משרד התחבורה צפוי להרחיב בקרוב את אופן השימוש בכרטיסי המעבר/המשך ולהחיל אותם גם על נסיעה ב
רכבת ישראל - כך נודע ל-News1.
כיום ניתן לבצע בגוש-דן נסיעת מעבר/המשך למשך 90 דקות. בעוד שבירושלים ניתן להשתמש בכרטיס הן לאוטובוסים והן לרכבת הקלה, בגוש-דן מתאפשר כיום השימוש רק באוטובוסים.
אפשרות המעבר/המשך ניתנת באמצעות שימוש בכרטיס החכם רב-קו. כעת יורחב כאמור השימוש בגוש-דן גם לרכבות הכבדות של רכבת ישראל בעיר תל אביב-יפו, וכנראה גם בתחנות הרכבת בערים: בני ברק, פתח תקוה, ראשון לציון, חולון ובת-ים.
האופציה להשתמש בכרטיסי רב-קו בתחנות הרכבת הוכנסה בחודשים האחרונים, והרחבת השימוש האמורה תוביל ליותר משתמשים ברכבת וממילא להפחתת צפיפות הנסיעה באוטובוסים, וכן להוזלה של תעריפי הנסיעה, משום שכרטיס רגיל ברכבת יקר מאשר באוטובוס.
לפי שעה לא ניתן יהיה לממש את ההטבה בערים כפר סבא, הרצליה, הוד השרון וראש העין.
שלושה שלבים
הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, שמנהיג משרד התחבורה, כוללת מספר שלבים: בשלב הראשון אשר בוצע בחודש יולי אשתקד, הונהג כרטיס המעבר בקווי האוטובוסים בגוש-דן (כמו גם במטרופולין חיפה וירושלים).
בשלב הבא, יורחב השימוש בכרטיס המעבר גם לקווי רכבת ישראל הפועלים במטרופולין תל אביב. כך שהנוסעים במטרופולין תל אביב יוכלו להשתמש בכלל רשת התחבורה הציבורית הסדירה, הן בקווי האוטובוסים והן בקווי רכבת ישראל, ללא צורך בתשלום נוסף.
ההיקף גיאוגרפי ולוח הזמנים של השלב השלישי, שבמסגרתו תוסדר הרחבת הרפורמה לאזורים נוספים, טרם תוכנן. עם זאת כאמור מטרת הרפורמה לכלול את כלל קווי התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב.
בעניין מוניות השירות, לפי שעה הן לא תהיינה כלולות בהסדר. משרד התחבורה מנהל משא-ומתן עם ארגוני המוניות במטרה לאפשר הצטרפות של מוניות השירות להסדר הרב-קו. לכשיסתיים המשא-ומתן, ניתן יהיה לקבוע לוח זמנים ולהגדיר את אופן היישום.
יצוין, כי ישנן מדינות בעולם המאפשרות במחיר כרטיס נסיעה בין כל כלי התחבורה הציבורית - רכבות כבדות וקלות, אוטובוסים, מוניות, ובבודפשט אפילו בספינות.