|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

חוקי האזרחות אושרו בקריאה ראשונה; מרצ ורע"ם נפקדו

המטרה: להגביל זליגת פלשתינים לישראל באמצעות נישואין שקד מציעה חוק דומה לזה שאישרה הכנסת במשך שני עשורים; רוטמן מציע חוק מחמיר יותר; הקואליציה העניקה חופש הצבעה
07/02/2022  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
רוטמן. סיכוי גדול יותר לעבור [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

הכנסת הצביעה הערב (7.2.22) על שתי הצעות העוסקות בחוק האזרחות, המגביל איחוד משפחות בין פלשתינים מיהודה ושומרון לבין ערבים אזרחי ישראל. האחת היא הצעה ממשלתית של שרת הפנים, איילת שקד, העולה לקריאה ראשונה. השנייה היא של ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) העולה לקריאה טרומית. שתי ההצעות מבקשות למנוע זליגה של פלשתינים לתחומי ישראל באמצעות נישואין העלולים להיות פיקטיביים.

ההצעה הממשלתית זכתה לתמיכת 44 חברי כנסת מול 5 מתנגדים. ההצעה של ח"כ האוזר זכתה לתמיכת 73 חברי כנסת מול 16 מתנגדים. ההצעה של ח"כ רוטמן זכתה לתמיכת 73 חברי כנסת מול 32 מתנגדים. ההצעה של ח"כ דיכטר זכתה לתמיכת 74 חברי כנסת מול 17 מתנגדים. כל ההצעות יועברו לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תכין אותן לקריאה שנייה ושלישית.

הרשימה המשותפת הכריזה על ההצבעה כהצבעת אי-אמון בממשלה. סיעות מרצ ורע"ם, שאמרו מוקדם יותר שיצביעו נגד, התקפלו ונעדרו מהמליאה והחוק אושר. האופוזיציה הימנית נאלצה לצאת במבוכה מהמליאה.

הצעתה של שקד, שלאחר ההצבעה אמרה כי "הציונות והשכל הישר ניצחו", דומה לזו שאושרה מדי שנה בכנסת במשך כשני עשורים והיא מאפשרת איחוד משפחות רק לחריגים (פלשתינים בני 35 ומעלה, פלשתיניות בנות 25 ומעלה וכפוף לבדיקה ביטחונית). עם הקמת הממשלה לא הושג רוב להארכה השנתית הקבועה, שכן רע"ם התנגדה וסיעות האופוזיציה התנגדו אף הן - למרות שכאשר היו בקואליציות בראשות הליכוד, העבירו את אותו חוק בצורה קבועה מדי שנה.

ההצעה של רוטמן מבקשת להגביל את מספר האישורים הניתנים מדי שנה, וכן מחייבת דיווח ושקיפות של שר הפנים ומסירת הנתונים לציבור. הממשלה העניקה חופש הצבעה לחברי סיעות הקואליציה, וסיעות מרצ ורע"ם יתנגדו לשתי ההצעות. ההערכה היא, כי להצעה של רוטמן - שתזכה לתמיכת רוב סיעות האופוזיציה - יש סיכוי טוב יותר לעבור, אך לאחר מכן יהיה עליה לקבל את אישור ועדת השרים לחקיקה ולעבור שלוש קריאות בכנסת. אם שתי ההצעות יאושרו, עשויים שקד ורוטמן להגיע בהמשך לנוסחת פשרה שתאחד אותן.

השר מתן כהנא הציג בתחילת הדיון את ההצעה בשמה של שרת הפנים ואמר: "רק באחרונה קיבלנו תזכורת כואבת ועדכנית עד כמה חוק זה הוא חוק חשוב ורלוונטי. בעקבות אירועי האלימות האחרונים בנגב שפרצו לאחר מבצע הנטיעות של קק"ל, נחשפנו לנתון מצמרר: 38% מהעצורים הם צאצאי פלשתינים השוהים בישראל מכוח איחוד משפחות. על-פי השב"כ, לאוכלוסייה זאת משקל מכריע בהליך ההקצנה הלאומנית העובר על האוכלוסייה הבדואית.

"אני רוצה להזכיר לכל חברי הכנסת כי מאז שהחוק נחקק לראשונה כהוראת שעה הוא הוארך בתמיכה של כמעט כל סיעות הבית הציוניות, כולל מרבית חברי הכנסת ממפלגות קדימה, יש עתיד ומהעבודה, הן כשהיו בקואליציה והן כשהיו באופוזיציה. מפלגות הליכוד, ש"ס ויהדות התורה, אני רוצה להזכיר לכם שפחות מ-30 יום לפני פקיעת תוקף החוק הצבעתם בממשלה פה אחד בעד הארכת תוקף החוק בנוסח המונח בפניכם".

