|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

בדרך לממשלת חירום?

ריבלין יחל היום בסבב ההתייעצויות

מנכ"ל בית הנשיא הודיעה: "מתכונת התייעצויות תהיה מהירה, מצומצמת ומוגבלת בהיקף המשתתפים בכחול לבן חוששים מספין של נתניהו ברגע האחרון ברשימה המשותפת זועמים על נכונות גנץ לקמת ממשלת חירום
15/03/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   בחירות 2020   |   תגובות
נתניהו וגנץ בבית הנשיא [צילום: חיים צח, לע"מ]

נשיא המדינה ראובן ריבלין יחל (יום א', 15.3.20) בסבב ההתייעצויות שלו עם נציגי הסיעות. בעקבות המצב שנוצר, הודיע מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, לסיעות כי "מתכונת התייעצויות תהיה מהירה, מצומצמת ומוגבלת בהיקף המשתתפים והארגון". סבב ההתייעצויות יימשך יום אחד בלבד ובמסגרתו יצומצם משך הזמן המוקצה לכל סיעה.

מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על-פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה נוספת של עד 14 יום נוספים על-פי החוק.

עמדתו החיובית של בני גנץ בעניין הקמת ממשלת חירום מעוררת זעם בקרב ארבעת המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת. ההחלטה בעניין המלצת הרשימה תתקבל בסמוך למפגש עם נשיא המדינה. ארבעת ראשי המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת יפגשו שוב לפני הפגישה עם הנשיא.

בינתיים בכחול לבן יש תמימות דעים שנתניהו לא רציני אלא מנסה לעשות ספין כדי לפרק המהלך של גנץ עם המשותפת עוד לפני ההמלצות אצל הנשיא. במהלך הלילה התקיימה שיחה מתוחה של ראשי כחול לבן, בעקבות המגעים עם הליכוד.

ח"כ משה יעלון הציג את ההתנגדות החריפה ביותר. אתמול כתב בחשבון הטוויטר שלו: "כל מי שביקר אותנו כשהזהרנו מפני הפיכתנו לטורקיה של ארדואן, שיעכל ויפנים את הניצול הציני של משבר הקורונה, לצרכים פוליטיים אישיים, של נאשם לפני משפט". הבוקר הוסיף על-כך: "כחול לבן לא יכולה להיות שותפה לחיסול הדמוקרטיה במדינתנו".

