכת הביטחון. הליקויים והכשלים החמורים שנמצאו והמחדלים שנחשפו כאן נוגעים להיערכות המוקדמת של הכוחות ולפעולות שננקטו מיד לאחר פרוץ השרפה ובמהלך יומה הראשון, כמו גם לליקויים כבדי משקל בסדרי הפיקוד והשליטה של הארגונים הנזכרים וליכולת התיאום ושיתוף הפעולה ביניהם בעת אירוע כזה. 44 אישה ואיש, ונער ביניהם, כולם "מלח הארץ", נספו בדלקה ענקית בכרמל. 44 משפחות שכולות שעולמן חרב עליהן, השואלות למה? מדוע לא נמנע מבעוד מועד מאוטובוס הצוערים לעלות לכיוון כלא דמון, כאשר הסכנה המרחפת על מי שעולה בכביש מכלא הכרמל לכיוון כלא דמון הייתה חייבת להיות ברורה לכול, בשל ענני העשן הכבד ולהבות האש הענקיות, שנראו גם למרחקים; ולא פחות חשוב - על אף מידע שכבר היה בידי הגורמים המקצועיים או היה אמור להיות בידיהם באותה עת? האם פעלו מפקדי המשטרה בעת השרפה כפי שהיו חייבים לנהוג על פי הפקודות? האם פעלו מפקדי שב"ס כפי שהיו אמורים לפעול כשיצאו לחלץ את אסירי כלא דמון? כיצד פעלו אמצעי הקשר בין הכוחות השונים בשטח? האם היה מערך הכבאות וההצלה ערוך ומוכן באופן ראוי בעת פרוץ השרפה? השאלות קשות, ולא לכולן נמצא מענה מניח את הדעת. שאלה מרכזית שעסקנו בה היא שאלת האחריות לדברים ומי נושא בה: באוקטובר 2009, כשנה וחודשיים לפני השרפה, חסרו לטענת נציב כבאות והצלה, 200 כבאים בשל חוסר תקציב. באותה עת חסרו 130 רכבי כיבוי, ורכבי הכיבוי שהיו בפעילות לא רועננו כמקובל. גם זאת: לא הייתה מערכת מחשוב כנדרש. מלאי החירום של החומרים מעכבי הבערה היה בעת האירוע 10% בלבד מהמלאי הנדרש. ניתן להמחשה פירוט קצר בעניין זה, המצביע, בסופו של יום, על המחדלים החמורים שהעלנו בבדיקתנו בנושא זה: על פי המדיניות של הקרן לכוננות וסיוע בכיבוי אש מהאוויר של שרפות ביערות, בשמורות טבע, בשטחים פתוחים, ביעדים אסטרטגיים לאומיים וביישובים בפריפריה, המלאי השוטף של החומרים מעכבי הבערה צריך לכלול 250 טון ומלאי החירום 200 טון. אף על פי כן, ביום פרוץ השרפה, 2.12.10, היו במלאי הכולל של חומרים מעכבי הבערה של מדינת ישראל 20 טון בלבד. הייתכן? 20 טון לעומת מאות טונות של חומרים כימיים המסייעים בדיכוי האש? מי אחראי לכך שמספרם של הכבאים בארץ הוא כרבע ממספרם של כבאים מקצועיים בעולם המערבי במדינות שמספר תושביהן דומה? מספר רכבי הכיבוי בישראל לנפש הוא כרבע ממספרם בארצות שונות בחו"ל. מספר המנופים והסולמות לנפש בישראל הוא כמחצית בלבד ממספרם בחו"ל. ביום 30.12.09, כשנה לפני השרפה, בסיכום דיון עם ראש הממשלה (דיון שהתקיים לבקשת שר הפנים), מגלה יו"ר ועד הכבאים בישראל: "המצב היום הוא מצב של התרסקות. כבאי בשטח נדרש להחליט מי יחיה ומי ימות". יודגש כבר בשלב זה, כי אין אנו טוענים ששר האוצר או שר הפנים אשמים חלילה במותם של 44 קרבנות השרפה הנוראה בכרמל. טענה זו אסור באיסור חמור לטעון, כי אין בה כל ממש. אכן, היו כאן מחדלים קשים מאוד של גורמים שונים שנבדקו על ידינו. שר הפנים הגדיר את המצב פעמים מספר כ"קטסטרופה", והוא, כידוע, השר הממונה על נושא הכיבוי וההצלה. שר האוצר סבר, בפרשה זו, כי תפקידו הייחודי הוא לשמור על מסגרת התקציב, וכי תוספת תקציב ללא רפורמה כמוה כבזבוז כספי ציבור. השר שואל, האם עליו להיות אחראי לכל חסר תקציבי בכל משרד ממשלתי, אם תתעוררנה בעיות דומות; שר האוצר סבור כי תפקידו, כחבר ממשלה, שונה במהותו מתפקידם של שרים אחרים, באשר תפקידו הוא לשמור על המסגרת התקציבית והכלכלית כנגד הדרישות והלחצים