|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

תגבור השירות בישובים ערביים

"אפשרו ליהודים לעבוד כנהגים בשבת"

הממ"מ: בשנים 2015-2010 השקיע משרד התחבורה יותר מ-2 מיליארד שקל במגזר הערבי משרד התחבורה: ביולי תחל הנגשת התחנות והשילוט לערבית
22/02/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
לא יסתדרו בלי נהגים יהודיים

הוכפל מספר ההיתרים לתחבורה ציבורית בשבת
עידן יוסף
מאז 2012 ועד היום עלה מספר קווי האוטובוס המורשים לנוע בשבת מ-164 ל-387 * 15% מהנסיעות מתבצעות ללא היתר ברישיון הקו * משרד התחבורה אינו מוסר פרטים לכנסת
לרשימה המלאה

נתניהו: מיעוטים תופסים מקומות עבודה בשל השבת
עידן יוסף
עסקים יהודיים מעסיקים ערבים במקום יהודים כל השבוע בגלל האיסור להעסיק יהודים בשבת * שר הכלכלה מציע לכנסת לדון האם יש מקום לשנות את החוק
לרשימה המלאה

ארגון משפטי: לעצור תחבורה בשבת למגזר הערבי
עידן יוסף
התנועה למדינה יהודית דורשת ממשרד התחבורה שלא להתיר קווי תחבורה ציבורית חדשים למגזר הערבי בינואר * הנימוקים: תקופת הבחירות, תכלית החוק ופרשנותו * מגלה: בכיר ברשות לתחבורה ציבורית מתעלם מפניות בנושא גלישת קווים לשבת
לרשימה המלאה

מנכ"ל חברת קווים, ציון פת, מזהיר כי חברות התחבורה הציבורית בישראל עשויות להישאר ללא נהגים שיפעילו תחבורה ציבורית בשבת בישובים ערביים. הוא דיבר במהלך ישיבת ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לתחבורה ציבורית, שדנה (יום ב', 22.2.16) במצב התחבורה הציבורית בישובים הערבים.

פת סיפר בדיון כי החברה אותה הוא מנהל החלה להפעיל לאחרונה קווי שירות גם באום אל-פחם, בפורדיס ובבקה-ג'ת, ולנוכח דרישת משרד התחבורה להפעיל קווים אלה בשבת עלולים המפעילים למצוא את עצמם מול שוקת שבורה בהיעדר בעלי תפקידים לא-יהודיים שיפעילו את הקווים. הוא אמר כי צריך למצוא לכך פתרון ולשנות את חוק שעות עבודה ומנוחה כך שיאפשר ליהודים לעבוד בשבת. יו"ר הוועדה, ח"כ דב חנין, השיב כי אין צורך בשינוי החוק ודי בקבלת היתר מהממונה על חוק שעות עבודה ומנוחה במשרד הכלכלה והתעשיה.

זינוק של 260%

בתקופה האחרונה הורתה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לתגבר באופן משמעותי את פעילות קווי האוטובוסים ולפתוח קווים חדשים בשבת במגזר הערבי, מקצתם אף חולפים בדרכם בתוך ישובים יהודיים. מרכז המחקר והמידע של הכנסת חשף בשבוע שעבר כי מספר ההיתרים שנתן משרד התחבורה לקווים המיועדים לאוכלוסייה הערבית לפעול בשבתות זינק ב-260% - מ-71 בשנת 2012 ל-185 ב-2015. המסמך הוכן לקראת דיון שהתקיים בוועדת הכלכלה על כפיית נהגים לעבוד בשבת. לדיון הגיעו גם נהגים ערבים שהגיעו למחות על כך שלא ניתן להם יום מנוחה ביום שישי המיועד לתפילות, וכי הם מועסקים במקום נהגים שומרי שבת בנסיעות הסמוכות לכניסת השבת.
שירותי התחבורה הציבורית ביישובים הערביים - תמונת מצב / מסמך
מסמך זה נכתב לבקשת יו"ר ועדת המשנה לוועדת הכלכלה לענייני תחבורה ציבורית, חבר הכנסת דב חנין. במסמך ייסקרו תחילה בקצרה מאפיינים של החברה הערבית, לאחר מכן יוצג רקע על שירותי התחבורה הציבורית ביישובים הערביים לאורך השנים, וכן נתונים בדבר רמת השירות בתחבורה הציבורית המאפיינת את היישובים הללו. (12 עמ')

