דוד אמסלם, איש עסקים, לקוח של
בנק הפועלים, תובע מהבנק 510,000 שקלים בטענה כי לא מילא אחר הוראותיו באופן מיידי וכלשונן, והעניק לו ייעוץ רשלני וכתוצאה מכך נגרמו לו הפסדים כספיים.
לדברי התובע, ביום 23.1.2013 בעת שהותו באוקראינה הוא ביקש לרכוש אופציות פוט על מניית מלאנוקס במחיר מימוש של 50 לתאריך פקיעה ביום 15.2.13, ואז הסתבר לו כי מסיבות טכניות אין אפשרות לביצוע הפעולה המבוקשת על ידו באמצעות אתר האינטרנט, ועל כן הוא נאלץ לפנות לשירות הטלפוני של הבנק לשם ביצוע הרכישה.
לדבריו, משביקש למכור את האופציות 24 שעות בלבד לאחר רכישתן בעקבות ירידה חדה במחיר מניית מלאנוקס, וזאת בשער של פתיחת המסחר בשוק, דבר שהיה אמור להניב לו רווח ניכר כתוצאה מהעלייה במחיר האופציות שנבעה מירידת ערך המניה, הטעתה אותו יועצת ההשקעות בבנק, ובמקום לבצע את הוראת המכירה במחיר שוק Market היא ציינה בפניו שעליו להגביל את המחיר ב-Limit.
לדברי התובע, יועצת ההשקעות לא הבהירה לו כי שער המניה ירד באופן חד מזה אותו הגדיר בהוראת הלימיט, וכי קיימת סבירות גבוהה כי הוראתו לא תבוצע. בנוסף הותירה אותו להמתין על קו הטלפון למעלה מ-5 דקות תמימות בזמן ששער המניה משתנה בקצב מהיר, וכך נסק מחיר המניה באופן שהוריד את שווי האופציה באופן משמעותי.
בתביעה שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין ברם, סלוקי ושות', נאמר כי בסופו של דבר לא בוצעה הוראת המכירה של התובע והוא נאלץ למכור את האופציות בחלוף מספר ימים והפסד של 95,000 דולרים.
לטענת התובע, לו הייתה יועצת ההשקעות של הבנק מבצעת את הוראותיו באופן מיידי וכלשונן, הוא היה מוכר את האופציות ברווח של 40,000 דולרים. אשר על כן, מסתכם הנזק שלו ב-135,000 דולרים שהינם 510,000 שקלים.