|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

מצוקתם הכלכלית של האזרחים הוותיקים

58% מהגמלאים - לא מקבלים פנסיה

מתוך 831 אלף גמלאים, רק 42% בלבד מקבלים פנסיה של 6,451 ש"ח בממוצע רוב חסרי הפנסיה - עולים שלא צברו בארץ די שנות עבודה לוותק אלינה ברדץ'-יאלוב: ישראל ביתנו נאבקה להעלאת קצבת הבטחת ההכנסה של אזרחים ותיקים
01/03/2022  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

ועדת העבודה והרווחה דנה (יום ג', 1.3.22) במצוקתם הכלכלית של אזרחים ותיקים בעלי פנסיות נמוכות, שאינם זכאים להשלמת הכנסה.

לדברי יוזמת הדיון אלינה ברדץ'-יאלוב, יו"ר ועדת המשנה לקידום תעסוקה וסיוע לאזרחים-ותיקים ללא רשת ביטחון פנסיוני, עולים חדשים שעלו בבני הארבעים לחייהם, לא צברו בארץ די שנות עבודה לפנסיה. ישראל ביתנו נאבקו להעלאת קצבת הבטחת ההכנסה של אזרחים ותיקים. לא כל האזרחים הוותיקים זכאים כיום בהכרח לקצבת פנסיה חודשית מעבר לקצבאות המוסד לביטוח לאומי, שכן לא הייתה קיימת לפני 2017 חובת חיסכון בשנים בהם היו חלק ממעגל העבודה. אין כיום נתון כולל ביחס לשיעור הכיסוי הפנסיוני של האזרחים הוותיקים וגובה ההכנסה החודשית מחסכונות פנסיוניים.

שר האוצר, אביגדור ליברמן, הדגיש כי "בתקציב החדש הקצבנו מיליארד וחצי ש"ח לשיפור מצבם של גמלאים חסרי פנסיה מספקת, וגם לניצולי השואה דאגנו להעלאת הקצבה מ-4,000 ל-6,500 ש"ח, בסה"כ הוקצו כ-17 מיליארד לסיוע לגיל השלישי. אין לנו פתרונות ישירים ומיידים לסייע לחסרי פנסיה מספקת, וזה אתגר המצוי לפתחנו".

טטיאנה מזרסקי תהתה מדוע אזרחים ותיקים שהם נכים קיבלו רק 75% מהתוספת לגמלת הנכים, ואילו מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) הבהירה כי במהלך השנים הנכות רק מחמירה ויש להעלות את הקצבה ולא להפחיתה, והדגישה את חוסר-מוכנות בתי האבות לקלוט קשישים בעלי רקע נפשי.

לדברי מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, לראשונה הייתה בתקציב האחרון פעולה משמעותית לאזרחים ותיקים, והביע תקווה כי בתקציב הבא תושלם תוספת הנכות לאזרח ותיק ל-100%.

לפי עו"ד לבנה עזרא, מנהלת אגף אזרח ותיק וגמלאות קיום במוסד, המשרד עושה כל המאמצים בשביל למצוא את אותם הגמלאים הזכאים לקצבת הכנסה. עד היום נמצאו כעשרת אלפים זכאים חדשים, והמשרד עובד על-מנת לאתר זכאים נוספים. עלי בינג, רכז הביטוח הלאומי באגף התקציבים הדגיש כי אין נגרע מאומה מקצבת הבטחת הכנסה (בסך 3,799 ש"ח) של אזרח-ותיק, והוא ראשי לעבוד ולהרוויח בנוסף 2,500 ש"ח שלא מפחיתים מקצבת השלמת-ההכנסה שלו.

ששי שדה יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית, סיפור את סיפורו של אביו ואמר "אבי בן 80, נולד לפני קום המדינה ומשתכר היום 2,099 ש"ח מביטוח לאומי, אבי שעבד כל החיים שלו ולחם את כל מלחמות ישראל מתעקש כל יום לצאת לעבוד". בתגובה לדבריו של שדה אמר מנכ"ל הביטוח לאומי כי הסכום שאביו מקבל לא-הגיוני והוא מעוניין לבדוק זאת אישית.

לפי נתן שבע, כלכלן במרכז המידע והמחקר של הכנסת, בתקציב האחרון נרשמה עלייה של 17% בקצבת השלמת-ההכנסה של אזרחים ותיקים חסרי פנסיה מספקת. שיעור הגברים המקבלים פנסיה מגורמים שונים בארץ הוא 49.7% (37.7% אצל הנשים). ההכנסה הממוצעת לגברים מפנסיה היא 8,125 ש"ח, לעומת 5,203 ש"ח אצל הנשים. שיעור הגברים המקבלים פנסיה מגורמים בארץ ומחו"ל הוא 54.3% (41.3% אצל הנשים) כאשר ההכנסה הממוצעת לגברים מפנסיה היא 7,761 ש"ח בחודש, לעומת 5,040 ש"ח אצל הנשים.

