בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
האכיפה תוגבר [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
|
|
|
|
רכבת ללא קסדה? קנס של 1,000 ש"ח
|
הואחדו ההקנסות בגין עבירות בשימוש בכלים החשמליים ● ההצעה להעלות את הקנס על שימוש בסלולרי ל-1,500 שקלים לא אושרה, לאחר שלוועדה לא נמסרו נתונים שיעידו על אפקטיביות הצעד ● יו"ר הישיבה: הצו עושה סדר ואחידות באכיפה מול הכלים החשמליים - ובקרוב יושלם המהלך עם הרחבת סמכויות האכיפה של הפקחים
|
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 13.6.22) את בקשת משרד התחבורה לתקן את צו התעבורה העוסק בתיקונים בגובה הקנסות. האישור היום התאפשר לאחר שבשבוע שעבר דנה הוועדה בנושא, והוחלט שלא לקיים הצבעה ולבקש הסברים נוספים. במהלך הדיון החליטה הוועדה לבצע שינויים בצו, שייכנס לתוקף בעוד כחודש. בהתאם לכך נקבעו קנסות לעבירות בדבר שימוש באופניים, חשמליים, גלגינועים (קורקינטים חשמליים), סגוואי והוברבורד, בהם קנס של 1,000 שקלים לרוכבים מתחת לגיל 16, אלף שקלים על רכיבה ללא קסדה ואלף שקלים על שימוש בכלי לא-תקני. בנוסף נקבע כי רוכבים מעל גיל 16 שירכבו ללא הכשרה מתאימה צפויים לקנס של 750 שקלים. עוד אושר להחיל את הקנס הקיים היום על רכיבה על אופניים חשמליים לא-תקניים, בסך 250 שקלים, גם על הכלים החשמליים הנוספים. נקבע קנס של 250 שקלים על חסימת חנייה ו-1,000 שקלים על חסימת חניית נכה.
|
|
|
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
|
|
ח"כ איתן גינזבורג, שמילא את מקומו של היו"ר, הזכיר כי מדובר בדיון שהוא המשכו של הדיון אותו ניהל בשבוע שעבר, ואמר כי הצו חשוב ובא לעשות סדר ואחידות באכיפה אל מול שלל הכלים החשמליים. הוא הוסיף כי בשבוע הבא צפויות להגיע התקנות שיאפשרו להרחיב את סמכויות האכיפה של הפקחים העירוניים בנושא, כך שגם האכיפה תוגבר.
|
|
|
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
|
|
ח"כ אוסאמה סעדי ביקש לשלוח תנחומים למשפחתו של השוטר עמיחי כרמלי, ואמר כי אין ספק שהמגיפה של תאונות הדרכים לא מספיקה לגבות קורבנות, וגובה מחירים כבדים במיוחד בחברה הערבית. הוא הוסיף כי אין ספק שצריך הרתעה, אבל צריך גם להשקיע בחינוך ולהתחיל מבית הספר. ח"כ מופיד מרעי אמר כי בחלק מהעבירות העונש קל מדי ולא מרתיע. כאמור, במהלך הדיון היום אישרה הוועדה תיקונים לצו. במסגרתם הוחלט שלא להטיל קנס על מי שירכב ללא מחזיר אור על הקסדה. גינזבורג הסביר כי התקנה הזו אינה ברורה מספיק ועלולה להכשיל את הציבור. באשר לבקשה להעלות את הקנס על שימוש בסלולרי בנהיגה מ-1,000 ל-1,500 שקלים אמר גינזבורג כי הוועדה לא קיבלה נתונים באשר לאפקטיביות המהלך. ראש תחום ייעוץ וחקיקה במשטרה, סימונה זילבר, התייחסה לכך ואמרה כי אין ביסוס מחקרי שהמשטרה יכולה להציג שמעיד שהעלאת הקנס מונעת עבירות. ראש מדור תעבורה באגף התנועה, גיא לוי, הוסיף עם זאת כי מדובר באחת העבירות המסוכנות ביותר ועל כך אין עוררין. הוא הדגיש כי המשטרה סבורה שצריך להעלות את הקנס ושהדבר ירתיע. מ"מ היו"ר אמר בתגובה כי לוועדה לא הוצגו נתונים וחברי הוועדה סבורים שהעלאת הקנס לא תשיג את המטרה. הוא הוסיף: "חשבנו שבעת הזו, לנוכח היעדר מחקרים שמראים אפקטיביות בהעלאת הקנס, לא ראינו ביסוס להצדקת עמדת הממשלה", וציין כי במקביל צריך לעדכן את העבירה האוסרת דיברו בזמן נהיגה ולהתאימה להתקדמות הטכנולוגית. כאמור, בתום הדיון אושרו התקנות בתמיכת חברי הכנסת גינזבורג וטטיאנה מזרסקי, בעוד ח"כ סעדי התנגד. לאחר ההצבעה אמר גינזבורג כי הוא מקווה שלא נצטרך לעשות שימוש בתקנות הללו, שלא יבוצעו עבירות וששוטרי התנועה יישארו מובטלים, וביקש מהציבור לנהוג בזהירות, בבטחה ובמקומות המיועדים לכך. הוא שב וציין כי בשבוע הבא יגיעו התקנות שיאפשרו הרחבת סמכויות האכיפה של הפקחים העירוניים וציין כי כך יושלם מכלול של צעדים. הוא אף קרא לממשלה להאיץ את פעילויות ההסברה והחינוך.
