ועד עובדי חברת
אגד תעבורה הודיע (יום ד', 3.6.15) על שביתה כללית. על-פי הודעת הוועד, תתקיים השביתה יומיים, שבראון ובשני (8-7.6.15)
לטענת הוועד, מסרבת החברה, לאחר שישה חודשים של מו"מ להגיע להסכם קיבוצי חדש מול נציגות העובדים.
ההנהלה מציעה לעובדים להכניס שינויים בהסכם הקיבוצי, אשר רובם ייכנסו לתוקף רק לאחר החלטת
משרד התחבורה על מימון תוספת שכר לנהגי התחבורה הציבורית.
עמדת ההנהלה היא כי אם המדינה לא תשתתף ב-100% מעליית השכר הצפויה (עד לשיעור של 39 ש"ח לשעה, משכר שעומד היום על 32.6 ש"ח לשעה) - תוריד החברה את תוספות השכר המוצעות כיום.
החברה מבקשת לצמצם ככל הניתן את הוצאותיה על שכר הנהגים בהסכם החדש ומגבילה את הענקת תוספות השכר לסכום כסף מצומצם. בהיעדר השתתפות מלאה של המדינה בהעלאת שכר השעה, הצפויה להיכנס בחודשים הקרובים בעקבות מאבק נהגי התחבורה הציבורית בחברות קווים ואגד תעבורה ומאמצי החברות הפרטיות מול משרד התחבורה, יעברו תוספות השכר המוצעות למימון תוספת השכר בלבד.
יו"ר ועד העובדים, איציק קשקש אמר בתגובה כי "הנהגים לא מוכנים כי התוספות הנלוות יהיו על קרן הצבי וכי הם דורשים שהחברה תכניס את היד עמוק יותר לכיסה ותתחייב להעניק תוספות נילוות מינימליות לנהגים. התוספות המדוברות - הקדמת ההפרשות לקרן ההשתלמות (מ-4 שנים לשנתיים וחצי), הגדלת התגמול על עבודה במשמרות מפוצלות ("פיצולים") והגדלת הפרמיה (תמורת ביצוע העבודה ותמורת עבודה איכותית, ללא תלונות.
בעקבות ישיבת מו"מ נוספת שהתקיימה בנושא, זאת לאחר שבית הדין לעבודה בבאר שבע דרש מהצדדים להמשיך במו"מ אינטנסיבי, ובתיווך משרד הכלכלה המשיכה הנהלת החברה להתבצר בעמדותיה, החליט אמש הועד הארצי על שביתה בת יומיים.
העובדים אומרים כי החברה טוענת כי ידיה כבולות, ולדברי הוועד, המאוגד בכוח לעובדים, בה בעת היא מסרבת לחשוף את תקציבה.
מנכ"ל אגד תעבורה,
גדעון מזרחי, הגיב להאשמות: "הלכנו כברת דרך ארוכה למען העובדים והנחנו על השולחן הצעות נדיבות מאוד. הגיע הזמן שהוועד יחליט האם הוא רוצה לשפר את תנאי העובדים או לפגוע בחברה.
"נציגות העובדים הודיעה להנהלת אגד תעבורה, כי בכוונתה לנסות להשבית שוב את שירות התחבורה הציבורית בימים ראשון ושני. אם איום ההשבתה אכן יתממש ייפגם השירות בנגב הצפוני, אשקלון, אשדוד, קריית גת, קריית מלאכי, שפירים, עוטף ירושלים, אלעד ונתניה.
"במסגרת המשא-ומתן בין הצדדים על גיבוש הסכם קיבוצי הסכימה הנהלת החברה להעלות משמעותית את שכר הנהגים ל-39 ש"ח לשעה, להגדיל את ההפרשות הסוציאליות, פיצויי הפיטורים ותשלום קרן ההשתלמות, ואף להעניק תוספות מגוונות, כגון תוספת מיגון, מענק היעדר תלונה ועוד.
"מי שמסכים על העלאה ל 39 ש"ח מ-32, על הגדלת הפרשות, תוספות שכר, מיגון, הצטיינות, קרנות השתלמות ועוד לא מצוי במו"מ תקוע. מי שיש לו עיניים גדולות וחוסר אחריות יוצא לשביתה על דרישות מופרזות שלא ימומשו.
"בהנהלת אגד תעבורה רואים באקט ההשבתה בשלב כה מתקדם במשא-ומתן כניסיון סחיטה ומבהירים שהלחץ לא יזיז את החברה מעמדותיה הסופיות. במידה והוועד לא ייסוג מכוונתו להשבית את השירות ולפגוע בנוסעים, תשמור הנהלת החברה לעצמה את הזכות לחזור בה מההצעות אשר הציגה במשא-ומתן עם נציגות העובדים.
"שביתה בשלב זה של המשא-ומתן גובלת בהפקרות ומתעלמת מהנהגים ומהנוסעים כאחד. אנחנו הלכנו דרך ארוכה למען העובדים והנחנו על השולחן הצעות מאוד נדיבות. הגיע הזמן שהוועד יחליט האם הוא רוצה לשפר את תנאי העובדים או לפגוע בחברה. אם כוונתו לפעול למען העובדים עליו להפנים שעכשיו תורו לגלות בגרות ובשלות, ולסיים את סכסוך העבודה הזה באופן ראוי שיימנע פגיעה מיותרת בעשרות אלפי נוסעים".