|   15:07:40
  יוסי אחימאיר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
[צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

במבחן התוצאה

בכל חילופי שלטון את השמחה (לפחות במחנה המנצח) מלווה תמיד גם דאגת-מה. על האופוזיציה להירגע ולא להחריף את הקרע בעם. אני סבור, מקווה, כי הממשלה שתושבע בקרוב תפתיע לטובה בהרבה תחומים. במיוחד לאור התחזיות שמנבאים לה רואי השחורות
27/12/2022  |   יוסי אחימאיר   |   יומני בלוגרים   |   ממשלה 37   |   תגובות

סוף השבוע שעבר בתקשורת היה קטלני לממשלה שאו-טו-טו תוצג בכנסת. ממשלת ה64, מספר שעל פניו מבטיח יציבות ואולי גם קדנציה מלאה סוף-סוף. בעיתונות המודפסת ובערוצי הטלוויזיה גויסו כל התותחים לדבר נגד "האויב הפנימי", קרי נתניהו והממשלה בראשותו. את הביטוי הזה טבע משה יעלון בראיון היסטרי נוסף שהוענק לו בערוץ 12, לשביעות רצונם הבלתי מוסתרת של שני התועמלנים - ה"מראיינים".

ביטויים קשים יצאו לא רק מפיו של יעלון המתוסכל ("צריך להציל את המדינה"), אלא גם השמיעו או כתבו אמנון אברמוביץ' ("נפנה לאו"ם שיכיר בנו כמדינת ישראל"), בן כספית, ציפי לבני ("הממשלה מקדמת את הרס הדמוקרטיה"), לימור לבנת, רון חולדאי וניצן הורוביץ ("לצאת למרי אזרחי") - שמזמן לא היה קוצף כל כך. זהו מר הורוביץ שהוא וחבריו מהשמאל הקיצוני התאדו מן המפה הפוליטית.

ייאמר לזכותה של לימור לבנת, שהיא - שלא כמו אנשי הזעם וההסתה האחרים - שללה מרי אזרחי, מוכנה לתת לממשלה קרדיט זמני, להעמידה במבחן התוצאה. ומהו מבחן התוצאה? כמובן, תיקון כל כשלי ממשלות בנט-לפיד, שבתוך שנה וחצי הביאו עלינו גלי אלימות וטרור, גלי התייקרויות ועוני, ניצול קונסטלציית "אנטי-ביבי" כדי לחבר יחד מפלגות זעירות מכל הקצוות לשותפות שסילפה את רצון הבוחרים. וכי יש פלא שקמה ממשלה שבבסיסה הליכוד עם 32 מנדטים ועימה מפלגות דתיות וחרדיות - והחרדה גוברת?

גם אני מודאג מהתיאבון המופרז של אותן שותפות לליכוד. מודאג ממה שמסתמן כוויתורים מרחיקי לכת לדרישותיהן. משתיקת רבים וטובים בצמרת הליכוד ש"מקבלים את הדין" ואינם מביעים דעתם המסתייגת. אני מניח שמנהיג אחר בראשות הליכוד לא היה מאפשר מצב כזה, שבו הוא ומפלגתו נראים כנלחצים, נסחטים, ובכך משדרים גם לציבור הכללי וגם למדינות המערב חולשה, שעלולה להיות בעוכרנו בבוא היום. נתניהו המדינאי מסתמך לא פעם על אמירתו של זאב ז'בוטינסקי, לאמור, מול לחץ שמפעילים עליך, אתה מפעיל לחץ נגדי. עקרון זה טוב גם מול שותפים פוטנציאליים שמזהים חולשה, מפעילים לחץ, ומיום ליום מעלים עוד ועוד תביעות. איפה הלחץ הנגדי?

