שני ענפים שנהנים במיוחד בתקופת "הימים הנוראים" (הימים שבין ראש השנה ליום כיפור) הם ענף ספריות הוידאו וחנויות האופניים.
שוק האופניים - שתפס תאוצה בישראל בשנתיים-שלוש האחרונות - נהנה מעדנה מיוחדת לקראת יום כיפור. היום היחידי בשנה בו כבישי הארץ ריקים ממכוניות הוא יום חג לחובבי האופניים (ולא רק ילדים).
לדברי מנכ"ל רשת החנויות "מצמן את מרוץ", אייל ברהאמס, מיום ב' האחרון - יום העסקים הראשון שאחרי ראש השנה - החלה התעוררות ניכרת ברשת חנויות האופניים. "מתחילת השבוע אנחנו מספקים 1,400 זוגות אופניים ביום. לצורך כך אנו מפעילים מידי יום שבע משאיות בשתי נאגלות".
לדברי ברהאמס, מסקר שערכה הרשת בשיתוף עם מכון גיאוקרטוגרפיה עולה, כי 15% מאוכלוסיית רוכבי האופניים בארץ יגיעו לחנויות לקראת יום כיפור על-מנת לתקן, לשדרג או לקנות אביזרים נלווים לאופניים שברשותם. מבחינה מספרית, מדובר בקרוב ל-100 אלף איש.
לדברי ברהאמס, בחנות של הרשת בתל אביב הוציאו דוכנים החוצה, על-מנת להתגבר על הצפיפות והבלגאן של ערב החג. בדוכנים אלו מוכרים אביזרים וחלקי חילוץ לרוכבי אופניים, ולמי שמסתכל מהצד זה נראה כמו הפנינג של ממש.
גם מבחינת שעות הפעילות של החנויות, מתאימה עצמה הרשת ל"פיק" בביקושים, ופותחת את החנות בתל אביב באופן חריג גם במוצ"ש. חנות הרשת שבצומת ביל"ו פתוחה במשך כל השבת. גם באמצע השבוע האריכו את שעות הפעילות, והחנויות פתוחות לפחות עד שמונה בערב.
לדברי ברהאמס, למרות הצמיחה בשוק האופניים בישראל - אנו עדיין מפגרים אחר אירופה וארה"ב, שם יש שבילים רבים המיועדים לאופניים. גם עיריית תל אביב החלה לאחרונה בהקמת שבילים מיוחדים לרוכבי אופניים בשדרות שברחבי העיר, כמו למשל בשדרות רוטשילד ושדרות בן-גוריון.
אחד הגורמים לצמיחת שוק האופניים בישראל, הוא המודעות ההולכת וגוברת לפעילות גופנית, שמירה על כושר ובריאות. "האופניים נתפסים כמוצר 'סקסי', בריא ומהנה", אומר ברהאמס. גם פרסומות הטלוויזיה, כמו למשל זו של שירותי בריאות כללית, תרמו למודעות בעניין".
"אם בעבר עיקר הכנסותינו ממכירות אופניים נבע ממכירות לילדים ובני נוער - הרי שכיום עיקר ההכנסות מגיעות ממכירות למבוגרים בגילאי 30 עד 50. אני מכיר הרבה מנהלי חברות, ולא מעט סלבריטיז שרוכבים בקביעות על אופניים", אומר ברהאמס.