|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

מש' התחבורה השקיע רק 40 מלש"ח באופניים

בחלוקה לפי עלות סלילת שביל אופניים למטר עולה כי מדובר בסלילת 100 מטר בממוצע לרשות בלבד בשנת 2013 ארגוני הרוכבים ונציגי הערים בכינוס השדולה לתחבורה בת-קיימא: המדינה חייבת להפעיל תוכנית לאומית בתחום רכיבת האופניים זנדברג: אגיש הצעת חוק למרחק מינימלי מרוכבי אופניים
28/05/2014  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
הפוטנציאל לא מוצה [צילום: פלאש 90]

פוגעים בהולכי הרגל
בדיון נכחו גם נציגות הולכי הרגל, אשר מחו על פגיעה בהולכי הרגל על-ידי רוכבי אופניים, ואי-אכיפה של החוק שאוסר על רוכבי אופניים לנסוע על מדרכות. חגית אוריין אמרה כי "91% מהרכיבה נעשית בתוך הערים, וברובה על מדרכות הולכי הרגל. כולם מונים את היתרונות של אופניים אבל זה לא יכול להיות על חשבון חיינו ורווחתנו. המדרכות שייכות להולכי הרגל על-פי חוק ולפי היגיון. הן נכבשות על-ידי גורמים שלא איכפת להם מרווחת ההולכים. המדרכות הן לא פח אשפה שלתוכו אפשר להשליך כל מה שעולה על דעת הרשות השלטונית. רוכבים חשופים לפגיעות מכוניות. נכון. אבל למה אנחנו צריכים לספק את הפתרון? המדינה צריכה, הרשויות, לא אני כהולכת רגל. אני בעיקר מצפה מהח"כים שידאגו לקיום החוק - החוק אוסר רכיבה על המדרכות. אל תמשיכו לקדם את הפרויקטים האלה בלי לדאוג לתשתיות שיפרידו את האופניים מהולכי הרגל ולבנות עוד ועוד תחנות תל אופן מבלי שיש תשתיות".

מורן צוקרמן, המייצגת גם היא את עמדת הולכי הרגל, הוסיפה כי "העיריות פה לומדות לייצר נכים על המדרכה. ילדים וקשישים כבר לא יכולים להיכנס לפארק הירקון או ללכת ברחוב. אתם עוד לא יודעים כמה תביעות תקבלו כי כל הפצועים הקשים יתבעו את העירייה רק עוד כמה שנים. אני מציעה לקחת דוגמה ממקומות כמו ברלין שם יש שבילים תקניים, השבילים בתל אביב אינם כאלה".
חברת מועצת עיריית רעננה ויושב-ראש ועדת התחבורה, עדית דיאמנט, אמרה כי "ברעננה מתחילים לדבר על כל מיני בעיות תחבורה שקשורות בחניה, אבל למה לא לדבר על תחבורה אלטרנטיבית? אם מקבלי ההחלטות היו חושבות על תחבורה אלטרנטיבית אז זה היה שונה. אנו הזמנו את מקבלי ההחלטות לחשוב איך העיר העתידית שלנו צריכה תכנון אחר, צריך לדבר על חשיבה אחרת של תכנון עירוני ואז גם נדבר על תחבורה ציבורית ואופניים. זה דורש שינוי חשיבה אצל מקבלי החלטות אני מקווה שנתחיל לקדם את זה ברעננה בשכונה חדשה שנבנתה יש מדרכה בה יש שלושה מסלולים- מסלול אופניים, מסלול להולכי רגל, וחלק לעצים ותחנות אוטובוס. מהשטח אצלנו אנשים מבקשים התייחסות חוקית בנוגע לתחבורת אופניים של אופניים ממונעות".

40 מיליון שקלים בלבד הושקעו על-ידי משרד התחבורה בסלילת שבילים ייעודיים לאופניים - כך נמסר על-ידי נציג המשרד בכינוס מיוחד של השדולה לתחבורה בת קיימא, שנערך (יום ג', 28.5.14) בכנסת. מדובר בעלות סלילת כביש אופניים באורך של כ-100 מטר בממוצע לכל רשות - אורך זעום אשר אינו עולה בקנה אחד עם הרצון המוצהר לפתח אמצעי תחבורה אלטרנטיביים שאינם מזהמים.