עם זאת, לא מעט מהדרישות מוצדקות. במיוחד ההכרח להשליט חוק וסדר ב"מערב הפרוע" בנגב, באלימות בחברה הערבית וגם בשאר מגזרי החברה, נקיטת אמצעים חריפים נגד הטרור הרצחני, עצירת טירוף המחירים, דאגה לשכבות החלשות. ראיתי בטלוויזיה למשל את השר היוצא נחמן שי כבר מגלגל את האשמה בעוני על הממשלה שטרם קמה... השאלה היא, למה מפלגות קטנות דורשות את הטיפול בנושאים אלה? וכי אלה לא דגלים שהליכוד מניף? ובכלל, מה הליכוד עצמו דורש משותפיו חסרי המעצורים?

בסוף השבוע נכחתי בכנס פוליטי בעירי רמת-גן. הדלקת נר רביעי של חנוכה, בהשתתפות ארבעה חברי-כנסת: יואב גלנט, ניר ברקת, דני דנון ובועז ביסמוט. כל אחד מהם עולה ביכולתו ובאישיותו אלף מונים על כל האופוזיציונרים החדשים. הקהל הרב קיבל בתשואות את הדוברים, שכולם כאחד היללו את יו"ר התנועה, ביקרו בחריפות את כשלי הממשלה היוצאת, גינו את האופוזיציה הנכנסת שאינה מוכנה לקבל את ההכרעה הדמוקרטית, אך מילאו פיהם מים בכל אשר מסתמן במו"מ הקואליציוני שהם אינם שותפים לו. אפילו גלנט אמר כי "אני יודע שאהיה שר ביטחון רק מהתקשורת".

יצאתי מהכנס בתחושות מעורבות. אני מבין ללבם של הדוברים. כל אחד מהם מצפה לקבל תפקיד בכיר, ויודע כי "גורלו" תלוי אך ורק באדם אחד. הן בשעה זו שם המשחק הפנימי הוא: נאמנות מעל לכל. לא להרגיז את מקבל ההחלטות הבלתי מעורער. מצד שני, ראיתי ציבור גדול מאוד של אנשים, שתמכו בליכוד, מאמינים בדבקות בדרכו, שמחים על הניצחון בבחירות, ומגלים אהבה למנהיגם. דוברים ארסיים בתקשורת לא יסיטו אותם מדרך הליכוד. הם מבינים, שהתנועה שינתה פניה, וכי אותם בכירים מהעבר ("נסיכים") עזבו את התנועה בראש וראשונה מסיבות אידאולוגיות.

מערכת המשפט בעיקר ולא שלימות הארץ מעניינת אותם. שלא כמו כמה מחבריה הנוטשים, לימור לבנת נשארה אשת ימין, אבל אינה עוד חברת הליכוד, מבקרת חריפה של נתניהו, אבל ישרה דייה כדי לתת צ'אנס לממשלה. אכן, מותר לבקר, אך למה לנטוש תנועה גדולה, כפי שעשתה היא וכפי שעשה למשל גדעון סער - ואולי בסתר לבו מתחרט?

בכל חילופי שלטון את השמחה (לפחות במחנה המנצח) מלווה תמיד גם דאגת-מה. על האופוזיציה להירגע ולא להחריף את הקרע בעם. אני סבור, מקווה, כי הממשלה שתושבע בקרוב תפתיע לטובה בהרבה תחומים. במיוחד לאור התחזיות שמנבאים לה רואי השחורות, אלה שחושבים כי "גנבו לנו את המדינה". בהצלחה לממשלת נתניהו הששית ולמדינת ישראל.

