|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
אמיר אוחנה מקבל את הפטיש מידיו של אופיר כץ [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ אמיר אוחנה נבחר ליו"ר הכנסת

היו"ר הנבחר בנאומו הראשון: "הכנסת הזו לא תפגע באף ילד ובאף משפחה, נקודה. לכל נער ונערה אני אומר - אתם יכולים להגיע לאן שתרצו" "הריבון הוא לא הכנסת או הממשלה, ודאי שלא מערכת המשפט. הריבון הוא העם"
29/12/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מליאת הכנסת בחרה (יום ה', 29.12.22) את ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד יושב-ראש הכנסת החדש. 63 ח"כים תמכו באוחנה, 5 התנגדו ואחד נמנע.

להלן דבריו המלאים של אוחנה בנאומו הראשון כיו"ר במליאת הכנסת:

"לפני שבע שנים ויום בדיוק, נרגש, נכנסתי לראשונה לאולם מליאת הכנסת כדי לשאת את נאום הבכורה שלי כחבר כנסת כאן מעל הדוכן שלצידי. גם אז שמואל, סדרן הכנסת ליווה אותי. תודה שמואל. נבחרתי אז כנגד כל הסיכויים, הרי לא צמחתי לתוך מסלול חיים פוליטי.

נולדתי וגדלתי בבאר שבע להורים יוצאי מרוקו, התגייסתי ושירתי שתים עשרה שנים בצה"ל ובשב"כ, בתקופת האינתיפאדה השנייה. השלמתי את לימודי המשפטים, התמחיתי בפרקליטות ופעלתי כעורך דין. בין לבין הכרתי את בן זוגי, אלון – שכל מה ששלי – שלנו.

והנה זה עתה, בחרתם בי – נבחרות ונבחרי ישראל – לתפקיד הרם והמחייב של יושב-ראש הכנסת, ראש הרשות המחוקקת – הרשות המייצגת את כל אזרחי ישראל – יהודים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, חילונים, דתיים, חרדים, מזרחים, אשכנזים סטרייטים, להט"בים, ובקיצור את כל אזרחי ישראל, אני מודה לכם על כך מקרב לב. אני מתחייב לעשות כמיטב יכולתי להיות ראוי לאמון שנתתם בי.

בשבע השנים האלה עברנו, יחד עם הפוליטיקה הישראלית ויחד עם מדינת ישראל כולה – מסע מטלטל ורווי תהפוכות. השנים האחרונות התאפיינו בחוסר יציבות פוליטית, דבר שלמרבה הצער השפיע מאוד על האווירה – כאן בבית הזה ומחוצה לו.

אפשר לומר שכל כך התאהבנו בדמוקרטיה עד שקיימנו לא פחות מחמש מערכות בחירות בתוך שלוש שנים. אבל ברוך ה', כך זה נראה, לראשונה מזה שנים – ציבור הבוחרים בישראל הכריע ואמר את דברו.

בשורת היציבות היא בשורה גדולה לכל אזרחי ישראל, וגם לכל חברי הבית הזה. היציבות היא סם חיים לניהול מדינה - ויתברכו בה אזרחי ישראל כולם, גם אלה שלא הצביעו עבור הקואליציה המוקמת היום.

כנסת ישראל, חשובה ככל שתהיה, איננה הריבון. גם לא הממשלה. ודאי שלא מערכת המשפט. הריבון הוא העם. העם הוא הריבון. והעם – על חלקיו השונים – האציל את ריבונותו לחברות וחברי הבית הזה. זהו המהלך הדמוקרטי.

ואנו, חברות וחברי הכנסת – נבוא לציבור אחת לתקופה ונבקש - ונקבל או לא נקבל את אמונו. זו מהות הדמוקרטיה. מי ייתן והשם יאיר את דרכנו ונצליח להשיב עטרה לישנה, לחזק את מעמדו של הבית הזה ולהביאו לימי הזוהר שלו, קואליציה ואופוזיציה כאחד.

המשימה לא תהיה קלה, ידענו כאן בשנים האחרונות ורוויות התהפוכות מעשים שלא יזכרו בדברי הימים כפאר הדמוקרטיה הישראלית. ויכוחים סוערים ימשיכו ללוות את הפרלמנט הזה – הלוואי ונדע לנהל אותם בדרך ארץ ולהותיר את השנאות מאחור.

הכנסת הזאת היא הבית של אזרחי ישראל כולם. היא היא המבצר האמיתי של זכויות האדם ושל חרות הפרט. לצד דברים שנסכים עליהם נשמע כאן דברים מאוד שנויים במחלוקת. מקוממים ממש. אך זהו המקום ללבן את הסוגיות הכואבות והרגישות ביותר ולקבל הכרעות. זה – ולא אחר.

