הפוך לדף הבית אימייל אדום
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים משפט כלכלה בריאות המגזין מנוי VIP
ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  ניוזלטר  |  נדל"ן  |  תגיות  |  משובים  |  משמר המשפט  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
כתבות
ראשי  /   כלכלה/עסקים  רכב/תחבורה    |  שתף:    |    |    |  
פורומים
כלכלה/עסקים
רכב/תחבורה
תחבורה ציבורית
ביטוח ופיננסים
שיווק מחלקה ראשונה
קלאב הוטל
אקסלנס ייעוץ משכנתאות
אקסלנס ייעוץ משכנתאות
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 קסלמן וקסלמן PwC Israel
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
אצביע לרובי ריבלין לנשיאות
02/06/2014   |   שלי יחימוביץ'
 
 
 
כבוד אחרון
02/06/2014   |   עופר וולפסון
 
 
 
בתנאים מסוימים - אירוע גיבוש אינו ’הכנסת עבודה’
02/06/2014   |   KPMG סומך חייקין
 
 
 
הליך מקוצר למו"פ ראשון בתעשיה המסורתית
02/06/2014   |   KPMG סומך חייקין
 
 
 
הגויים התפתחו מהקופים.
02/06/2014   |   אריה גל
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
משרד התחבורה מודה רשמית:
התחבורה הציבורית לא נוהלה כראוי
עוזי יצחקי. לא כזה חזק [צילום: קובי קנטור]

מ"מ מנכ"ל התחבורה מגלה: הבחירות מעכבות הקמת רשות ארצית, על מוניות ספיישל ניתן יהיה לשלם בכרטיס אשראי, נבלמה ירידת הנוסעים בגוש-דן, בשבוע הקרוב - מכרז לקרונות הקו האדום

▪  ▪  ▪
ממלא-מקום מנכ"ל משרד התחבורה, עזי יצחקי, מודה לראשונה כי האופן בו ניהל המשרד בשנים האחרונות את תחום התחבורה הציבורית בישראל "לא היה כזה חזק", כלשונו.

בכינוס יום התחבורה הציבורית, שקיימה (יום ה', 1.11.12) עמותת תחבורה היום ומחר, תלה זאת יצחקי ב"הרבה חוסר של משאבים, ידע שברח החוצה ויכולות ארגון וניהול שיצאו מהמשרד".

"הדברים האלה הולכים להשתנות, ואני מתחייב שהם יבוצעו כבר בשנה הקרובה", הבטיח. יצחקי גם גילה כי מערכת הבחירות גורמת לעיכובים ובגללה קיימת אי-יכולת לפעול מבחינת תקציב ומבחינת הארגון, ואלמלא היא הייתה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית כבר מוקמת.

"יש לנו הסכמים חתומים עם משרד האוצר, יש לנו הבנות עם נציבות שירות המדינה על תוספת של 40 משרות חדשות לטובת הקמת הרשות. בראש הרשות הארצית יעמוד בעל תפקיד ברמת מנכ"ל, והדברים האלה יביאו את הכוח חזרה למשרד התחבורה - את היכולת לשלוט ולנהל ולבצע את כל השיפורים ואת כל הפעילות", אמר יצחקי.

  • [הערת המערכת: ייתכן שמערכת הבחירות עיכבה את הקמת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אך חשוב להזכיר כי העניין הזה נסחב כבר משנת 2007. למרות החלטת ממשלה הקובעת כי יש להפיץ תזכירי חוק להקמת רשות ארצית ורשויות מטרופוליניות עד 31 באפריל 2012, טרם עשו זאת משרדי האוצר והתחבורה.]

להשתפר בשקיפות

עניינים נוספים אלים התייחס כמקשה אחת מ"מ המנכ"ל הם השקיפות והטיפול בתלונות הציבור. "עלינו להשתפר בנושא השקיפות והמידע לציבור. פרסמנו מיוזמתנו את דוח התלונות, וזה היה דוח לא פשוט, ופרסמנו אותו דווקא בתקופה הזו. בשנת 2011 קיבלנו תלונות רבות כתוצאה מהרפורמה וחבלי הלידה של הרכבת הקלה בירושלים. הצגת את הבעיות והדרך לטפל בבעיות היא דרך לשפר את השירות", אמר.

