|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

אני חילונית גאה

נאום הבכורה של חברת כנסת מטעם סיעת יש עתיד בכנסת העשרים וחמש [י"ח בכסלו התשפ"ג, 12.12.2022]
14/12/2022  |   מטי צרפתי הרכבי   |   נאומים   |   כנסת 25   |   תגובות
לאכול פלאפל בחיפה
הוריי היו פועלים שהשתכרו שכר מינימום, ומעולם לא היה בבעלותם רכב ומעולם לא נסענו לחוץ לארץ. הבילוי הכי נחשב עבורי היה לנסוע באוטובוס ולאכול פלאפל בחיפה. עד שהתגייסתי לצה"ל, המקום המרוחק ביותר שאליו הגעתי היה ראשון לציון

אדוני היושב-ראש, כנסת נכבדה, אני ניצבת היום על במה זו בהתרגשות גדולה, גאה לכהן כנבחרת ציבור ומודה על ההזדמנות להציג את עצמי בפניכם ובפני אזרחי המדינה. נמצאים פה היום בן זוגי ערן וילדיי תמר, אלון ונעמה; משפחתי האהובה והתומכת שצועדת לצידי ואשר עבורי היא הרוח הגבית בכל תחנות חיי. תודה לכם ותודה עליכם.

דרך ארוכה עברתי מילדות בקריית אתא, בת למשפחה אוהבת אך קשת יום, ועד למשכן מכובד זה. דרך ארוכה שבכל תחנה לאורכה שורה רוחם של הוריי זכרם לברכה - אימא בלנש, אבא ליאון ואבא אליעזר.

נולדתי בקריית אתא לפני 60 שנים, בת שלישית להורים מהגרים ממוצא יווני ספרדי. אימא בלנש נולדה לרחל וז'ק בנבנישתי, יהודים מיוון, והיא עלתה לארץ ממצרים כנערה, היישר למעברה בקריית שמונה. אם לא למדה בתיכון, אך בחוכמתה השכילה ללמד עצמה עברית לצד הצרפתית והלדינו מהבית.

אבא ליאון נולד לחיים ומטי צרפתי ועלה מסלוניקי כילד קטן. בשנות השלושים משפחתו התמקמה בחיפה. אבא התגייס כנער לפלמ"ח ובמלחמת העצמאות שירת בירושלים כשהעיר הייתה במצור. אבא ליאון נהרג בתאונת דרכים במהלך שירות מילואים כשאני הייתי בת שנה בלבד. כיתומת צה"ל, את אבא ליאון אני מכירה מתמונות בדו מימד ובשחור לבן בלבד, וכמובן מסיפוריה של אימא.

אימא נישאה מחדש, ויחד עם בעלה אליעזר, שהיה לי אבא, גידלו ארבעה ילדים במציאות כלכלית קשה של משבר שנות השמונים. אימא עבדה כפועלת ייצור במפעל כימי, ואבא אליעזר, שעלה מבולגריה עם קום המדינה, עבד במפעל כגנן. הוריי היו פועלים שהשתכרו שכר מינימום, ומעולם לא היה בבעלותם רכב ומעולם לא נסענו לחוץ לארץ. הבילוי הכי נחשב עבורי היה לנסוע באוטובוס ולאכול פלאפל בחיפה. עד שהתגייסתי לצה"ל, המקום המרוחק ביותר שאליו הגעתי היה ראשון לציון.

לצד הקשיים הכלכליים, אימא בלנש ואבא אליעזר גידלו אותנו בהמון אהבה. בחוכמתם כי רבה היו שמחים בחלקם, מעולם לא התלוננו ולא חשו מקופחים. הם חינכו אותי שלא משנה מהיכן אני באה ועם אילו אתגרים אני מתמודדת, ההצלחה שלי תלויה רק בי ושאני יכולה לעשות ולהיות הכל אם רק ארצה ואם אעבוד קשה.