עם זאת, המשרד מסר כי סכום זה כיסה את רוב הבקשות שהגיעו מהרשויות המקומיות וכי נראה כי הכוונה המוצהרת לפתח שבילי אופניים נותרת בינתיים על הנייר.

יושב-ראש השדולה לתחבורה בת קיימא, חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ), אמרה כי "על כל הגורמים להפנים ששבילי אופניים אינם קישוט שנחמד שיהיה, אלא תשתית תחבורה עירונית לכל דבר. דווקא עם העלייה בשיעור הרכיבה מתחדד הצורך בתשתית ייעודית שתבוא על-חשבון זכות הדרך של הרכב הפרטי ותצמצם את החיכוך עם הולכי הרגל על המדרכות". זנדברג הודיעה כי תקדם הצעת חוק חדשה, שהוכנה בשיתוף הקליניקה לפרקטיקה ולמדיניות סביבתית בפקולטה למשפטים בבר-אילן ועם ארגון ישראל בשביל אופניים, לפיה תיקבע שמירת מרחק מינימלית של 1.5 מטר בין כלי רכב לאופניים, כאשר נהג כלי הרכב הוא זה שיהיה אחראי לשמירת המרחק. מדובר בחוק שקיים במדינות רבות ואמור להגן על רוכבי האופניים, כאשר מחקרים מראים כי כ-38% מהתאונות נגרמות בשל אי-שמירת מרחק.

ח"כ דב חנין (חד"ש) סקר את החוק לעידוד רוכבי אופניים שהגיש, בחתימת 43 חברי כנסת. לדבריו, "יש התנגדויות שמגיעות מתוך חשיבה אנכרוניסטית וצרה. הנכס היחיד שיש לנו להפעיל הוא הלחץ הציבורי. המסר מבחינתי לכל המשתתפים וכמובן לשדולה לייצר לחץ ציבורי מסיבי על מקבלי ההחלטות ועל שר הפנים, שהוא ממייסדיי חוק האופניים בעצמו, על-מנת שהחוק הזה יעבור".

ח"כ משה פייגלין (הליכוד ביתנו) אמר כי "ההמצאה הכי גדולה מאז המצאת הגלגל היא כשהוסיפו לו עוד אחד - אני פריק של אופניים ואני רוכב כל בוקר, לאופניים אין מה לחפש על הכביש כל עוד אין מסלולים נוספים. הסטטיסטיקה היא קטלנית כשמדובר על אופני כביש. במקום שאין כבר את התשתיות אין לאופניים מה לחפש לא על המדרכה ולא על הכביש. בעיה קשה זה הנושא של האופניים החשמליות, זו זוועת עולם, הרשויות מתעוררות מעט מדי ומאוחר מדי הם מסכנים את עצמם ואת הולכי הרגל גם על המדרכה וגם על הכביש. אני הצעתי שיתייחסו לזה כאופנוע".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר בדיון כי עירו כפר קאסם רחוקה רק 20 דקות נסיעה מתל אביב, אך כאשר בוחנים את התשתיות בנושא האופניים מדובר בפערים עצומים, וכי הוא מקווה שהמדינה תדע לסגור אותם בהקדם, שכן מדובר בכלי תחבורה חשוב ומבורך שיש לעודד את השימוש בו.

ארגוני הרוכבים ונציגי הערים טענו כי על המדינה להפעיל תוכנית לאומית בנושא האופניים, מאחר שכל רשות מתקשה לפעול באופן עצמאי בתחום זה, וגם רשויות אשר מצליחות יותר מאחרות נתקלות במחסום ברגע שמגיעות לגבול העירוני. סגנית ראש עיריית תל אביב יפו, מיטל להבי, אמרה כי "ככל שמתקדמת העשייה אנחנו מגלים את הפער בין מה שקורה בינינו לבין מה שקורה במטרופולין סביבנו. פיתחנו תוכנית לטבעת מטרופולינים שתבוצע ב-5 השנים הקרובות. אבל מה שנמצא מחוץ לגבולות המטרופולין לא זז בסנטימטר. האופניים יכולים לזנק בעשרות אחוזי שימוש. זה אמצעי תחבורה קל ומוערך. צריך לפעול יחד לטובת אמצעי התחבורה הזה". אשר בן-שושן ראש רשות התחבורה בעיריית תל אביב-יפו הוסיף כי "יש בערך 18 אלף מנויים בפרויקט ההשכרה תל אופן וכ-2.5 מיליון נסיעות שמתבצעות ברמה שנתית בתל אופן. מדובר במערכת שאינה רווחית, להפך - זה פרויקט שמסובסד על-ידי העירייה כתפישה של תחבורה בת-קיימא ותחליפים לרכב פרטי".

