|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

יו"ר ועדת הכספים לאוצר:

בחנו הגדלה נוספת של מענק העבודה לזכאים <br>

ציין: "זה כלי שמגדיל את ההכנסה הפנויה לשכבות החלשות ומעודד אותן להישאר ולעבור בשוק העבודה"
14/03/2022  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
ח
ח"כ קושניר. יבקש תשובות מהאוצר [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]

ועדת הכספים קיימה (יום ב', 14.3.22) דיון ראשון בהצעת החוק להגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה והגדלת מענק עבודה (הוראת שעה), התשפ"ב-2022, במסגרת הכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר פתח את הדיון: "החוק הוא חלק מאותה תוכנית כלכלית שהוצגה ע"י שר האוצר לפני כחודש, וכוללת 3 מרכיבים, אחד מהם זה החוק הזה, להגדלת הכנסה פנויה למשפחות עובדות ולסייע לעובדים בשכר נמוך. מעבר לחוק הזה, כוללת התוכנית הפחתת מיסים, מכס 0, שנכנסת לתוקף ממש בימים האלה, ודבר נוסף זה סבסוד לצהרונים באשכול 4 ו-5, מה שלא היה עד כה.

"היום כנראה לא נסיים לדון בחוק, שהינו חוק מורכב, אני כבר רוצה לומר למשרד האוצר, לבקש, שתבחנו בחיוב את ההגדלה של מענק העבודה, מתוקף הבנה שזה גם כלי שמגדיל את ההכנסה הפנויה לשכבות החלשות ומעודד אותן להישאר ולעבור בשוק התעסוקה. לקראת הדיון הבא אבקש תשובות. בנוסף אנחנו חייבים לחשוב איך אנחנו הופכים את התשלומים של מענק העבודה לתדירים יותר, כדי לקשר בין השכר לעבודה, שאנשים מקבלים את המענק בשנה עוקבת, לא תמיד הם מבינים למה, וזה יכול לפגוע בתמריץ שאנחנו רוצים לייצר".

ח"כ מוסי רז: "אפשר לעשות את התוכנית הרבה יותר טובה ממה שהיא, מי שנהנה מההטבות זה מי שבחמישה עשירונים עליונים, מענק עבודה מסייע לחלשים יותר. הרבה יותר טוב לעשות את זה דרך העלאת שכר המינימום, יכול להיות שזה יעלה גם פחות למדינה, כי חלק מזה יושת על החברות שמשלמות יחסית מס נמוך. אני מסכים שיש בכך לחץ אינפלציוני מסוים, אבל אני מציע שכנציגים של הציבור לא נראה במחירים את חזות הכל. אם נעלה את שכר המינימום כוח הקנייה של האזרח המוחלש בוודאי יעלה, אני לא חושב שמישהו חושב שהעלה של 10% בשכר המינימום תביא לעלייה של 10% באינפלציה, אז בוודאי שכוח הקנייה של האזרח יעלה. יש כאן פערים כלכליים גבוהים ואחד היעדים שלנו הוא לצמצם אותם".

ח"כ נעמה לזימי: "זו לא תוכנית שמתמודדת עם יוקר המחיה, זו תוכנית פלסטר. ננסה להפוך אותה להכי טובה שאפשר, אבל אין שום השפעה ממשית לריסון תאגידים, לפתרון משבר הדיור, או לגובה התשלומים על השירותים הציבוריים. התוכנית הזו היא תולדה של ההדף של נושא יוקר המחיה, היא לא מתמודדת עם שום תופעת עומק. נקודת זיכוי הן חיוביות כשלעצמן, אבל מה עשינו מול המעמד הנמוך שלא מגיע לרף הזיכוי? נותנים לו מענק עבודה, זה טוב בסוגיית גיל הפרישה, שהוא בא להחליף את קצבת הזקנה, ניתן לאמוד אותו, אבל מענק עבודה כתחליף לשכר זו סוגיה מאוד בעייתית. כ-40% בלבד מהאוכלוסייה הערבית ממצה, ו-70% מהאוכלוסייה הכללית, צריך לדון בסוגיית המיצוי. בנוסף ע"י זה אנחנו מקבעים שכר נמוך ושחיקת שכר, מענק עבודה גם לא נצבר פנסיונית, וגם פה אנחנו מעמיקים את הפערים. לכן זו אופציה מאוד בעייתית, אנחנו מקרקעים אנשים במצב נמוך למצב שלהם, כי אין להם מה לדרוש העלאת שכר".