בנימה אישית, אני רוצה להודות לראש הממשלה המיועד על האמון הרב שנתן בי כשהציע את מועמדותי לתפקיד ולכם חברי הכנסת שבחרתם בי. אז, לפני שבע שנים ויום, זכיתי להיות חבר הכנסת הראשון בתולדות המדינה – ככל שהצלחתי לבדוק – שמי שבירך אותו לאחר נאום הבכורה היה לא ח"כ ותיק או שר, כי אם ראש הממשלה בעצמו.

מאז הלכנו דרך ארוכה יחד – ובע"ה עוד נלך. תודה לך ראש הממשלה. נמצאים איתי כאן הוריי אסתר ושמעון אוחנה שכבר הזכרתי. ביקרנו לאחרונה יחד במרוקו, בה נולדתם אתם, הוריי. ראיתי את הדלות והעוני בהם גדלתם. את בתי החימר המתפוררים בכפרים הנידחים. את הבית הדל והקטן בו ישנת בצפיפות, אימא.

סיפרת, אבא, איך היית לוקח בבושה את שיירי העפרונות שילדים אחרים שמצבם היה טוב יותר היו משליכים לפח, כדי שגם לך יהיו עפרונות. סיפרת איך היית מכין סנדלים מצמיגים משומשים וחוטים. סיפרת כמה היית רעב.

התייתמת מאביך, שלמה, עליו השלום, כשהיית בן שנתיים. עלית לארץ, ושירתת את המדינה גם בצה"ל וגם בקריה למחקר גרעיני, שהיית מעובדיה הראשונים. ומתוך המקום בו צמחתם - הצמחתם, הוריי, משפחה. הבאתם לעולם את גלית, את דרור ואותי. מכולנו זכיתם לנכדים, ובע"ה עוד תזכו גם לנינים.

וכמה אני מאושר אבא, שהיום, כשאתה עוד מעט בן 88 שנים, אתה כאן איתנו, זוכה לחגוג את הרגע הנשגב הזה יחד עם אימא.

תודה על כל שהענקתם לי כל חיי, מטען ערכי ומוסרי שילווה אותי לעד. תודה שגידלתם אותי ואפשרתם לי להגיע לאן שהגעתי ולהיות כפי שאני. פשוט ככה.

הלוואי שלמדתי מכם להיות הורה טוב עבור ילדי כפי שאתם הייתם עבורי. ונמצאים איתי אלון, החצי השני של חיי כבר עוד מעט ח"י שנים – העוגן שלי, החכם והטוב, וילדינו אלה ודוד האהובים. הכנסת הזאת, בראשות היושב-ראש הזה, לא תפגע בהם ובאף ילד ואף משפחה – נ-ק-ו-ד-ה.

ואם יש נער או נערה שמסתכלים היום על ההשבעה כאן, דעו שלא משנה מי אתם או מאיפה אתם בכוחכם להגיע לאן שתרצו.

אסיים בתפילה: שִׂים שָׁלוֹם טוֹבָה וּבְרָכָה, חַיִּים חֵן וָחֶסֶד וְרַחֲמִים, עָלֵינוּ וְעַל־כָּל־יִשְׂרָאֵל עַמֶּךָ.
וּבָרְכֵנוּ אָבִינוּ, כֻּלָּנוּ כְאֶחָד".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
תאריך:  29/12/2022   |   עודכן:  29/12/2022
עידן יוסף
+בשעה זו: הרמת כוסית לכבוד יו"ר הכנסת החדש
17:59 29/12/22  |  עידן יוסף

+הכנסת הביעה אמון: שרי הממשלה ה-37 הושבעו
16:33 29/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ברוב של 63 בעד ו-54 נגד, הצביעה הכנסת אמון בממשלה ה-37, ובנימין נתניהו נכנס רשמית לתפקיד ראש הממשלה. מיד לאחר ההשבעה התיישבו חברי הכנסת במקומותיהם החדשים
[צילום: דוברות הכנסת]
נתניהו במליאת הכנסת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ח"כ טיבי: זאת הממשלה הראשונה שחבר בה שר-מחבל
15:41 29/12/22  |  מירב ארד
ח"כ אחמד טיבי במליאת הכנסת יום השבעת הממשלה: ח"כ בן גביר, היחיד בבית הזה שהורשע בתמיכה בארגון טרור, ולכן באופן היסטורי, זאת הממשלה הראשונה שחבר בה שר-מחבל. מדיניות הממשלה המתהווה, ביטול איסור אפליה, למשל, מתורגמים לשפות זרות, צרפתית, אנגלית, גרמנית, וזה נשמע נורא. אני מכיר אנשים שמתביישים בממשלה הזאת, אני מכיר אנשים פה בבית הזה שמתביישים, כמה מהם יושבים בצד של הקואליציה המיועדת ושותקים. בינתיים. כי מחלקים להם ג'ובים."

