רכבת ישראל תפרסם בשבוע הבא את המכרזים הראשונים לשדרוג קו הרכבת ירושלים - תל אביב. ההחלטה על שדרוג קו התקבלה לאחר שראש הממשלה, אריאל שרון, אימץ את תוכניתו של שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה לשדרג את הקו הישן בין תל אביב לירושלים.
המכרזים הראשונים יעסקו בהקמת מסילת ברזל בין נען לבית שמש באורך של 21 קילומטרים. עלות הקמת המסילה בקטע זה נאמדת בכ-100 מיליון ש"ח, מתוך 360 מיליון ש"ח הנדרשים לשדרוג הקו בין ירושלים לתל אביב.
הקו החדש לירושלים יכלול גם הקמה של תחנת נוסעים מודרנית בבית שמש וכן תחנה תפעולית של הרכבת בנחל שורק.
לדברי שר התחבורה, ניתן יהיה להשלים את שדרוג הקו לירושלים בתוך שנתיים מתחילת העבודות. זמן הנסיעה המשוער ברכבת מירושלים לתל אביב יהיה 55 דקות.
במקביל לשדרוג הקו, יחל משרד התחבורה בתהליכים סטטוטורים להקמת רכבת חשמלית מהירה בין ירושלים לתל אביב שתעבור דרך נמל התעופה בן-גוריון, מודיעין ושער הגיא.
לדברי, השר סנה ההחלטה לשדרוג הקו לירושלים נובעת מהצורך המיידי לקו רכבת בין ירושלים לתל אביב, ואילו להקמת קו מהיר לירושלים יידרשו כ-8 עד 10 שנים.
"חידוש הקו יאפשר לאלפי עובדים הנוסעים מידי יום לירושלים וממנה להגיע במהירות ובנוחות לבירה", אמר השר סנה.
מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, ציין כי לאחר הקמת קו מהיר לירושלים ימשיך הקו המשודרג לשמש נוסעים לבית שמש וערים אחרות וכן להעברת מטענים לכל חלקי הארץ ובמיוחד לדרום.