ח"כ קושניר השיב לדברים: "כאמור ביקשתי מהאוצר הרחבה משמעותית של מענק העבודה לקראת הדיון הבא. יש עוד הרבה מאוד צעדים שיבואו בהמשך, כולל הרפורמות, המכסים ועוד צעדים, שצריך להסתכל עליהם כמקשה אחת, אי-אפשר בחוק אחד לפתור את כל הבעיות של כל העולם".
ח"כ ולדימיר בליאק: "אני מסכים שהתוכנית אינה תחליף למאבק ביוקר המחיה, זה מתבצע במסגרת הרפורמות, חלקן אושרו בחוק ההסדרים, חלק מנסים להקדים, אחת מהן זו הרפורמה בחקלאות. מדובר בסיוע לתקופת מעבר עד שהרפורמות ישפיעו, אני חושב שהתוכנית בסה"כ היא טובה. אני תומך במיצוי של הזכויות הללו, ואנחנו חייבים להתקדם למיצוי של לפחות 90% במענק עבודה, אחרת לא נגיע לשום דבר. המאבק ביוקר המחיה הוא תהליך שאנחנו צריכים לעסוק בו יום יום, עם זאת לתת עוד ועוד הטבות עם אנשים כדי להגדיל את כוח הקנייה שלהם" .

ח"כ יעקב אשר: "יש לי הצעת חוק שהוגשה מזמן ונדונה דיון ראשון בוועדת השרים, ומשתלבת היטב עם התוכנית הזו. בכל הנושא של מענק עבודה או מס הכנסה שלילי, משום מה קבע המחוקק שהגדרת עובד בחוק הינה מגיל 23. הדבר הזה לא נכון, לא חכם, יש הרבה מאוד עובדים ועובדות, גם במגזר החרדי, הערבי והכללי, שבגיל 21 יכולים להיות כבר נשואים עם ילד, ויכולים לקבל את הזיכוי למענק או למס הכנסה שלילי. בלחיצת כפתור אפשר לדעת כמה עובדים יש לנו בשוק, ושזה מגיע עם תוכנית כוללת זה משתלב עם כל האג'נדנות של עידוד תעסוקה, ויגרום לכך שלא תהייה אפליה בין עובדים. בהזדמנות הזו, אם עושים את הצעד החיובי הזה, אני מבקש שהתיקון הזה יכנס בחוק הזה".

באוצר ציינו כי יבחנו את נושא הגיל.

בהמשך, נתנאל אושרי, ממשרד האוצר הציג את עיקרי החוק לעניין נקודות הזיכוי: "אנחנו מביאים היום חלקים מהתוכנית בשווי כולל של 4.4 מיליארד ש"ח, החלק הראשון הוא נקודות זיכוי להורים, תוספת של נקודה לכל אחד מההורים לילד שמלאו 6 עד 12. התוספת הזו נוגעת ל-610 אלף הורים עובדים, בהיקף של 2.1 מיליארד ש"ח. הם מצטרפים להטבות המס הקיימות כבר היום". עוד הוצג כי שוויי כל נקודת זיכוי הוא 2,796 ש"ח בחישוב שנתי.

ח"כ אימאן חטיב: "הילדים גם מעל גיל 12 צריכים תמיכה, הילדים הם אותם ילדים".
ח"כ לזימי: "אין שום נתון שמסביר את זה, אני חושבת שההוצאות גדולות יותר אצל ילדים גדולים יותר. מה על שיעורים פרטיים למשל?".

נועה שוקרון, משרד האוצר: "יש קשר ישיר בין גיל הילד לתעסוקה, בעיקר של אימהות, כל המסגרת מיועדת לתמוך באנשים שהם עובדים, ולייצר תמריצים לאנשים שיותר קשה להם בשוק העבודה, וזה אימהות צעירות במקרה הזה. התוכנית מיועדת להורים עובדים שזקוקים להשגחה בבית במידה כזו או אחרת, היא ממשיכה את הרציונל של מתן נקודת הזכות לילדים בבני שנה עד 5".
ח"כ ינון אזולאי: "אני רוצה לראות ההשוואה של העלויות להורים לילדים בגילאים מסוימים".
ח"כ קושניר: "יש פה היגיון מסוים, פה אנחנו מתמקדים בהגדלת ההכנסה הפנויה של הורים עובדים. למה לא שאלתם את השאלות האלה כאשר אישרתם את נקודות הזיכוי לילדים עד גיל 5 בעבר? למה לא הרחבתם את הגילאים כפי שאתם מבקשים?".