  • [הערת המערכת: דוח תלונות הציבור לשנת 2010 אמור היה להתפרסם כבר בתחילת 2011. כאשר במשרד התחבורה נוכחו כי לא יעמדו במועד, החליטו לפרסם דוח דו-שנתי, ואף הבטיחו לפרסמו בתחילת 2012. גם הפעם לא עמדו בזמנים, והדוח פורסם רק לקראת סוף השנה (סוף אוקטובר 2012). כך למעשה אנחנו קיבל הציבור דוח שעוסק בבעיות ובליקויים ישנים, שחלקם הגדול לא טופל. הדוח נמנע מלעסוק בבעיות הליבה וחשף תופעה חמורה של צמצום תלונות באופן פיקטיבי. רוב התלונות (מעל 70%) בכלל עסקו במשרד הרישוי עליו היה מופקד יצחקי בתפקידו הקודם. בניגוד לנטען, דווקא בשנה של הרפורמה ותחילת פעילות הרכבת הקלה, פחת מספר התלונות על מינהל יבשה ותחבורה ציבורית מ-12% בשנת 2010 ל-9.8% ב-2011. עם זאת, דווקא נושא השקיפות ראוי לשבח - הממונה על חופש המידע במשרד התחבורה נענתה בחיוב ל-90-87 אחוזים מהפניות.]


יצחקי התייחס גם לפעימה השנייה של הארגון-מחדש בתחבורה הציבורית בגוש-דן (המכונה "הרפורמה"). עד היום מסרב משרד התחבורה להודות בכשלונה. השינוי בתמחור התעריפים אומנם הצליח, אך חלק ניכר מהשינוי שנעשה במסלולי הקווים בוטל והמצב חזר לקדמותו. משרד התחבורה הפיק דוחות פנימיים בעניין, אך מסרב לחשוף אותם למרות שבעבר הבטיח להציג נתונים היכן חל שיפור והיכן הייתה ירידה. דוחות סיכום שנעשו בחודשים הראשונים של הרפורמה על-ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת וארגונים הפועלים למען תחבורה ציבורית מצאו הרעה בשירות. בנאומו, נמנע יצחקי מלדבר על תוצאות הדוחות הפנימיים, אך ציין כי נבלמה מגמת הירידה במספר הנוסעים וכי בדיקות שביצעו סטודנטים בצפון תל אביב ובמרכזה מעידות על שיפור בשירות. לדבריו, יוודא כי בחודשים הקרובים יתבצע סקר בנושא.


להלן עניינים נוספים אליהם התייחס עוזי יצחקי בקצרה:

  • מוניות - ב-31.10.12 התקיימה ישיבה פורייה מאוד עם נציגי מוניות השירות. הוחלט כי בקרוב יתאפשר שימוש ברב-קו במוניות השירות, ויורחב השימוש בכרטיסי אשראי במוניות המיוחדות.


  • תחבורה ציבורית בשבת - "בדקנו את הנושא בלי להיכנס לעניינים פוליטיים. צריכים לשאול, עד כמה באמת נדרשת התחבורה הציבורית בסוף-שבוע ולא לפזר ססמאות. במקומות מסוימים שצעקו שצריך תחבורה ציבורית בשבת, כולל בהרצליה, אני לא בטוח עד כמה באמת צריך. אנחנו מתכוונים לבדוק את זה".


  • [הערת המערכת: יצחקי נגד הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. אולם כדי אולי לשכך את חמתם של קהל שומעיו הוא סותר את עצמו (בדקנו/מתכוונים לבדוק). אבל משרד התחבורה לא באמת יכול לבדוק משום שכדי להפעיל בקרים מישהו שיבדוק את הנושא עליו לקבל היתרי עבודה בשבת ממשרד התמ"ת, ואלה לא יימסרו. יתרה מכך, גם אם יימצא שקיים צורך אמיתי בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת מדובר בהפרה של הסטטוס-קוו בנושאי דת ומדינה, דבר שעלול להביא לפירוק ממשלות. בינתיים הולך משרד התחבורה על חבל דק, ומפר בעדינות את הסטטוס-קוו. כפי שנחשף ב-News1 נתן משרד התחבורה לכמה מן החברות הסכמה שבשתיקה להפעיל בשבת עשרות קווים בניגוד להנחיות המפקח על התעבורה.]


  • הרכבת הקלה בירושלים - לקראת ינואר צפויה החלפת מערכת הכרטוס, ובימים אלה מתנהל מו"מ בעניין. בנוסף, הקווים יוארכו לנווה יעקב ולהדסה עין כרם.

  • הרכבת הקלה בגוש-דן - בשבוע הבא נפרסם מכרז לציוד הנייד ולקרונות בקו האדום. במכרז לתחנות ולחפירות קיבלנו הצעות טובות. בקו הירוק נחתמו הסכמים.