תאריך:  15/03/2020   |   עודכן:  15/03/2020
מירב ארד
+נתניהו וגנץ סיכמו: צוותי המו"מ ייפגשו בהקדם
20:58 15/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הסתיימה הפגישה המשולשת בבית הנשיא  ▪  פגישת צוותי המו״מ של כחול לבן והליכוד תיערך ככל הנראה לאחר שגנץ יקבל את המנדט להרכבת ממשלה  ▪  גורמים המעורים בפגישה: לא דובר על רוטציה והדיון לא עסק בפרטים
הקשת מרפק עם נתניהו [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
הקשת מרפק עם גנץ [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+החלה הפגישה המשולשת בבית הנשיא
19:54 15/03/20  |  עידן יוסף
החלה פגישתם של נשיא המדינה, ראובן ריבלין, יו"ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו, ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ.
([צילום: קובי גדעון/לע"מ])
+אדלשטיין: לא אאפשר הצבעה על היו"ר
18:33 15/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הכנסת מסרב להכניס לסדר יומה של הכנסת ה-23 הצבעה על תפקיד יו"ר הבית  ▪  "צו השעה הוא ממשלת אחדות רחבה. לצערי הפוליטיקה הקטנה ניצחה פעם אחר פעם את השיקולים הלאומיים"  ▪  לפיד: כל דקה שהכנסת לא מפקחת על הממשלה מהווה מחדל עצום לטיפול במשבר הקורונה ופגיעה אנושה בדמוקרטיה
אדלשטיין. בחירת יו"ר תסתום הגולל על אחדות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
גנץ קיבל 61 המלצות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+61 המליצו על גנץ להרכבת הממשלה
17:03 15/03/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
סיעת ישראל ביתנו המליצה לנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן  ▪  יחד עם מפלגת כחול לבן, מפלגות השמאל והרשימה המשותפת הגיע גנץ לרוב ממליצים
גנץ וליברמן. הקולות הדרושים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
סיעת הרשימה המשותפת בבית הנשיא [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
+מימשל יהודי במדינת ישראל
14:39 15/03/20  |  מנחם גורמן   |   לרשימה המלאה
משהו מאוד יסודי משובש אצל חברי כנסת בהנהגתו של גנץ, המוכנים לתת לערבים את האפשרות להכתיב לנו מי יהיה ראש ממשלה, לקבוע בענייני ביטחון, תקציב, חינוך, פיתוח הארץ, הקמת ישובים חדשים וכד'. האם סבורים גנץ וחבריו כי אחרי שהקרבנו עשרות אלפי קרבנות במלחמות עקובות מדם נגד אותם ערבים שילדיהם ונכדיהם יושבים היום בכנסת, עלינו לתת להם זכות להחליט איך נחיה בארץ הזאת?
(גנץ עם חברי הרשימה המשותפת [צילום: אופק אבשלום])
+מה עובר על רא"ל משה בוגי יעלון
14:38 15/03/20  |   ד"ר רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
האמנם סיבוב פרסה אידיאולוגי? המייצג הבולט ביותר של סיבוב הפרסה האידיאולוגי בצמרת "כחול-לבן" הוא משה בוגי יעלון, אשר בלא ניד עפעף קבע ב-12 מארס 2020, בראיון בגל"צ, כי "נקים כל ממשלה שתביא לזה שנתניהו לא יישב על הכסא"
(יעלון. אני מאמין [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+דרעי אצל הנשיא: ״אני מדבר עם שני הצדדים והם נותנים בי אמון"
13:58 15/03/20  |  מירב ארד
השר דרעי אצל הנשיא: ״אני מדבר עם שני הצדדים והם נותנים בי אמון, יש משבר אמון נוראי בין שתי המפלגות והם מקשיבים לי. בפעם הקודמת ניסיתי אבל לא הצלחתי, הפעם התבקשתי להיכנס יותר עמוק. אני לא אפרט יותר״.
+הבחירות ועתידנו
13:53 15/03/20  |  גרשום רוזן   |   לרשימה המלאה
במצב הנוכחי אפשרית קואליציה ראויה אחת ויחידה: של המחנה הלאומי  ▪  רק הרכב הקואליציה הזאת לא יאפשר להפוך יהודה ושומרון ל"חמאסטן ב'" ומרכז הארץ ל"עוטף עזה ב'"
(בנימין נתניהו)
+הרשימה המשותפת המליצה פה אחד על גנץ
12:11 15/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ח"כ עודה: "אנו אומרים לא באופן מפורש נגד ממשלת הימין ובנימין נתניהו"  ▪  השר לוין בבית הנשיא: הדרך הנכונה היא להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה ולהקים ממשלה בהובלתו במהירות"  ▪  ח"כ יעלון: "ראינו פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית"  ▪  ריבלין: "מחויבים לקיים תהליכים דמוקרטיים חיוניים גם בשעת חירום"
סיעת הרשימה המשותפת בבית הנשיא [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
+גבי אשכנזי: "פניו של נתניהו אינן לאחדות ושותפות אמיתית"
12:07 15/03/20  |  מירב ארד
רא״ל (מיל׳) גבי אשכנזי, כחול לבן צייץ בטוויטר: "בימים אלו אנחנו צריכים לנסות למצות כל דרך להקים ממשלה עבור אזרחי ישראל. עם זאת, פניו של נתניהו אינן לאחדות ושותפות אמיתית, וגם לא לממשלת חירום, שכן מו״מ לא יכול להתנהל דרך התקשורת. הנהגת כחול לבן מאוחדת כולה כשהשיקול המנחה אותנו הוא טובתם של אזרחי ישראל בעת הזו."
+ליברמן: "נתניהו רוצה לצאת שוב לבחירות כמנצח של הקורונה"
11:39 15/03/20  |  מירב ארד
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב כעת בחשבון הפייסבוק שלו: "לגבי ממשלת חירום לאומית - אם אכן מדובר בקריאה אמיתית ולא במצג שווא, חייבים להקים אותה משתי המפלגות הגדולות בלבד ואת כל שארהמפלגות להשאיר בחוץ. זה לא הזמן לפתוח במו"מ קואליציוני מסורבל לחלוקת תפקידים, משרדים ותקציבים. לשתי המפלגות הגדולות, ביחד 69 מנדטים ורשת ביטחון של ישראל ביתנו, של 7 מנדטים, מובטחת מראש. אבל מכיוון שאני מכיר את נתניהו יותר מיום אחד, השתכנעתי שמאחורי הקריאות לא עומד שום דבר מעבר למשחק האשמות וניסיון לדה-לגיטימציה של כל מפלגות האופוזיציה. היעד האסטרטגי לא השתנה - פסקת ההתגברות + החוק הצרפתי. המסקנה היא שנתניהו רוצה לצאת תוך חצי שנה עד 8 חודשים לבחירות חדשות על-כנפי המנצח הגדול של הקורונה. בסיכומו של דבר - הים הוא אותו ים, הערבים אותם ערבים וביבי אותו ביבי".
+הנשיא ריבלין: "התמודדות עם מצבי חירום מעולם לא פגעה - בדמוקרטיה הישראלית"
11:05 15/03/20  |  מירב ארד
נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס בפנייה לאזרחי המדינה להליך ההתייעצויות להרכבת הממשלה ואמר: "התמודדות עם מצבי חירום מעולם לא פגעה - בדמוקרטיה הישראלית, אלא חיזקה אותה, ועשתה את מדינתנו, מדינת ישראל, איתנה יותר. אנו מחויבים ביתר שאת, לאור הצורך הדחוף בממשלה, לקיים הליכים דמוקרטיים חיוניים - גם בשעת חירום".

