|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
בית המשפט לתעבורה, חיפה בית המשפט לתעבורה, רחובות

דוח של צוות בין-משרדי שמינתה הממשלה

המלצה: רוב תיקי התעבורה - למסלול מינהלי

עבירות "ברירת משפט" - בהן מוטל קנס על עבירות כגון פקיעת רישיון, מהירות מופרזת, אי-ציות לתמרורים וחניה - מהווה 10% מכלל התיקים במערכת המשפט ההמלצה: ערעור על הקנס יידון במסלול מינהלי מזורז, אשר יפעל במתכונת דיגיטלית ולרוב ללא צורך בקיום דיון במעמד הצדדים
06/07/2020  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   הקטל בדרכים   |   תגובות
בערך בית משפט
איתמר לוין
אולמו של ראיד עומרי מציף את הבעיות בבתי המשפט לתעבורה: עומס עצום של תיקים שוליים, שוק טורקי של הסדרי טיעון וזלזול כללי. המערכת הזאת חייבת ניעור יסודי
לרשימה המלאה

"כן, מהשלט השחור"
איתמר לוין
למרות שמדובר כמו תמיד בסרט נע, שופט התעבורה דוד לנדסמן שם לב לפרטים ומאזן בין טובת הציבור לבקשות הנהגים. אלא שדומה שהוא לא הפעיל מספיק שיקול דעת, כאשר בדואית הודתה לפתע בעבירה בה הורשע בעלה
לרשימה המלאה

"אל תתחילו איתי"
איתמר לוין
בוקר באולמו של שופט התעבורה הוותיק ישראל ויטלסון מציף שורה של בעיות רוחביות, המחייבות חשיבה מחודשת בכל הנוגע לבתי משפט אלו. ויטלסון עצמו עושה שרירים לנאשם שמבקש דחייה חמישית, אך לא מעיר לעורך דין שלא טרח להתייצב
לרשימה המלאה

עבירות התעבורה מסוג "ברירת משפט" יהפכו לעבירות מינהליות, כך שהערעור עליהן יהיה במסלול מינהלי מהיר ולא בבתי המשפט לתעבורה. כך ממליץ (יום ב', 6.7.20) צוות בין-משרדי שהקימה הממשלה בינואר 2018 לבחינת הנושא, בשל העומס האדיר על בתי המשפט לתעבורה.

העבירות מסוג "ברירת משפט" הן אלו שעליהן מוטלים קנסות, ושהנהג נשפט עליהן רק אם הוא בוחר בכך במקום לשלם מיד את הקנס. מדובר בעשרות רבות של עבירות, ובהן: נהיגה לאחר פקיעת רשיון נהיגה או רשיון רכב, אי-ציות לרוב התמרורים, נהיגה במהירות מופרזת, עקיפה בצומת, נהיגה תוך סיכון, חניה על המדרכה, חריגה ממשקל הרכב, הסעת ילדים שלא על-פי התקנות ודוחות חניה. בשנת 2019 ניתנו 1.2 מיליון דוחות כאלו, שהיו 92% מכלל אמצעי האכיפה של עבירות תעבורה. מספרם נמצא בעלייה מתמדת - כ-50% בעשור האחרון - והוא צפוי להמשיך ולהעלות ככל שמותקנים יותר אמצעי אכיפה אלקטרוניים.

גם שיעור המבקשים להישפט נמצא בעלייה ואשתקד הוא היווה 6.9% מכלל מקבלי הדוחות מסוג ברירת משפט, לעומת 4.2% בשנת 2015, דהיינו: למעלה מ-83,000 תיקים בשנה שעברה. בהינתן הגידול המקביל במספר המוחלט של הדוחות, ברור שהתוצאה היא עומס עצום על בתי המשפט לתחבורה. בשנת 2019 נפתחו 142,000 תיקי תעבורה, שהיוו 34.4% מכלל התיקים בבתי משפט השלום. כפי שתואר מספר פעמים במדור "שיפוט מהיר" ב-News1, העומס גורם לכך שהתיקים מתנהלים כסרט נע ובצורה המזכירה לעיתים התמקחות בשוק, ואף מסירת מידע עובדתי לא-נכון לבית המשפט כחלק מהסדרי טיעון.

הצוות - בראשות נשיאי בתי משפט השלום בירושלים ובחיפה, אביטל חן ואינאס סלאמה - ממליץ כאמור להעביר כמות עצומה זו של תיקים (כ-10% מכלל התיקים בכל מערכת בתי המשפט) למסלול המינהלי. על-פי ההמלצה, יוקם בית דין מינהלי שידון בערעורים על קנסות אלו ויפעל בקני מידה מינהליים ולא בקני מידה פליליים (כלומר: יבחן את סבירות הטלת הקנס ולא ברמת ההוכחה הדרושה בתיק פלילי). הדיין יוכל להותיר את הקנס על-כנו, לבטל אותו משום שלא נעברה עבירה, או לבטל אותו משום שהתשתית העובדתית מלמדת על עבירה אחת מזו שיוחסה לנהג.

