|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
הרצוג. "לא לעשות לעצמנו חיים קלים" [צילום: חיים צח / לע״מ]
27 שנים לרצח רבין

הרצוג בהר הרצל: "מחיקה היא החרמה"

הוסיף: "בכוחנו לפנות את הפניה הנכונה בצומת הערבות ההדדית" "רה"מ היוצא לפיד: "יצחק רבין היה חייל בצבא השלום. אני חייל בצבא הדמוקרטיה. זוהי מלחמת התקופה. אנחנו נגן על הדמוקרטיה הישראלית"
06/11/2022  |   מירב ארד   |   חדשות   |   פרשת רצח רבין   |   תגובות

ישראל מצינת את יום הזיכרון השנתי לראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל. בשעה 13:00 התקיים במשכן נשיאי ישראל בירושלים טקס הדלקת "נר יצחק", במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ובהשתתפות בני המשפחה, שרים, חברי כנסת, חיילים, תלמידים ומוקירי זכרו של רבין.

בשעה 15:00, נפתח בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בירושלים טקס האזכרה הממלכתי במעמד משפחת רבין, נשיא המדינה הרצוג, ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, יו"ר הכנסת היוצאת ח"כ מיקי לוי, נשיאת ביהמ”ש העליון השופטת אסתר חיות ונבחרי ציבור.

הנשיא הרצוג אמר בטקס: "27 שנים לרצח. ועדיין קשה להאמין. 27 שנים להתנקשות הנפשעת ששינתה את פניה של החברה הישראלית. 27 שנים לאחד הפיגועים הקשים שידעה מדינת ישראל. שהרי איך עוד אפשר לכנות רצח מתוכנן, בדם קר, של ראש ממשלה ושר ביטחון, של רמטכ"ל – גיבור ישראל, של מאחד ירושלים. פיגוע מתועב, מפלצתי, נגד עם שלם, נגד חברה שלמה; שבוצע בעזות מצח נוראה. רצח שאין עליו מחילה וכפרה. רצח שאין עליו מחילה וכפרה. רצח שהכתים לנצח את ספר דברי הימים של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית".

עוד אמר הרצוג: "בעיניי הלקח המרכזי של היום החשוב הזה הוא להיזכר שוב ושוב ביסודות שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית. להיזכר בחשיבותה של היכולת להכיל מורכבות, להכיל עימותים, להכיל את גווני החברה הישראלית - גם את מי שחושב אחרת, שמאמין אחרת, שהצביע אחרת. לא לעשות לעצמנו חיים קלים. לא למחוק אף אדם, אף קהילה, אף מחנה. מחיקה היא החרמה; מחיקה היא השתקה ושלילת לגיטימציה; מחיקה היא האשמה בבגידה; מחיקה היא השוואה לנאצים. מחיקה היא אלימות מכל סוג. לא לעשות לעצמנו חיים קלים.

הוא הוסיף: "אני פונה מכאן לנבחרי ומנהיגי העם בישראל, ואומר: ברגע הקריטי הזה, יש בכוחנו לפנות את הפניה הנכונה בצומת הערבות ההדדית. עיני הציבור נשואות אליכם, וזוהי שעת המבחן שלכם כמנהיגים. אל תעשו לעצמכם חיים קלים. זו לא חוכמה גדולה לדבר על ערבות הדדית בחגים ובשמחות; זה לא אתגר גדול להסכים עם מי שחושב כמוך; זו לא גבורה גדולה להקשיב לדברים שנעימים לאוזניך. כעת, כשננעלו הקלפיות, נגמרו הקמפיינים ונספרו הקולות – יש להציב בראש סדר היום את הערבות ההדדית, ולומר – כולנו, מכל הקשת הפוליטית, ממשיכים מפה רק ביחד".

