77% מבין התיירים שביקרו בישראל במחצית הראשונה של 2003, הביעו שביעות רצון גבוהה מן הביקור בארץ והעניקו לביקור ציון ממוצע של 4.2 (בסולם שבין 1-5). כך עולה מהסקר החדש של משרד התיירות.
הציון שניתן לביקור נע מ"טוב מאוד" עד "מצויין", כאשר ממוצע שביעות הרצון הכללי עמד על 4.2, מתוך ציון מקסימלי אפשרי 5.
ברמת הדירוג הגבוהה ביותר-4.4 זכו האתרים הארכיאולוגים בישראל. המדריכים והטיולים המאורגנים קיבלו את הציון 4.3 ורמת הביטחון האישי דורגה בציון 4. בציונים מעט יותר נמוכים זכו מתקני האכסון - 3.9 והציונים הנמוכים ביותר ניתנו לחנויות הפטורות ממכס - 3.6.
47% מבין התיירים שבקרו בישראל ציינו, כי התאכסנו בבתי מלון וכפרי נופש. מבין אותם אלו שהתאכסנו בבתי מלון וכפרי נופש, 46% מהתיירים ציינו, כי לנו ברמת אכסון גבוהה ו-50% דיווחו על רמת אכסון בינונית. 58% ציינו, כי האירוח היה על-בסיס לינה וארוחת בוקר.
ההוצאה הממוצעת של תייר לביקור עומדת על 843 דולר, כאשר ההוצאות התחלקו באופן הבא: 33% עבור אכסון, 21% למזון ומשקאות, 14% לתחבורה סיורים מאורגנים והשכרת רכב, 21% קניות ו-11% שונות.
לגבי האתרים והערים בהם שהו התיירים: 58% מבין המבקרים בקרו בירושלים, 47% בקרו בתל אביב ועוד כ-20% בקרו בכל אחד מן האתרים הבאים: ים המלח, אילת, טבריה וחיפה. 90% מהתיירים שוהים בישראל עד 30 יום, כאשר ממוצע השהייה בישראל עמד על 10 לילות.
זמן התכנון וההזמנה לטיול עמד, בממוצע, על כ-36 ימים לפני מועד הנסיעה, כאשר 73% מבין המזמינים ביצעו את הזמנתם דרך סוכנות נסיעות ו-27% ביצעו הזמנה ישירות עם המפעיל.
יש לציין, כי ברבעון השני של שנת 2003 חל גידול במספר התיירים שהגיעו מאירופה ומספרם עלה ל-60%, לעומת 52% ברבעון הראשון של השנה.