|
לוי. הגידול נמשך [צילום: רונן טופלברג]
|
|
|
|
|
חברת רמי לוי דיווחה (יום ב', 25.8.14) לבורסה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2014, מהם עולה כי רשמה רווח נקי של 29.9 מיליון שקל ברבעון - גידול קל של 2.3% לעומת הרווח במקביל אשתקד (29.2 מיליון שקל).
שיעור הרווח הנקי מהמכירות עמד על כ-3.5%, ירידה קלה משיעור של 3.6% אשתקד, שנובעת בעיקר מעלייה בשיעור מס החברות. החברה סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2014 ברווח נקי של 53.8 מיליון שקל לעומת 59.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה של 2013.
בנוסף, הודיעה החברה כי דירקטוריון רמי לוי אישר חלוקת דיבידנד בהיקף כולל של 21 מיליון שקל, או 1.558 שקל למניה, לבעלי המניות של החברה. הדיבידנד יחולק ב-16 לספטמבר 2014, כשהמועד הקובע הוא ב-2 לספטמבר.
סך המכירות של החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-858 מיליון שקל לעומת מכירות של כ-808.4 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2013. מדובר בגידול של 6.1%, המוסבר בגידול במכירות חנויות זהות של כ-2.1% (מכירות החנויות הזהות אינו כולל את פדיון המוצרים שבזכיינות בסניפים), ומפתיחתם של שני סניפים חדשים בקדימה ובנהריה.
ברבעון השני הסתכם הרווח הגולמי של רמי לוי בסך של 183 מיליון שקל, לעומת 167 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2013 - גידול של 9.7%. שיעור הרווח הגולמי מן המכירות ברבעון השני של שנת 2014 עמד על 21.3% לעומת 20.6% בשנת 2013. העלייה בשיעור הרווח הגולמי מוסברת בעיקר מכך שברבעון השני של שנת 2014 כוללות תוצאות החברה באיחוד יחסי גם את תוצאות חברת הבת ביכורי השקמה.