אתמול בלילה, מטוסה החדש - A345, של חברת התעופה סינגפור-איירליינס, המריא משדה התעופה בלוס אנג'לס, לטיסה שאמורה להיות טיסת הנוסעים הארוכה ביותר בעולם, ללא חניית ביניים, מסע של 18.5 שעות טיסה מלוס אנג'לס לסינגפור.
הטיסה, שתעבור מרחק של קרוב ל-15,000 ק"מ, "תקצץ" בשעתיים מזמן הטיסה הנדרש עד-כה בשל חניית הביניים בטוקיו או טייפאי.
הנוסעים במטוס A345 יהיו חלק מההיסטוריה בעולם התעופה, כשיעלו למטוס העצום בגודלו. המטוס מיועד ל-313 נוסעים, אך חברת התעופה עיצבה והסבה את המטוס כך שבמטוס יטוסו רק 181 נוסעים, 64 במחלקת עסקים ו-117 במחלקת מנהלים חדשה.
מחלקת העסקים מצויידת במושבים מרופדים בקטיפה, כשרוחב המושב הוא 162.5 ס"מ וקיים מרווח רחב יותר בין הכיסאות ב-15 ס"מ מאשר במטוסים אחרים של החברה.
מחלקת העסקים מצויידת גם בהתקן ל-DVD בכל כיסא (בפעם הראשונה במטוסי החברה), מתאם, יציאת חשמל של 110 וולט, מכשיר וידאו עם מסך ברוחב 30 ס"מ בקרוב, בו ניתן לצפות במבחר של 250 סרטים, קומפקט דיסק ומותרות נוספים.
המטוס החדש מציע את מחלקת התיירות הרחבה ביותר בשמיים, עם מרווח של 50.80 ס"מ בין מושב למושב ואפשרות הישענות אחורה עד למרחק של 20 ס"מ. כמו-כן, כל נוסע יוכל ליהנות ממכשיר וידאו אישי, משען ראש מתכוונן מעור, מקום משען חדשני לרגליים, טלפון לוויני ואפשרות חיבור למחשב נישא.
הן מחלקת העסקים והן מחלקת התיירות עוצבו במיוחד עם אזורים ל"מפגשים חברתיים", בהם יוכלו הנוסעים למתוח את איבריהם, וליהנות מאכילת חטיפים ושתיית משקאות בשירות עצמי.
מטוס ה-A345 הוא המודל החדיש ביותר של חברת התעופה סינגפור-איירליינס. החברה תפעיל טיסות לניו-יורק לקראת אמצע שנת 2004. הטיסות מניו-יורק לסינגפור יארכו 18 שעות לכל כיוון, ויחסכו לנוסעים 6 שעות טיסה.
סינגפור-איירליינס הזמינה 10 מטוסי A340-500s, בשווי 2.2 מיליארד דולר, כולל את עלות חלקי החילוף ומנוע חלופי.