+גנץ משיב לנתניהו: "אל תעשה סיבוב על גב אזרחי ישראל"
10:49 15/03/20  |  מירב ארד
יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ בתגובה להצעת רה"מ: "נתניהו, אל תעשה סיבוב על הגב של אזרחי ישראל. מי שרוצה אחדות לא דוחה את המשפט שלו ב-1:00 בלילה ולא שולח "מתווה אחדות-חירום" לתקשורת, אלא שולח את צוות המו"מ לפגישה. בשונה ממך, אני אמשיך לגבות כל פעולה נכונה של הממשלה ללא כל שיקול פוליטי. כשתהיה רציני - נדבר."
+"מי שרוצה אחדות לא דוחה את המשפט שלו"
10:25 15/03/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
רה"מ נתניהו פנה ליו"ר כחול לבן וקרא לו להקים ממשלת אחדות זמנית או עם רוטציה  ▪  על-פי ההצעה: רה"מ לא יוכל לפטר שרים מכחול לבן, וכחול לבן לא תוכל להביע אי-אמון בראש הממשלה
([צילום: אלעד מלכה])
+רמאללה כבר כאן
09:49 15/03/20  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
בשולי הכותרות: טיבי עדיף על ביבי? תשאלו את גנץ (ואיווט). אז מה אם הבטיחו אחרת. העיקר לנקר לביבי שתי עיניים  ▪  להחזיר עריקים לכור מחצבתם האידיאולוגי זו שחיתות שלטונית? תשאלו את ארי שביט  ▪  ולקינוח פסוקו
(שביט. עריק [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+ממשלת מיעוט - צעד הרסני
09:32 15/03/20  |  עמוס גלבוע   |   לרשימה המלאה
משבר הקורונה מחייב ממשלה רחבה  ▪  ממשלת מיעוט פירושה אי-יציבות שרק תוסיף אסונות למשק הישראלי  ▪  בצד המהותי יהיה זה הישג היסטורי ראשון לתנועה הלאומית הפלשתינית במאבקה נגד העם היהודי
(בני גנץ [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+למכור את המדינה
08:15 15/03/20  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי  ▪  והפעם - שמים מקלות בגלגלים, מחבלים בחליפות, גזענות וסוף המרוץ  ▪  "משנכנס אדר מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
(הרשימה המשותפת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ריבלין יחל היום בסבב ההתייעצויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2020
בשולי הכותרות: טיבי עדיף על ביבי? תשאלו את גנץ (ואיווט). אז מה אם הבטיחו אחרת. העיקר לנקר לביבי שתי עיניים להחזיר עריקים לכור מחצבתם האידיאולוגי זו שחיתות שלטונית? תשאלו את ארי שביט ולקינוח פסוקו
15/03/2020  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
המדינה מצויה במשבר הקורונה, ענפים שונים במשק מצויים במצב של קריסה, ההפסדים הכספיים הישירים והעקיפים הם עצומים. אנחנו מנותקים למעשה מהעולם; העתיד רווי אי-ודאות. מתי זה יגמר? כמה יחלו וכמה ימותו? ומה יהיה על כלכלת העולם? וכאשר כל מהדורות החדשות בכל ערוצי הטלוויזיה עוסקים כמעט אך ורק בנגיף הקורונה, עוסקים אצלנו בזירה הפוליטית במאמצים להקים ממשלת מיעוט בראשות "כחול לבן", בתמיכה חיצונית של ליברמן והרשימה המשותפת.
15/03/2020  |  עמוס גלבוע  |   יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - שמים מקלות בגלגלים, מחבלים בחליפות, גזענות וסוף המרוץ "משנכנס אדר מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, קורא (מוצ"ש, 14.3.20) להקמת ממשלת חרום לאומית שתורכב משתי המפלגות הגדולות בלבד, ותזכה לתמיכה מבחוץ של כל יתר סיעות הבית.
14/03/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מפלגת כחול לבן פנתה ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בדרישה לקבוע בסדר היום של מליאת הכנסת הצבעה על בחירת יו"ר לכנסת ה-23. זאת, במטרה להחליף את אדלשטיין בח"כ מאיר כהן.
13/03/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2020  /  מי ומי  
לוי אבקסיס: צו השעה - ממשלת חרום  /  איציק וולף
גנץ: מוכנים לדון בממשלת חרום לאומית  /  איציק וולף
"תומך בהקמת ממשלה צרה בראשות בני גנץ"  /  מירב ארד
הלך זרזיר אצל ערב  /  עידן יוסף
רמאללה כבר כאן  /  ציפי לידר
ממשלת מיעוט - צעד הרסני  /  עמוס גלבוע
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il