|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
פרוקצ'יה. "פגיעה עמוקה בערכי היסוד" [צילום: הדר בן-שימול]

77 שופטים בדימוס נגד מהלכיה המתוכננים של הממשלה

יוצאים נגד פסקת ההתגברות ושינויים במינוי השופטים והיועצים המשפטיים בין החותמים: שופטים לשעבר בבית המשפט העליון ובכירים ביתר הערכאות
27/12/2022  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   ממשלה 37   |   תגובות

77 שופטים בדימוס בכל הערכאות מתריעים מפני מהלכי חקיקה שמתכננת ממשלתו החדשה של בנימין נתניהו, ואשר לדבריהם "משמעותם פגיעה עמוקה בערכי היסוד של המדינה". השופטים בדימוס פרסמו (27.12.22) מכתב גלוי, חריג ואולי חסר תקדים, היוצא נגד מהלכים אלו.

בין החתומים על המכתב: שופטת בית המשפט העליון בדימוס, אילה פרוקצ'יה; יהונתן עדיאל, שכיהן במינוי זמני בבית המשפט העליון; נילי ארד, הנשיאה בדימוס של בית הדין הארצי לעבודה ולשעבר מנכ"ל משרד המשפטים; מיכאל בן-יאיר, לשעבר היועץ המשפטי לממשלה, שהיה שופט בבית המשפט המחוזי בתל אביב; אילן שיף, לשעבר הפרקליט הצבאי הראשי, שהיה שופט בבית המשפט המחוזי בחיפה; ורד שפר, שהייתה נשיאת בית הדין האיזורי לעבודה בנצרת; ושורה של שופטים מחוזיים בדימוס: ברכה אופיר-תום, בני ארבל, דוד בר-אופיר, שרה ברוש, שלום ברנר, שרה גדות, משה הכהן, אבי זמיר, ריבי למלשטריך-לטר, כרמי מוסק, שאול מנהיים, מרים סוקולוב, דרורה פלפל, עזרא קמא, עדנה קפלן, משה רביד, קלרה רג'יניאנו, מיכל רובינשטיין-שמגר וסביונה רוטלוי.

השופטים בדימוס טוענים, כי פסקת ההתגברות המתוכננת תפגע "בהגנה הניתנת מאז קום המדינה לזכויות אדם במשפט", בכל מגזרי החברה ובכל מרקם החיים הציבורי. פוליטיזציה של מינוי השופטים עלולה "לפגוע פגיעה אנושה באי התלות ובעצמאות מערכת השפיטה", ואילו הפיכת היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה למשרות אמון תוביל לכך ש"נאמנות לשר תגבר על החוק". הם גם יוצאים נגד "מינויים לתפקידי מפתח של אנשים שחלקם הורשעו ועל אחרים מרחפת עננה של פליליות בהפרת החוק".

לדברי השופטים בדימוס, "מימוש מהלכים הפוגעים בערכים אלה עלול לשנות באורח מהותי את דמותה הערכית של מדינת ישראל ולפגוע בה לא רק פנימה אלא גם בעיני העולם, המוסדות הבינלאומיים והקהילות היהודיות בתפוצות. אנחנו קוראות וקוראים לכנסת, לממשלה המיועדת ולציבור בישראל לעצור כל מהלך העלול לפגוע בשלטון החוק, ביסודות המשטר הדמוקרטי החוקתי שלנו ולהמשיך לכבד את הערכים האנושיים והדמוקרטים עליהם הושתתה הכרזת העצמאות וחוקי היסוד שלנו".
מכתב שופטים בדימוס
77 שופטים בדימוס יוצאים נגד הרפורמות במערכת המשפט שמתכננת ממשלת נתניהו

תאריך:  27/12/2022   |   עודכן:  27/12/2022
איתמר לוין
+הצעת חוק: עורכי דין לבחירת שופטים ימונו ע"י הממשלה ולא ע"י הלשכה
23:52 27/12/22  |  עידן יוסף
חברי כנסת מעוצמה יהודית ומשס הגישו הצעת חוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, ולפיה במקום שני עורכי דין מטעם לשכת עורכי הדין ימונו שני עורכי דין שתבחר הממשלה בהמלצת שר המשפטים.