לפי נתוני סקר הוצאות והכנסות משקי בית בשנת 2018 כ-62.3% לא קיבלו קצבת פנסיה חודשית, ו-35.9%קיבלו קצבה חודשית בסכום של מעל ל-1,000 ש"ח. לכאורה עולה כי שיעור הזכאים לקבלת קצבת פנסיה חודשית נמוך יחסית, אך נתונים אלו לא בהכרח מעידים על מצבם הכלכלי ויש לקחת בחשבון מספר הסתייגויות: כספי הפנסיה שהופקדו לפני שנת 2008 היו ניתנים למשיכה כמשיכה חד-פעמית ללא קצבה, כך שאלה שמשכו את כספי הפנסיה שלהם לפני 2008 לא זכאים לפנסיה ולכן אינם נכללים לכאורה בנתונים אך ייתכן שהם מתקיימים בפועל מהחיסכון הפנסיוני לאורך השנים. אלה שפרשו לאחר שנת 2008 יכלו למשוך את הכספים שהופקדו לפני 2008 כמשיכה חד-פעמית ואת היתר לקבל כקצבה. בנוסף, ייתכן שישנם כאלה שבמקום להפקיד לפנסיה לאורך השנים בהן לא הייתה חובת חיסכון פנסיוני, השקיעו כספים באפיקי חיסכון שונים, לרבות בנדל"ן ושוק ההון, ועל כן גם במקרה זה ייתכן שיש להם הכנסה חודשית מחסכונות שאינם נכללים בהכנסות מפנסיה.
תעסוקה, גמלאות והכנסות מפנסיה של אזרחים ותיקים / סקירה
מסמך זה מוגש לוועדת המשנה לעניין קידום תעסוקה וסיוע לאזרחים ותיקים ללא רשת ביטחון פנסיוני בוועדת העבודה והרווחה בנושא סקירה על גמלאות והכנסות מפנסיה של אזרחים ותיקים. המסמך כולל נתונים על תוספת השלמת הכנסה לאזרח ותיק, מספר האזרחים הוותיקים המקבלים קצבת אזרח ותיק והשלמת הכנסה, שיעור הבלתי מועסקים בגיל 60 ומעלה, שיעור מקבלי הפנסיה בישראל לפי קצבה ומידע כללי על הסיוע של המדינה וגורמים נוספים לתעסוקת מבוגרים (14 עמ')

תאריך:  01/03/2022   |   עודכן:  01/03/2022
מירב ארד
+קיצור השירות יצר פער של כ-6,000 חיילים אל מול הצרכים
23:28 01/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יועמ"ש ועדת חו"ב על הבקשה להארכת השירות הצבאי ל-32 חודש: "הארכה בדיעבד מעצימה את הנטל על הפרט, ולא ניתן להצדיק חקיקה למפרע  ▪  ח"כ שפק: לא מקבלת את זה שאין יכולת אמיתית לעבור לארבעה מחזורי גיוס בשנה, גם אם יש לכך עלויות  ▪  ח"כ האוזר: האתגרים יצריכו הכנסת כוח אדם נוסף למערכת לרבות חרדים וערבים
(נציגי צה"ל בדיון [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+האופוזיציה מסרבת לתאם עם השר כהנא חוק שמוסכם עליה
20:47 01/03/22  |  עידן יוסף
האופוזיציה, לרבות המפלגות החרדיות, מסרבת לבקשת השר לשירותי דת לתמוך בחוק שמטיל עיצומים חריפים על סרבני גט ומקודם בתיאום עם הרבנות הראשית. מתן כהנא ביקש את התמיכה כדי לעקוף את הפקק בחקיקה של הקואליציה, ולהעלות את החוק בשבוע הבא. כעת החוק יתעכב בחודשיים לפחות עד לאחר הפגרה (סרוגים).
+בלבול ביצים: במקום לטפל במונופולים
- מתעסקים במחדלי משרד החקלאות
20:37 01/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ביקורת קשה של יו"ר ועדת הכלכלה ביטון על בקשת משרד החקלאות לתקן את תקנות הביצים: לפני חודשיים קיבלתם את כל מה שביקשתם - אז אתם תישאו באחריות לכל משבר שלא יהיה פה  ▪  מנכ"ל המשרד: יהיה מחסור ביצים אם נמשיך בהתנהלות שלנו ללא תיקונים
מנכ"ל משרד החקלאות, נעמה קאופמן-פס [צילום: בועז אופנהיים, לע"מ]
+מיקי לוי לאמסלם: כמוך, איימו עלי כל החיים
20:25 01/03/22  |  עידן יוסף
נמשכים העימותים בין ח"כ דוד אמסלם ליו"ר הכנסת מיקי לוי. לאחר שאמסלם אמר כי הקואליציה כותבת פרק בהיסטוריה וכי בכוונתו לעשות שימוש נגדה בכלים שהשתמשה נגד האופוזיציה, השיב לוי: "כמוך, איימו עלי כל החיים. אל תאיים עלי, אני לא פוחד ממך!".