עד יום מותו, אבא אליעזר לא ידע קרוא וכתוב; לא ידע קרוא וכתוב כלל. כילדה ונערה חשתי מבוכה על ההורה שאינו יודע קרוא וכתוב ושהעברית אינה שגורה בפיו. היום אין גאה ממני באבא אליעזר ובאימא בלנש.

גדלתי בבית שלא היה בו עיסוק במגדר, במוצא עדתי או במצב כלכלי. הייתה רק האמונה בעצמי וביכולתי להגיע להישגים בזכות כישוריי שלי. אין ספק שהאמונה בי והאהבה שלה זכיתי מהוריי הן אלה שאפשרו לי בהמשך להעז, לשאוף, לנסות וגם להצליח.

בתום שירותי הצבאי בחיל-האוויר המשכתי ללימודים באוניברסיטה. סיימתי בהצטיינות תואר ראשון בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית; המשכתי במסלול ישיר לדוקטורט, ובשנת 1992, ואני רק בת 30, קיבלתי תואר דוקטור בתחום גנטיקה של צמחים. במשך יותר מ-25 שנים, עד שנת 2011, עבדתי כחוקרת בהשבחת ירקות, פיתחתי זנים מסחריים, בעיקר של עגבניות, ועסקתי גם בשיווק בינלאומי.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

בשנת 2011, אחרי שנים רבות של פעילות התנדבותית ענפה למען הקהילה - בוועדי הורים, בשיטור קהילתי וכדו' - החלטתי כי בשלה השעה לפנות לעשייה ציבורית. בשיא קריירה מקצועית כחוקרת בחרתי לעזוב ולהקדיש את עצמי לפעילות ציבורית; החלטתי להתמודד בבחירות מיוחדות לראשות המועצה האזורית יואב במטרה להשפיע כנבחרת ציבור הנמצאת בצמתי קבלת ההחלטות.

נבחרתי לראשות המועצה ב-2011 ושוב ב-2012; נבחרתי גם ב-2018, הפעם כמתמודדת יחידה. כראש מועצה ביססתי עוגנים כלכליים וקידמתי את תחום החינוך והקהילה, הקיימות ואיכות הסביבה, שימור החקלאות והשטחים הפתוחים. השקענו רבות במיצוי הזכות לחינוך איכותי לכל תלמיד ותלמידה, כך שבוגרי המועצה שלי יהיו אזרחים פעילים, מעורבים ותורמים לחברה. פעלנו כך שהתושבים הוותיקים ביואב יקיימו אורח חיים בריא, עצמאי, פעיל, יחושו שייכים, מוכללים, נחוצים ומשפיעים בקהילתם.

אני מאמינה בזכות להתפרנס בכבוד מעבודת האדמה ומחקלאות ובצורך להגן על הסביבה והמרחב הכפרי. זה ציווי אישי שרק התחזק עם השנים, ושאותו אני מיישמת גם הלכה למעשה במשק חקלאי פעיל במושב סגולה - המשק שלנו.

הקרקע והשטחים הפתוחים במדינת ישראל הינם משאב מוגבל שאנו מצווים לשמור עליו מכל משמר לדורות הבאים. החקלאות היא זו שמגדירה את גבולות המדינה ומעגנת את הקיום שלנו בה, שנאמר: אם חקלאות כאן - מולדת כאן.

כנבחרת ציבור, חרתתי על דגלי מינהל תקין ושקיפות ציבורית לצד רגישות, סולידריות חברתית ושיח מכבד ושוויוני, ואין גאה ממני בחבריי ובשותפיי לדרך במועצה האזורית יואב - עובדים, חברי מליאה, וכמובן תושבי המועצה. בכל אשר אלך, המועצה תישאר תמיד הבית שלי.

כאשר נבחרתי לראשונה, כיהנו במליאה 15% נשים בלבד - שיעור נמוך ועדיין גבוה מהממוצע הארצי. בשנת 2018 הייצוג עמד על 50%. אין לי ספק שעמידתה של אישה בראשות המועצה עודדה נשים טובות וראויות להעז ולהתמודד.