המציעים, יצחק וסרלאוף, איתמר בן-גביר, עמיחי אליהו, לימור סון הר מלך ומיכאל מלכיאלי, מסבירים כי מוסדות לשכת עוה"ד נבחרים בצורה בעייתית. "מדובר בעיוות מוסרי, המעניק לגילדה מסוימת אשר ספק רב אם היא מייצגת כראוי את כלל הציבור הישראלי כוח בלתי סביר בעליל בקשר לקביעת נושאי משרה שיפוטית, שהם בעלי כוח עצום בציבוריות הישראלית", נכתב בדברי ההסבר.
+סמוטריץ' הגיש הצעת חוק להשהיית משפט נתניהו
23:29 27/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סיעת הציונות הדתית מציעה לקבוע כי לצורך הגשת כתב אישום נגד חבר כנסת יהיה צורך בנטילת החסינות על-ידי הכנסת, על-פי הצעת ועדת הכנסת  ▪  ההצעה מבקשת לבטל תיקון לחוק החסינות שבוצע ב-2005
סמוטריץ'. נתניהו לא הצהיר שלא יתמוך בהצעה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שיח נכדי הרבנים עשוי להביא לפתרון המשבר ביהדות התורה
22:28 27/12/22  |  עידן יוסף
הדבר היחיד שיכול היה לעכב את השבעת הממשלה הוא ההסכם הקואליציוני עם דגל התורה. אולם בשעות האחרונות יש שיח אינטנסיבי בין מוטי פלאי נכדו של הרב גרשון אדלשטיין לבנו של האדמו"ר מגור. מעריכים שימצא הפתרון לחתימת הסכם עד מחר בבוקר שיאפשר המשיך את הלו"ז כמתוכנן (גלי צה"ל).
+ישראל כ"ץ: אכבד כל הכרעה שנתניהו יקבל
21:16 27/12/22  |  עידן יוסף
ח"כ ישראל כ"ץ: "מינוי שרי הליכוד בממשלה הוא בסמכותו הבלעדית של רה״מ ואני וחברי נכבד כל הכרעה שיקבל וזאת בניגוד לפרסומים תקשורתיים שקריים על אולטימטומים והתניות שהצבתי כביכול, שמטרתם לנסות ולזרוע מחלוקות ולפגוע בתהליך הקמת הממשלה".
+כך תיראה חלוקת התיקים בשס
20:14 27/12/22  |  עידן יוסף
מועצת חכמי התורה אישרה את חלוקת המינויים בשס, זו החלוקה (ייתכן שינוי של הרגע האחרון): אריה דרעי - שר הפנים והבריאות; יעקב מרגי - שר הרווחה; יואב בן-צור - שר במשרד הרווחה; מיכאל מלכיאלי - השר לשירותי דת; חיים ביטון - שר במשרד החינוך; משה ארבל - סגן שר הפנים; משה אבוטבול - סגן שר החקלאות; אוריאל בוסו - יו"ר ועדה; ינון אזולאי/ יוסי טייב - יו"ר ועדה (כיכר השבת).
+הליכוד: טרם התקבלו החלטות על מינויים
20:06 27/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דודי אמסלם לא יכהן כשר ולא כיו"ר הכנסת  ▪  בראשות הכנסת צפוי לעמוד אמיר אוחנה, אך גם דני דנון צפוי להציג מועמדות בסיעה  ▪  רגב לתחבורה, כהן לחינוך וסילמן להגנת הסביבה
אמסלם, נתניהו ואוחנה [צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צחי הנגבי ימונה לראש המל"ל
19:55 27/12/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו החליט למנות את השר לשעבר צחי הנגבי לראש המל״ל. הנגבי (65) הוא מנאמני נתניהו, אך נדחק למקום לא ריאלי ברשימת הליכוד.

הנגבי היה בין היתר השר לביטחון הפנים, השר לשיתוף פעולה אזורי וכן בתפקיד יושב-ראש ועדת החוץ והביטחון.

קדמה למינויו הודעת הפרישה של ראש המל"ל אייל חולתא.

