למעלה מ-30 יזמים וחברות מהארץ ומחו"ל מגלים עניין במכרז להקמת נתיב נסיעה מהיר לתחבורה ציבורית בכביש ירושלים-תל אביב, בקטע שבין מחלף בן-גוריון ועד מחלף קיבוץ גלויות, בכניסה לתל אביב.
מדובר במכרז ראשון מסוגו שפרסמו משרדי התחבורה והאוצר להקמת נתיב מהיר באורך של כ-13 קילומטרים, שישמש את התחבורה הציבורית וכלי רכב המסיעים ארבעה נוסעים ויותר. כלי רכב בעלי פחות מארבעה נוסעים יהיו זכאים להשתמש בנתיב תמורת תשלום אגרה.
כנס המתמודדים על הפרויקט יתקיים ביום חמישי בהשתתפות מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, החשב הכללי במשרד האוצר, ירון זליכה ומנכ"ל כביש "חוצה ישראל", יהודה כהן. כ-30 חברות וגופי תחבורה כבר נרשמו לכנס. בין החברות המשתתפות בכנס: חברות לניהול תנועה, חברות להשקעה, יזמים פרטיים, חברות בניה, חברות אוטובוסים וחברות מתחום ההנדסה והתקשורת.
הנתיב המהיר יוקם בשיטת ה-B.O.T, שבה היזם מקים את הפרויקט במימונו ומתפעלו לתקופה שבין 20 ל-30 שנה. הפרויקט כולל הקמת מסוף תחבורה שישולבו בו תחנת רכבת, חניון "חנה וסע", מסוף אוטובוסים ומרכז פיקוח על מערכת האגרה וניהול התנועה.
בעלי רכב פרטי יוכלו לחנות במגרש החניה ולנסוע ללא תשלום לאזור הקריה ולבורסה ברמת גן, באמצעות קווי אוטובוסים מיוחדים שיעמדו לרשותם. מסוף התחבורה יוקם בסמוך למחלף שפירים וישרת בעיקר את הבאים לראשון לציון ואור יהודה.
שר התחבורה, אביגדור ליברמן, ציין כי הקמת הנתיב המהיר נועדה לעודד את הנסיעה בתחבורה הציבורית על חשבון הרכב הפרטי. הוא הוסיף כי בעקבות הצלחת פרויקט אגרת הגודש בלונדון, שהביא להפחתה ניכרת בעומסי התנועה במרכז העיר, תתאפשר ליזמים בחירה בין הטכנולוגיה, המבוססת על "פסקלים" לבין טכנולוגיה המבוססת על צילומי וידאו כפי שנהוג כיום בכביש "חוצה ישראל".