  • אוטובוסים רבי-קיבולת - העברנו ב-31.10.12 לחברת הבקרה שתבדוק את קווי ה-BRT הבאים: הקו האדום המקדים (על תוואי הרכבת התחתית) - אנו רוצים לצאת בקרוב עם מכרזים. הקו הכתום (נתניה) - אושר ונחתם הסכם; גם מכרז זה ייצא בקרוב לאחר אישור חברת הבקרה. גם הקו הוורוד (אזור השרון) יעבור בקרוב לאישור חברת הבקרה.

  • רכבת ישראל - בשבועות הקרובים תחל קליטת העובדים לצורך הקמת אגף בכיר לאסדרת פעילות רכבת ישראל, שיחל לפעול בשנה הקרובה. משרד התחבורה הוא שיקבע את המדיניות ברכבת ישראל ויראה שאכן היא מבוצעת.

  • [הערת המערכת: הדבר הזה אמור היה להתבצע מזמן. כניעתו של השר ישראל כ"ץ להסתדרות ולוועד העובדים הותירה את הטיפול בתחזוקה בידי עובדי הרכבת. בכל יום שעובר מרחפת סכנה לנוסעים כתוצאה מתחזוקה לא-ראויה של הצי הנייד. למרות התרעות מבקר המדינה בשנת 2006 ההתנהלות בנושא מקרטעת ועלולה לעלות בחיי אדם].


  • תקציב התחבורה הציבורית - לא רק שלא יהיו קיצוצים, אלא גם תהיינה תוספות תקציבים לטובת התחבורה הציבורית. נראה את זה בקרוב בהנחות ובסובסידיות.

תאריך:  03/11/2012   |   עודכן:  04/11/2012
עידן יוסף

משובי News1: כלי התקשורת המובילים בישראל   /   להצבעה לחץ כאן

מועדון הבלוגרים עוקבים: 38 * לקבלת רשימות עידן יוסף לדוא"ל שלך הקלק כאן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

תגובות  [ 4 ] מוצגות [ 4 תפוס כינוי יחודי    כתוב תגובה   לכל התגובות
 כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבי 89898
3/11/12 21:30
2
שמיל44
3/11/12 21:45
3
אפללו 123
4/11/12 08:08
4
חבר מרכז הליכוד
4/11/12 19:00

רשימות קודמות
ברקשייר התאוויי, חברת האחזקות של וורן באפט, רשמה זינוק של 72% ברווח הנקי ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל ב-2011. הערך המאזני של החברה זינק בשיעור החד ביותר מאז 2010. רווחי השקעות וצמיחה בעסקי הרכבת של ברקשייר הניעו את הגידול ברווח, אולם עם זאת החטיאה החברה את תחזיות הרווח. קופת המזומנים של ברקשייר גדלה ב-23% ל-47.78 מיליארד דולר.
03/11/2012  |  TheMarker  |  כתבות
השר סילבן שלום ורעייתו ממשיכים לקושש תרומות, למרות עושרם המסתכם בעשרות מיליוני דולרים. מעת שהוכרז על בחירות חדשות גויסו עבור שלום 147,400 ש"ח. כספים אלה אמורים לסייע לו במימונו בתקופת הבחירות המקדימות (פריימריז) בליכוד. מרבית התורמים הם אנשי עסקים ובעלי הון מן המעגל הקרוב של בני הזוג [ראו רשימת התורמים].
03/11/2012  |  יואב יצחק  |  כתבות
חשיפה ב-News1: שר הרווחה והתקשורת, ח"כ משה כחלון, יוצא ב-1 באפריל 2013 ללימודים באוניברסיטת הרווארד היוקרתית. על-פי התוכנית, כחלון ילמד במשך כשלושה חודשים במסגרת קורס AMP - ניהול מתקדם.
02/11/2012  |  יואב יצחק  |  כתבות
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון להחליט על היפוך יוצרות ביחסי ישראל והתפוצות היהודיות בעולם. על בסיס עבודת מטה שהוכנה בכמה משרדי ממשלה ובמזכירות הממשלה ובהתאם לתפיסת עולמו שלו, מתכוון נתניהו להוביל אסטרטגיה שתמציתה: מדינת ישראל לוקחת אחריות על עתיד הקהילות היהודיות בחו"ל.
02/11/2012  |   אריאל כהנא   |  כתבות
"הכל מן אללה", אומר לנו מחמוד אלערג'אן, בעלה של אחלאס, בראיון ראשון שהוא מעניק לכלי תקשורת. "היא נפלה קורבן למחלה. לטראומה שלאחר לידה. ובגלל זה קרה מה שקרה".
02/11/2012  |  דוד חרמץ  |  כתבות

News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |