לידיעת נוסעי התחבורה הציבורית באזור חיפה והקריות: מיום שישי הקרוב (13.5.22) מצטרף קו חדש של המטרונית, אוטובוסים רבי-קיבולת הנוסעים במסלול יעודי, לשלושת הקווים הקיימים. הקו יחבר את קריית ביאליק וקרית מוצקין לתחנה המרכזית חוף הכרמל, דרך חוצות המפרץ, לב המפרץ, תחנה מרכזית לב המפרץ, ה"גרנד קניון", מרכז הקונגרסים ומרכז התעסוקה מת"מ דרך מנהרות הכרמל.
קו 4 החדש יחליף בחלקו את קו 101 של אגד והוא נוסע במסלול יעיל יותר המאפשר הגעה מהירה אל היעד.
הקו יפעל בימים א'-ה' בין 5 בבוקר לחצות. בשעות השיא יפעל השירות בתדירות רחבה ומקיפה במשך כל שעות היממה. על-פי הודעת
סופרבוס, אמור הקו לסיים את פעילותו לפני כניסת השבת ולהתחדש במוצאי השבת.
המטרונית היא שירות תחבורה ציבורית של אוטובוסים ייעודיים המוכר בעולם כ-BRT (Bus Rapid Transit) שפעיל במאות ערים בעולם והושק בחיפה ב-2013. הוא למעשה אוטובוסים מפרקיים ארוכים שנעים על מסלולים ייעודיים בין הקריות, מפרץ חיפה, העיר התחתית, הדר ומערב חיפה. הנוסעים במטרונית נהנים מהיתרונות של רכבת קלה, נתיב ייעודי שמביא לזמני הגעה קבועים, וכלי רכב ארוכים ומרווחים היכולים להסיע נוסעים רבים, ללא העלות הגבוהה למדינה של הקמת התשתית הנדרשת לרכבת קלה. המטרונית גם מציעה למשתמשיה שימוש בשירות "חנה וסע" אל מטרופולין חיפה וממנה באופן שמאפשר להחנות את הרכב הפרטי בכניסה לחיפה ולהמשיך להתנייד במטרופולין באמצעות המטרונית.
מערך המטרוניות כולל כיום שלושה קווים שאליהם מצטרף הקו החדש:
- קו 1 - הקו האדום בין תחנה מרכזית הקריות בצפון הקריות לתחנה מרכזית חוף הכרמל. הקו פועל בכל ימות ושעות השבוע, גם בשבת, 24 שעות ביממה.
- קו 2 - הקו הכחול בין קריית אתא לתחנת הרכבת חיפה בת גלים.
- קו 3 - הקו הירוק בין קריית ים להדר הכרמל.
האוטובוסים הם מתוצרת היצרנית הסינית Golden Dragon ומיובאת לארץ על-ידי קבוצת בליליוס, בעלי סופרבוס. גולדן דרגון היא היצרנית הסינית הראשונה שהחלה לאפשר הרכבה בישראל והאוטובוסים החדשים מורכבים בארץ על-ידי חברת "מרכבים".
מיכל פרנק, מנכ"ל
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "הקו החדש יחבר את הקריות והמפרץ למוקדי התעסוקה, דרך מנהרות הכרמל". צחי נווה, מנכ"ל סופרבוס, אמר כי לאחרונה הכניסה החברה לשימוש בקווי המטרונית אוטובוסים חשמליים חדישים שלא מייצרים כלל זיהום אוויר ישיר. "40% מצי הרכב מורכב מ-50 אוטובוסים מפרקיים חשמליים. יתר הצי מופעל באמצעות אוטובוסים מפרקיים בהנעה רגילה העומדים בתקן המחמיר למניעת זיהום - יורו 6", דבריו.