|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

השתוללות שלוחת רסן ומכוונת בבית הדין הרבני

המופע של עו"ד אליעד שרגא: זלזול, <br>התנשאות, ביזיון, השמצות ופרובוקציות

יו"ר התנועה לאיכות השלטון חויב אישית בהוצאות של 10,000 שקל לטובת אוצר המדינה בשל התנהגותו הדיינים: שרגא החליט מראש לקעקע את הלגיטימיות של בית הדין; הוא לא היה מעז להתנהג כך בערכאה אחרת
17/03/2016  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   אליעד שרגא - צדקנות ושחיתות   |   תגובות
שרגא. "הטריבונה הזו" [צילום: פלאש 90]

פרחח מורשה
איתמר לוין
עו"ד אליעד שרגא מתנהג כאילו בית המשפט העליון שייך לו - והוא יכול לעשות זאת משום שרוב השופטים מאפשרים לו לעשות ככל העולה על רוחו
לרשימה המלאה

בית הדין הרבני בתל אביב חייב (14.3.16) את עו"ד אליעד שרגא בהוצאות אישיות לטובת אוצר המדינה בסך 10,000 שקל, לאחר שמתח ביקורת חריפה ביותר על התנהלותו בשני ימי דיונים שהתקיימו בתחילת החודש. שרגא הוא יו"ר התנועה לאיכות השלטון.

שרגא מייצג בני זוג, הוריו של בעל המעגן את אשתו מזה עשר שנים. בית הדין מצא, כי האב הוא הכוח האמיתי שמאחורי העיגון והחליט להורות על מאסרו ל-30 יום בשל בזיון בית המשפט. זאת, מאחר שכבר ביולי 2014 הורה בית הדין לבן לתת גט, והוא אינו עושה זאת - וכאמור בית הדין קובע, כי האב הוא הנושא באחריות הישירה לאי כיבוד פסק הדין (ראו ידיעה נפרדת).

תיק 927170/1, פלונית נ' פלוני ואח' / פס"ד
צו מאסר לאביו של סרבן גט, העומד מאחורי מהלכיו של בנו. ביקורת חריפה ביותר על עו"ד אליעד שרגא המייצג אותם

מצא זמן לנסוע לצפון
הרב שטסמן. ספג הכפשות אישיות [צילום: יוטיוב]

"רק כך אפשר להסביר את העימותים היזומים על-ידי בא-כוח הנתבעים – עו"ד אליעד שרגא המתועדים לרוב בעשרות עמודי הפרוטוקולים; רק כך אפשר להסביר התנהגות פרובוקטיבית ההולכת ומקצינה ככל שהעדויות הופכות להיות משמעותיות יותר; רק כך אפשר להסביר את הזלזול ואת ההתנשאות של עו"ד שרגא כלפי ביה"ד ('האינסטנציה הזו...' כלשונו)"

הדיינים הרב שלמה שטסמן (אב בית הדין), הרב אייל יוסף והרב עידו שחר מקדישים מספר עמודים (מתוך 48 עמודי פסק הדין) להתנהגותו של שרגא, וקובעים שהוא החליט מראש לבזות את בית הדין ואת ההליך. בין היתר הם אומרים: "בעוד בית הדין ביקש לחשוף את האמת בהליך ענייני, באי-כוח הנתבעים ביקשו לקעקע את ההליך ולשלול את הלגיטימיות שלו ובכך למנוע את חשיפת האמת.

"רק כך אפשר להסביר את העימותים היזומים על-ידי בא-כוח הנתבעים – עו"ד אליעד שרגא המתועדים לרוב בעשרות עמודי הפרוטוקולים; רק כך אפשר להסביר התנהגות פרובוקטיבית ההולכת ומקצינה ככל שהעדויות הופכות להיות משמעותיות יותר; רק כך אפשר להסביר את הזלזול ואת ההתנשאות של עו"ד שרגא כלפי ביה"ד ('האינסטנציה הזו...' כלשונו).

