רכבת ישראל מזהירה כי תיתכן שביתה ברכבת החל ב-12 במרס, בעוד כשבועיים. זאת בעקבות סכסוך עבודה שהכריז ועד העובדים של החברה על רקד הסכמי הרכבת עם חברות חיצוניות למיקור-חוץ.
בראש הוועד היום עומדת
גילה אדרעי, שהודחה מתפקיד זה בעבר, לאחר שתכננה והוציאה לפועל שביתות עובדים חריפות. איום ההשבתה בא לאחר תקופה ארוכה מאוד של שקט תעשייתי.
איום השביתה מגיע אחרי שורה של צרות הפוקדות את חברת רכבת ישראל. מאז פרץ משבר עבודות הרכבת בשבת, מתגברים האיחורים מיום ליום. כך למשל היום אירעה ברכבת תקלת איתות חמורה באזור שפיים. כתוצאה מכך, ביממה האחרונה נרשמו כ-25% איחורים מעל 5 דקות. נוסעים עוכבו שעה ארוכה, ומי שהרכבת שלו איחרה מעל חצי שעה פנה וקיבל כרטיס פיצוי.
מסילת השרון תעמוד שוממת שלושה חודשים
חברת הרכבת מתכננת קו שיחבר בין הוד השרון, רעננה, כפר סבא וישר לתל אביב. המסילה המלאה לתל אביב תיפתח בסוף 2019, אבל החיבור בין רעננה להוד השרון צפוי להיפתח כבר בסוף חודש מאי הקרוב. אולם העבודות על הקו הגיעו לסופן, אבל רכבת ישראל אינה מוכנה לקבל לידיה את הקו ולהתחיל את מבחני ההפעלה עליו. הרכבת ביקשה מחברת נתיבי ישראל, קבלן העבודות, דחייה של שלושה חודשים במסירת המסילה, משום שהמסילה כבר מוכנה. פיתוח המסילה לא יתקדם למרות שתשתית הקו כבר מוכנה.
אין מדובר בעיכוב במיזם הרכבת, אלא בדבר שתוכנן מראש. ייתכן שהסיבה לכך נעוצה בקו המהיר לירושלים. גורם בענף הרכבות מעריך שלרכבת אין את המשאבים להוציא לפועל גם את המסילה המהירה לירושלים וגם את מסילת השרון במקביל, וזו הסיבה שהיא לא תקבל את מסילת השרון שמוכנה לחלוטין למסירה.
ברכבת ישראל אומרים שהעבודה בקו מתקדמת ומתואמת בין חברת נתיבי ישראל, רכבת ישראל ו
משרד התחבורה. פתיחה מסחרית של הקו מתחנות רעננה מזרחה לכיוון הוד השרון, מתוכננת במהלך החציון השני של 2018. חיבור תחנת רעננה מערב לתחנת הרצליה צפוי בסוף שנת 2019.
בשבוע שעבר התברר כי לא התקבלו כל האישורים הנדרשים לנסיעת קו הרכבת המהיר לירושלים, והוא יידחה בכחצי שנה, ולא ייפתח כמתוכנן - בערב פסח.