המופנים מכל עבר, מוצדקות ככל שתהיינה. הוא בגדר "מתאם" ו"שומר סף" בלבד, היושב על "ברזי התקציב" ומונע חריגות מן התקציב שאושר על-ידי הממשלה והכנסת. אני בטוח כי שר האוצר, חבר בכיר בממשלה ובכלל זה בקבינט הביטחוני, ידע היטב כי מערך הכבאות וההצלה הוא אחד ממרכיבי החירום מצילי החיים המשמעותיים ביותר של המדינה. הסכנות הנשקפות למדינת ישראל בתחום זה הן כבדות משקל ומציאותיות מאוד. אין הערכת מצב ביטחונית כוללת שבה לא יעלה על סדר היום נושא הכיבוי וההצלה. אין זה "גורם נוסף" במגוון הגורמים המרכיבים את נושאי הביטחון הלאומי. זהו גורם מרכזי וראשון במעלה להגנה על המדינה ואזרחיה בעורף ובחזית בעת מבחן. מחדלים בנושא זה מסכנים, ללא צל של ספק, את ביטחוננו והגנתנו. יודגש כי במלחמה באש, מערכות הסיוע הכיבוי והצלת חיי אדם הן הא"ב של קרבות הקיום של תושבי המדינה בעת חירום. השימוש במונח "מלחמה" לציון המאבק באש המתפשטת משקף נכונה את גודלו ועוצמתו של האויב הזה, הקם עלינו, כמו במקרה השרפה הענקית הכרמל. הוא משקף גם את העובדה שהמוכנות לכיבוי השרפה יכולה לשמש משל למוכנות המדינה לאירועי אסון המוני כמו גם למצב חירום לאומי. שרפות ענק, הסבירות לפריצתן גבוהה ביותר, ובתנאי מזג האוויר והיובש הממושך, בלי אמצעי כיבוי נאותים, ובעיקר ללא התקציבים הנדרשים, יש בכוחן להביא לאסונות קשים שיעלו בחיי אדם. מכאן שפעילות מערך הכיבוי אינה ניתנת להשוואה עם פעילותם השוטפת של משרדי הממשלה בדרך כלל בעת רגיעה, תהא חשיבותה אשר תהא - ושוב: בעת מלחמה, עת חירום, באש המתפשטת ומתעצמת עסקינן. אין מחלוקת כי שירותי הכבאות וההצלה, המופקדים על כיבוי דלקות ועל משימות של חילוץ והצלה, הם חוליה חיונית וייחודית בשרשרת הגופים המופקדים בעת שגרה ובעת חירום על הצלת נפשות ועל טיפול בנפגעים בעורף. אף על פי כן, מצב שירותי הכבאות וההצלה החמיר מאז מלחמת לבנון השנייה. לנוכח המצב החמור, שהיה גלוי לראש הממשלה, לשר האוצר, לשר הפנים ולשר לביטחון הפנים ובוודאי לממשלה כולה - מצב של סכנת קריסה בגין העומס הצפוי להיות מוטל עליהם לעת חירום כאשר תושבים רבים יימצאו בסכנת חיים ממשית - היה צורך לתמוך במתן תקציבים לצרכים מידיים הנדרשים לשעת חירום, להצטיידות ולשדרוג, ללא התניה ברפורמה ושינוי מבני - שאף שהם חשובים וחיוניים כשלעצמם, ויש לממשם, הם תהליכים ארוכים וממושכים יותר. ביום 14.12.10, בדיוק 12 יום אחר השרפה הנוראה בכרמל, אמר שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, בישיבת ועדת הכנסת לענייני ביקורת המדינה: "אני מודה שלא ראיתי את האפשרות של השרפה הזו, השרפה הגדולה ביותר, החמורה ביותר, חסרת התקדים בתולדות ישראל". אי-צפיית האפשרות הזו על ידי שר בממשלה הוא כשל משמעותי. אמנם משרד האוצר שינה (בשלב מאוחר) את קווי מדיניותו, והנחה את עובדיו להמשיך ולדרוש רפורמה, אך גם לתמוך במתן תקציב מידי לעת חירום, להצטיידות ולשדרוג, ללא רפורמה. כזכור, ישיבת הממשלה ב-4.7.10 הביאה להחלטה המשמעותית, מס' 1904, שעל פיה יוקצו למערך הכיבוי 100 מיליון ש"ח. הקצאת התקציב הייתה מידית, והיא לא הותנתה עוד בביצוע הרפורמה; מקור המימון היה משותף - מתקציבי משרד הפנים, משרד האוצר והרשויות המקומיות. החלטה זו התקבלה חמישה חודשים בלבד לפני השרפה הנוראה. אני ער לכך כי שר האוצר החל כאמור, בשלב מסוים, מאוחר מאוד לדעתי, להכיר בעובדה שמדובר בתקציב לצרכים הנדרשים לעת חירום, ולכן שינה את דעתו בעניין ואף