לפיד: "נגן על הדמוקרטיה הישראלית"

לאחר נשיא המדינה, ראש הממשלה יאיר לפיד נשא דברים גם הוא: "רצה הגורל והאזכרה הזו, ליצחק רבין מתקיימת רק כמה ימים אחרי שמדינת ישראל הלכה לבחירות וחזרה מהן שוב מפולגת, שוב כועסת, שוב מאיימת להתפצל ל"אנחנו והם". אין "אנחנו והם", רק אנחנו. רצח רבין היה התנקשות בעצם הרעיון של חיים משותפים. שרדנו אותו בקושי, אבל הפצעים עוד לא נרפאו. תפקידנו לרפא אותם כל יום מחדש".

"אנחנו פה יחד. דתיים וחילונים, ימנים, שמאלנים ואנשי מרכז. חילוקי הדיעות הם עמוקים, הם אמיתיים, לפעמים הכרחיים, אבל מעל הכל - יש לנו אחריות משותפת. צה"ל הוא של כולנו. המשטרה היא של כולנו. המערכת המשפטית היא של כולנו. התנ"ך הוא של כולנו. רוב מוחלט של אזרחי המדינה מאמינים בשלטון החוק, בערכים דמוקרטיים, בכבוד הדדי. רוב מוחלט של הישראלים רוצים יהדות שמחברת אותנו, לא יהדות שהיא כלי פוליטי ובטח לא יהדות שהיא אישור לאלימות. רוב מוחלט של אזרחי ישראל לא מוכנים שהשנאה תנהל את חייהם. לא מוכנים לשנוא את השכנים שלהם, את אלה ששירתו איתם בפלוגה, את מי שיושב איתם לשולחן השבת", הוסיף לפיד.

"אנחנו צריכים להחליט עכשיו, ברגע הזה, לאן המדינה הולכת. אנחנו קרובים לנקודת האל-חזור, אבל זה עדיין בידינו. אנחנו עדיין יכולים לשנות כיוון. המציאות היא לא תוצאה בלתי נמנעת של דמוגרפיה או גאוגרפיה, היא תוצאה של הבחירות שנעשה וההחלטות שניקח. הממשלה בראשה אני עומד הפסידה בבחירות שנערכו בשבוע שעבר. אני לא מתכונן לבזבז את חיי בלשנוא את מי שניצח. אני לא מתכונן להפנות את גבי לאלה שלא בחרו בנו. מי שמאמין בדמוקרטיה הישראלית כשהוא מנצח, צריך להאמין בה גם כשהוא מפסיד. אין תסריט ואין מצב שבו ניכנס לממשלה החדשה. נילחם מהאופוזיציה על השקפת עולמנו ועל הערכים של ציבור ענק שבחר בנו. נילחם - עד שנחזור לשלטון. גם זו מורשת רבין, גם זה חלק מהביוגרפיה שלו, לא לוותר לעולם על מה שאתה מאמין בו".

הוא הוסיף: "התגובה הנכונה היא לא להתייאש, אלא להיאבק על הערכים האלה. יצחק רבין היה חייל בצבא השלום. אני חייל בצבא הדמוקרטיה. זוהי מלחמת התקופה. אנחנו נגן על הדמוקרטיה הישראלית ונשמור עליה מכל משמר. נגן על שלטון החוק ועצמאות בית המשפט. על כבוד האדם. על הבטחתה הנחרצת של מגילת העצמאות ל-"שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת גזע ומין... (ל) חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות'. הדמוקרטיה שלנו אולי לא מופיעה בכתבי הקודש, אבל הטקס הזה הוא תזכורת לכך שהדמוקרטיה שלנו מקודשת בדם. יצחק רבין נרצח בידי מי שהסתה אלימה גרמה לו להאמין שהוא לא צריך לקבל את הכרעת הבוחר. גם את זה עלינו לזכור ולא לשכוח.

