|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
שידורי הערוץ [צילום: מסך עכשיו 14]

יש עתיד: להכריז על ערוץ 14 כגוף פעיל בבחירות

מפלגתו של יאיר לפיד טוענת כי היא ויתר מפלגות הקואליציה מותקפות באופן קבוע בשידורי הערוץ, כשמנגד פועל הערוץ להביא לבחירת נתניהו לראשות הממשלה באמצעות קידום הליכוד ושותפותיו
13/09/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2022   |   תגובות

מפלגת יש עתיד שיגרה (יום ג', 13.9.22) התראה לפני עתירה לראשי ערוץ עכשיו 14. בפנייה נכתב כי הערוץ תוקף את יש עתיד ואת העומד בראשה, ראש הממשלה יאיר לפיד, כמו גם את יתר מפלגות הקואליציה ומרומם את מפלגת הליכוד, והעומד בראשה, ח"כ בנימין נתניהו.

בהתראה, שנשלחה לאנשי הערוץ ולבעליו, נאמר כי בהתאם לחוק מימון מפלגות, מוטלת על הערוץ חובה לפעול כ"גוף פעיל בבחירות" ובכלל זאת להירשם אצל מבקר המדינה, להקפיד על מגבלת ההוצאות בחוק, וכן להקפיד על הוראות חוק דרכי תעמולה, כך שהתעמולה שמפרסם ערוץ 14 תסומן.

במכתב, שהוגש באמצעות עורכי הדין עודד גזית ואלירם בקל, נטען כי ערוץ 14 פועל באופן אקטיבי להביא למינויו של ח"כ נתניהו לראשות הממשלה, באמצעות פניות לציבור הצופים, במטרה להשפיע עליהם בעד הצבעה לליכוד או למפלגות התומכות בו. יצוין, כי הבחירות אינן לראשות הממשלה אלא למפלגות.

"ערוץ 14 אינו ערוץ 'ימני' התומך בעמדות 'ימין', אלא ערוץ תעמולה המבקש להביא לבחירת ח"כ נתניהו לראשות הממשלה... בכירי הערוץ נוטלים חלק בפעילות פוליטית, בין אם בהשתתפות במו"מ קואליציוני, או באמצעות תמיכה מובהקת ופומבית, ובכלל זאת 'גיוס המונים' לטובת ח"כ נתניהו; ברשתות החברתיות 'מהדהד' ערוץ 14 סרטוני תעמולה של מפלגת הליכוד; כתבי הערוץ - כולם כאחד - מביעים תמיכה בח"כ נתניהו. בעניין זה הגיעו הדברים לכדי גיחוך עת הסתבר כי כתב ש'העז' לא לקיים את הקו המערכתי המוצהר בעניין השרה איילת שקד - פוטר מהערוץ; עוד נחשף כי ערוץ 14 מחזיק ב'דף מסרים' - בדיוק כמו גופים פוליטיים! - שתוכנו מובן מאליו לאור המונוליטיות של שידורי הערוץ; בשידורי הערוץ מוצגת עמדה חד-צדדית באופן מובהק, ובמהלך תוכניות הערוץ כתבי ושדרני הערוץ מנסים להשפיע על הבוחרים", לשון הפנייה.

בעקיצה הוסיפו: "הגם שאין במכתבנו משום יומרה להביא לכך שערוץ 14 יתחיל לשדר חדשות במובן המקובל בעולם למונח זה; הרי שככל שהדברים קשורים לתקופת בחירות יש להקפיד הקפדה יתרה".

תגובת ערוץ עכשיו 14 לא נמסרה.
התראה לפני הגשת עתירה - הכרזה בדבר היות ערוץ 14 "גוף פעיל בבחירות" / פנייה מקדימה
פניית יש עתיד לראשי ערוץ עכשיו 14 יצחק מירילשוילי, איתי וולמן ויורם כהן בדרישה להרשם כגוף פעיל בבחירות.
תעמולת בחירות בשידורי הטלוויזיה והרדיו – תזכורת בדבר הוראות החוק / מכתב
פנייתו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לעורכי אמצעי התקשורת בטלוויזיה וברדיו, בנושא שידור "תעמולת בחירות" בתקופת 60 הימים שלפני יום הבחירות (4 עמ')