ח"כ שמחה רוטמן: "הצעת חוק האזרחות שעולה היום להצבעה ומוצמדת להצעת החוק הממשלתית היא תיקון של עוול מאוד מאוד גדול שנעשה בתחילת ימיה של הממשלה הזאת. אנחנו אמרנו מהיום הראשון שאנחנו רוצים שחוק האזרחות, שאמנם עבר מספר פעמים בהארכות במהלך הכנסות הקודמות, חייב לעבור התאמה לסיטואציה חסרת התקדים שקרתה במדינת ישראל.

"לראשונה בתולדות מדינת ישראל, יש בקואליציה, יש בממשלה, סיעות שאומרות בפה מלא, הן לא מתביישות לומר זאת, שהן רוצות איחודי משפחות שהם מימוש שקט או רועש של זכות השיבה הפלשתינית הלא קיימת לתוך מדינת ישראל. לא הייתה סיטואציה כזאת מעולם, בוודאי לא מאז שנחקק חוק האזרחות בפעם הראשונה בשנת 2003. שינוי המציאות הזאת דרש שינוי בנוסח החוק.

"אנחנו שמחים שאחרי שניסו את כל האופציות השגויות וניסו להגיע להסכמות עם סיעות אנטי ציוניות, סוף-סוף הגורמים הציוניים שבתוך הקואליציה הגיעו להסכמה שנוכל לשמור על חומת המגן של מדינת ישראל ולדאוג שבאמת מה שהיה הוא מה שיהיה".

ח"כ אבי דיכטר: "נדמה לי שעל חשיבות החוק הזה, אין מחלוקת בבית הזה. כשהובאה ההצעה כאן להאריך בשנה בפעם האחרונה, ההצבעה לא הייתה על החוק, ההצבעה הייתה לבקשת ראש הממשלה על אמון בממשלה, או אי- אמון בממשלה, ולכן החוק נפל. ומשנפל החוק – בהחלט, ראוי שהצעת חוק חדשה, שעוברת את כל המסלול מקריאה טרומית או קריאה ראשונה, ועד שנייה שלישית. זו הזדמנות להכניס בה תיקונים והתאמות נדרשות הכרחיות".

ח"כ צבי האוזר: "בפסק הדין של בג"ץ שניתן לפני שבעה חודשים, ברוב מכריע חסר תקדים של עשרה שופטים מול אחד, נקבע כי חוק-יסוד: ישראל מדינת הלאום של העם היהודי הינו מרכיב ליבה בקונסטיטוציה הישראלית לצד, ובמעמד שווה לחוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו. לשאלה הכרוכה בעניינו של החוק הנדון בכנסת, כרוכים שאלות נוספות, הן אינן מפחיתות מהחשיבות של הסוגיה הביטחונית, אך לסוגיה זו הרגישה והחשובה, יש היבטים נוספים שכנסת ישראל לא תוכל לאורך ימים להתעלם מהם. ואשר על כן, אבקש להתאים את החקיקה המשמעותית של חוק האזרחות לרוח הפרשנית שניתנה לנו בבג"ץ חוק הלאום".

ח"כ אוסמה סעדי: "זה החוק הכי גזעני שנמצא בספר החוקים של מדינת ישראל. יש עוד הרבה חוקים, אבל החוק הזה אפילו בבית המשפט העליון היה לו קושי רב, אז כשחוקק כהוראת שעה מאז 2003. מגיע לאנשים האלה זכויות. זו זכות חוקתית של לחיות, להינשא, להתאהב, להקים משפחה. ואני אומר לכם, מיכל רוזין ותמר זנדברג וחבריי ברע"ם, לא מספיק שהיום תתנגדו ותצביעו נגד. אתם צריכים להגיד לממשלה הזאת: אם החוק הזה עובר אז אין ממשלה".

ח"כ סמי אבו שחאדה: "אין המדובר כאן בחוק האזרחות אלא מדובר בחוק מניעת האזרחות מהערבים. שום מכבסת מילים, לא משנה כמה מתוחכמת וגזענית היא תהיה, לא תנקה את החוק הזה מהלכלוך הגזעני שצמוד אליו ומהמנטליות הגזענית שמובילה אותו. אכן הראש היהודי לא מספיק להמציא לנו פטנטים. רק שהפטנטים האלה הם גזעניים, והגיע הזמן שהראש היהודי יפסיק להמציא לנו את הפטנטים הגזעניים האלה. ההיגיון מאחורי החוק הזה הוא היגיון דמוגרפי, זה לא חוק לא ביטחוני ולא נעליים".

השר יועז הנדל אמר בסיכום הדיון: ״מדינה שמאפשרת כניסת נתיני יישות אויב, ונמנעת מהעברת החוק החשוב הזה - מושיטה את צווארה לשחיטה. לא במשמרת שלי. לא במשמרת שלנו. לפני נתוני השב"כ, משנת 2001 ועד יולי 2021 היו מעורבים בפיגועים 165 פלשתינים שקיבלו מעמד בישראל מכוח איחוד משפחות, או ילדים של פלשתינים שקיבלו מעמד מכוח הליך זה. 38 אחוזים מהעצורים באירועי האלימות האחרונים בנגב שפרצו לאחר מבצע הנטיעות של קק"ל, הם צאצאי פלשתינים השוהים בישראל מכוח איחוד משפחות. זכותה ואף חובתה של מדינת ישראל להגן על עצמה ולשמור על זהותה".