תאריך:  06/11/2022   |   עודכן:  06/11/2022
מירב ארד
+רבין נרצח בגלל הסתה פראית
01:32 07/11/22  |  רא"ל אביב כוכבי   |   לרשימה המלאה
שמירה על כבוד האדם ועל אחדות חברתית, חשובים לא פחות מעמידה על עקרונותיו של אדם ועל אמונתו  ▪  פקודת הרמטכ"ל ליום הזיכרון ליצחק רבין
כוכבי. בגלל חוסר סובלנות [צילום: פלאש 90]
+ח"כ אחמד טיבי נגד מאמרים בהארץ ושותי האספרסו בת"א
23:27 06/11/22  |  עידן יוסף
ח"כ אחמד טיבי בישיבת הזיכרון ליצחק רבין במליאת הכנסת: "בימים האחרונים אנחנו עדים למאמרים בעיתונות, כולל בהארץ, שההתנהלות הערבית הביאה את הממשלה. גם כשהיהודים מצביעים הערבים אשמים. האדנות הזאת והעלייהום - מקומם. אפשר לחשוב שזו הייתה ממשלת חלומות השנה. בנט ושקד היו יותר ימנים מנתניהו בנושאים שחשובים לנו.

"שותי האספרסו בתל אביב יושבים על הגדר, רגל על רגל, ומבקשים מאיתנו באדנות מאוסה למלא אחרי התכתבים שלהם כדי שיהיה להם טוב ולנו, למרות שרע, נמשיך להרגיש רע מאוד".
+בכירי שב"כ: מזועזעים מדברי סמוטריץ' על מחדלי רצח רבין
20:23 06/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סמוטריץ': השב״כ מתנער מאחריות לכשליו ברצח רבין ולקביעה החד-משמעית של ועדת שמגר על אחריותו בהפעלת הסוכן 'שמפניה'  ▪  תנועת דרכנו: נתניהו צריך לגנות את דבריו
סמוטריץ'. מאשים את השב"כ [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+גנץ: צעקו לי 'רוצח' בכותל
19:37 06/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר כחול לבן: "ערב הבחירות הלכתי לכותל ומקבלת אותי חבורת אנשים בצרחות נוראיות - רוצח. בואו לא רק נחשוב מה הביא לאותו לילה נורא בנובמבר אלא מה יכול להביא חלילה ללילה הבא"  ▪  סמוטריץ': "התמונות שיצאו מהכותל זעזעו אותי"
גנץ. מה יקרה ב-27 השנים הקרובות [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+יו"ר סיעת מרצ לאנשי הימין: החיוך שלכם היום - אותו חיוך מרצח רבין
18:52 06/11/22  |  עידן יוסף
יו"ר סיעת מרצ, ח"כ מיכל רוזין לאנשי הימין בישיבת מליאת הכנסת לזכר רבין: "ראינו את החיוך שלכם בימים אלה. אותו חיוך אחרי הטבח של ברוך גולדשטיין, אותו חיוך עם הסמל של רבין, אותו חיוך אחרי אירוע אלאור אזריה, אותו חיוך אחרי הרצח של רבין".
+מרב מיכאלי עלתה לנאום, לפיד יצא בהפגנתיות
18:29 06/11/22  |  עידן יוסף
ראש ממשלת המעבר לפיד יצא בהפגנתיות מהמליאה בזמן נאומה של יו"ר העבודה השרה מרב מיכאלי בישיבת הזיכרון לרבין בכנסת: "רבין היה זה שטבע את האמירה הכה חשובה: 'במסכנות לא בונים מנהיגות'. ניסיתי לחשוב מה היה עושה בימים מורכבים כאלו, של העברת השלטון לאלו שמסע ההסתה שלהם קדם לרצח רבין. האם היה מתקפל? התשובה הרי ידועה. בימים שבהם סערה הארץ, וקריאות בוגד נשמעו לכל עבר, הוא עמד מול כל אלו כסלע איתן ודבק באמת שלו. מורשת רבין היא המחויבות לפעול למען שוויון עבור כל התושבים, למען סיום שפיכות הדמים ולמען השלום.