תאריך:  13/09/2022   |   עודכן:  14/09/2022
עידן יוסף
+כשהמבזים והרומסים מתחילים לדאוג
08:38 14/09/22  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
לא החינוך מדיר שינה מעיני "הדואגים"  ▪  מה שמדיר שינה הוא הצלחתו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו למנוע פיצול בגוש ומאז התותחים רועמים, השופרות והתועמלנים מובילים את קרב הבלימה, ספין לגוש שמנגד ללא כל תמורה כספית
לימוד ערכים [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90]
+השריונים בליכוד: נתניהו מתלבט בין גל הירש לצגה מלקו
00:24 14/09/22  |  עידן יוסף
השיריונים בליכוד: היו"ר נתניהו מתלבט בין גל הירש לצגה מלקו. בליכוד מנסים לשכנע את הירש לקחת את המקום ה-37 ולהיכנס בנורבגי אם תקום ממשלה, ומלקו תשובץ במקום ה-28 (חדשות 12). מלקו נפסלה בעבר מלהתמודד ברשימת כולנו של משה כחלון. שריונה ימלא את הייצוג החסר לעדה האתיופית בליכוד.
צגה מלקו [צילום: דוברות רשות השידור]
+סמוטריץ' ובן-גביר: נעם מסכנת את גוש הימין ואת הזהות היהודית
00:13 14/09/22  |  עידן יוסף
רשימת הציונות הדתית ועוצמה יהודית הגיבה להודעת נעם על כוונתה האפשרית להתמודד בנפרד: "צר לנו שמפלגת נעם לא מצטרפת אל האחדות והודיעה על ריצה נפרדת וחסרת אחריות שתסכן את גוש הימין. נצחון הימין והמאבק על זהותה היהודית של המדינה מחייבים אפס סיכונים בשריפת קולות והקמת ממשלת שמאל פרוגרסיבית בראשות לפיד. כפי שהודענו, בע״ה בשעות הצהרים תוגש הרשימה לוועדת הבחירות".
+בתום פגישת הרבנים: מסתמן שנעם תתמודד עצמאית
23:29 13/09/22  |  עידן יוסף
בתום פגישת ההתייעצות של ח"כ אבי מעוז עם רבני מפלגת נעם, הכיוון המסתמן הוא שנעם תתמודד ברשימה עצמאית, אך הוחלט להיפגש מחר להמשך הדיון. מוקדם יותר היום נגש מעוז עם יו"R הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהבהיר לו כי מקום 11 ברשימה הוא ריאלי ויעץ לו לקבל את ההצעה.


+עסקת נתניהו-יהדות התורה: 3 מיליארד שקל לחינוך החרדי
23:17 13/09/22  |  עידן יוסף
יו"ר הליכוד בנימין נתניהו וראשי יהדות התורה סיכמו כי אם יקים ממשלה לאחר הבחירות, מערכת החינוך החרדית תקבל תוספת תקציבית מ-1.2 מיליארד ש"ח כיום ל-3 מיליארד ש"ח סה"כ. חסידות בעלז ביקשה להכניס לימודי ליבה למוסדותיה על-מנת לקבל תקציבים רחבים כפי שהובטח בתמורה ללימודי הליבה. סוכם כי הצדדים ינסו לפתור את המשבר דרך מהפכה ותקצוב החינוך החרדי.

היום, מוסדות הפטור, שבהם לא לומדים ליבה, אמורים לקבל 55% מתקציבו של תלמיד בחינוך הממלכתי. אם אפשרות זו לא תצלח, או שתיפסל משפטית או מסיבה אחרת, תחפש הממשלה הבאה דרך לתקצב את חסידות בעלז (חדשות 13).