תאריך:  27/12/2022   |   עודכן:  27/12/2022
יוסי אחימאיר
+ישראל כ"ץ: אכבד כל הכרעה שנתניהו יקבל
21:16 27/12/22  |  עידן יוסף
ח"כ ישראל כ"ץ: "מינוי שרי הליכוד בממשלה הוא בסמכותו הבלעדית של רה״מ ואני וחברי נכבד כל הכרעה שיקבל וזאת בניגוד לפרסומים תקשורתיים שקריים על אולטימטומים והתניות שהצבתי כביכול, שמטרתם לנסות ולזרוע מחלוקות ולפגוע בתהליך הקמת הממשלה".
+כך תיראה חלוקת התיקים בשס
20:14 27/12/22  |  עידן יוסף
מועצת חכמי התורה אישרה את חלוקת המינויים בשס, זו החלוקה (ייתכן שינוי של הרגע האחרון): אריה דרעי - שר הפנים והבריאות; יעקב מרגי - שר הרווחה; יואב בן-צור - שר במשרד הרווחה; מיכאל מלכיאלי - השר לשירותי דת; חיים ביטון - שר במשרד החינוך; משה ארבל - סגן שר הפנים; משה אבוטבול - סגן שר החקלאות; אוריאל בוסו - יו"ר ועדה; ינון אזולאי/ יוסי טייב - יו"ר ועדה (כיכר השבת).
+הליכוד: טרם התקבלו החלטות על מינויים
20:06 27/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דודי אמסלם לא יכהן כשר ולא כיו"ר הכנסת  ▪  בראשות הכנסת צפוי לעמוד אמיר אוחנה, אך גם דני דנון צפוי להציג מועמדות בסיעה  ▪  רגב לתחבורה, כהן לחינוך וסילמן להגנת הסביבה
אמסלם, נתניהו ואוחנה [צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צחי הנגבי ימונה לראש המל"ל
19:55 27/12/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו החליט למנות את השר לשעבר צחי הנגבי לראש המל״ל. הנגבי (65) הוא מנאמני נתניהו, אך נדחק למקום לא ריאלי ברשימת הליכוד.

הנגבי היה בין היתר השר לביטחון הפנים, השר לשיתוף פעולה אזורי וכן בתפקיד יושב-ראש ועדת החוץ והביטחון.

קדמה למינויו הודעת הפרישה של ראש המל"ל אייל חולתא.

בתוך כך, מסתמן כי מנכ״ל משרד הביטחון הבא יהיה אלוף (מיל') אייל זמיר, שימונה בידי שר הביטחון המיועד יואב גלנט.
+אבי חימי לא יתמודד לכהונה נוספת בראשות לשכת עורכי הדין
19:43 27/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רומז שהחלטתו נובעת ממהלכיה של הממשלה הנכנסת, "העומדים בסתירה לאתוס הציוני, לערכים המובאים במגילת העצמאות ועומדים בסתירה חזיתית להיות מדינתנו, מדינה יהודית ודמוקרטית"
חימי. "מחירים אישיים כבדים" [צילום: מאיר וקנין, פלאש 90]
+77 שופטים בדימוס נגד מהלכיה המתוכננים של הממשלה
18:27 27/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
יוצאים נגד פסקת ההתגברות ושינויים במינוי השופטים והיועצים המשפטיים  ▪  בין החותמים: שופטים לשעבר בבית המשפט העליון ובכירים ביתר הערכאות
פרוקצ'יה. "פגיעה עמוקה בערכי היסוד" [צילום: הדר בן-שימול]
+ביבי הוא החור
14:05 27/12/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ביבי מדרדר את ישראל אל עברי פי פחת  ▪  הוא מכר אותה פוליטית לאלופת המדינה בהשתמטות מצה"ל; והוסיף לה מכספי משלם המיסים; ועם אישור החקיקה ייתקע סכין בלב הרוב המכריע של העם היהודי בגולה
נתניהו. מרמה ומשקר [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+מפלגת נעם סימנה 'שמאלנים' במשרד המשפטים
10:28 27/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על השרתים הפנימיים של מפלגת נעם נמצאת רשימה שבה מסומנים עשרות עובדי מדינה שעברו השתלמויות בארגוני חברה אזרחית שסומנו על-ידי מפלגת הימין הקיצונית כשמאלנים וכתומכי רפורמים  ▪  נעם: המסמך מסייע לקידום השקיפות בנוגע להנדסת התודעה המדאיגה
מקארתיזם ישראלי. יו"ר עוצמה יהודית, אבי מעוז [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+בג"ץ: לנמק מדוע לא יבוטל חוק דרעי
10:27 27/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כנס ניכור הורי וזכויות אבות בהליכי גירושים
עמית הורה לנתניהו, דרעי, הכנסת ומיארה להשיב על העתירה עד יום שלישי הבא; העתירה תידון בפני 11 שופטים בראשותה של חיות יומיים מאוחר יותר
דרעי. נוספה המילה "בפועל" [צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90]
+בן-גביר בגוב האריות
08:53 27/12/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
בן-גביר הוא שחקן חדש במגרש הפוליטי של נבחרי הציבור לכנסת ובהופעתו הראשונה על במה זו נטל סיכון גבוה והגיע לתוצאות נאות בהחלט. משילות, מאבק באלימות ותאום והסדרת פעילותם המשולבת של מערכות אכיפת החוק הם כיום גוב אריות ואתגר אדיר. הנתונים עימם הוא מגיע ל"זירה" טובים ומבטיחים. תמיכת נתניהו ושת"פ עם סמוטריץ' - חיוניים; אם יצליח ייטב לכולנו
[צילום: מאיה אלרוזו]
+יו"ר הכנסת, יריב לוין, התפטר מתפקידו
07:36 27/12/22  |  איציק וולף
מזכיר הכנסת, עו"ד דן מרזוק, הודיע במליאת הכנסת כי יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הניח על שולחן הכנסת מכתב התפטרות. ההתפטרות תיכנס לתוקף ביום חמישי בשעות הבוקר.