אני גאה על שעמדתי בראש מועצה הרואה בשוויון מגדרי לא רק ערך מוביל, אלא דרך חיים. לא די בהצהרות, אלא יש צורך במעשים, ובכוונתי להמשיך לפעול למען ייצוג הולם של נשים, למען עתיד ילדינו והחברה שבה אנו חיים.

היום, אם יש עצה אחת שאני מבקשת להשיא לבנותיי או לכל נערה אחרת: האמיני בעצמך, העזי לומר את דעתך, העזי לפעול כרצונך, תגידי לא אם את לא רוצה. אל תנסי לרצות אחרים, ובוודאי שלא להתנצל על הבחירות שלך או על מי שאת.

במהלך השנים שבהן כיהנתי כראש מועצה התחזקה בי ההבנה כי אני מצווה לפעול למען דמותה של החברה ואופיה של המדינה גם ברמה הלאומית. וכעת, בתום כ-12 שנים כראש מועצה, ולאור התמורות שעוברת החברה בישראל, איני יכולה עוד לעמוד מנגד. בחרתי באופן מושכל לצאת שוב מאזור הנוחות שלי ולתרום בזירה הארצית למען קידום החברה בישראל.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

לפני חמש שנים הצטרפתי למפלגת יש עתיד, וכעת, עם השבעתי לכנסת העשרים-וחמש, אני ממשיכה במסע של תחנות חיי. אני גאה להיות חלק מסיעת יש עתיד בראשות ראש הממשלה מר יאיר לפיד. זוהי זכות גדולה עבורי להיות שותפה במפלגה שמצעה, ערכיה ודרכיה מהווים עבורי בית פוליטי אמיתי. בית שמתחייב לשמור על החברה הישראלית, לחזק את מוסדות המדינה, לתת כבוד לסמלים ולערכים דמוקרטיים של שוויון, שמירה על כבוד האדם, סולידריות, סובלנות וקבלת האחר. הצטרפתי לנבחרת מצוינת ומגוונת, ואני מבקשת להודות לראש הממשלה יאיר לפיד ולחברי הסיעה על האמון שנתנו בי. אנחנו בהחלט באנו לשנות.

אני רואה בתפקידי שליחות למען עתיד המדינה, עתיד החברה ועתיד ילדינו. בעת הזו אני קוראת ליושבי הבית להחזיר את גבולות השיח למקום מכבד וערכי. השיסוי, אי-אמירת אמת, הקטנת האחר אינם הדרך. מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטי. עלינו, עליי, מוטלת אחריות כבדה. אנו מחויבים להעניק אופק לאזרחים; להבין שחיינו כאן שבריריים ושעלינו לשמור על חלקת האלוהים הקטנה שלנו מכל משמר.

חינוך ערכי לדמוקרטיה הוא משימה לאומית. אם לא נקיים אותו, נאבד אותה, את הדמוקרטיה. התודעה הדמוקרטית היא שמסמנת את גבולות האסור והמותר, את קיומו של ויכוח לגיטימי. אין ולא יכולה להיות דמוקרטיה שרק מיעוט מאזרחיה מכיר ומוקיר את ערכיה ומכבד את מוסדותיה. אל לנו לגעת בחוקי היסוד, כי אם נתחיל, ייפרץ הסכר, והסכנה גדלה.

אנו מחויבים להמשיך לשמור על צביון דמוקרטי ופלורליסטי. מצווים להגן על הערכים שעליה קמה והושתתה המדינה היהודית - ערכי הציונות, אהבת האדם, שוויון הזדמנויות וערבות הדדית.

בעבר שימשתי בהתנדבות במשך כעשור כיו"ר "שותפות ביחד" מטעם הסוכנות היהודית, למען הידוק הקשר עם הקהילה היהודית בארצות הברית; זאת מתוך ציונות ושייכות מושכלת ופעילה לעם היהודי. אני רואה חשיבות רבה בהידוק הקשר עם יהדות התפוצות, מתוך הבנה שקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית תלוי גם בחוסנן וזהותן היהודית של הקהילות היהודיות בחו"ל.