לפיד תקף את המתווה ובליכוד השיבו: "מי שלומד ליבה ימשיך ללמוד ליבה. הסטטוס-קוו נשמר, והחרדים לא קיבלו דבר שלא היו מקבלים מלפיד".
+"אימוני" קבלת קהל ליאיר לפיד בכינוס יש עתיד
21:44 13/09/22  |  עידן יוסף
בכינוס בחירות של יש עתיד בטבריה, ערך מפעיל אימונים לקהל כיצד לפרגן ליאיר לפיד ולקבל את פניו עם כניסתו לאירוע.
+סקר: לפיד מתחזק ל-24 מושבים, הליכוד נחלש
20:51 13/09/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מפלגתו של נתניהו עם התוצאה הנמוכה מזה חצי שנה, יש עתיד עם הישג שיא מתחילת מערכת הבחירות  ▪  גנץ ממשיך להחלש  ▪  צעירים בוערים עוקפת את הבית היהודי, אך שתיהן מקבלות 0 מושבים  ▪  איחוד בין מרצ והעבודה יעניק להן 9 מושבים
לפיד בכינוס בחירות [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+התקדמות במו"מ בין שלוש מפלגות הרשימה המשותפת
20:21 13/09/22  |  עידן יוסף
התקדמות במו"מ בין שלוש מפלגות הרשימה המשותפת. גורמים המעורים בפרטים מעריכים בזהירות שיהיה אפשר להכריז על ריצה משותפת עד מחר (חדשות 12).
+ללא הפתעות: פורסמה רשימת יש עתיד לכנסת
19:30 13/09/22  |  עידן יוסף
פורסמה רשימת יש עתיד לכנסת ה-25. ברשימה, שהורכבה כרצונו של היו"ר, אין הפתעות, ויהיו בה:

1. יאיר לפיד; 2. אורנה ברביבאי; 3. מאיר כהן; 4. קארין אלהרר; 5. מירב כהן; 6. יואל רזבוזוב; 7. אלעזר שטרן; 8. מיקי לוי; 9. מירב בן ארי; 10. רם בן ברק; 11. יואב סגלוביץ; 12. בועז טופורובסקי; 13. מיכל שיר; 14. עידן רול; 15. יוראי להב הרצנו; 16. ולדימיר בליאק; 17. רון כץ; 18. מטי הרכבי; 19. טניה מזרסקי; 20. יסמין סאקס פרידמן; 21. עו"ד דבי ביטון; 22. משה טור פז; 23. סימון דוידסון.

שמות חדשים נוספים במקומות פחות ריאליים: 24. נאור שירי; 25. שלי טל מירון; 26. ירון לוי; 27. עו"ד עדי עזוז; 28. עו"ד עוז חיים; 29. מוחמד אבו אילהיגא ("שוקו"); 30. מיכל סלבני כבביה; 31. רוני פנטנש מלאכי; 32. תומר וינר; 33. רונית ארנפרוינד; 34. שגית גמליאל; 35. חנה גול; 36. ד"ר לידיה חטואל.
[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+הרוח הציונית מתפוגגת: יועז הנדל לא יתמודד בבחירות הקרובות
19:18 13/09/22  |  עידן יוסף
השר יועז הנדל (דרך ארץ) הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות, ובכך סתם את הגולל על האפשרות להתמודדות הרוח הציונית בבחירות. "אני פורש מהסבב הנוכחי עם צביטה בלב, אך עם גאווה ואהבה גדולה לעם הזה ולחברה הישראלית״, אמר.

לטענתו, הוא משלם מחיר פוליטי כבד על האמונות שלו, אך הוא אחראי על הטעיות הפוליטיות שעשה. "רציתי מאוד להיות הסולם שמוביל להקמת ממשלת אחדות. הבנתי כי להדיר חצי מהעם, ולא משנה מאיזה צד של המפה הפוליטית, רק מגביר את תחושת הקיטוב ופוגע בחוסנה של החברה. הממשלה האחרונה שהוקמה, והייתי חלק ממנה, הייתה בעיני מימוש החזון האישי שלי לאחדות. שמאלנים וימנים שישבו ביחד בקואליציה כדי לעבוד".
+שר האוצר: פשרת המתמחים - ספין אלקטורלי
16:39 13/09/22  |  איציק וולף
שר האוצר, אביגדור ליברמן, תוקף את הפשרה בעניין משמרות המתמחים שאליהם הגיעו ראש הממשלה, יאיר לפיד, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, אתמוך. לטענתו, מדובר בספין אלקטורלי לפני הבחירות.