"בטרור נילחם תמיד ביד קשה ובמקביל נמשיך לחפש דרך של שלום לסיום הסכסוך. ישראל זקוקה למימוש מורשת רבין כדי להבטיח את עתידה. מורשתו תישאר לנצח בליבנו, וכזו שהמסכנות אינה חלק ממנהיגותה. זה נכון בימים אלו יותר מאשר בכל זמן אחר עד היום".
+נתניהו: צריך לצאת מן השוחות ולדעת לעבוד יחד
18:11 06/11/22  |  עידן יוסף
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בישיבת הכנסת המיוחדת לזכר רבין: "לעולם אסור שכוח האגרוף יחליף בדמוקרטיה את כוח השכנוע. אחרי שהסתיימה מערכת הבחירות, אחרי ששקע אבק ההתנצחות בין המחנות, צריך לצאת מן השוחות ולדעת לעבוד יחד. חילוקי הדעות לא ייעלמו - וזה בסדר. מותר להתווכח, לא חייבים להסכים על הכול, אבל מנגד, צריך לדעת על מה כן להסכים, על מה רובנו מסכימים.

אני מאמין שיש נושאי ליבה שבהם הגענו להסכמה רחבה - מדינת ישראל הייתה ותהיה מדינת הלאום של העם היהודי. במישור הלאומי, לעם ישראל יש זכות להגדרה עצמית במדינתו היחידה, הזכות של כל יהודי לעלות לישראל, ההמנון, הדגל. יש הסכמה שחייבים להילחם בטרור ללא פשרות. מחוללי הטרור לא הצליחו בכך בעבר ולא יצליחו בעתיד. נכה בהם וננצח אותם גם בגל הטרור הנוכחי. היכן שאפשר אנחנו צריכים לשאוף להסכמות, לאחדות ולערבות הדדית כמכפיל-כוח להבטחת עתידה של ישראל".
+לפיד נגד בן-גביר: "הכוח לא נובע מאקדחים שמנופפים בהם"
17:19 06/11/22  |  עידן יוסף
ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד תקף במליאת הכנסת את ח"כ בן-גביר מבלי לנקוב בשמו: "אם כל אחד יכול לירות מתי שמתחשק לו - זה לא צבא, אלו מליציות. לא חסרים צבאות כאלה במזרח התיכון - והם תמיד הפסידו לצה"ל. אסור לנו להידמות להם".

עוד אמר יו"ר יש עתיד: "הכוח לא נובע מאקדחים שמנופפים בהם. זה נשקם של הפחדנים, זה נשק של מפירי החוק, זה היה נשקו של יגאל עמיר. עוצמתה של מדינת ישראל נבנתה בידי רבין וחבריו על יסודות אחרים לגמרי".

"אם ישראל תזנח את שלטון החוק, תפרק את הדמוקרטיה שלה, תיקח אחורה את הקידמה ואת הקשרים שלנו עם הקהילה הבינלאומית ותזנח לגמרי את השאיפה לשלום, אז היא תהיה מדינה חלשה יותר, והרעיונות של רבין יקברו לצידו", דבריו.
+יו"ר הכנסת תוקף את הח"כים בישיבת הזיכרון: "הגענו לשפל חסר תקדים"
17:08 06/11/22  |  עידן יוסף
יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, אמר בטקס הזיכרון בישיבת המליאה לציון יום הזיכרון הממלכתי ליצחק רבין, כי ניהול מחלוקות, לרבות בנושאי מערכת המשפט, צריך להעשות תוך שמיעת הצד השני וכיבוד העמדה שמנגד. לדבריו, אין להתייחס לעמדה כאל עמדה לא לגיטימית ולדרוס אותה, משל הייתה מעשה בגידה. כמו-כן אמר שעל הדיון להתנהל על בסיס נתונים ועובדות או פייק שקונה לו אחיזה ברשתות החברתיות ומסית את הדיון החשוב בכל מחלוקת אל עבר האיזוטרי, השיקרי והאישי".