+נתניהו הציג את ממשלתו: "ישראל תהיה מעצמה עולמית"
11:48 29/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הציג במליאת הכנסת את ממשלתו ואמר לחברי האופוזיציה: "אני מצפה מכם שתכבדו את הכרעת הבוחר ושתפסיקו להמריד נגד הממשלה הנבחרת. בדמוקרטיה לא מטפסים על גדרות הקפיטול ולא מטפסים על גדרות הכנסת"
נתניהו. מי אתם שתחנכו אותנו? [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+שלושה שרים לשעבר בליכוד לא מונו לשרים
11:36 29/12/22  |  עידן יוסף
גילה גמליאל, דוד אמסלם ודני דנון מחוץ לממשלה, ולא יכהנו בינתיים כשרים או כסגני שרים. נתניהו מנסה למצוא פתרונות בעניינם.
+נתניהו פתח את נאומו; ח"כים ביש עתיד שיסעו את הנאום
11:24 29/12/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו פתח את נאומו במליאת הכנסת. כאשר עלה לנאום התקבל בתשואות מצד חברי הכנסת של הקואליציה המתגבשת. ח"כים מיש עתיד שיסעו את נאומו, בקריאות חלש, וסגן היו"ר הוציא חלק מן המפריעים.
+סגן יו"ר הכנסת פתח את ישיבת המליאה בברכה
11:20 29/12/22  |  עידן יוסף
סגן יו"ר הכנסת פתח באיחור את ישיבת המליאה בברכת שהחיינו. פתיחת הישיבה התעכבה בשל קשריים מול ישראל כ"ץ. כ"ץ לא נכנס לישיבת הכנסת. הדוברת של ח"כ אלי כהן מסרה כי הוא יכהן כשר החוץ.
+הממשלה ה-37 יוצאת לדרך - כך זה ייראה
09:21 29/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סדר היום: 11:00 נאום נתניהו בכנסת, 11:30 נאום לפיד, לאחר מכן כ-3 שעות נאומים של נציגי הסיעות, בחירת יו״ר הכנסת וצהרת האמונים של הממשלה בערך ב-15:00  ▪  בערב: תמונה חגיגית אצל נשיא המדינה
שרי ממשלת לפיד. סביב שולחן הממשלה עד לכינון הממשלה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   החצי השני / Only U   החצי השני / Onlyu   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ח"כ אמיר אוחנה נבחר ליו"ר הכנסת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
מליאת הכנסת פתחה את הישיבה המיוחדת לצורך כינון הממשלה ובחירת יו"ר הכנסת, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות.
29/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הבוקר (יום ה', 29.12.22) תוגברה האבטחה סביב ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו וסביב ביתו. בשעה 11:00 תתקיים במליאת הכנסת ישיבה לצורך כינון הממשלה ובחירת יו"ר הכנסת, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות.
29/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
חבר הכנסת מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) תוהה לאן הופנו 200 מיליון השקלים שאמורים היו להחסך כתוצאה מרפורמת דרך שווה כתוצאה מביטול הנחת הערך הצבור בתחבורה הציבורית, שעליה החליטו השרים אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי. בדיון בוועדת הכספים הזמנית, לא ידע רפרנט התחבורה מטעם משרד האוצר להשיב לשאלה, וכל שידע לומר היה שסכום הסובסידיה עולה משנה לשנה.
29/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, התייחס אל הממשלה המסתמנת בישראל והצהיר כי "ההתנגדות להתנחלויות תחריף ותתרחב - ותפעיל לחץ בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לעקור את המתנחלים מכל אדמות פלשתין - גם בשיטות חדשות", אמר.
28/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
אתר וואלה מפרסם כי יו"ר הכנסת היוצא, ח"כ יריב לוין, כינס (יום ד', 28.12.22) ישיבה בלשכתו בכנסת, שבה השתתפו מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן, קצין הכנסת ניצב יובל חן וגורמים נוספים במשטרה ובמשמר הכנסת - והעלה את החשש מ"אירוע קפיטול 2" במהלך השבעת הכנסת מחר.
28/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il