"רק כך אפשר להסביר שתי בקשות פסילה מופרכות מיסודן; רק כך אפשר להסביר הימנעות מהגשת בקשה להעיד עדים לפני ביה"ד; רק כך אפשר להסביר בא-כוח המטיח בפני עד שיש בידו קלטת מפריכה את דבריו, בעוד אין היא מצויה בידו במועד הדיון ותִמלול שלה כלל אינו מצוי ברשותו – אכן, מי שבא במטרה לקעקע את ההליך ו'לפוצץ' את הדיון לא מתכונן לחקירה נגדית.

"רק כך אפשר להסביר הימנעות הפגנתית מחקירת עדים מרכזיים, החל מאמצע יום הדיונים השני והימנעות מההתייצבות לדיון השלישי, הקצר, תוך שליחת עו"ד זוטרה, גם היא – לא כדי שתטען או תחקור, אלא לשם הגשת הודעה רצופת השמצות אישיות כלפי אב בית דין המנסה ככל יכולתו לעשות מלאכתו אמונה, לקיים הליך ראוי ולחשוף מי עומד מאחורי עיגונה של אישה צעירה ונכה. רק כך אפשר להסביר הימנעות מהגשת סיכומים, המנומקת גם היא בהודעה דומה המכילה השמצות. במקום להתמודד עם עדויות ועובדות עוברים לתקיפת והשמצת הדיין. דרך זו אינה מכובדת ואינה מכבדת, וחבל שכך.

"אולי כך אפשר להבין גם את העובדה, שבעוד בית הדין מקיים הליך חריג של דיונים רצופים וארוכים, יום אחר יום, ב'משמרת שנייה' בשל הנחיצות בבירור האמת במהירות האפשרית, בא-כוחם של הנתבעים, עו"ד אליעד שרגא, מוצא זמן לנסיעה לצפון הארץ בבוקרו של יום הדיונים השני. נסיעה זו היא בעיניו עובדה מוגמרת ואינה סובלת דיחוי, ומכוחה הוא מבקש הוא לדחות את שעת התחלת הדיון. אין הוא חושש כי האיחור יפגע ביכולת להשלים את חקירות העדים. ייתכן שמראש ידע כי אין בדעתו להשלים את חקירותיהם".

המטרה: ליצור פרובוקציות
הרב שחר. "הטחת האשמה חמורה ביותר" [צילום: יוטיוב]

"החקירה [של הרב גמליאל] התנהלה באופן פרובוקטיבי ומתריס הן כלפי העד והן כלפי בית הדין". שרגא הכריז שבידיו הקלטה המקעקעת את גרסתו של הרב גמליאל לגבי שיחתו עם אביו של הבעל, אך למרות הוראת הדיינים - לא הגיש את ההקלטה או את תמלולה. בהמשך, "שרגא זעם, כעס והטיח בבית הדין דברים אשר שוב עלו כדי ביזוי בית הדין"

הדיינים מתייחסים גם להתנהגותו של שרגא כלפי הרב שמואל גמליאל, עובד אגף העגונות של הנהלת בתי הדין, שנסע לארה"ב בניסיון לשכנע את הבעל לתת גט לאשתו. לפני החקירה הנגדית יצאו השלושה להפסקה, ואז פנה שרגא אל סופר הדיינים "ושאל: האם הדיינים הלכו לתדרך את הרב גמליאל? כן המקום להעיר כי מדובר בהטחת האשמה חמורה ביותר העולה כדי ביזיון בית הדין.

"לצערנו אנו נאלצים לקבוע ששאלתו של עו"ד שרגא וכמותה גם התנהלויות נוספות רבות במהלך הדיון לא תאמה ולא כיבדה את מעמדו כעורך דין. מכל מקום, מאחר שבית הדין הבין שמטרתו של עו"ד שרגא הייתה ליצור פרובוקציות שיקעקעו את ההליך, מחל בית הדין על כבודו גם במקרה זה כדי לאפשר קיום הליך ראוי לבירור האמת".