אני אזרחית ישראלית גאה, אני יהודייה גאה, אני חילונית גאה. יהודייה נולדתי וככזו אמות. אל לנו לקחת את הדמוקרטיה הישראלית כמובנת מאליה. אל לנו לקחת את מדינת ישראל כמובנת מאליה.

פתחתי בהוריי, ואני מבקשת לסיים איתם. הוריי היו אנשים טובים שעבדו מבוקר עד ערב, אבל תמיד היו שם בשבילי, גאים בי, מקבלים אותי, ולא שיפוטיים. מהם למדתי על חשיבותה של חריצות ועבודה קשה. אני חבה הרבה מאוד להוריי האהובים ומבקשת להודות להם מעל במה זו על מי שאני - על האהבה שהרעיפו עליי, על הבית מלא שמחת החיים שבו גדלתי ועל החוסן הנפשי שהעניקו לי. בכל תחנות חיי נסיבות ילדותי היוו מנוע צמיחה אישית עבורי. היום, במיוחד במעמד זה, אימא ואבא, אני כה מתגעגעת ואתם כה חסרים.

"מדינת ישראל תהא פתוחה לעלייה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתת על יסודות החרות, הצדק והשלום, לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה, בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות". אני מאחלת לכולנו שגם הדורות הבאים יזכו לחיות בפלא שנקרא מדינת ישראל, בזקיפות קומה, כבוד וגאווה. אני מתחייבת לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותי בכנסת. תודה רבה, אדוני.


תאריך:  14/12/2022   |   עודכן:  14/12/2022
מטי צרפתי הרכבי
+בן-גביר לא פוסל ריכוך של החוק שיכפיף את המפכ"ל
21:49 14/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ברקע הדיון עם בר לב ושבתאי - יו"ר עוצמה יהודית במסר חריף ליועצת המשפטית לממשלה  ▪  לשכת היועמ"ש: לא הייתה הכרעה של מנדלבליט, אלא הסכמה בין בר לב לשבתאי
שבתאי ובן-גביר בדיון בוועדה המיוחדת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מוזגו ההצעות לתיקון חוק יסוד הממשלה
19:41 14/12/22  |  עידן יוסף
הוועדה המיוחדת לדיון בהצעות לתיקון חוק-יסוד: הממשלה (שר נוסף במשרד וכשירותם של שרים) בראשות ח"כ קרעי אישרה את מיזוג הצעות החוק. 9 ח"כים תמכו מול 7 ח"כים שהתנגדו.
+המשטרה דורשת לצנזר קטע מדברי השר בר לב בכנסת
19:38 14/12/22  |  עידן יוסף
במשטרת ישראל פנו לערוץ כנסת בדרישה להסיר מהרשתות החברתיות קטע מתוך נאומו של השר לביטחון הפנים היוצא, עמר בר-לב, שבו חשף מידע ממסמך ביטחוני מסווג. בדיון בנוכחות המפכ"ל קובי שבתאי והשר המיועד לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן-גביר, חשף בר-לב מסמכים סודיים, לפיהם היועמ"ש גיבה אותו וחשף התנהלות ספציפית של השב"כ מהר-הבית, כדי לאשר את טענתו.

בן-גביר הגיב: "בינגו, מוכיח שצדקתי, היועמ"ש הכריע לטובת השר וקבע שהשר צריך להכתיב. זה מה שאני אומר, היועמ"ש גיבה את בר לב מול המפכ"ל ואמר שהוא בעל הסמכות".
+השר בר-לב אישר לחברת כנסת מעוצמה יהודית לבקר עציר מנהלי
18:52 14/12/22  |  עידן יוסף
השר לביטחון הפנים עמר בר לב אישר לח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית לבקר את העצור המנהלי היהודי אלחי כרמלי. כרמלי נשלח למעצר מנהלי לפני כחמישה שבועות, וצפוי להיות בו למשך ארבעה חודשים.
+מליאת הכנסת תמשיך לדון בבוקר בהצעת חוק התפלגות סיעה
18:39 14/12/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת תחדש את ישיבתה מחר (ה') בשעה 09:30 לסיכום והצבעה על הצעת החוק המבטלת את האפשרות של ארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם. ההצבעה לא תתקיים לפני השעה 10:00.

