"כביש 6 (חוצה ישראל) הוא אוצר בלום של עורק תחבורתי חדש", מצהירים אנשי 'חשב מערכות מידע', משה וסמדר קצין, על-פי בדיקה המתבססת על נסיעה במהירות החוקית בת 110 קמ"ש בכביש 6, לעומת מהירות של 50 קמ"ש ואף 32 קמ"ש בכבישים רגילים.
המסקנות העיקריות של הניתוח הכלכלי מוסיפות: "השימוש בכביש בשעות העומס כדאי כמעט תמיד, ולנוסעים הקבועים יש יתרון משמעותי במנוי פסקל. החיסכון העיקרי נובע בעיקר משווי זמן הנסיעה של הנהג והרכב, וככל שגדל אורך קטע הנסיעה בכביש 6 כן גדלה כדאיות השימוש בכביש. עם התפתחות הכביש ואורכו, תגדל כדאיות השימוש בו" (אין התייחסות לעומס העתידי).
היתרון גובר לגבי רכב מסחרי: "במקרה של נסיעה בטנדר או במשאית יתרון השימוש בכביש 6 עולה בצורה משמעותית בגלל עלות הרכב עצמו ושכרו של הנהג המקצועי, הנסיעה בשעות העומס גוררת חסכון משמעותי. ככל שהמרחק אל הכביש וממנו קטן יותר גודלת הכדאיות והחיסכון בגין השימוש בכביש".
בכך מאששים למעשה הכלכלנים הוותיקים את כל קביעות המדינה וראשי כביש 6, בסכמם את הניתח הכלכלי באומרם כי "בנוסף ישנן יתרונות איכותיים: נסיעה בטוחה, נוחה, מהירה ושקטה".
ההנחות העיקריות לתחשיבים: נסיעה במכונית טיפוסית פרטית 1600 סמ"ק או טנדר מסחרי 1.2 טון, לאורך כל כביש 6 - חוצה ישראל, כ-66 ק"מ (מחלף ניצני עוז עד מחלף שורק), במהירות ממוצעת של 110 קמ"ש (על-פי החוק).
הנסיעה בכבישים חלופיים במהירות ממוצעת: פרטיות (1600 סמ"ק), בשעות רגילות: 50 קמ"ש, בשעות עומס 32 קמ"ש. מסחריות: בשעות רגילות - 48 קמ"ש, בשעות עומס 32 קמ"ש.
מרחק ההגעה אל הכביש ומן הכביש אל היעד (3 חלופות): 0 ק"מ, 5 ק"מ (2.5 ק"מ מכל כיוון), 10 ק"מ (5 ק"מ מכל כיוון).
שווי כלכלי: פרטיות (1600 סמ"ק) - זמן הנהג = 17.93 ש"ח (לפי שכר מינימום לשעה). מסחריות - זמן הנהג פלוס זמן רכב - 35.68 ש"ח לשעה. הוצאות משתנות - פרטיות (1600 סמ"ק) - 86.1 אג' לכל ק"מ, מסחריות - 79.6 אג' לק"מ, ברכב עם מנוע דיזל.
חיסכון בגין נסיעה בכביש 6 בגלל הקטנת הוצאות תיקונים וחלפים, צמיגים, מעצורים והילוכים: פרטיות (1600 סמ"ק) - 5.7 אג' לק"מ המהווים כ-7%, מסחריות - 6.4 אג' לק"מ המהווים כ- 8.6%.
מחיר הנסיעה בכביש 6 חושב לפי המחירון הנכון ליום 1.10.2003, כולל מע"מ, והעלויות, התחשיבים ומקדמים לפי מחירון הרכב של חשב מערכות מידע.