ח"כ עופר כסיף: "כמה פעמים נידונו פה הוצאות של יסודי לעומת בתי ספר גבוהים יותר, אני תוהה, אם מה שלקחתם בחשבון הן רק הוצאות כתוצאה מטיפול וליווי של ילד להורה עובד, איך אתם לא לוקחים בחשבון הוצאות נוספות, בחטיבה העליונה הן הרבה יותר גבוהות. לא ייתכן שחוק כזה יעבור ללא פתרון לאנשים שגם אם יעודדו אותם עד מחר, הם לא יוכלו לצאת לעבוד, למשל מסיבות בריאותיות".

בהמשך עלתה קריאה מצד חלק מחברי הכנסת להעביר נקודות זיכוי מאישה לגבר, אם האישה בתא המשפחתי אינה מגיעה לרף המס המזכה.

ח"כ אזולאי: "אישה שנמצאת בשכר הנמוך לא מרוויחה מזה כלום, אני מציע להעביר נקודות זיכוי מהאישה לגבר".

רונית כהן, רשות המיסים: "המנגנון של נקודות זיכוי הוא מנגנון אישי".

ח"כ אזולאי: "מה זה אישי? זה למשפחה, לא לגבר או לאישה. לגבי דירה המיסוי הוא בתא משפחתי, אז למה פה הוא לא בתא משפחתי?"

כהן: "מטרת נקודות הזיכוי היא לעודד יציאה לעבודה, אם אעביר את זה מאחד לשני, אפספס את המטרה".

ח"כ אוזלאי: "להפך, אם את אומרת לה תעבדי עוד קצת, והנקודות יושלמו לתא המשפחתי, היא תאמר שווה לי".

נטליה מירנצ'וב, רשות המיסים "לכל בנאדם קבוע סכום הכנסה שעד הסכום הזה לא רוצים ממנו מס. לאישה עם ילדים זה עד גובה מסוים ורק אז ניקח ממנו מס. כמה שאנחנו נותנים יותר נקודות זיכוי פחות מהן יהיו מנוצלות וזה בסדר, כמה שנותנים יותר כך פחות ינצלו, זה לא מענק עבודה, וזה מצב תקין".

"לבחון הגדלת מענק עבודה לזכאים"

באוצר הציגו כי החוק יעניק תוספת של 20% למענק הקיים, במסגרת מקדמה עבור שנת העבודה 2022, כדי לייצר תמריצים לתעסוקה: "התוספת היא של 800 ש"ח בממוצע, לרבות לנשים חד-הוריות ויכולה להגיע עד 1,700 ש"ח לאדם. המקדמות ישולמו ביולי יחד עם המענק השלם. העלות הכוללת הינה של 250 מיליון ש"ח".

עוד הסבירה נציגת האוצר כי "העשירונים מחלקים את האוכלוסייה בישראל לרמות סוציואקונומיות: מי שנמצא בעשירון 1-3 לא עובד, יש קורלציה טובה בין יציאה לעבודה ליציאה מהעוני. הכלי של מענק העבודה – החלק החשוב והמשמעותי הוא החלק השמאלי של הטרפז, שמתייחס למשכורות שמתחת לשכר המינימום, מתוך הבנה שאוכלוסיות שנכנסות לשוק העבודה ואנו רוצים לתמרץ, נכנסות בחצאי משרות ועלול להיווצר מצב שבו גובה השכר, הוא כזה שאכן למול הבייביסיטר או קצבאות שונות עלול להוות מצב שלא מדובר בתמריץ משמעותי לכניסה לעבודה. גם המעסיק יעדיף בשלב הראשון להעסיק בחלקיות משרה. עצם העובדה שיש שיפוע בטרפז, מביאה למצב שלפרט יש תמריץ לעבוד עוד שעות. לכן, המטרה המרכזית של הכלי היא לא להוות תחליף למשכורת המינימום, אלא לקחת אוכלוסיות ולתמרץ אותן לצאת לשוק העבודה".