המליאה יצאה להפסקה בדיון בקריאה ראשונה בהצעת חוק הכנסת (תיקון מס' 52) מספר חברי הכנסת הנדרש להתפלגות סיעה, התשפ"ג-2022 של ח"כ יואב קיש וחנוך דב מילביצקי, לפיה תבוטל האפשרות של ארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם.

+"כשנחקק חוק התפלגות סיעה הוא עורר קושי בבג"ץ"
16:50 14/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים אישרה לקריאה ראשונה את הצ"ח מספר חברי הכנסת היכולים להתפלג מסיעה  ▪  קיש: אנחנו לא הולכים לנהוג בנקמנות פוליטית כמו בכנסת הקודמת, אלא בצדק  ▪  מאיר כהן: החוק הזה מיותר, צר לי על החולשה שמשדר ראש הממשלה
משה גפני, ארבל אסטרחן, זאב אלקין [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+אושר לקריאה ראשונה הצע"ח מספר החכ"ים היכולים להתפלג מסיעה
15:14 14/12/22  |  מירב ארד
ועדת הכספים הזמנית, בראשות ח"כ משה גפני, אישרה לקריאה ראשונה את הצעת חוק הכנסת (תיקון - מספר חברי הכנסת להתפלגות סיעה), התשפ"ג-2022 של חברי הכנסת יואב קיש וחנוך דב מלביצקי. במסגרת ההצעה, מוצע לבטל את האפשרות של ארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם. בהתאם, לצורך התפלגות תידרש קבוצה של שני ח"כים לפחות, המהווים לפחות שליש מחברי הסיעה.

+ח"כ ארבל על חוק דרעי: "התיקון לחוק יביא להרמוניה חקיקתית"
14:50 14/12/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
על ח"כ דרעי אמר: "הסדר הטיעון דיבר באופן ומובהק על עבירת מס מהדרגה הנמוכה ביותר שלא נועדה כדי להונות את רשויות המס"
ארבל. יוזם החוק [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ועדת הכספים אישרה: 50 מלש"ח לשיפוץ כביש 437
13:51 14/12/22  |  מירב ארד
ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרה (יום ד') העברה של 50 מליון שקלים עבור שיפוץ ופיתוח כביש 437 ממחסום חיזמה לכיוון יישובי בנימין ביהודה ושומרון.

ח"כ אוהד טל: "פיתוח הכביש יתקן שנים של היעדר תיקצוב ועתיד להביא לשיפור איכות החיים בבנימין עם העמדת עורק תחבורה ראשי ראוי בכניסה הצפונית לירושלים לטובת שגרת החיים של תושבי בנימין"
+אני מכיר את הדנ"א שלכם
13:20 14/12/22  |  יאסר חוג'יראת   |   לרשימה המלאה
נאום הבכורה של חבר כנסת מטעם סיעת רע"ם בכנסת העשרים וחמש [י"ח בכסלו התשפ"ג, 12.12.2022]
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+קרעי בדיון בהצ"ח כשירותם של שרים: "כאן כדי לשלול פרשנות מוטעית"
12:55 14/12/22  |  מירב ארד
יו"ר הוועדה ח"כ שלמה קרעי בפתח הדיון בהצ"ח כשירותם של שרים: "הפירוש ההכרחי לפיו אדם רשאי לכהן כשר אם לא ריצה עונש מאסר בפועל לא מקובל על היועמ"שית ולכן אנחנו כאן כדי להבהיר זאת ולשלול פרשנות מוטעית; אם זה לא מוצא חן בעיני מאן דהו, שיתכבד לרוץ לכנסת ואם ייבחר יוכל לשנות את החוק. מרגע שהחוק חוקק דעתו לא נחשבת יותר משל כל אדם מן היישוב או של ח"כ מהאופוזיציה".