"בתי החולים החזקים במרכז יתארגנו ראשונים, ואם אותם מתמחים יקבלו אופציה לעבוד ברמת גן או תל אביב - אף אחד לא ייסע לצפת או לנהריה. חלק גדול מהבוחרים של מרצ ויש עתיד מתל אביב והם החליטו החלטה צינית על חשבון הציבור", טען.
+מיכאלי נגד נתניהו: הדרך לעקוף את העסקנות היא עיגון המעמד של החינוך הממלכתי חרדי בחוק
15:48 13/09/22  |  מירב ארד
מיכאלי נגד הצהרת נתניהו לוותר על לימודי הליבה: "כשנתניהו מתחייב לאשר תקצוב מלא למוסדות חינוך שלא מלמדים לימודי ליבה, יש לזה השלכות קשות על המשק והכלכלה. אבל הפגיעה הקשה ביותר היא בצעירים החרדים עצמם שמונעים מהם את הכלים הבסיסיים להתמודד בעולם, מונעים מהם להשתלב ולפרנס את המשפחה שלהם בכבוד. ההחלטה הזו פוגעת קודם כל - בכם. הדרך לעקוף את העסקנות הנוראית הזו שגוזרת חיי עוני היא על ידי עיגון המעמד של החינוך הממלכתי חרדי בחוק, כמו החינוך הממלכתי והממלכתי דתי. ממ"חים שמציעים לימודי קודש לצד לימודי ליבה ומכינים את התלמידים לחיים עצמם. ככה תקבלו כלים לעתיד שלכם, ללא שום שינוי באורח החיים שלכם."
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יש עתיד: להכריז על ערוץ 14 כגוף פעיל בבחירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
יומיים לסגירת הרשימות - תנודות של הרגע האחרון במפת המושבים: לפי סקר (יום ג', 13.9.22) כאן חדשות, באמצעות מכון קנטאר, ראש הממשלה יאיר לפיד ומפלגתו יש עתיד מגיעה למספר שיא של תמיכה מתחילת מערכת הבחירות.
13/09/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראשי איגוד האינטרנט הישראלי - הנשיאה ד"ר שרון בר-זיו ומנכ"ל האיגוד, עו"ד יורם הכהן - פנו (יום ג', 13.9.22) במכתב דחוף לבכירים בפייסבוק ישראל ובחברת מטא (מפעילת הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם וווצאפ) באירופה ובארצות הברית בכדי להתריע בפניהם על העדר היערכות מתאימה של הרשתות החברתיות הפופולריות לקראת הבחירות בישראל.
13/09/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
המאבק החילוני-חרדי - איני מכליל בו את הדתיים - מלווה את האומה כמעט מאז ומתמיד, ובוודאי מראשית תקופת ההשכלה. בעשרות שנותיי בעיתונות ובתקשורת גרסתי כי יש לקיים את הוויכוח ולא להניח לו בבחינת "מחלוקת לשם שמים". אבל לא תמכתי ביד ברזל של "ייקוב הדין את ההר" אלא העדפתי הליך סובלני וממותן של שינוי פני החברה החרדית.
13/09/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
הדמוקרטיה נשאת בפי כל, הפוליטיקאים אוהבים לנופף את הדגל ולהכריז על הפרשנות שלהם. כך למשל איילת שקד ונפתלי בנט שכשלו בסבב הבחירות הראשון ב-2019 בנו פורמט לצורכי הבחירות ובנו את ימינה כמפלגה המאחדת שלוש מפלגות שתתפרק לאחריהן לשתי סיעות בכנסת. במילים פשוטות שבעת חברי הכנסת שנבחרו תחת השם "ימינה" מתפצלים ל"ימין החדש" ולמפלגה ימנית נוספת "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי", במילים אחרות אם איילת שקד ובנט היו מתמודדים שוב, סביר להניח שהיו נותרים בחוץ. אבל הדמוקרטיה הישראלית מאפשרת קומבינות בעיניים עצומות לרווחה. החוק מאפשר זאת ללא ספק, שהרי המחוקקים לקחו בחשבון שהם או חבריהם יקלעו למצבים דומים ולפיכך הם אפשרו מהלכים של מפלגות "אד הוק", לריצה לכנסת. יש בכך הולכת שולל של הבוחרים, שלא אחת אינם מודעים למהלך ובתום לב מצביעים למפלגה שנוטעת בהם תקוות שווא.
13/09/2022  |  מיכאל מירו  |   יומני בלוגרים
שרת הפנים, איילת שקד, חתמה (יום ג', 13.9.22) על הסכם בין מפלגת ימינה שבראשה היא עומדת למפלגת הבית היהודי שבעבר הייתה בין מנהיגיה לריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-25.
13/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il