ממחקר שפורסם על-ידי חברת Skillfair, עולה כי עבודה מהבית הופכת להיות בחירה נפוצה, כשהאינטרנט "נתפס" כמה שמאפשר זאת. למעשה, למעלה מ-96% מאלו שלקחו חלק בסקר היו מרוצים מאמצעי התקשורת בביתם.
מיקום אינו מגביל
ב-BusinessEurope דווח כי בסקר, שנערך באתר החברה, נשאלו המשתתפים שאלות הנוגעות לעבודה בבית ולמעלה מ-200 תגובות חשפו מידע מאד מעניין.
תוצאות הסקר
תקשורת: 96% היו מרוצים או מאד מרוצים מאצעי התקשורת שלהם.
בטיחות: 90% היו מרוצים.
סביבת עבודה: 89% היו מרוצים.
האיזון בין הבית לעבודה: 84% אמרו כי הם מרוצים.
יחד עם זאת נמצאו גם כמה תוצאות לא צפויות:
32% מהנשאלים התלוננו כי הסחות הדעת בבית הן בעלות השפעה מזיקה על עבודתם.
51% התלוננו, כי העבודה מהבית משמעותה עבודה מאומצת יותר ובמשך שעות ארוכות יותר.
25% התלוננו על חוסר בתמיכה טכנית, למרות שאחוזים אלו נמוכים מאלו העולים אצל העובדים במשרד.
מהנתונים עולה, כי עבודה מהבית מהווה יתרון הן לעובדים והן למעסיקים. העובדים מרגישים נוח בסביבתם הביתית, עובדים באופן מאומץ (לפעמים הרבה יותר קשה מאלו הנמצאים במשרד), וברוב המקרים נמצאים גם יעילים יותר. על המעבידים לעודד את העבודה בבית, כדי לקבל את המירב מצוות העובדים שלהם.
עוד נראה כי עבודה מהבית יעילה במיוחד כשהיא משולבת עם עבודה במשרד. עובדים היכולים לעבוד במשרד מספר ימים בשבוע, וביתר הימים בבית, זוכים ליתרונות ששתי הסביבות מספקות.
כשגמישות כזו מתאפשרת, מתפתחת מערכת יחסים של אמון בין המעביד לעובד. הדבר מסייע גם בהגדרת תרבות החברה. הדגש מוסט הצידה ממספר השעות בהן נמצא העובד במשרד למספר השעות שלמעשה האדם עובד.
עבור המעסיקים, קיימת כדאיות לסייע לעובדים בבית, לאפשר להם לבנות סביבת עבודה מתאימה בביתם, ובכך להבטיח תמיכה טכנית מלאה במהלך השלבים המוקדמים.