מוקדם יותר, התרגז לוי על אמסלם כאשר אמר שהכנסת אינה של האבא שלו, ולוי דרש שלא להזכיר את אביו. בתגובה השיב אמסלם: "מה תעשה לי, תרביץ לי?". בתגובה קרא לו היו"ר לסדר בקריאה שנייה. כבר בפתח נאומו הטיח אמסלם בלוי שסגנונו אלים.
+מיכלי המיחזור נלקחו, אך לא הוצבו במקומם מכונות בקבוקים
17:15 01/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אושרה חלקית הצעת התקציב לכספים המתנהלים לפי חוק הפיקדון על מכלי המשקה  ▪  יו"ר ועדת הכלכלה: בכל מקום שבו היה מוצב מיכל מחזור היו צריכים להציב במקומו מכונה אוטומטית; מוטרד מכך שכמעט חצי מהסכום הוקצה לניהול הפרויקט  ▪  ח"כ מרגי: אם אתם מעוניינים בתקציב לנושאים אחרים לכו לאוצר
זנדברג ממחזרת במרכול בת"א [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
58% מהגמלאים - לא מקבלים פנסיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ביוזמת היו"ר, ח"כ מיכאל ביטון, המשיכה (יום ב', 28.2.22) ועדת הכלכלה בסדרת הדיונים העוסקים ביוקר המחיה בישראל, ועסקה בריכוזיות בייבוא והשפעת הורדת מכסים שנעשו בעבר על מחירי מוצרי המזון והצריכה. ביטון פתח את הדיון ואמר כי תוכנית הממשלה להורדת יוקר המחיה מצומצמת לטעמו, ורק חלק קטן ממנה מוקצה לשכבות החלשות. הוא התייחס לתוכנית להורדת מכסים ואמר כי מדובר על 1.3 מיליארד שקל שמוקצים לכך, ולא תמיד זה מגיע לצרכן. בתום הדיון קרא היו"ר לשקול להעביר את הסכום שהוקצה להפחתת מכסים לטובת מענקי עבודה למקבלי השכר הנמוך.
01/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 28.2.22) בקריאה ראשונה את חוק הפנסיות הצבאיות, האמור להכשיר בדיעבד את תוספות הרמטכ"ל הלא חוקיות שניתנו לפורשי הקבע בצה"ל במשך שנים ארוכות. 57 חברי כנסת הצביעו בעד החוק ו-56 התנגדו לו. ההצעה תועבר לדיון בוועדה המשותפת לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת ולוועדת העבודה והרווחה, לשם הכנתה לקריאה שנייה ושלישית.
28/02/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו עלה לדוכן (יום ב', 28.2.22) לאחר ראש הממשלה בסיכום דיון 40 חתימות במליאה. נתניהו התייחס להתנהלות הממשלה מול המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ואמר: "אלה ימים רגישים בזירה העולמית, ובימים כאלה מוטב למעט בהתבטאויות בנושא העולמי שעומד על הפרק, בוודאי כשמדובר בהתבטאויות מיותרות. עוד יהיה הרבה מה לומר בנושא אבל עכשיו זה לא הזמן. האבסורד הוא שממשלת ישראל בוחרת לדבר ולדבר דווקא בעניין הזה, אבל בעניין אחר, שחייבים באמת לדבר בו וחייבים באמת לעשות בו, היא שותקת והיא לא עושה כלום".
28/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מענקי האיזון, בסך 3.3 מיליארד שקל בשנה, ממומשים רק ב-83%. כך דיווחה (יום ב', 28.2.22) שרת הפנים איילת שקד לוועדת הפנים, בבואה לסקר בפני הוועדה את פעילות משרדה. השרה דיווחה לוועדה על שלושת תחומי הפעילות העיקריים של משרדה: השלטון המקומי, התכנון והבנייה ורשות האוכלוסין וההגירה.
28/02/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד קריב פתח (יום ב', 28.2.22) את הדיון המיוחד שכינס בעקבות המצב באוקראינה: אנחנו ערים לעובדה שהוועדה היותר מתאימה לדיון כזה היא ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, שלצערי טרם הוקמה בשל מחלוקות בין הקואליציה לאופוזיציה. מתוקף תפקידה של ועדת החוקה כוועדה שחוקקה את חוק השבות, מצאתי לנכון לכנס את הדיון הזה. עד אז, אין בכוונתי להפקיר את הדיון בנושאים אלה של המצב הנוכחי באוקראינה ובנושא חוק השבות. אנחנו מקיימים היום את הדיון בצל החשש לאחינו ואחיותינו באוקראינה. עלינו להעניק סיוע לקהילות היהודיות באוקראינה, ולהיערך לקליטה של מי שיבחר לבנות את ביתו בישראל".
28/02/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il