השקעה אדירה מצד הממשלה

את הדיון בנושא השירות למגזר הערבי, הציג היו"ר חנין, שאמר כי במשרד התחבורה נעשית עבודה חשובה ומורגשת שיש לעודד ולהרחיב.

נציגת מרכז המחקר והמידע של הכנסת, רינת בניטה, הציגה את עיקרי הנתונים שעלו ממסמך שהכינה לקראת הדיון, ואמרה כי נשים ערביות הן הצרכניות העיקריות של תחבורה ציבורית במגזר, ובשבילן תחבורה ציבורית היא קריטית. היא הוסיפה כי דוח מבקר המדינה מ-2011 הצביע על שורה של מחדלים בכל הנוגע לטיפול בתשתיות, אך ציינה עוד כי בשנים 2015-2010 הקצה משרד התחבורה לרשויות הערביות יותר מ-2 מיליארד שקל לטיפול בכך. עוד אמרה בניטה כי תרגום המידע לנוסעים, שהיה אמור להסתיים באמצע השנה שעברה, עדיין לא הושלם והוא צפוי להסתיים עד יוני 2016.

היו"ר חנין ביקש לקבל את התייחסות משרד התחבורה לנושא התקציבים ותוכניות ההשקעה העתידיות. מנהל אגף בכיר תכנון, תפעול ורישוי תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, דרור גנון, אמר כי גם השנה ישקיע המשרד 125 מיליון שקל במגזר הערבי. הוא התחייב כי כבר השנה אמורים להיפתח 50 קווים חדשים, ועוד 101 קווים ישודרגו ויגדילו את הכיסוי והתדירות. כמו-כן הוא ציין כי מתבצעים גם שיפורים בתשתיות שיאפשרו קישוריות לשכונות וכן מושקעים 25 מיליון שקלים בקווי הזנה למקומות תעסוקה ואף למקומות פנאי. הוא הוסיף כי עד סוף 2016 תחול תפנית בשירות לציבור הערבי.

הרשויות הערביות אינן מסייעות

גנון גם סיפר כי המשרד שלח לראשי הרשויות חוזר ובו בקשה למנות ממונה תחבורה ציבורית מטעמן, שהמדינה תישא בעלות העסקתו בהתאמה, אך ההיענות לכך הייתה נמוכה. חנין הציע לקיים כינוס שיארגן ועד ראשי הרשויות הערביות בו יוסבר לראשי הרשויות על העניין וגנון הסכים. הוא הוסיף כי משרד התחבורה פועל כדי להשלים את החוסרים, אך נתקל בבעיות תשתיתיות קשות ועל ראשי רשויות ערביות למלא את חלקם בעניין התשתיות באיתור שטח, ובקידום אישור תב"עי וסטטוטורי. בהתייחסו לשימוש במיניבוסים אמר כי הם פתרון, אבל פתרון זמני כי בסופו של דבר רוצים ליצור ביקוש.

האני דעקה, מקבוצת עפיפי המפעילה כמה חברות תחבורה ציבורית, אמר כי קיימת בעיה גדולה של היעדר תשתיות, הגורמת לכך שמישהו שעוצר לקנות גלידה חוסם את האוטובוס ואת כל התנועה. הוא גם אמר שלא הגיוני שבעיר בה 45 אלף תושבים, אין אפילו חניון לילה אחד.

