|
מיקי לוי. ניסיון באוטובוסים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
אי-אפשר להמשיך במצב הקיים בו כלי רכב פרטיים גודשים את הכבישים. צריך לקדם את התחבורה הציבורית ולהפחית את תנועת כלי הרכב הפרטיים על הכביש. כך אומר ניצב בדימוס
מיקי לוי, שיושבע (יום ג', 5.2.13) לחבר כנסת מטעם מפלגת יש עתיד. לוי, עד לאחרונה מנכ"ל חברת
אגד תעבורה, מתחייב לפעול בכנסת הבאה לקידום התחבורה הציבורית ואף מעוניין להיות חבר בשדולה למען התחבורה הציבורית.
בשיחה עם News1, רואה לוי את עיקר הפתרון לבעיה במסלולים ובנתיבי תחבורה ציבורית שיאפשרו לאוטובוסים לנוע במהירות, ובכך לחסוך שעות עבודה, אנרגיה וזמן מבוזבזים. הוא קורא להפסקת הכסף הזר לכלי רכב פרטיים ולדלקים, ויש לו אף מילה טובה לומר על ישראל כ"ץ, שבתקופתו כשר תחבורה חלה תזוזה מסוימת בכיוון, שעניינה שיפור בנושאי תחבורה ציבורית ותשתיות.
הח"כ המיועד מיקי לוי אינו רואה פסול בהשקעה הגדולה ברכבות, ואומר כי בהיעדר מסלולי תחבורה ציבורית לאוטובוסים במידה ניכרת, הן חיוניות ומהוות מרכיב חשוב בהסעת המונים.
לוי משתוקק לכך שפרויקט "עיר מודל לתחבורה ציבורית" המונהג בימים אלה באשדוד לא יישאר רק שם, ויורחב ככל הניתן גם לערים נוספות בישראל ויהפוך אותן ליותר ויותר ידידותיות לתחבורה ציבורית. הוא ציין כי עם כניסתה של חברת אגד תעבורה לאזור מבשרת ציון גדל מספר הקווים ותדירותם ב-25%(!), אך מזכיר כי הכל בסופו של דבר הוא נגזרת של תקציב. בכל הקשור לתחבורה ציבורית בשבת, מעריך לוי שעמדתו תהיה בכפוף למשמעת הסיעתית.