יצרנית הרכב GM - ג'נראל מוטורס, הודיעה בסוף השבוע כי היא עורכת הליך של קריאה חזרה למוסכים (RECALL) ללא פחות מ-1.8 מיליון מכוניות ברחבי העולם, לשם תיקון מתג ההצתה - העלול לגרום לפריצת אש סביב מוט ההגה.
המכוניות הכלולות בקריאת השרות הינן שברולט מדגם קוואליר - הפופולרית בדיגמי GM הנימכרים בישראל אשר יוצרו בשנים 1998 עד 2001, וכן מכוניות תוצרת חטיבת פונטיאק, אולדסמוביל וביואיק (סקיילארק) שניבנו ממרס 1997 עד תחילת 1998, מדגמים אשר אינם מיוצאים סידרתית לישראל וספק אף אם יש להם תקינה אירופית המאפשרת ייבוא אישי של יחידות בודדות ארצה.
בהודעתה הרישמית של GM המצוטטת בהדגשה על-ידי סוכנות הידיעות רויטרס הבינלאומית, נאמר כי לחברה דווח על 80 מקרים בהם ארעה התחממות יתר במתג ההצתה, אשר הביאה להתכת מכלולים במוט ההגה וגרמה להתלקחות ועשן רב בחזית לוח השעונים של המכוניות הפגועות.
GM מדגישה עוד כי עד כה לא דווח על כל פגיעות בגוף או בנפש כתוצאה התקלה, אשר ניגרמת לדבריה ממעבר של זרם גבוה באופן בלתי מבוקר במתג ההצתה. לדיברי החברה כ-1.4 מיליון מהכוניות החשודות נמצאות בארה"ב, ומרבית האחרות יוצאו לקנדה.
בהודעתה הרישמית של GM נאמר כי גם הנהגים אשמים בעידוד התהליך המוביל לתקלה, שכן במכוניות בהן המצברים חלשים - החזיקו הנהגים את מתג ההצתה מופעל לפרק זמן ארוך מהרצוי, וכך גרמו לזרם במתח גבוה לעבור במערכת לפרק זמן מסוכן. "זרם במתח גבוה עלול לגרום לפעמים לחום בטמפרטורה הגורמת להתכת מכלולים פנימיים," נאמר לדיברי רויטרס בהודעת GM.
למרות מספרן הרב של המכוניות המעורבות בתקלה המסוכנת, הביע יו"ר GM, ריק ווגוניר, במהלך ביקור שערך (ו', 6.2.04) בברזיל, ספק באשר להשפעת התקלה "על השורה התחתונה" של עיסקי יצרנית הרכב הגדולה בעולם. "לתקלה לא תהיה השפעה משמעותית," מסר ווגוניר לכתבים בתגובה.
נוכח השבת לא ניתן לקבל תגובת סוכנות UMI המקומית, באשר לאפשרות כי גם המכוניות הנמכרות בארץ ידרשו להבדק אף הן במוסכי החברה.