לשאלת יו"ר הוועדה, מהו אחוז המיצוי של מענק העבודה ומה נעשה כדי לגרום לציבור להגיש בקשה לזכאות, השיב יגאל ימיני מרשות המיסים כי: "ב-2018 אחוז המיצוי היה 71%, ב-2019 – 73%, ב-2020, נכון להיום 68%, ואפשר להגיש בקשות עד תום 22. אנחנו שולחים מכתבים פעמיים בשנה כבר 10 שנים לאוכלוסייה הפוטנציאלית למענקי עבודה. הקמנו אתרי אינטרנט ויש גם סימולטורים כדי לבחון זכאות, כל שנה אנחנו מפרסמים בכל העיתונות, לכל המגזרים".

ח"כ קושניר: "מ-2015 עד יום הגדלתם את אחוז המיצוי ב-2 אחוז בלבד, לא עלתה אצלכם שאלה, מה אנחנו לא עושים מספיק טוב? האם עשיתם עבודת מטה בעניין?"
ימיני: "לא עשינו עבודת מטה בצורה עמוקה כפי שאתה מצפה".

ח"כ קושניר: "למה?! אני לא יכול להבין התנהלות כזו".

נטליה מירנצ'וב, רשות המיסים "לגבי מענק עבודה יש לנו אחוזי מיצוי גבוהים, וזה לא קל, המדידה בעייתית, אנחנו חושבים על הגשה אוטומטית במקרים שונים, יש מאמצים לשפר את אחוזי הניצול".

ח"כ אזולאי: "הביטוח הלאומי יכול להעביר את הכספים הללו בצורה אוטומטית לזכאים, מנכ"ל הביטוח הלאומי אמר לי תשמע, אפשרי להעביר את זה דרכנו, ויהיה 100 אחוז מיצוי. השאלה האם באמת רשות המיסים רוצים להגיע ל-100 אחוז, שאנשים שומעים שזה מגיע דרך רשות המיסים, הם מפחדים גם להגיש בקשה, למה, לא יודע למה. תנו את זה לביטוח לאומי וזה יראה אחרת".

ימיני: "72% זה אחוז מאוד גבוה יחסית לעולם".

ח"כ קושניר: "70 אחוז זה לא מספיק. כדי שכל הנתונים הנדרשים למיצוי גבוה יותר יגיעו, אני מבין שיש צורך נוסף של הטלת חובת דיווח על מעסיקים, אני רוצה לבחון מה הדרישות האלה, ואולי זה שווה את זה".

עוד צוין כי במגזר הערבי המיצוי עומד על 40% בלבד, ונקבע כי הסוגיה תקודם ויוגש לוועדה דיווח בנושא.

ח"כ משה גפני: "אני משבח את זה שהאוצר רוצה להטיב עם האוכלוסייה, אבל שר האוצר אמר שהוא רוצה לעודד אנשים לצא לעבוד, בפועל האנשים שמייצגים את משרד האוצר אומרים ההפך. השאלות שהעלנו ומה שהשיבו כאן, לא מעודד את המדיניות ששר האוצר רוצה לקדם. ההתמודדות עם יוקר המחיה, הקושי של כל משפחה במעמד הביניים והשכבות החלשות נמצאים, העסקים הקטנים, כל אלה לא באים לידי ביטוי, אלא קמצנות כזו שלא תועיל. אני סבור שצריך לשלוח אותם לתקן את החוק, שבכוונותיו הוא טוב, אבל התוצאה אינה טובה".

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "אני חושב שלבוא לכאן בחוק כ"כ משמעותי וחשוב, בלי נתונים, אפילו לא על התפלגות ההכנסות, והתפלגות הטבות המס לפי הכנסה, זה לא בסדר. אני מבקש לדיון הבא טבלה, על מי מהמשפחות זה משפיע ואיך זה משפיע, לפי פילוחים. לצד כך, החוק הזה חלק אחד מהתוכנית שהרבה יותר גדולה, שפועלת כדי לסייע למשפחות עובדות במעמד הביניים והמעמד הנמוך, יש עוד חלקים בתוכנית, למשל הורדת מכסים, הורדת ההוצאות למשפחות, וכן לסבסוד הצהרונים".