הנחה בהתאם לכך את אנשי משרד האוצר להמשיך ולדרוש רפורמה, אך בד בבד לתמוך במתן תקציב מידי לעת חירום ולשדרוג ללא התנייתו ברפורמה. לפיכך מתחדדת השאלה מדוע התמהמה האוצר עם גישתו המעודכנת עד לדיון במאי 2010 ולהחלטת הממשלה מ-4.7.10, ולפיה יוקצו למערך הכיבוי 100 מיליון ש"ח. במקרה זה "העכבה הייתה לרעה". עלי לציין כאן כי טענתו המרכזית של שר האוצר מתומצתת כדלקמן: משרד הפנים יכול היה ליתן מענה זמין לצורכי החירום הדחופים של מערך הכבאות מתוך תקציבו, שהוא תקציב ניכר ביותר ויש למשרד הפנים גמישות בהקצאתו ובהוצאתו. שר הפנים סותר טענה זו. שר הפנים, ח"כ אלי ישי, טוען כי המענה לצורכי שירותי הכבאות לא היה יכול לבוא אלא דרך הקצאת תקציבים נוספים על ידי משרד האוצר, מעשה אשר נעשה רק לאחר החלטות הממשלה, באיחור רב ולמרות התרעות משרד הפנים על הכשלים במערך הכבאות בשל חוסר במשאבים (מתוך תשובת השר אלי ישי). עוד טוען שר הפנים כי מדיניות משרד האוצר הייתה שלא להעמיד את מלוא המשאבים לנושאי כיבוי והצלה, כדי להביא לקידומה של הרפורמה. בגוף הדוח הבאנו את עמדותיהם המנוגדות של שר הפנים ושר האוצר; שני השרים נקטו גישות "קצה": שר האוצר דבק בעמדה "רפורמה תחילה" ורק לאחר מכן הקצאת תקציב לנושאים השוטפים (שזעקו לסיוע מידי). הוא לא נתן את דעתו במידה מספקת, ראויה ומחויבת לעובדה שמדובר בסכנת חיים שאינה סובלת דיחוי. שר הפנים הבין את מצוקת מערכת הכבאות ואת הסכנה הציבורית הכרוכה בכך, אך גם הוא אימץ את הגישה של "הכול או לא כלום". הוא דרש תקציב של מאות מיליונים לתכנית כוללת להבראת מערך הכבאות, אך לא איתר את הצרכים החיוניים והדחופים ביותר ואת המצוקות הקשות והמסוכנות שהמערכת נקלעה אליהן ולא עשה די למיצוי המשאבים ולמציאת פתרונות מתוך משאביו. מבחנה הגדול של המנהיגות הוא בראיית המציאות הניצבת מול עיניה וקביעת דרכי פעולה נכונות והולמות למציאות זו בזמן אמת. הערכה לא נכונה של המציאות מסיטה את המנהיגות מדרך המלך אל עבר דרכים צדדיות ובמורד הדרך. אסור להגיע למצב שקיומה וביצועה של הרפורמה יהיה בגדר תנאי בל יעבור לדרישות להצטיידות ולשדרוג שוטפים של שירותי הכבאות וההצלה. כישלונם של המשטרה, של שירות בתי הסוהר, של מערך הכבאות וההצלה ושל גורמים נוספים שמנינו בהרחבה ובעומק בבדיקה זו, כמו גם כישלונם של משרד האוצר ומשרד הפנים ומחדלם כאן, הוא משמעותי, יסודי ורציני. פגיעתם הייתה קשה ביותר. מכאן שחובה להפיק מיד לקחים מתאימים לגבי העתיד. מי ייתן ומחיר אבדן החיים ששילמו 44 צעירות וצעירים, בראשית דרכם בחיים, יתרום למניעת אסונות דומים בעתיד. הפקת לקחים מן המקרה ויישומם באופן מידי הם בגדר נחמה פורתא. מכל מקום, אסור שהכלל יהיה "הכלבים נובחים והשיירה עוברת". נוכח השרפה הנוראה בכרמל לא תוכל השיירה לעבור. העין הציבורית תהיה חייבת להישאר פקוחה ולגלות כי כל פסיפס ממצאי הביקורת בפרשה זו נמצא על שולחן הניתוחים, בכל עת, עד תיקון אחרון הליקויים. ובשולי דברי מבוא אלו: תודה לכל מי שעסקו במאבק בשרפה תוך סיכון חיים: לכבאים שפעלו ללא לאות לכיבוי השרפה, לאנשי המשטרה, לגורמי שירות בתי הסוהר, לגורמי השלטון המקומי, לאנשי מגן דוד אדום, לחברי ארגונים ומתנדבים רבים; תודה לרבים שסייעו לנו כאן בבדיקת השרפה בכרמל מתוך רצון טוב ואמונה בחשיבות הביקורת לחשיפת המחדלים החייבים תיקון מידי ובזמן אמת. לבי עם בני המשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהם בשרפה נוראה זו.

מחדלים של כל הממשלות

לדברי לינדנשטראוס, ממשלות ישראל ב-25 השנים האחרונות גררו את רגליהן ואחראיות למחדל מתמשך בנוגע לצורך החיוני לשנות מיסודו את מערך הכבאות. זהו "כשל משילוּת, אוזלת יד ומחדל חמור בעניין שהוא בליבת תחום הצלת החיים והרכוש". השריפה היא תוצאה של "סדרה ארוכה של ליקויים, כשלים ומחדלים חמורים בפעילותם של גופים רבים ובכל הדרגים", קובע המבקר. עוד הוא מצביע על התנערות הממשלה מזה שנים ממערך הכיבוי האווירי, אשר למעשה הופרט ואשר ביום השריפה החזיק 10% בלבד ממלאי המינימום של חומרים מעכבי בעירה.

לינדנשטראוס מציין, כי מספר הכבאים בישראל הוא רבע ממספרם במדינות מערביות דומות, וכך גם מספר רכבי הכיבוי לנפש; מספר המנופים והסולמות לנפש הוא מחצית מהמקובל בעולם. הוא קובע, כי מערך הכבאות וההצלה הוא החוליה החלשה ביותר במערך החרום של ישראל, וכי הליקויים החמורים שהתגלו במלחמת לבנון השנייה לא תוקנו וחלקם אף החריפו.

הדוח מצביע על ליקויים קשים של מערך הכבאות ביממה שקדמה לשריפה ובעת הטיפול בשריפה עצמה, ומטיל אחריות אישית על מי שהיה אז הנציב, רב-טפסר שמעון רומח, ועל מי שהיו מפקדי תחנות חיפה וחדרה, טפסר אבי רגב וטפסר יששכר תהומי. עוד נמצאו ליקויים חמורים בתפקוד המשטרה, שם מוטלת האחריות העיקרית על מפקד מחוז הצפון דאז, ניצב שמעון קורן, ועל מפקד משטרת החוף דאז, רוני עטיה (כיום ניצב ומפקד מחוז הצפון). בשירות בתי הסוהר נמצאו ליקויים בפינוי כלא דמון, ואת האחריות מטיל לינדנשטראוס על מי שהיה מפקד מחוז הצפון (וכיום סגן הנציב), גונדר מיקי חלפון, ועל קצינים נוספים מדרגת סגן-גונדר ועד דרגת גונדר.