+המפכ"ל: "לבצע ניתוח עומק של כל המשמעויות הנגזרות מהחקיקה"
12:44 14/12/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
על הצעת החוק אמר: "עצם השינוי הדקלרטיבי יהווה אמירה, שתפגע במערכת היחסים המורכבת והיומיומית בין השוטרים לאזרח. מיליוני מפגשים שיצבעו בגוון אחר בעצם האמירה ושינוי הפקודה ▪  בן-גביר: "זו פקודה שמנוסחת מקום המדינה. נודה על האמת אם לא היה מדובר באיתמר בן-גביר הייתם אומרים כל הכבוד"
בן-גביר והמפכ"ל. הצעה שעשויות לה השלכות דרמטיות [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+כץ על החוק לתיקון פקודת המשטרה: באים לתקן לקונה של שנים
12:19 14/12/22  |  מירב ארד
יו"ר הוועדה ח"כ אופיר כץ בפתח הדיון בהצעת החוק הפרטית שהגיש ח"כ איתמר בן-גביר, המבקשת להפקיד בידי השר הממונה את ניהול המשטרה והפעלתה: "בחנתי ולמדתי את הנושא לעומק ובהשוואה בינלאומית. אנו באים לתקן לקונה של שנים, ניסינו, אך בעבר לא היה לנו רוב בכנסת. המודל הזה עובד במדינות דמוקרטיות אחרות ולמרבה הפלא המפכ"ל לא התפטר ולא קמו שם מיליציות . הנושא צריך להיות מוסדר בחוק."

+ח"כ קרעי נבחר ליו"ר הוועדה המיוחדת לתיקון חוק יסוד הממשלה
12:12 14/12/22  |  מירב ארד
ח"כ שלמה קרעי נבחר ליו"ר הוועדה המיוחדת לתיקון חוק יסוד הממשלה. בוועדה יהיו 17 חברים: 4 ח"כים מהליכוד: שלמה קרעי (יו"ר), טלי גוטליב, חנוך דב מלביצקי, בועז ביסמוט; 3 ח"כים מיש עתיד: מיכל שיר, יוראי להב הרצנו, ולדימיר בליאק; 2 ח"כים מהמחנה הממלכתי: מתן כהנא, שרן השכל; 2 ח"כים מש"ס: משה ארבל, אוריאל בוסו; ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה; ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית;
ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית; ח"כ מנסור עבאס מרע"מ; ח"כ עאידה תומא סלימאן מחד"ש תע"ל; ח"כ גלעד קריב מהעבודה.

+ח"כ אופיר כץ נבחר ליו"ר הוועדה המיוחדת לתיקון פקודת המשטרה
11:50 14/12/22  |  מירב ארד
ח"כ אופיר כץ, נבחר (יום ד') פה אחד לתפקיד יו"ר הוועדה ואמר: "תודה על האמון, הצעת החוק מעוררת דיון ציבורי רחב, נקיים דיונים מעמיקים נלמד את הנושא ונשמע את כל הצדדים. אנחנו עושים מהלך חשוב לטובת מדינת ישראל".
[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+פטור מחובת הנחה לעוד שלוש הצע"ח
11:46 14/12/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הפטור ניתן להעצ"ח חוק יסוד: הממשלה (תיקון - שר נוסף במשרד) של ח"כ שמחה רוטמן וניסים ואטורי; הצע"ח יסוד: הממשלה (תיקון - כשירותם של שרים), של ח"כ משה ארבל והצע"ח הכנסת (תיקון - מספר חברי הכנסת להתפלגות סיעה), של ח"כ יואב קיש וחנוך דב מילביצקי
קיש. דחה את בקשות הרביזיה [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+מליאת הכנסת אישרה את הקמת הוועדות מיוחדות
10:42 14/12/22  |  מירב ארד
מליאת הכנסת אישה את המלצת הוועדה המסדרת בדבר הקמת ועדות מיוחדות. לפי המלצת הוועדה, תוקם ועדה מיוחדת לדיון בשתי הצעות חוק היסוד. הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון - שר נוסף במשרד) של ח"כ שמחה רוטמן וניסים ואטורי. והצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון - כשירותם של שרים) של ח"כ משה ארבל. בוועדה יהיו 17 חברים. יו"ר הוועדה יהיה ח"כ שלמה קרעי. בהמלצה זו תמכו 61 חברי כנסת מול 52 שהתנגדו. בנוסף, המליצה הוועדה להקים ועדה מיוחדת לדיון בהצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה (סמכויות) של ח"כ איתמר בן-גביר. בוועדה יהיו 13 חברים. יו"ר הוועדה יהיה ח"כ אופיר כץ. בהמלצה זו תמכו 61 חברי כנסת מול 52 שהתנגדו.