לדברי הדיינים, "החקירה [של הרב גמליאל] התנהלה באופן פרובוקטיבי ומתריס הן כלפי העד והן כלפי בית הדין". שרגא הכריז שבידיו הקלטה המקעקעת את גרסתו של הרב גמליאל לגבי שיחתו עם אביו של הבעל, אך למרות הוראת הדיינים - לא הגיש את ההקלטה או את תמלולה. בהמשך, "שרגא זעם, כעס והטיח בבית הדין דברים אשר שוב עלו כדי ביזוי בית הדין".

כאשר הציג הרב גמליאל מכתב רב חשיבות ששלח לבית הדין ובו תיאור פגישתו עם אבי הבעל, מתאר בית הדין, עלתה חמתו של שרגא "אשר הודיע: 'אני הפסקתי לחקור, כאן לא עושים צדק'". ובהמשך: "באי-כוחם של הנתבעים בחרו כפי שהזכרנו לעיל שלא להגיש סיכומים. תמורתם הגישו הודעה שאינה אלא חלק מניסיונם לקעקע את ההליך באמצעות הטחת השמצות בבית הדין ובעיקר באב בית הדין".

שיאים של הכפשות
תהיה לשרגא עוד סיבה להלעיז

"לדעתנו, עו"ד שרגא עשה זאת במתכוון ומתוך מחשבה מראש בניסיון לקעקע את הלגיטימיות של בית הדין הרבני (אשר 'התקשה' לבטא את שמו וכינה אותו 'האינסטנציה הזו' או 'הטריבונה הזו'). זאת, לפחות, מעת שראה שהעדויות הנשמעות בפני בית הדין מובילות לכיוון שאינו נוח ומתאים ללקוחותיו"

בסיום פסק הדין נאמר: "טרם חיתום, ניתן את התייחסותנו להתפרצויות הבוטות של ב"כ הנתבעים, עו"ד אליעד שרגא, ולהתבטאויותיו המבזות – החוזרות ונשנות – כלפי בית הדין, אשר מקומן לא יכירן. בית הדין התרה בעו"ד שרגא כמה פעמים, והבהיר לו כי את כל טיעוניו וטענותיו יוכל לומר בפני בתי הדין, ובית הדין ישמע את דבריו 'בלב פתוח ובנפש חפצה', אך לא בדרך בלתי מכובדת, מבזה ותוך הטלת דופי בבית הדין.

"במטרה להשרות אווירה נוחה ועניינית בדיונים, מחל בית הדין על כבודו ופתח בתחילת הדיון השני בדברי פיוסין ובניסיון להרגיע את רוחות ההתלהמות שהופנו מצדו של עו"ד שרגא. אולם, לאחר שההתנהגות המבזה וההכפשות חזרו ואף הגיעו לשיאים חדשים, הודיע בית הדין לעו"ד שרגא כי 'יהיו הוצאות אישיות על ביזוי מתמשך של בית הדין פעם אחר פעם'.

"...ברור לנו כי התבטאויות קשות ומבזות מעין אלה לא היה מעז עו"ד שרגא להעלות על דל שפתיו כנגד בית המשפט האזרחי, על ערכאותיו השונות. לדעתנו, עו"ד שרגא עשה זאת במתכוון ומתוך מחשבה מראש בניסיון לקעקע את הלגיטימיות של בית הדין הרבני (אשר 'התקשה' לבטא את שמו וכינה אותו 'האינסטנציה הזו' או 'הטריבונה הזו'). זאת, לפחות, מעת שראה שהעדויות הנשמעות בפני בית הדין מובילות לכיוון שאינו נוח ומתאים ללקוחותיו.

"ידוע גם יודעים אנו כי עו"ד שרגא יעשה שימוש בהטלת הוצאות אישיות אלו במסגרת הכפשותיו כלפי בית הדין, ואף לא יהסס להיעזר בכך כסיוע לטענותיו נגד בית הדין ובעיקר נגד אב בית הדין, כי היה מוטה וכי גמר בדעתו עוד מתחילה להכריע כנגד הנתבעים ולפגוע בעבודתם הנאמנה של באי-כוחם. לא נכחד כי משום כך שקלנו לוותר על הוצאות המשפט, כדי לא לתת סיבה נוספת להלעיז על בית הדין. מכל מקום, לנוכח חומרתן של ההתבטאויות והישנותן נגד בית דין רבני שהוא חלק אינטגראלי ממערכת המשפט הישראלית, הגענו לכלל מסקנה כי לא נכון יהיה להבליג על כך".