ראש מחלקת קידום סטודנטים ערבים בהתאחדות הסטודנטים, דיראן שלאבנה, דיברה על הקשיים של סטודנטים במקומות רבים במגזר להגיע למוסדות הלימוד וסיפרה כי מחורה יוצא רק קו אחד בבוקר למכללת ספיר. היא הוסיפה כי סטודנטים שרוצים להגיע מסכנין ועראבה למכללת צפת צריכים לעבור דרך כרמיאל בנסיעה בת 3 שעות, זאת בעוד שמאופקים למכללת ספיר יש תחבורה ציבורית רציפה. ראש עיריית טמרה, ד"ר סוהיל דיאב, התייחס לתשתיות ואמר כי צריך להשקיע בהן ולהתחיל להפעיל תחבורה ציבורית פנימית ביישובים. הוא ציין כי במשך שנתיים מתקיימות ישובות בעניין ותחבורה ציבורית בטמרה, עיר עם 32 אלף תושבים, עדיין אין. גנון התייחס לכך ואמר כי קשה לייצר תחבורה ציבורית מאפס ולכן נדרשת השקעה של שנתיים לתכנון. הוא הוסיף כי יש גם קשיים עם העיריות וציין כי עיריית נצרת למשל לא מאפשרת לקדם תוכניות מכוון שהיא מעדיפה להקצות קרקע לתעשיה קלה כמו מוסכים מאשר לתחנה מרכזית. גנון גם בישר לו כי ביולי צפוי להיפתח קו בין טמרה למקומות התעסוקה בכרמיאל. מנכ"ל ארגון 15 דקות, גיל יעקב, אמר כי מספיק סקר של כמה חודשים ולא צריך לחכות שנתיים עד שמפעילים תחבורה ציבורית. הוא הזהיר ממצב שבו אין קריטריונים ברורים, כך שרשויות שידרשו יקבלו יותר מענה וישובים שייזכרו מאוחר מדי לא יזכו למענה בכלל.

עיכובים בהנגשת המידע

נציג עמותת סיכוי, עבד אלקאדר כנעאני אמר כי בתקופה האחרונה אכן רואים שינוי לטובה, אבל מדובר בפערים של עשרות שנים שאי-אפשר לסדור בשנה שנתיים. הוא הוסיף כי צריך מאמץ הרבה יותר גדול. נציגת האגודה לזכויות האזרח, שאדה עאמר, הזכירה כי עד יוני 2015 כל המידע היה אמור להיות מונגש גם בשפה הערבית. היא הוסיפה כי לפי המידע של האגודה רק 5,000 תחנות מתוך 30 אלף ועוד 100 שלטים דיגיטליים אמורים להיות מונגשים בערבית. "קיבלנו עידכון שזה יושלם עד יוני 2016, אבל לא ברור מה זה כולל", אמרה. גנון הגיב ואמר כי מדובר בתרגום של כל הרשת, כולל רישיונות הקווים, לשפה הערבית. "מיפינו כמעט את כל התחנות ואני מאמין שביולי 2016 נתחיל להתקין את השלטים בכל הארץ".

ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת) הציע לתגבר קווים באשכולות מהישובים הערבים למוסדות הלימוד בימי חמישי ובמוצאי השבת, וקרא לטפל גם בתשתיות על-מנת שיאפשרו קווים פנימיים. ח"כ יוסף ג'אברין (הרשימה המשותפת) אמר כי השקעה בתחבורה הציבורית היא המפתח לשיפור המצב הסוציואקונומי בחברה הערבית. "כשמדברים על שילוב בתעסוקה ובהשכלה אי-אפשר לעשות זאת ללא תחבורה ציבורית", אמר.

מנהלת מחלקת מדיניות ביוזמות קרן אברהם, איה בן עמוס, אמרה כי רוב הנשים במגזר משתמשות בתחבורה ציבורית כדי להגיע לעבודה, והיעדר התחבורה הציבורית תורם באופן משמעותי להעסקה פוגענית כלפי נשים ערביות. "הן מעדיפות לעבוד בתוך היישוב בתנאים קשים ותמורת שכר נמוך משכר המינימום, מאשר לצאת מהיישוב", אמרה. סמנכ"ל עמותת ידיד, רן מלמד, התייחס לרהט ואמר כי כבר לפני שנה נעשה סקר בעיר והתשובות ממנו לא התקבלו עד היום. הוא הוסיף כי "יש טענות קשות, בעיקר של נשים וקשישים, שהשירות הפרונטלי מהנהגים הוא פוגעני. הפננו זאת גם לחברת האוטובוסים גלים וגם למשרד התחבורה, והתשובה שקיבלנו הייתה שלא היו דברים מעולם למרות שיש עדויות מתועדות".

