לאחר שהוועדה לתשתיות לאומיות במשרד האוצר אישרה את התכנון של הקו הסגול של מערכת הסעת ההמונים בגוש-דן, פרסמה נת"ע פרסמה את תוכנית הקו להערות הוועדות המחוזיות והשגות הציבור.
עד לחודש דצמבר 2016, על חברת נת"ע להביא לאישור הממשלה את תוכניות הקו הסגול והקו הירוק של מערכת הסעת ההמונים בגוש-דן.
אורכו של הקו הסגול כ-29 ק"מ והוא נועד לקשר את האזורים המזרחיים במטרופולין תל אביב (רמת גן, קריית אונו, אור- יהודה ויהוד) עם מרכז תל אביב.
הקו מורכב מזרוע מרכזית שתחילתה במתח"ם 2000 (תחנת רכבת 'סבידור') והמשכה דרך הרחובות: ארלוזורוב, בן-יהודה, אלנבי, העלייה, לווינסקי, ההגנה, דרך השלום (תל אביב), דרך אלוף שדה (גבעתיים- ר"ג), מחלף אלוף שדה ודרך שיבא. מאזור המרכז הרפואי 'שיבא' מתפצל הקו לשתי זרועות. האחת, הזרוע הצפונית - תעבור ברחובות
רפאל איתן, קציר (קריית-אונו), אנה ומקס ווב, ועד לגבולה הצפוני-מזרחי של אוניברסיטת בר-אילן. הזרוע השנייה, הדרומית, תחילתה באזור מרכז בית החולים שיבא, המשכה בתוואי הקו באזור בסיס תל-השומר המיועד לפינוי ומשם אל יהוד-מונוסון ועד לקצה הזרוע בצומת הטייסים.
בנוסף, בשבוע שעבר החלה נת"ע בפרסום תוכנית הקו הירוק להערות הוועדות המחוזיות והשגות הציבור.
מסלול הקו הירוק: בחלקו הדרומי של הקו שתי זרועות - האחת, המערבית, מתחילה בראשון לציון (תחנת משה דיין), והשנייה, המזרחית, מתחילה גם כן בראשון לציון, במפגש עם כביש 412. שתי הזרועות נעות לאורך העיר חולון בשני צירים ומתאחדות ברחוב סוקולוב, מרכז העיר חולון ומשם ממשיך הקו לכיוון צפון, דרך צומת חולון, לאורך שדרות הר ציון בתל אביב, דרך אזור התחנה המרכזית ומפגש עם הקו הסגול בצומת הרחובות הר ציון - לוינסקי. במקום זה התוואי הופך לתת-קרקעי, דרך תחנת קרליבך המשותפת לקו האדום, ממשיך דרך רחוב אבן גבירול, נפגש שוב עם הקו הסגול בצומת הרחובות ארלוזרוב - אבן גבירול וחוזר לתוואי הקרקע לפני חציית הירקון, הנעשית באמצעות גשר מעל לירקון. הקו מתפצל ברח' איינשטיין לשתי זרועות: האחת מזרחית, לכיוון רמת החי"ל, דרך רח' אינשטיין, מפגש עם ציר ההעדפה בצומת הרחובות אינשטיין - נמיר, אוניברסיטת תל אביב, רח' ג'ורג' וייס, תוך חציית נתיבי איילון, מעבר בסמוך לפארק הירקון ומרכז הירידים, דרך רמת החי"ל ועד לקריית עתידים.
הזרוע השנייה, הצפונית, ממשיכה במקביל לקו החוף, שדה דב, עד לאזור התעסוקה בהרצליה ועד צומת הרחובות שדרות
אבא אבן ושדרות
נעמי שמר. תחזית נוסעים: 76 מיליון בשנה.