"לעניין מענק עבודה, אני חושב שיש קונצנזוס שהמענק הזה אינו פרופורציונאלי לעומת נקודות המס שאנחנו נותנים, לכן יש להגדיל אותו בצורה מאוד משמעותית. מעבר לזה עלה הנושא של הגיל, גם את זה אני מבקש שתבחנו. לעניין הייעול של תשלום אוטומטי של מענק העבודה, אני לא מצפה שבשבוע הבא אחרי ש-5 שנים הייתם תקועים בשליחת מכתבים תתנו לנו תשובות, כבר זימנתי פגישה אתכם ועם הביטוח הלאומי, ונבחן למי חסר פרטים באיזו רשות, ואיך ניתן לעשות זאת בצורה הכי מיטבית".

תאריך:  14/03/2022   |   עודכן:  14/03/2022
מירב ארד
+"מאות פניות למחיקת רישום פלילי על שימוש בקנביס בתוך ימים ספורים"
00:06 15/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים בוועדת החוקה: "כובדו של המשפט הפלילי צריך להישמר לדברים אחרים; אם אגיע למסקנה שניתן למחוק רישום פלילי גורף על עבירת הקנביס אעשה זאת"  ▪  יו"ר הוועדה: "למצוא נקודת איזון טובה יותר בין הרצון להתריע מפני סכנות משימוש בקנביס ובין ההכרה שמדיניות ההפללה הגורפת נזקה גדול"
(גלעד קריב והשר גדעון סער [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אלכס קושניר / Alex Kushnir   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוקר המחיה   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בחנו הגדלה נוספת של מענק העבודה לזכאים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ביוזמת יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, קיימה לאחרונה (7.3.22) הוועדה דיון מיוחד שעסק במודלים לדיור בר-השגה לצעירים, בפריפריה ובמרכז. ביטון הציג בפתח הדיון את הצעותיו למודלים שיאפשרו לזוגות צעירים לרכוש דירה במרכז או צמוד קרקע בפריפריה במחירים מופחתים.
13/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשורת אירועים חגיגיים נפרדו חברי הכנסת לדורותיהם ועובדי המשכן ממזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ, אשר יוצאת לגמלאות בסוף חודש מרס, לאחר שכיהנה בכנסת בתפקידים בכירים במשך 45 שנים, מתוכן 12 שנים כמזכירת הכנסת. מלר-הורוביץ הייתה האישה הראשונה שנבחרה לתפקיד, האמון על הניהול הפרלמנטרי של הכנסת וועדותיה, ובכלל זה הכנה וארגון של דיוני מליאת הכנסת, ייעוץ ליושב-ראש הכנסת ולסגניו בענייני תקנון, נוהג ונוהל, ופיקוח על יישום החלטות המליאה. את מקומה יחליף דן מרזוק.
13/03/2022  |  עידן יוסף  |   כתבות
ועדת הכלכלה קיימה השבוע (6.3.22) דיון מהיר בנושא עתיד ענף הדיג בישראל, ביוזמת ח"כ יעקב מרגי וח"כ סמי אבו שחאדה. יו"ר הוועדה מיכאל ביטון אמר בראשית הישיבה כי ענף הדיג בישראל הוא מצומצם יחסית, וכי לאחר עבודת חקיקה בכנסת וגיבוש נהלים על-ידי משרד החקלאות נמצא מתווה שנועד לשמור מחד-גיסא על אפשרות הדגים להתרבות, ומאידך-גיסא לסייע לדייגים הנפגעים בעת תקופות השבתת הדיג.
10/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה דנה השבוע (8.3.22) בהצעה לסדר שהגישו ח"כ ענבר בזק וח"כ מוסי רז, בנושא מצבם הקשה של עובדי ענף הלול, שנפגעו באופן חמור מהתפשטות שפעת העופות בארץ. בפתח הדיון אמר היו"ר מיכאל ביטון כי ענף ההטלה נמצא במצב מורכב ועובר זעזועים, אליהם הצטרף גם משבר שפעת העופות. הוא ביקש לדעת את היקף המשבר וכיצד מתכוון משרד החקלאות לטפל בכך.
10/03/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ה', 10.3.22) בקריאה שנייה ושלישית את חוק האזרחות. החוק נועד לאסור איחוד משפחות של פלשתינים. הוא גרם למחלוקת פנימית בתוך הקואליציה, אך עבר בעקבות שיתוף פעולה נדיר למדי בין הקואליציה לבין סיעת הציונות הדתית האופוזיציונית. 45 חברי כנסת תמכו בחוק, ו-15 התנגדו לו.
10/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il