בית הדין יפעל במתכונת דיגיטלית ייחודית, שכן ככלל - יהיה עליו לבחון רק ראיות כתובות. הדיין יקבל את הדוח, את האמצעים הדיגיטליים עליהם הוא מבוסס ואת עמדתו של הנהג, ויכריע על בסיס מסמכים אלו בלבד. הדיין יוכל להורות על ביצוע השלמות או על קבלת הבהרות מהמשטרה או מהנהג, או להחליט על קיום דיון בהיוועדות חזותית. רק במקרים יוצאי דופן יתקיים דיון בנוכחות הצדדים, וגם אז - השתתפותם תהיה באמצעים דיגיטליים ולא פיזית. אם לנהג לא תהיה אפשרות להשתמש באמצעי שכזה, הוא יוכל להגיע לאולם בית דין - אך הדיין יהיה במיקום אחר. על החלטת הדיין ניתן יהיה לערער לבית המשפט לתעבורה, אך תוך תשלום אגרה כדי שלא לעודד הגשת ערעורים.

עוד ממליץ הצוות, כי במקרה של ריבוי עבירות בתקופת זמן מוגדרת, יטיל השוטר בו במקום כפל קנס, בלא שיהיה לו שיקול דעת בנושא. המלצה נוספת היא להעביר למסלול "ברירת משפט" חלק מהעבירות שכיום מחייבות העמדה לדין. הדיינים בבית הדין המינהלי ימונו לתקופה קצובה אחת שתיקבע בחוק. עוד מומלץ לקבוע, כי נקודות החובה יחולו על הפרה מינהלית כאילו מדובר בעבירת תעבורה.
הצוות הבינמשרדי לבחינת סמכות הדיון בעבירות תעבורה מסוג "ברירת משפט" / דוח
המלצה להעביר למסלול מינהלי את הערעורים על עבירות תנועה מסוג "ברירת משפט"

תאריך:  06/07/2020   |   עודכן:  06/07/2020
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המלצה: רוב תיקי התעבורה - למסלול מינהלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקטל בדרכים
שלום רב לך עו"ד רחלי טבת ויזל, המנהלת הכללית של הרשות לבטיחות בדרכים. הרשי לי, גברתי (אגב, אני לא מתיר לעצמי חיבה יתרה - רחלי הוא השם שלך המופיע בפרסומים שונים), לשתף אותך במחשבות אחדות על שני נושאים חשובים מאין כמוהם, השייכים ישירות לתחום שאת מופקדת וממונה עליו. אשמח אם תסבי את תשומת לבם של מי מהאנשים המטפלים ישירות בכל אחד מהנושאים. תודה.
07/06/2020  |  אברהם שרון  |   יומני בלוגרים
שלושה בני אדם נפצעו מפגיעת רכב סמוך לשוק רמלה. נסיבות האירוע לא ברורות, וכוחות של מגן דוד אדום ומשטרה הוקפצו לזירה. אישה נפצעה באורח קשה וילדה בינוני. מההודעת המשטרה עולה כי מדובר בתאונת דרכים. ברז מים שנפגע מן הרכב התיז מים לכל עבר.
26/02/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשבוע שעבר נהרג נער בן 14 שנסע על גלגינוע (קורקינט חשמלי) בתל אביב, ומדי יום ישנן פציעות חוזרות ונשנות של נוסעי גלגינועים ואופניים חשמליים. על-פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שהוצגו (יום ג', 18.2.20) בכינוס אלמנטר 2020 של עדיף תקשורת, בחמש השנים האחרונות, משנת 2015 - השנה שבה נכנסו לישראל האופניים החשמליים - ועד היום, נהרגו 53 רוכבי אופניים חשמליים. מעל 1,000 איש נפצעו קשה ומעל 6,000 קל.
18/02/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הפרקליטות מגיעה להסדרי טיעון מקלים מדי עם מי שמבצעים תאונות "פגע וברח", וכך יוצרת מדיניות ענישה הפוגעת באמון הציבור וברמת הענישה. כך אומר (יום ה', 30.1.20) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, צבי גורפינקל.
30/01/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
חברת תנובה מפרה את חוקי הבטיחות בדרכים, ומסכנת את נהגי המשאיות שלה ואת כלל הנהגים. כך טוען ליאור סידס, שהיה 21 שנים בעל קו חלוקה של מוצרי חלב של תנובה באזור ירושלים. לדבריו, החברה נוהגת בצורה זו כדי להגדיל את רווחיה.
09/01/2020  |  יצחק דנון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il