|
המערכת צפויה להשתלב בכלי רכב עממיים יותר בעתיד הקרוב [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
חברת מובילאיי הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה המונעת תאונות דרכים, ושכבר שולבה ברכבים דוגמת אלה של ב.מ.וו וג'נרל מוטורס, מסרה (יום א', 7.7.13) כי גייסה כסף מחמישה משקיעים, לפי סכום המקנה לה שווי של כ-1.5 מיליארד דולרים - סכום המדגיש את פוטנציאל השוק למערכות סיוע לנהג.
החברה, שנוסדה בשנת 1999 על-ידי איש העסקים הישראלי זיו אבירם והפרופסור למדעי המחשב אמנון שעשוע מהאוניברסיטה העברית, מכרה את המערכת המיליון שלה בשנה שעברה. היא מסרה כי היא צופה למכור 2 מיליון נוספות בשנת 2013.
החברה, המבוססת היום באמסטרדם, מסרה כי חמש ההשקעות, תמורת מניות, הסתכמו בכ-400 מיליון דולרים. הנתונים שנמסרו על-ידי החברה מלמדים כי חמשת המשקיעים רכשו יחדיו בערך 27 אחוזים ממניות החברה.
מובילאיי לא נקבה בשמות הקונים והמוכרים, אבל מסרה כי כמה ממנהלי הנכסים המוסדיים הגלובליים הגדולים ביותר, כמו גם משקיע סיני מוביל המזוהה עם הממשלה, הם בין המשקיעים שרכשו נתחים מהחברה.
דיווח אחר בתקשורת חשף כי בקרנות של "בלקרוק", "פידליטי השקעות", "וולינגטון", החברה להשכרת הרכב "אנטרפרייז" וחברת "סיילינג קפיטל" הסינית.
מערכות ההתראה מהתנגשות של מובילאיי, הנמכרות ליצרניות ולספקים בסכום הגבוה אך במעט מ-100 דולרים ליחידה, הן אופציה עבור לקוחות במותגי רכב כוולוו, פורד ויונדאי.
החל בשנת 2014, המוצרים של מובילאיי כבר ישולבו באופן נרחב הרבה יותר במכוניות רבות בשל תקנות חדשות שיחייבו מערכות סיוע לנהג על-מנת לזכות בדירוג בטיחות של חמישה כוכבים.
המערכת של מובילאיי כוללת מצלמה המותקנת על השמשה הקדמית שמצלמת תמונות של המתרחש בחזיתו של הנהג. שבב מעבד את התמונות ובזמן אמת נותן אזהרות אור-קוליות לנהגים על גבי מכשיר קטן המותקן על לוח המחוונים.
בין האזהרות ישנה אזהרה מפני התנגשות אם רכב אחר נמצא קרוב מדי ואם המכונית נמצאת בסכנה של פגיעה בהולך רגל. המערכת בולמת את הרכב באופן אוטומטי לפני הפגיעה.
העסקה, שבה גולדמן סאקס ומורגן סטנלי שימשו כגופים המקשרים בין הקרנות, צפויה להיסגר בחודש אוגוסט, לדברי מובילאיי.