מנכ"ל ארגון "ישראל בשביל אופניים", יותם אביזוהר, אמר כי "אופניים נהפכים לאמצעי גובר בהגעה לעבודה. תועלות בריאותיות, חברתיות, כלכליות וסביבתיות. בתל אביב בשל התשתיות שנפרשו, יש עלייה מתמדת ברכיבה על אופניים. מספר המשתמשים בפרויקט תל אביב עולה בהתמדה, וגם הבטיחות עלתה". לדבריו, יש פוטנציאל בערים גבעתיים, רמת גן, חיפה ובקריות. "בתל אביב מקדמים לא רק תשתיות אלא גם תשתיות תודעתיות. אנחנו ממליצים ללמוד מהמודלים המוצלחים בעולם, לגבש תוכנית לאומית לעידוד השימוש באופניים שממנה ייגזרו תוכניות שונות. לתקצב את התחום ויישום פרויקט תחבורה ירוקה גם בכנסת ובממשלה".
הצעת חוק לעידוד תחבורת אופניים, התשע"ג–2013 / הצעת חוק
חוק זה מטרתו לעודד ולהגביר את השימוש באופניים ככלי תחבורה למען בריאות הציבור וההגנה על הסביבה, על ידי יצירת תשתיות לרכיבה בטוחה ונוחה על אופניים, שילובן במערכות התחבורה הקיימות ויצירת תמריצים כלכליים לעידוד השימוש באופניים.
סקר מעקב בנושא שימוש בתחבורה ציבורית
57% מכלל האוכלוסיה משתמשים ברכב פרטי כאמצעי התחבורה העיקרי שלהם. 27% משתמשים באוטובוס, 6% במוניות, 3% בלבד ברכבת, 1% באופנוע או בקטנוע, 1% באופניים ו-6% הולכים ברגל. כך עולה מסקר שנערך על-ידי מכון גיאוקרטוגרפיה עבור עמותת "אור ירוק". הסקר נערך ביולי 2010 בקרב מדגם אקראי מייצג של 500 איש מקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל.
מדיניות מחוז מרכז לתכנון שבילי אופניים בשטחים פתוחים והנגישות אליהם מהתחום הבנוי

תאריך:  28/05/2014   |   עודכן:  28/05/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מש' התחבורה השקיע רק 40 מלש"ח באופניים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
כ-70% מבתי הספר הדתיים לבנות אינן מאפשרים לנציגי צה"ל להיכנס כדי להכין תלמידות לצבא. עמדתו הרשמית של החינוך הדתי מצדדת כי דרך השירות הראויה לבנות היא שירות לאומי. בישיבה של הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, טוענים כי התנהלות זו דווקא פוגעת בבנות הדתיות שבוחרות להתגייס בכל זאת.
28/05/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
"בגרמניה, שם הזנות חוקית, 80% מהנשים בזנות הן עובדות בלתי חוקיות ממזרח אירופה. הלגליזציה לא שינתה כלום. אין להן זכויות ולא פרנסה בכבוד. רק עולם תחתון", כך אומרת ד"ר נויה רימלט מאוניברסיטת חיפה.
27/05/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
וועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה (יום ג', 27.5.14) הרחבה משמעותית של רשימת העבירות הפליליות, בהן המשטרה תהיה רשאית ליטול דגימת דנ"א מאדם שנחשד בהן.
27/05/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
וועדת החוקה אישרה (יום ג', 27.5.14) את בקשת שרת המשפטים לבטל את אגרת משיכת צוואה.
27/05/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
מאז תחילת 2014 נרשמה עלייה בתאונות המתרחשות בחצרות הבתים, הסיכון לילד ערבי להיפגע גבוה פי ארבעה מילד יהודי והסיכון של ילד בפריפריה להיפגע גבוה פי 2.5 מזה של ילד במרכז הארץ. אלה מקצת מהנתונים של "בטרם" ארגון למניעת היפגעות ילדים.
26/05/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il