ההתפטרות נועדה לאפשר מינוי לוין לשר בממשלה שתושבע על פי המתוכנן ביום חמישי הקרוב.
[צילום: מתוך ערוץ כנסת]
+חוק דרעי-סמוטריץ' אושר סופית בכנסת
06:26 27/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אושר בקריאה שנייה ושלישית: הגבלת הכשירות להתמנות לשר תחול רק במקרה של מאסר בפועל  ▪  כמו-כן הממשלה תוכל למנות שר נוסף במשרד

מליאת הכנסת, הבוקר [צילום: ערוץ כנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 27.12.22) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: הממשלה, תיקון מס' 11, של חברי הכנסת שמחה רוטמן, משה ארבל וניסים ואטורי. מכייון שמדובר בתיקון לחוק יסוד, נדרש לו רוב מיוחד של 61 חברי כנסת, ואכן בקריאה השלישית תמכו בהצעה 63 חברי כנסת לעומת 55 שהתנגדו.
27/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
אריה דרעי יושבע לשר השבוע - זו משמעות החלטתו של שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, אשר דחה (26.12.22) בקשה להוצאת צו ביניים שימנע את השבעתו. את הבקשה הגישה התנועה לאיכות השלטון, במסגרת עתירתה למניעת מינויו של דרעי ולביטול הסדר הטיעון עימו.
26/12/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ פנה בפתח ישיבת סיעתו (יום ב', 26.12.22) לציבור החרדי, והאשים אותו בפגיעה בחברה ובכלכלה, דבר שישחק לרעת החרדים ויביא להרחקת הציבור מהם.
26/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין הודיע (יום ב', 26.12.22) בפתיחת ישיבת הכנסת כי ח"כ בנימין נתניהו הודיע לנשיא המדינה וליו"ר הכנסת כי עלה בידו להרכיב ממשלה. עוד הודיע יו"ר הכנסת כי בכוונתו לבקש מהוועדה המסדרת לקבוע ישיבת מליאה מיוחדת ביום חמישי הקרוב בשעה 11:00 לצורך דיון והצבעה בדבר כינון הממשלה ה-37.
26/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
פרשת השבוע, פרשת "וַיִּגַּשׁ", תובעת מאתנו לאמץ את הלקח של גיבורי הפרשה, לפיה חייב כל אדם ליטול אחריות על תחומי העשייה עליהם הוא מופקד לא רק במלל עקר של אמירה סתמית - "אני אחראי", אלא לעשות מעשה - ליטול אחריות. את לקח הפרשה - החובה ליטול אחריות - ראוי שייקחו לתשומת ליבם מנווטי המדיניות בישראל, כשאנחנו עדים לעוצמת פער בין הבטחות ובין היישום במישור המדיני ובמישור החברתי-כלכלי.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il