|
יוניברסל מוטורס. לא פרסמה את דרגת זיהום האוויר של הרכב
|
|
|
|
|
המשרד להגנת הסביבה הודיע (יום א', 13.1.13) לשלושה יבואני רכב ושתי סוכנויות רכב על כוונתו להטיל עליהם עיצומים כספיים, בגין הפרה של חובת גילוי נתוני זיהום האוויר מרכב חדש בפרסומת. זאת לאחר שהמשרד איתר חמש פרסומות שבחלקן לא צוינו כלל דרגת זיהום האוויר ונתוני צריכת הדלק של כלי הרכב, ובחלקן נכלל מידע חלקי או מידע שלא פורסם בהתאם להוראות החוק. גובה העיצום הכספי על כל יבואן או סוכנות הינו כ-200,000 שקלים. בנוסף, שתי יבואניות שהפרו את החוק בעבר נדרשות לשלם כ-400,000 שקלים כל אחת.
מאיר חברה למכוניות ומשאיות - פרסומת באתר דה-מרקר לרכב מסוגים יגואר XF בו הופיעה דרגת זיהום האוויר של הרכב באופן שאינו גלוי לעין, בקישור נלווה בלבד. כמו-כן, הנתון מתייחס רק לדגם XF אחד מבין ארבעה, אשר להם דרגת זיהום גבוהה יותר מזה שפורסם.
חברת שיר שלמה יבוא רכב - בפרסומת באתר נענע10 לרכב מסוג אופל Corsa, בו לא הופיעה דרגת זיהום האוויר וצריכת הדלק של הרכב באופן הגלוי לעין, בקישור נלווה בלבד. יצוין כי אלה הן הפרות חוזרות של יבואניות הרכב הנ"ל.
חברת יוניברסל מוטורס - בפרסומת בידיעות אחרונות לרכב קאדילק מדגמי SRX Crossover ו-CTS coupe, בה לא הופיעה כלל דרגת זיהום האוויר של הרכב.
סוכנות סיגמא מוטורס - בפרסומת דיגיטלית בתחנה המרכזית בירושלים לרכב שברולט מדגם Cruze Turbo, לא הופיעה כלל דרגת זיהום האוויר של הרכב.
סוכנות מכוניות לים התיכון - הפרסומת בידיעות אחרונות לרכב מסוג אלפא-רומאו מדגם Alfa Giulietta,לא הופיעה כלל דרגת זיהום האוויר של הרכב.
למפרים ניתנת זכות טיעון בכתב בתוך 30 ימים.
על-פי החוק, בכל פרסומת לרכב חדש יופיעו נתוני צריכת הדלק ודרגת הזיהום של הרכב נשוא הפרסומת. מטרת החוק היא לספק לרוכש הרכב נתונים לגבי רמת הזיהום הנפלט מהרכב לסביבה, וכן נתוני צריכת הדלק, שיעזרו לו לבחור את הרכב הנקי והחסכוני ביותר בעבורו.