לבני האדם, צבע הוא מרכיב חשוב בראייה. מבחינה חברתית, הצבע גם כן חשוב ביותר. לדוגמה, אדום, ירוק וצהוב - כולם משמשים בהכוונת התנועה. אורות הבלמים והתמרורים אדומים, אור ירוק מצביע על בטיחות המשך הנסיעה, וצהוב מסמל את הצורך בזהירות. למרות שכל הסימנים הללו יכולים לבוא לידי ביטוי בשחור ולבן (בלווית מסרים כתובים למשל), הצבע משמש כדי לעזור לנהגים להבחין בין סוגי המסרים. שימוש בצבע בחברה נפוץ גם בעולם הפרסום, באריזות מוצרים, במשרדים, בבתי ספר ועוד. אפילו צבע המזון יכול להשפיע על הרצון שלנו לאכול ממנו. בעבר, חברת היינץ ניסתה לשווק קטשופ בצבעים שונים, כולל סגול, אך ויתרה על הרעיון לאחר שהצרכנים לא האמינו כי מדובר בקטשופ. הייתם אוכלים סטייק כחול?