חברת מי-עדן פנתה לפני מספר ימים, לרשות השנייה ולממונה על חוק הגנת הצרכן במשרד התעשיה והמסחר, בעניין הקבלה מטעה שעושה פרסומת תמי 4 בין מי הברז המסוננים ומים מינרליים טבעיים.
הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו קיבלה את פנייתה של מי עדן, החברה המובילה לייצור ולשיווק מים מינרליים טבעיים בישראל, והחליטה שלא לאשר לשידור את פרסומת "תמי 4" - עקב חשש להטעיית הציבור.
פנייתה של מי עדן באה לאחר פרסום תמי 4 לטיהור וסינון מי ברז. במסגרת מסע הפרסום המטעה שודרו בתחנות הרדיו האזורי תשדירים בהם ייחסה תמי 4 למי הברז המסוננים על-ידי המתקן, בין היתר, את התכונות "טבעיים ועשירים בכל המינרלים שבטבע...".
"מן ההקבלה אשר יצר התשדיר, כמתואר לעיל, בין מים מינרליים לבין המים המופקים על-ידי המתקן, מצטייר מצג שווא, על-פיו המים המופקים מן המתקן הינם אף הם מים מינרליים, שעה שבפועל לא אלה פני הדברים. המים המופקים מן המתקן הינם מי ברז מסוננים ומטוהרים. מי ברז מסוננים אינם זהים באיכותם למים מינרליים ואינם עומדים בקריטריונים למים מינרליים טבעיים כפי שנקבעו בתקנות בריאות העם (מים מינרליים ומי מעיין), התשמ"ז-1986" - אומר מייקל לזן, סמנכ"ל השיווק של מי עדן.
עוד מוסיף לזן: "מסע פרסום מטעה זה בא על-רקע ניסיונות חוזרים ונשנים של תמי 4 להשתמש בהקבלות מטעות לקטגוריית המים המינרליים, על-מנת לקדם את מכירת מוצריה. מדובר בניסיון נוסף של תמי 4 להטעות את הציבור באמצעות מקבץ פרסומים מפר העושה שימוש פסול ומטעה במוצרים המשתייכים לקטגוריית המים המינרליים. לכן, נאלצנו לפנות לרשות השנייה, על-מנת לגרום לתמי 4 לחדול מלהמשיך ולהטעות את קהל הצרכנים במוצריהם המבוססים על מי ברז ואינם ניתנים כלל וכלל להשוואה למים מינרליים טבעיים".
זוהי הפעם השלישית שהרשות השנייה מאלצת את תמי 4 "לחזור לחדר העריכה" ולשנות נוסח פרסומת שלה. בפעמים קודמות אילצה הרשות השנייה את תמי 4 להוסיף שהמדובר ב"מי ברז" שאינם טבעיים.