|
התוכנית פורסמה ברשומות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
|
|
|
|
|
חברת מפעלי תחנות מבקשת (24.3.22) מבית המשפט המחוזי בירושלים צו ביניים להקפאת הליכי תוכנית "מתחם דיפו רכבת קלה מלחה", שהוגשה בידי עיריית ירושלים ו
משרד התחבורה, להקמת מבנה דיפו לחנייה ותחזוקה לקרונות הרכבת הקלה. זאת, עד להכרעה בעתירה שהגישה לפני חודש לביטול התוכנית.
התוכנית משתרעת על פני 72 דונם, מתוכם 21 דונם נחכרים בידי מפעלי תחנות ומשמשים לדבריה כחניון ל-150 אוטובוסים, מבנים ומתקנים לוגיסטיים הכרחיים לתפעול של חברת אגד (בעלת השליטה במפעלי תחנות). לטענתה, התוכנית מבקשת להקים את הדיפו על שטח זה דווקא, תוך פגיעה קשה בה ובקניינה. החברה מציינת, כי סברה שהמצב לא ישתנה עד להכרעה בעתירתה, אך לפני עשרה ימים פורסמה התוכנית ברשומות למתן תוקף ומכאן הבקשה לצו ביניים.
לדברי מפעלי תחנות, קיימות חלופות תכנוניות למיקום הדיפו לרבות בחלקה הסמוכה למקרקעיה, אשר להן התכנות תנועתית ואינן פוגעות בקניין הפרטי. אולם הוועדה המחוזית דחתה כל חלופה שאינה הפקעה מוחלטת של זכויותיה, וזאת באי סבירות ותוך הפלייתה לרעה כבעלים פרטיים בקרקע אל מול בעלות ציבורית.
עוד טוענת מפעלי תחנות, כי בסירוב להכליל את מקרקעי
רכבת ישראל בתוכנית ולכלול הוראות איחוד וחלוקה שיאפשרו לה להעתיק את פעילותה למקרקעי הרכבת, הוא בלתי סביר. הפתרון שניתן בהחלטת הוועדה המחוזית בסוגיית המיקום החלופי לחניון האוטובוסים, אינו אלא התפרקות הוועדה מתפקידה לוודא, כי אכן קיים פתרון - היא ממשיכה וטוענת. הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד אלי וילצ'יק וטרם הוגשו תגובות מוסדות התכנון.