|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

באיחור של 3 שנים

עוד השנה: שילוט אחיד בכל תחנות האוטובוס

חברות פרטיות יחויבו בשילוט סטטי בעשרות אלפי תחנות עד סוף ספטמבר, אגד ודן - עד סוף דצמבר פורמט המידע יהיה מצומצם כדי לחסוך בעלויות ולאפשר גמישות גודל השלט: 1.10 מ' על 90 ס"מ
29/05/2014  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
התחנות ייראו אחרת מאשר היום [צילום: עיריית פ"ת]

להבי: להקשות על נוסעי רכב פרטי בת"א
עידן יוסף
סגניתו של חולדאי מקדמת הגעה לעבודה בתחבורה ציבורית * הממונה על התחבורה הציבורית בראש העין: לרשויות חייבת להיות אמירה, ועליהן לחולל ביקוש ולדאוג שייערכו בהתאם * תומר גודוביץ: תעריפי הנסיעה חולבים את הנוסע
לרשימה המלאה

עידן יוסף
החלה התקנת צגים דיגיטליים בתל אביב

עידן יוסף
מסתמן פתרון לבעיית המידע בתחנות אוטובוס

עד ה-30 בדצמבר 2014 אמור המידע הסטטי בכל תחנות האוטובוס להיות מוצג בפורמט אחיד וברור. ב-15 באפריל תם המועד בו היו מפעילי התחבורה הציבורית להגיש את סקר מצב התחנות שנערך בכ-27,000 תחנות - כˉ50% מהן סככות וכˉ50% עמודים. מלבד אגד וחברת קווים, כולן העבירו למשרד התחבורה את הממצאים המלאים.

על-פי דרור גנון, סגן בכיר למנהל אגף בכיר תח"צ ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, הסקר הוא הכנה לקראת יישום תיקון 98 של חוק המידע בתחבורה הציבורית שאמור היה להיכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2012 אך עד היום התעכב.

כפי שדווח לראשונה ב-News1, הצבת השילוט הסטטי בתחנות תהיה באחריות המפעילים, ותחולק לפי אזורים גאוגרפיים. מפעיל תחבורה ציבורית אחד יהיה אחראי בכל אזור שייקבע לפי אשכול ההפעלה בו זכה, ועליו יהיה להתקין בכל תחנת אוטובוס בתחומו שלט שיכלול את מספרי הקווים של כל מפעילי התחבורה הציבורית. את המידע לגבי כל תחנה יקבל באמצעות תוכנה מיוחדת של משרד התחבורה, שתתן לו מידע לגבי כל תחנה ותעדכן אותו בשינויים.

גנון, שדיבר בכינוס תחבורה וקהילה שקיימה לאחרונה עמותת תחבורה היום ומחר, סיפר בהרצאתו כי השלטים שיותקנו לא יהיו לפי התוכנית המקורית. לדבריו, עידכון השלט בכל פעם שמזיזים את התחנה או את אחד הקווים בתחנה יצריך שינוי של כל השלט והתחזוק יהפוך לבלתי אפשרי, ולכן פורמט המידע בשלט יהיה בסיסי ויכלול מפה אזורית כללית, טלפונים של מוקדי המידע. המפה הסכמטית הוסרה והמקום הריק בשלט ינוצל להוספת מסלולי קווים. בשלט יופיעו מסלולי תשעת הקווים הכי תדירים והיתר יופיעו בהודעות שבתחתית השלט. בקווים עם כמה חלופות נסיעה תופיע החלופה התדירה ביותר.

מחירו של כל שלט יהיה כ-750 שקלים, במקום המחיר המקורי - 2,000 שקלים. גודל השלט יהיה 110 ס"מ על 90 ס"מ. אולם בתחנות בגוש-דן בהן יש הסכם בין חברת ג'י סי דקו לרשות המקומית, יהיה השילוט קטן יותר - 100 ס"מ על 74 ס"מ. בימים אלה אמורה להתבצע התקנה ב-330 תחנות ומתנהל מו"מ באשר להצבת השילוט בכל 830 התחנות.