היו"ר חנין אמר בתום הדיון כי בכוונת ועדת המשנה לפנות למשרד התחבורה בצורה מסודרת עם שורה של שאלות ודרישות להתייחסות. הוא קרא לנוכחים להעביר לוועדה את התייחסויותיהם, ואמר כי יפנה גם לכל הרשויות במגזר הערבי כדי לקבל מהם מידע על הצרכים שלהם והחסמים שיש להסיר בכל הנוגע לתחבורה ציבורית. הוא סיכם והצהיר על כוונתו לקיים ישיבת מעקב בעוד מספר חודשים.

תאריך:  22/02/2016   |   עודכן:  22/02/2016
עידן יוסף
+"החנות קרסה בגלל הרכבת הקלה"
08:36 23/02/16  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
חברת ביוטי סטאר תובעת 2.5 מיליון שקל בטענה שנאלצה לסגור את חנותה ברחוב יפו בירושלים בשל העבודות להקמת הרכבת הקלה
([צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אפשרו ליהודים לעבוד כנהגים בשבת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
חברת מ.ט.ר חקלאות תובעת מרכבת ישראל ומחברות אוליצקי ואשטרום 3.8 מיליון שקל, בטענה לפגיעה בגידולים החקלאיים בהם היא עוסקת.
22/02/2016  |  יצחק דנון  |   חדשות
ועדת היגוי של משרדי האוצר והתחבורה החליטה לקדם תכנון של שלושה קווי מטרו (רכבת תחתית) ראשונים במרכז הארץ. קווים אלה ישולבו עם קווי הרכבת הקלה המתוכננים, כנהוג בערים רבות בעולם. את הדברים פרסם לראשונה העיתונאי עופר פטרסבורג. על-פי הדיווח, קווי המטרו, היעילים יותר מרכבת קלה, מאפשרים קיבולת גבוהה יותר של נוסעים ומיועדים לנסיעות בטווח של 20-10 ק"מ ממרכז תל אביב וישרתו ערים דוגמת רחובות, ראשון לציון, לוד, רמלה, ראש העין ורעננה.
22/02/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ח"כים תומכי טרור נהנים ממערכת אכיפה משותקת איש לא מעז להעיר לנהגים מסוכנים אלי טביב ולה-פמיליה מצליחים בזכות הבריונות האלימות במגזר הערבי ובמגזר החרדי מתרחבת בשל אוזלת יד של הרשויות
19/02/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
חוסר התכנון וחוסר המחשבה לטווח ארוך של כל הגורמים האחראים במדינת ישראל על תחבורה בכלל ועל תחבורה ציבורית בפרט יגרמו בעתיד הקרוב מאוד לשואה תחבורתית-כלכלית-ביטחונית-קיומית. בעוד כשנה עד שנתיים, כאשר כל רבבות הדירות החדשות מראש העין ועד ראשון לציון יאוכלסו, וכאשר בעלי הדירות החדשות והישנות יתניעו את מכוניותיהם בשעה 7 בבוקר הם יהיו תקועים בפקקים אינסופיים, וההגעה למקום עבודתם תיהפך בהדרגה למשימה בלתי אפשרית.
18/02/2016  |  שמעון גרובר  |   מאמרים
מהפכת התעריפים בתחבורה הציבורית נמשכת. שר התחבורה, ישראל כ"ץ, סיכם עם שר האוצר, משה כחלון, על הרחבת הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, לכל הערים והישובים בארץ, ממטולה בצפון עד אילת בדרום. כ"ץ אמר כי התוכנית תצא לפועל ב-1 במרס.
16/02/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il