הוא תקף את חברי הכנסת היוצאת ואמר: "הגענו לשפל חסר תקדים בחוסר הסובלנות, בטונים הצורמים, בגידופים ובקללות. הוויכוחים ירדו לפסים אישיים במקום להישאר במקום הנשגב של רעיונות".

לוי הזכיר סקר שנערך לאחרונה בקרב בני נוער שבו שליש מהם לא ידעו מי רצח את רבין ואמר: "תפקידו של משכן הדמוקרטיה הישראלי, של התקשורת ושל מערכת החינוך, להדהד את זיכרון הרצח הפוליטי הזה. לא כדי להאשים מחנה ולא כדי לקדם מורשת פוליטית מסוימת. אלא כדי להבין איך למנוע את הרצח הפוליטי הבא".

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 יגאל עמיר 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרצוג בהר הרצל: "מחיקה היא החרמה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רצח רבין
בחלקת גדולי האומה בהר הרצל, ליד קברו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, יתקיים (יום א', 6.11.22) בשעה 15:00, טקס לזכרו, במלאת 27 שנים לרצח (י"ב בחשוון). בטקס, שמאורגן על-ידי משרד התרבות והספורט, מרכז ההסברה המטה לטקסים ולאירועים ממלכתיים ונערך בשיתוף צה"ל, צפויים להשתתף נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה יאיר לפיד, יושב-ראש הכנסת ח"כ מיקי לוי ונשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות.
06/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
לפני 26 שנה בדיוק, למעלה מרבע מאה, נרצח ראש הממשלה יצחק רבין, ודמו עדיין רותח ומפלג את העם. רבים מאוד, כ-25% מכלל הציבור, על-פי סקרים, מאמינים בתיאוריות הקונספירציה, ולפיהן הרוצח האמיתי איננו יגאל עמיר שהורשע בדין ברצח רבין. תיאוריות הקונספירציה רבות ומגוונות, וחלקן גם מתיישבות במבט ראשון על הדעת. גילוי נאות: גם אני התפתיתי לאמץ במשך שנים 'עובדות', בדבר אמיתות גירסאות הקונספירציה השונות; שהצד השווה בהן הוא, לכאורה, שלא עמיר הוא הרוצח הנאלח.
22/11/2021  |  מנחם רהט  |   יומני בלוגרים
ראיונו המרתק של ד"ר רונן ברגמן בידיעות אחרונות עם ראש האגף הלא-ערבי בשב"כ עורר את סקרנותי לקרוא את ספרו הטרי של חזי כאלו "דמו הותר". הוא יצא היום, במלאת 26 שנים לרצח יצחק רבין. למרות שמשפטני התקופה ושופטיה והעיתונאים שהיו פעילים באותה עת ידעו כל השנים את פרטיו הנוראים של הרצח לרבות אלה שהובילו אליו יש בתיאור הסוחף כדי להחזיר לתודעה ולחוויה לא רק את העובדות אלא גם את האווירה.
03/11/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בכל שנה, בתחילת נובמבר, חוזרת ישראל ל"טרגדיית אוסלו", שעיקרה בעיני חלק מהציבור הוא רצח ראש הממשלה רבין, בעיני אחרים ההסכם לוויתור על ארץ-ישראל וירושלים ובעיני הקבוצה השלישית: הקרע שנקרע בריקמת הסולידריות הלאומית בעקבות שני האירועים גם יחד. הגרוע ביותר בכל אלה הוא שקרע זה מתרחב ומתקבע בציבור והפך בעשור האחרון של הגמוניה פוליטית של "הימין" לנושא שסביבו מתנהל המאבק על ההגמוניה השלטונית במדינה, בין ה"ימין" הפוליטי שמוקדו בליכוד לבין "השמאל" הפוליטי שמוקדו במפלגת העבודה (או במה שנותר ממנה) וספיחי מר"ץ.
31/10/2021  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - יוזמה ויצירתיות, אבלים, חובת ההוכחה, פזצט"א והפלא-ופלא "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות, נחת ואושר שבת שלום
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il