|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חדר המצב של משרד התחבורה
דוח תלונות הציבור לשנת 2018

הרשות לתחבורה ציבורית אינה עונה

כמחצית מן התלונות נגר הרשות הארצית לתחבורה ציבורית נמצאו מוצדקות כשליש(!) מהן עסקו באי-מענה בממצאים: תשובות כלליות, שימוש לא מספק בסמכויות המשרד ועוד
24/10/2019  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
דרוש שידוד מערכות
שיעור התלונות המוצדקות נגד משרד התחבורה גבוה מאשר משרדי ממשלה אחרים כגון משרדי החינוך, המשפטים, האוצר, הבינוי והשיכון, העבודה והרווחה והביטחון. המשרד היחיד שעוקף את משרד התחבורה הוא משרד הבריאות. במשרד הבריאות 61% מהתלונות מוצדקות לעומת 50% במשרד התחבורה. אולם מספר התלונות המתקבלות נגד יחידות משרד התחבורה גבוה בהרבה (כ-200).
משמעות הדבר היא תודעת שירות לקויה במשרד בכלל וברשות לתחבורה ציבורית בפרט. נוסעי התחבורה הציבורית נתקלים בכך יום-יום בממשקים מול משרד התחבורה. רק מערכת מסורבלת שדורשת מהנוסע להוציא דוקטורט מקבלת תלונות כה רבות (ואלה רק תלונות לאגף הביקורת ולא לרשות לתחבורה הציבורית).
כמה שמעירים וכמה שכותבים - כמעט כלום לא עוזר ודברים לא משתנים. אין זה אומר שאין שיפורים, אך תודעת השירות נשארת נמוכה ומקובעת.
כשקראתי על עיכובים או אי-מענה לפניות הפונים לא נפלתי מהכיסא. זה מגיע עד רמה כזו שמלבד הודעה אוטומטית על קבלת הפנייה, נוסע לא מקבל מענה (לי למשל, שמקפיד לנסוע בתחבורה ציבורית וגם להתלונן כשצריך, יש פניות ששוכבות 3 חודשים, 15 חודשים, 16 חודשים ואולי עוד כמה). לפעמים הנוסע מקבל תשובה משביעת רצון, לפעמים הוא מקבל תלונה שהוא צודק (למרות שהוא מצפה לקבל פיצוי על הנזק שנגרם לו), ולפעמים תשובה לקונית או חלקית, שפשוט בא להתפלץ.
לפני כחודשיים נפגש שר התחבורה החדש בצלאל סמוטריץ' עם מפעילי התחבורה הציבורית והבהיר להם שהוא דורש "שיפור מיידי ברמת השירות, וכן פיתוח והטמעה של תודעת שירות כמו בשוק הפרטי". אבל השינוי צריך להתחיל במשרד התחבורה, שמפגר בצעדי ענק, ולא עושה רושם שיש בו נכונות לתקן. כבר שנים שאני מסקר תחבורה ציבורית ומתחנן בלי סוף לבצע שידוד מערכות בכל תחום תודעת השירות. מי יודע, אולי מהשר הצעיר והנמרץ תבוא הישועה.
▪ עידן יוסף

כשליש (32%) מהתלונות בנושאי תחבורה ציבורית שטופלו בשנת 2018 באגף הביקורת של משרד התחבורה עסקו באי-מענה לתלונות שהתקבלו ברשות הארצית לתחבורה ציבורית. מרבית התלונות נמצאו מוצדקות, ולנוכח זאת העביר אגף הביקורת המלצותיו לרשות לשם הפקת לקחים ומניעת הישנות מקרים דומים בעתיד. חלק מההמלצות אומצו על-אתר ותוקנו על-ידי הרשות.

כרבע (25.5%) מהתלונות בנושאי תחבורה ציבורית שהתקבלו באגף הביקורת בשנת 2018 עסקו בטיפול לקוי בתלונות שהתקבלו וטופלו ברשות הארצית לתחבורה - מתן תשובות כלליות, שימוש לא מספק בסמכויות המשרד לשם בחינת נסיבות היווצרות התלונה ועוד (עלייה של 14.5% לעומת שנת 2017). אגף הביקורת העביר לגורמים האחראיים ברשות את ממצאיו והמלצותיו בעניין אופן בדיקת התלונות ומתן המענה לפונים.

כמחצית 49% מן התלונות בעניינים שבאחריות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שהתקבלו בשנת 2018 וטופלו באגף הביקורת נמצאו מוצדקות. זוהי ירידה של 23% לעומת שנת 2017 שבה נמצאו 72% מהתלונות מוצדקות.

מהתפלגות התלונות על הרשות, עולה כי 37.5% מהן הן על אי-מענה למכתבי אזרחים, 30% על טיפול לקוי בתלונה, 23.8% על תכנון תחבורה ציבורית ומדיניותה ו-8.5% על הסעים ומוניות.