בתוך כך, מסתמן כי מנכ״ל משרד הביטחון הבא יהיה אלוף (מיל') אייל זמיר, שימונה בידי שר הביטחון המיועד יואב גלנט.
+אבי חימי לא יתמודד לכהונה נוספת בראשות לשכת עורכי הדין
19:43 27/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רומז שהחלטתו נובעת ממהלכיה של הממשלה הנכנסת, "העומדים בסתירה לאתוס הציוני, לערכים המובאים במגילת העצמאות ועומדים בסתירה חזיתית להיות מדינתנו, מדינה יהודית ודמוקרטית"
חימי. "מחירים אישיים כבדים" [צילום: מאיר וקנין, פלאש 90]
+ביבי הוא החור
14:05 27/12/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ביבי מדרדר את ישראל אל עברי פי פחת  ▪  הוא מכר אותה פוליטית לאלופת המדינה בהשתמטות מצה"ל; והוסיף לה מכספי משלם המיסים; ועם אישור החקיקה ייתקע סכין בלב הרוב המכריע של העם היהודי בגולה
נתניהו. מרמה ומשקר [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+מפלגת נעם סימנה 'שמאלנים' במשרד המשפטים
10:28 27/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על השרתים הפנימיים של מפלגת נעם נמצאת רשימה שבה מסומנים עשרות עובדי מדינה שעברו השתלמויות בארגוני חברה אזרחית שסומנו על-ידי מפלגת הימין הקיצונית כשמאלנים וכתומכי רפורמים  ▪  נעם: המסמך מסייע לקידום השקיפות בנוגע להנדסת התודעה המדאיגה
מקארתיזם ישראלי. יו"ר עוצמה יהודית, אבי מעוז [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי זמיר / Avi Zamir   אביגדור מעוז   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אילה פרוקצ'יה   אילן שיף   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   ברכה אופיר-תום   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד בר-אופיר   דרורה פלפל   ורד שפר / Vered Shefer   חיים כץ / Haim Katz   יהונתן עדיאל   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמי מוסק   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל בן-יאיר   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל רובינשטיין   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מרים סוקולוב   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה רביד   נילי ארד   ניר ברקת / Nir  Barkat   סביונה רוטלוי   עזרא קמא   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   קלרה רג'יניאנו   רון דרמר / Ron Dramer   שאול מנהיים   שלום ברנר   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרה ברוש   שרה גדות 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
77 שופטים בדימוס נגד מהלכיה המתוכננים של הממשלה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יש
27/12/22 18:41
2
שיודע לשאול
28/12/22 09:01
3
חשדנית
28/12/22 10:25
4
אוליבר וונדל
28/12/22 10:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
שלוש פעמים נזקקו חכמי ישראל לאמירה כי "לא העכבר הוא הגנב אלא החור". זה החור בגדר שמאפשר לו לחדור ולגזול. בפוליטיקה הישראלית הרותחת ביום חורף בכל רחבי הארץ לא הגזענים החשוכים אורית סטרוק ואבי מעוז ושמחה רוטמן הם הגנב. החור בגדר במעמד הגנב הוא בנימין נתניהו.צמפני שהסמכות בידיו של ביבי, והוא חתם איתם הסכם קואליציוני מחפיר אשר נועד להפלות לרע להטבי"ם, נשים וערבים.
27/12/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
מסמך של מפלגת נעם, מפלגתו של אבי מעוז הצפוי להתמנות לסגן שר בממשלת נתניהו החדשה, מסמן פקידי מדינה בכירים וזוטרים כפעילי שמאל, אך ורק בשל השתתפותם בהשתלמויות של גופים שאותם מזהה המפלגה כ"דיפ סטייט", וכ"שלטון צללים של השמאל הקיצוני". כך דיווחה (יום ג', 27.12.22) העיתונאית טובה צימוקי בידיעות אחרונות.
27/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, הורה (27.12.22) לבנימין נתניהו, אריה דרעי, הכנסת והיועצת המשפטית לממשלה גלי מיארה לנמק עד השבוע הבא (3.1.23) מדוע לא יבוטל חוק דרעי המכשיר את מינויו לשר הפנים והבריאות בממשלה החדשה ומדוע דרעי לא ימונה לשר. עמית לא הוציא צו ביניים המונע את השבעתו של דרעי המתוכננת למחרתיים, אך הוסיף שחזקה על כל הנוגעים בדבר שהם מודעים לקיומה של העתירה. הדיון בעתירה יתקיים בשבוע הבא (5.1.23) בפני 11 שופטים בראשותה של הנשיאה אסתר חיות.
27/12/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
עד לא מכבר היה איתמר בן-גביר, המיועד להיות השר לביטחון הפנים, חלק אינטגרלי מגוב האריות בו משוטט בנימין נתניהו כ-15 שנים ברציפות. במהלך המו"מ הקואליציוני שונתה ההגדרה לשר לביטחון הלאומי כפונקציה של הגדלת מוטת השליטה של משרד זה לנוכח החרפת הבעיה והצורך לטפל בה בשילוב אמצעים וכלים. בסביבה זו אינך יכול להיות טלית שכולה תכלת ומחוצה לו אינך רוצה להיות כזו. לאחר שיסיים בן-גביר קדנציה סבירה בתפקיד יהיה מעניין מאוד לשמוע את התרשמויותיו והשפעותיהן על השקפותיו.
27/12/2022  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
סוף השבוע שעבר בתקשורת היה קטלני לממשלה שאו-טו-טו תוצג בכנסת. ממשלת ה64, מספר שעל פניו מבטיח יציבות ואולי גם קדנציה מלאה סוף-סוף. בעיתונות המודפסת ובערוצי הטלוויזיה גויסו כל התותחים לדבר נגד "האויב הפנימי", קרי נתניהו והממשלה בראשותו. את הביטוי הזה טבע משה יעלון בראיון היסטרי נוסף שהוענק לו בערוץ 12, לשביעות רצונם הבלתי מוסתרת של שני התועמלנים - ה"מראיינים".
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il