עד 30 בספטמבר מחויבים כל מפעילי התחבורה הציבוריות הפרטיים להתקין את השילוט הסטטי האמור, מלבד המפעילים ההיסטוריים - אגד וחברת דן, שלהם ניתנה ארכה עד 30 בדצמבר בשל המספר הגדול של השלטים שעליהן להציב.

העיריות לא מתחזקות כראוי

את עלות התחנות שהן סככה מממנים משרד התחבורה והרשות המקומית - 70% משרד התחבורה ו-30% העיריות, שבפועל לרוב אינן עומדות בהסכמים ולא מתחזקות אותן כראוי. משרד התחבורה מתכוון לאכוף את העניין. העיריות מעוניינות שהמפרסמים יתחזקו את התחנות, ובתמורה המפרסמים מעוניינים ביותר מקום לפרסום וממילא פחות מקום למידע. משרד התחבורה עומד על כך שתהיה חובת הפרדה בשלטים וחל איסור על מידע לא רלוונטי.

בכינוס דיברה גם מיה אלקבץ, המונה על התחבורה הציבורית בצפון הארץ, שהלינה על כך שרשויות מקומיות אינן אוכפות חניה ברחובות צרים. "אין לנו עם מי לדבר, ואין לנו כל דרך לעזור באותו רגע למי שמתלונן.

דרושה מעורבות של הרשויות

דובר נוסף שדיבר על הרשויות המקומיות היה אילן קרני, מנכ"ל חברת מטרופולין המחזיקה כ-7% מנתח התחבורה הציבורית בישראל. לדבריו, הרשות המקומית היא "שופר לניג'וז ולעזרה מול הרגולטור ויוצרת ממשק עם פעילי סביבה ושיש להקשר עם מוסדות השכלה".

קרני הזכיר את שרון שביט, סמנכ"ל קשרי לקוחות במטרופולין, שמקיימת כל שבוע מעגל בו משתתפים גורמים שונים כדי לשפר את הקווים, כי "השכינה לא שרתה עלי". הוא עמד על חשיבות השיווק ויחסי הציבור לקווים ועל הצורך להבין שלחלק מהנוסעים השינוי פגם בשירות ולכן נדרשים תיקונים. כמו-כן, דרש להעביר מידע לרשות המקומית על-מנת שתעדכן את מפעילי התחבורה הציבורית באזורה.

קו לעובדות

מנכ"ל מטרופולין סיפר על טלפון שקיבל מראש מועצת רמת נגב, שמוליק ריפמן, שהלין על כך שעובדות במשק בית אשר נוסעות לשדה בוקר מדימונה ומירוחם נוסעות שעה יותר בשל העדר קו ישיר. לאחר מאמץ, נפתח עבורן קו (55) דימונה-ירוחם-שדה בוקר-מרחב עם-מצפה רמון. קרני: "זה קו הפסדי אבל מילא אותנו סיפוק. אני אומנם קפיטליסט, אבל בזכות הקו שוּנה מתווה החיים במקום הזה". הוא הזכיר גם את פתיחת הקו מצומת רעננה לבאר שבע ככזה שהגיע בזכות התושבים והרשות, ואת יוזמת מרכז הצעירים בשיתוף עם ראש הרשות לשעבר, שעזרו להקמת קו מצפה רמון-תל אביב שנוסע בשעתיים וחצי. עוד ציין את קו ה"פרימיום" ("לא אוהב את המושג הזה") הוד השרון-ת"א ואת קו 347 לבינתחומי בהרצליה, שמלא בנוסעים. קרני סיפר לקהל כי שוחח עם ראש עיריית רעננה זאב בילסקי, וביקש ממנו לאשר הפעלת סמי-BRT (אוטובוס רב-קיבולת) מכפר סבא להרצליה, שינוע בין 7 ל-9 בבוקר באחד משני הנתיבים, משום שהדבר ייצור תחבורה ציבורית אחרת באיזור.