מהתפלגות התלונות על הרשות, עולה כי 32% מהן הן על אי-מענה למכתבי אזרחים, 25.5% על טיפול לקוי בתלונה, 20.3% על תכנון תחבורה ציבורית ומדיניותה, 7.2% על הסעים ומוניות ו-15.1% על יתר הנושאים.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', אשר קיבל לידיו את הדוח, אמר כי "מנתוני הדו“ח משתקפת ירידה בהיקף התלונות שהגיעו לאגף הביקורת למרות שהן אינן מתאימות לטיפולו, נתון שמלמד הן על הבנה טובה יותר של הציבור לאן עליו להפנות כל פנייה והן על טיפול טוב יותר של התלונות המגיעות למחלקות המקצועיות של המשרד, באופן שלא נדרש להעבירן לטיפול אגף הביקורת. עם זאת, ישנן עדין תלונות רבות כאלה, ולכאורה עלינו לשפר את הנגשת המידע לציבור בדבר האופן הנכון להגשת כל פנייה, וכן את הטיפול בתלונות המגיעות למחלקות המקצועיות".
דוח תלונות הציבור 22 לשנת 2018 / דוח שנתי
דוח תלונות הציבור מס' 22 לשנת 2018 שערכה הביקורת הפנימית במסגרת פעילותה בתחום הטיפול בתלונות ציבור. מסקירת נתוני תלונות ציבור המוצגים בדוח זה עולה כי בשנת 2018 חלה ירידה (כ- 33%) בכמות התלונות שהתקבלו באגף הביקורת. מגמת הירידה במספר התלונות בעיקר בשנים 2018-2016 נובעת בין היתר, מהרחבת האפשרות לפנות ישירות אל היחידות המקצועיות באופן מקוון והגברת מודעות הציבור לגבי קיום אפשרות זו. הירידה במספר התלונות מאפשרת לאגף הביקורת לרכז מאמצים בטיפול בתלונות הדורשות בדיקה מעמיקה בכלים של הביקורת הפנימית. (58 עמ')

תאריך:  24/10/2019   |   עודכן:  24/10/2019
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרשות לתחבורה ציבורית אינה עונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ארי כספי
25/10/19 08:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
אז ככה חברים יקרים, ובמיוחד מאזור נתניה והסביבה, קיבלתי מכם לא מעט פניות ביומיים האחרונים על החמרת הפקק בשעות הבוקר בכביש החוף לכיוון דרום בואכה נתניה ובתוך נתניה, אגב החלטתנו לתת עדיפות לתחבורה הציבורית ולנסיעה שיתופית בנתיב פלוס. חשוב לי לומר לכם שאני קורא את כל הפניות שלכם בתשומת לב רבה. למרות שמאוד הייתי רוצה לענות לכל אחד ואחת מכם באופן אישי, באופן טבעי זה בלתי אפשרי לענות למאות הודעות אישיות בצורה מפורטת, ולכן אשתדל לעשות את זה כאן.
24/10/2019  |  בצלאל סמוטריץ'  |   כתבות
התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית תוקפת את שר הפנים אריה דרעי, על הצהרתו (יום ה', 24.10.19) כי יקדם חקיקה שתמנע מראשי ערים להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, ואומרת כי החוק הקיים מאפשר לו למנוע את השירות האמור.
24/10/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
מדיניות התחבורה בתל אביב ניתנת בהחלט להסבר באמצעות הפריזמה של שני מושגים ידועים (הלקוחים מעולמות שונים): סדום וחלם. מבחינה מוסרית חשוב להבהיר שלא מדובר ברוע כשלעצמו ביחס למונח "סדום", אלא בתוצאות מדיניות, שהרי ידוע ש"בפני עיוור לא תשים מכשול". מסיבה דומה המונח "חלם" אינו מייחס טיפשות לנוהג כך אלא לתוצאות מעשיו.
23/10/2019  |  יוסי ברנע  |   יומני בלוגרים
עמותת נגישות ישראל דורשת מרשויות מקומיות בגוש-דן המבקשות להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, בדמות הסעות חינם על-חשבון תקציבן, ובו דרישה כי מיזם שכזה יהיה נגיש כבר מתחילתו וב-100%, לכלל בעלי המוגבלויות לסוגיהם.
22/10/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
בגלל גחמות של דתיים, חילונים נהרגים בתאונות דרכים - זו תמצית מאמרו רווי השנאה של יהודה נוריאל במוסף לשבת של ידיעות. המילה "רוצחים" אומנם נעדרה מן המאמר של הכותב, אך מבין השורות נשמעה הטענה כאילו המוות ההמוני נגרם רק בגלל שדתיים מתנגדים לתחבורה ציבורית בשבת.
20/10/2019  |  עידן יוסף  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il