תאריך:  07/02/2022   |   עודכן:  08/02/2022
איתמר לוין
+מחללים את ארון הספרים היהודי
09:02 08/02/22  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
הקידה של אברהם בפני בן עם זר, יליד הארץ הזו, היא אקט של הערכה ורכישת כבוד לכל החיים כאן לפניו  ▪  קבלת נימוסיהם ואורח חייהם ומעל הכל רכישת כבוד לאחר
(לקרוא ולהפנים [צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90])
+עבאס מינה את מקורביו לתפקידים בכירים באש"ף
08:44 08/02/22  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
המועצה המרכזית של אש"ף בחרה לתפקידי מפתח את מקורביו של מחמוד עבאס אשר חיזק א שליטתו בארגון. יו"ר הרש"פ מאותת לישראל, ארה"ב והקהיליה הבינלאומית, כי פניו להמשך ההידברות עם ישראל למרות סירובה של ממשלת בנט לחדש עמו את המשא-ומתן המדיני
(עבאס. מינה מקורבים [צילום: ספוטניק, הקרמלין/AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוקי האזרחות אושרו בקריאה ראשונה; מרצ ורע"ם נפקדו
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
7/02/22 22:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
TIMEO DANAOS ET DONA FERENTES - הישמרו מדורון יווני, אימרה זאת לא מתייחסת רק לסוס הטרויאני, אלא לכל מתנה חשודה, כמו למשל ביקור נשיאותי בארצנו הקטנה, אחרי שאנו סופגים ממנו רק גינויים וטענות מאז שהתחיל לכהן. אין זאת כי הביקור נועד להיות פרס ניחומים על חתימת הסכם גרעין עם אירן, הסכם שהוא הרה אסון למדינת ישראל. לא צריך להיות צ'כוב בשביל להבין שאם תחתם עסקת גרעין במערכה הראשונה, הרי שאירן תשתמש בגרעין במערכה שלישית. כי יש לנו עסק עם חבורה של פאנאטים, פונדמנטליסטים, פרברטים, שעוטפים את נשותיהם מכף רגל ועד ראש, ויש להם חלומות רטובים על אורגיות בשמיים לאחר מות של שאהידים עם 07200 בתולות, וכל המרבה בהרג ציונים, כופרים, וגם אמריקנים "השטן הגדול", כן ירבו הבתולות והחגיגה.
07/02/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
במהלך החודשים האחרונים מובילה ממשלת השינוי בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט קו חדש ישן, בסגנון הסכמי אוסלו, כאשר בחודשים האחרונים נדמה שישנה עלייה לרגל של שר הביטחון לרמאללה אל יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, שלאחריה מזמין שר הביטחון, בני גנץ, את יו"ר הרשות אל מעונו. פגישה שהתקיימה על-רקע הפיגועים שהגיעו לשטחי ישראל בחודשים האחרונים בידי מפגעים פלשתינים, במסווה של ההסתה שמובילה החמאס בעזה בקרב בני הנוער ברשות הפלשתינית.
07/02/2022  |  דוד בדין  |   יומני בלוגרים
בחודשים האחרונים נדמה שישנה עלייה לרגל של שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד לרמאללה אל מנהיגי הרשות הפלשתינית, זאת בנוסף לפגישה שקיים בשבוע שעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים עם השליח הקטרי בנושא מנגנון העברת הכסף הקטרי לרש"פ.
07/02/2022  |  דוד בדין  |   יומני בלוגרים
"Все счастливые семьи похожи друг на друга, каждая несчастливая семья несчастлива по-своему".
06/02/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
אני חוזר ל"סורי" ולא מרפה מחיילי גדוד "נצח יהודה" בדרישה לקבל תשובה לשאלה מטרידה. אני מבקש תשובה לשאלה איך יכול חייל בגדוד "נצח יהודה" לבקש בברכת השחר, שמהלך יומו יונחה על-ידי אלוהי ישראל אך ורק עם מטענים רוויי חסד ורחמים, וכמה שעות לאחר מכן הוא מתנכר בגסות רוח לכל ביטויי החסד והרחמים שביקש כי יעטפו את מעשיו עלי אדמות. התנכרותו של אותו חייל לספר הספרים, שהוא חלק מהחגור שלו, מתבטא בהשאירו אדם קשיש, שיכול להיות סבא שלו, "לישון" במבנה נטוש, להשאירו בכפור של כמעט אפס מעלות אזוק בידיו, במעטה של בד האוטם את עיניו ובמעטה של בד האוטם את פיו, המקשה על נשימתו.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il