ח"כ דב חנין (חד"ש), שדיבר אף הוא בכינוס, אמר: "את מקבלי ההחלטות כבר לא צריך לשכנע שתחבורה ציבורית חשובה. המאזן עדיין נוטה להשקעות בתשתיות על-פני תחבורה ציבורית. עדיין יש שאלה איזו תחבורה ציבורית. לא כל ארומה בפרויקט תחבורה ציבורית היא תחבורה ציבורית. למשל, הרכבת לירושלים לעומת רכבת סופר-מהירה לאילת - שהיא בעצם רכבת משא כדי לשבור את המחירים שהמצרים גובים בתעלת סואץ". מנכ"ל תחבורה היום ומחר, תמר קינן, אמרה כי יש לדרוש מחברות התחבורה הציבורית עמידה במחויבותן, ולפעול איתן לשיפור ולהורדת המחירים.
מידע בתחבורה הציבורית - בחינת ישום תיקון 98 לפקודת התעבורה / מסמך
מסמך זה נכתב לבקשת חברת הכנסת תמר זנדברג, ועניינו בחינת יישומו של תיקון 98 לפקודת התעבורה: מרכז מידע לתחבורה ציבורית. תיקון 98 התקבל בדצמבר 2010 ונכנס לתוקף ב-1 בינואר 2012. מטרת התיקון היא להעמיד את שירותי המידע בתחבורה הציבורית על רמה גבוהה, שתאפשר לציבור הנוסעים להתמצא בצורה קלה ונוחה בקווים העומדים לרשותם ולתת להם מידה גבוהה של ודאות באשר למועדי הגעת האוטובוסים, הרכבות והרכבת הקלה. איכות המידע לנוסעים בתחבורה ציבורית הוא אחד הגורמים המעודדים שימוש בתחבורה ציבורית. מידע איכותי בתחבורה ציבורית נחשב גם לאחד הגורמים שיכול לסייע למעבר של נוסעים משימוש ברכב פרטי לשימוש בתחבורה ציבורית.

תאריך:  29/05/2014   |   עודכן:  29/05/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עוד השנה: שילוט אחיד בכל תחנות האוטובוס
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבי_1
29/05/14 21:12
 
בר ברע
30/05/14 04:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
451 רכבות ביממה - תוספת של 49 רכבות המהווה גידול של 12.2%. זו הבשורה של לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל שיחל לפעול בעוד כשבועיים (14.6.14), עליו דיווחנו לראשונה ב-News1.
28/05/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
שלב ב' של פרויקט שדרוג תחנות האוטובוס בירושלים יצא לדרך. לאחר שהושלמה התקנתן של כ-50 תחנות חדישות ושלטי מידע בזמן אמת לאורך תוואי המת"ץ בעיר (מסלול תחבורה ציבורית), הגיע תור הצבתן של עוד כ-50 תחנות חדשות, שיכללו דיגיטלי. עלות הפרויקט כ-70 מיליון שקלים במימון משרד התחבורה ועיריית ירושלים.
26/05/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביקורת המדינה דנה (יום ב', 26.5.14) בכדאיות פרויקט הרכבת לאילת. שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר כי הערכת המיזם כעת היא רק כ-24.5 מיליארד שקלים, כולל כ-20% הוצאות בלתי-צפויות, ולא כ-50 מיליארד כפי שמפיצים מתנגדיו.
26/05/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
כ-600 נהגים של חברת התחבורה הציבורית נתיב אקספרס התאגדו בהסתדרות לאחר שלמעלה משליש מהעובדים חתמו אתמול על טפסי ההצטרפות לארגון היציג. במכתב שהעביר (יום ב', 26.5.14) עמיחי סטינגר, סמנכ"ל האגף להתאגדות עובדים לוואליד עפיפי, מנכ"ל החברה, ההסתדרות קוראת לפתוח במו"מ בין הצדדים על-מנת להגיע להסכמות שיעוגנו בהמשך בהסכם קיבוצי.
26/05/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, תמר בזק-רפפורט, אישרה (13.5.14) הגשת תביעה ייצוגית בסך 32 מיליון נגד רכבת ישראל, בשל הימנעותה מביצוע פעולות שיבטיחו הימנעות מעישון בתחנות וברציפים.
25/05/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il