תאריך:  17/03/2016   |   עודכן:  22/06/2016
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המופע של עו"ד אליעד שרגא: זלזול, התנשאות, ביזיון, השמצות ופרובוקציות
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ד.ו. ברמן
17/03/16 11:28
 
ציפיטפוט
17/03/16 19:07
2
דר' G
17/03/16 11:45
3
גימי-יהודי מיהודה
17/03/16 12:11
 
מקס הזועם
17/03/16 18:35
4
בבר
17/03/16 12:17
5
חילוני ממש
17/03/16 12:23
 
לחילוני
17/03/16 18:20
6
זוכר
17/03/16 14:27
7
משה, עורך-דין
17/03/16 15:18
 
ו'עשייתך' משה
17/03/16 18:02
8
לאיתמר לוין
17/03/16 17:42
9
שושקיצך
17/03/16 18:25
10
די לכפיה דתית
17/03/16 23:56
11
חוסיין אובמה
18/03/16 06:23
12
חסרה התגובה
18/03/16 16:07
13
מימונידס
18/03/16 21:16
פורום: אליעד שרגא - צדקנות ושחיתות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אליעד שרגא - צדקנות ושחיתות
התנועה לאיכות השלטון, אשר כבר מזמן מתיימרת להיות שומרת הסף של השלטון בישראל, שוברת שיאים של מגלומניה. התנועה ביקשה - לא פחות - להצטרף להליך פלילי שמנהלת המדינה, כדי לטעון לעונש שהמדינה לא ביקשה. שופט בית משפט השלום בבאר שבע, יובל ליבדרו, העיף אותה מכל המדרגות.
04/12/2015  |  איתמר לוין  |   כתבות
חשיפה ב-News1: ועדת האתיקה של מחוז תל אביב מרכז (לשכת עורכי הדין) קובעת, בהחלטה שניתנה, כי יש מקום להעמיד לדין את עו"ד אליעד שרגא ב"פרשת מיתב" בגין עבירות שביצע לכאורה על כללי האתיקה, וזאת בכפוף להזדמנות נוספת למתן תגובה, הניתנת לו בהתאם לקבוע בסעיפים 1-2 לכללי לשכת עורכי הדין (בבתי הדין המשמעתיים), תשכ"ב-1962. משמעות הדבר: החלטה עקרונית להעמידו לדין משמעתי, בכפוף לשימוע, ובכתב. רק לאחר מכן תתקבל החלטה סופית.
07/06/2014  |  יואב יצחק  |   כתבות
יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, זוכה סופית מאשמת עבירה אתית בגין התבטאות חריפה שלו נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, מתח (יום ד', 15.8.12) ביקורת חריפה על דבריו של שרגא, אך קבע שאין מקום לרשות ערעור בגלגול רביעי בנושא זה.
15/08/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
התנועה לאיכות השלטון מנוצלת ומגויסת בימים אלה, לרעה, להצלת מייסדה ומי שעומד בראשה - עו"ד אליעד שרגא. בצעד חריג פנתה התנועה במכתב אל היועץ המשפטי לממשלה ולגורמים נוספים, בדרישה לפתוח בחקירה נגד קבוצת אי.די.בי. והעומד בראשה נוחי דנקנר, נגד עיתון מעריב, עורכו ניר חפץ והתחקירן גידי ליפקין.
19/05/2012  |  יואב יצחק  |   תחקירים
יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אליעד שרגא, על השיפודייה של מעריב. מערכת מעריב מכינה תחקיר רחב היקף, המתפרסם פרקים-פרקים, על מעלליו ומעשיו. שני פרקים התפרסמו.
12/05/2012  |  יואב יצחק  |   כספת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il