הדוח עומד לעיונו של היועץ המשפטי

המבקר אינו קובע במפורש מה גרם במישרין לאסון אוטובוס הצוערים, למותם של תת-ניצב אהובה תומר ותת-ניצב ליאור בוקר, ולמותם של אנשי צוות כיבוי האש ובהם הנער אלעד ריבן. מן הדוח עולה תמונה של בלבול מוחלט בהעברת המידע החיוני בנוגע למצב האש בחלקו המערבי של כביש 721 המוביל לכלא דמון, בו נספו 44 הרוגי השריפה. המידע לא הועבר כיאות בין שירותי הכבאות, המשטרה והשב"ס, ובשל כך נסעו ההרוגים הישר אל תוך האש.

בסיכום הדוח אומר לינדנשטראוס, כי הוא אינו מביע את דעתו לגבי אחריותו של הדרג המדיני כלפי הכנסת, שכן אין זה מעניינו. הוא גם נמנע מלהמליץ על נקיטת צעדים משמעתיים ופליליים, בין היתר משום שחלק מן האחראים שוב אינם מכהנים בתפקידיהם. עם זאת, "הדוח כולו עומד לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה שיבחן, ככל שימצא לנכון, את פרטיו ויתן את דעתו על ההיבטים המשפטיים-נורמטיביים כמו גם הפרסונאליים העולים ממנו".

תאריך:  20/06/2012   |   עודכן:  20/06/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אחריות מיוחדת לישי ולשטייניץ על אסון הכרמל
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלומי-כלכלן
20/06/12 16:42
2
ללא שהיות נוספות
20/06/12 16:44
 
מגיבים תמהוניים
20/06/12 16:52
 
מגיב תמהוני
20/06/12 17:03
3
רני
20/06/12 16:57
4
ליאת המבקרת
20/06/12 17:01
5
הבנתי בגדול
20/06/12 17:01
6
נסים גבאי
20/06/12 17:03
7
עולש
20/06/12 17:05
8
קורןנאוה טבריה
20/06/12 17:12
פורום: השריפה בכרמל - דוח המבקר כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ועדת הבריאות של הכנסת קיימה אתמול (יום ג', 19.6.12) דיון מיוחד בדוח סגן שר הבריאות על העישון בישראל לשנת 2011.
20/06/2012  |  יפעת גדות  |   חדשות
עישון נמצא כבר מזמן קשור למספר סוגי סרטן, וכעת סוג נוסף של גידולים ממאירים מצטרף לרשימה. סקירה חדשה של נתונים מגלה כי הסיגריות עלולות להעלות את הסיכון לסוג שכיח של סרטן עור שאינו מלנומה.
20/06/2012  |  יפעת גדות  |   חדשות
מדרום לבאר שבע נחת הבוקר (יום ד', 20.6.12) טיל שירו הפלשתינים מצפון רצועת עזה. הטיל נורה לשטח פתוח ולא נשמעה אזעקה. אחר כך נורו רקטות לחבל אשכול ולאזור כיסופים.
20/06/2012  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועידת הנשיא "פונים אל המחר" נפתחה אמש (ג', 19.6.12) באירוע הענקת "עיטור הנשיא" לד"ר הנרי קיסינג'ר. מדליית הנשיא היא יוזמה חדשה של הנשיא פרס, אשר החליט להעניק אותה לראשונה לדיפלומט האמריקני הוותיק, על "תרומתו הייחודית לישראל ולהשכנת השלום במזרח התיכון ועל היותו מדינאי שניחן בראייה למרחוק, ביצירתיות ובחזון". בראש הוועדה לבחירת הזוכים במדליה עומדים שופט העליון לשעבר מאיר שמגר, ונשיא המדינה החמישי, יצחק נבון.
20/06/2012  |  מירב ארד  |   חדשות
מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, מפרסם (יום ד', 20.6.12) את הדוח שלו על אסון השריפה בכרמל בדצמבר 2010. על-פי פרסומים קודמים, שהתבססו על טיוטת הדוח, צפוי לינדנשטראוס להטיל אחריות מיוחדת על שר האוצר, יובל שטייניץ, ועל שר הפנים, אלי ישי, משום שלא פעלו במועד לפתור את המצוקה התקציבית של שירותי הכבאות.
20/06/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il