"חובת האמון הבנקאית הנובעת ממערכת היחסים המיוחדת שבין הלקוח לבנק, אין פירושה שהבנק נדרש לפעול תוך כדי הזנחה מוחלטת של האינטרס האישי שלו". כך אומר (14.7.16) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב,
יונה אטדגי.
אטדגי מוסיף: "לפיכך, רשאי הבנק להימנע ממתן שירותים ללקוח, ובכלל זה פתיחת חשבון, כאשר אותו לקוח כבר פגע בעבר באינטרסים של הבנק, ובכך פגע באמון הנדרש ביחסים ביניהם. לקוח שלא פרע את חובו לבנק ואילץ את הבנק לנהל נגדו הליכים משפטיים לשם גביית החוב, פגע בכך באינטרס של הבנק וביחסי האמון שביניהם. על אחת כמה וכמה, כאשר הבנק נאלץ למחול ללקוח על חלק גדול מחובו כלפיו, כדי לגבות חלק קטן ממנו".
אטדגי דחה את תביעתו של שבתאי יוסף נגד בנק איגוד, אשר סירב לפתוח לו חשבון. בשנות ה-80 ניהלו שתי חברות שבבעלותו של יוסף חשבונות בסניף בת-ים של איגוד, ונותרו חייבות לבנק 1.3 מיליון שקל. יוסף עזב את הארץ והבנק נאלץ לוותר על מיליון שקל מתוך החוב; בערכים ריאליים, מדובר על 1.9 מיליון שקל.
בשנת 2013 ביקש יוסף לפתוח חשבון בסניף רמת השרון של איגוד, אך נדחה בשל אירועי העבר. הפיקוח על הבנקים דחה את תלונתו של יוסף וקבע שעמדת הבנק מקובלת עליו. יוסף ביקש מבית המשפט להורות לאיגוד לפתוח לו חשבון ולמחוק כל סימון המופיע ליד שמו במערכות המידע של הבנק, אך תביעתו נדחתה. אטדגי אומר, שקשה לצפות מהבנק להתעלם מההיסטוריה של יחסיו עם יוסף, ולאור זאת עמדתו סבירה - וכאמור אף נתמכת בידי הפיקוח על הבנקים.
אטדגי נמנע מלחייב את יוסף בהוצאות. את יוסף ייצגו עוה"ד רועי סלוקי ועמרי אושפיז, ואת איגוד - עוה"ד הראל שחם ונמרוד סביל.