|
|
תאריך:
|
13/06/2022
|
|
|
עודכן:
|
13/06/2022
|
|
עידן יוסף
|
רכבת ללא קסדה? קנס של 1,000 ש"ח
|
|
ועדת המשנה לבטיחות בדרכים התכנסה השבוע (24.5.22) לישיבה שעסקה בהתנהגות שליחים במרחב העירוני. סמנכ"ל החינוך וההסברה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נחמה לאור דרורי, ציינה שבשלוש השנים האחרונות 40% מהתאונות במעורבות שליח היו של אופנועים וקטנועים, ונציג חברת וולט עומרי שיינפלד בירך על הדיון והוסיף שהחברה תומכת בהגברת סמכויות האכיפה ורישוי הכלים. יו"ר הוועדה בועז טופורובסקי קרא לזרז את תהליך העברת סמכויות הפיקוח והאכיפה לפקחים עירוניים, לצד העברת הכשרות לרוכבי כלים דו-גלגליים.
|
|
|
שלט חוצות חדש במזרח ניו-יורק מראה הולך רגל מועף באוויר לאחר שנפגע ממכונית וספל הקפה שלו נשפך לכל עבר. "מהירות הורסת חיי. האט" – נאמר בכיתוב. מטרת הקמפיין: להפחיד נהגים המאיצים בשכונה זו שברובע ברוקלין, בה נהרגו 35 בני אדם בתאונות דרכים מאז 2017. זהו חלק ממאמץ של העירייה להילחם במהירות המופרזת, ההופכת את הרחובות למסלולי מרוץ ומובילה לשיעור התמותה הגבוה מזה שמונה שנים.
|
|
|
תאונת דרכים מחרידה באזור באר טוביה הותירה 21 ילדים יתומים: אחת ההרוגות בתאונה היא ציפי שמעוני משדה עוזיהו, אם (38) ל-10 ילדים: הגדולה בת 15, הקטן בן חודשיים. הרוגה נוספת היא פנטנש אובנך מקרית מלאכי, אם ל-8 ילדים. הרוג נוסף בתאונה: מתניה איובי מאבן שמואל, אב ל-3 ילדים, שרק לפני חודש נולד לו בן.
|
|
|
"הנגע של תאונות הדרכים, שהפך מזה זמן רב למכת מדינה, מחייב ענישה מחמירה. נהגים ותיקים וצעירים, כאחד, מוצאים את עצמם מעורבים בתאונות דרכים ולא פעם משום נהיגה פזיזה ובלתי זהירה". כך אומר (יום ד', 27.4.22) שופט בית המשפט העליון, שאול שוחט, בהסכמת המשנה לנשיאה ניל הנדל והשופט עופר גרוסקופף.
|
|
|
פסק דין של שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, מתאר (25.4.22) כיצד תיק תעבורה נדחה שוב ושוב - בעיקר בשל בקשות של ההגנה, להן נענה השופט למרות התנגדות התביעה. פסק הדין עולה בקנה אחד עם התיאורים שהובאו לאורך השנים במדור "שיפוט מהיר" של News1 על הנעשה בהליכים פליליים בכלל ובהליכי תעבורה בפרט. בתיק זה, נכון לאפריל 2022 - טרם התקיים דיון ההוכחות בכתב אישום שהוגש בינואר 2020.
|
|
|
|
|
|
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
|
|
|
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
|
|
|
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|