ח"כ קיש במליאה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+בן גביר: חבל שאלשיך לא התפטר מתפקידו במשטרה
08:30 14/12/22  |  איציק וולף
יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, המיועד לכהן כשר לבטחון לאומי הגיב על דברי מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, ואמר כי חבל שהתיקון לפקודת המשטרה לא עבר בתקופת כהונת אלשיך.

"הוא היה מתפטר והיינו חוסכים את הנזק האדיר שגרם למשטרה בתפקידו. עד היום הנזק בהפקרת בטחון הציבור ניכר ואת כשלונו הוא מנסה לכסות בהתקפה תקשורתית, במקום להכות על חטא. לא שכחתנו שאלשיך ריגל אחרי אזרחים, עסק בתפירת תיקים, היה מפכ"ל כושל, ובדבר הכי חשוב הוא לא טיפל, בביטחון ברחובות. תיקון הפקודה מאפשר לשר להתוות את המדיניות, את העקרונות ואת הכללים, הדברים הללו לא התקיימו בתקופת אלשיך ולכן המשטרה נראתה כפי שנראתה", אמר.
+המפכ"ל לשעבר: הייתי מתפטר אם הייתי בתפקיד
08:26 14/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
רוני אלשיך תוקף את חוק הסמכויות שיעניק לאיתמר בן-גביר שליטה רבה יותר על המשטרה וטוען כי המהלך יוביל לירידת האמון הציבורי במערכת אכיפת החוק  ▪  "התוצאה תהיה עוד אלימות ופחות ביטחון אישי"
אלשיך. "נהיה פה באנרכיה" [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
בסם אללה א-רחמן א-רחים. כבוד יושב-ראש הכנסת, חבריי חברי הכנסת, אני יאסר חוג'יראת, בן של מחמוד, זכרונו לברכה, ופטמה, שתיבדל לחיים ארוכים; נשוי לאבתיסאם, ואבא לשישה ילדים, אסיל, ד"ר סאג'ה, הדיל, מחמוד, אדם וריתאל; בן לשבט חוג'יראת, המתגורר בכפר הערבי הבדואי ביר אל-מכסור אל-מקמאן. חלק מהשבט גר לפני קום המדינה בהר אל-דהרה, ליד כפר כווכב אבו אל-היג'א, באזור משגב.
14/12/2022  |  יאסר חוג'יראת  |   נאומים
השר המיועד לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן-גביר ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי הגיעו (יום ד', 14.12.22) לדיון בוועדה המיוחדת בראשות ח"כ אופיר כץ בנושא תיקון הצעת החוק לפקודת המשטרה. הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה (סמכויות) התקבלה אמש בקריאה טרומית ברוב של 61 חברי כנסת מול 53. על-פי הצעת החוק - המפכ"ל יהיה נתון למרות הממשלה וכפוף לשר, ואילו המשטרה תהיה נתונה למרות הממשלה. כמו-כן האחראי על התקציב השנתי של המשטרה יהיה שר ויסוכם בסעיף תקציב נפרד.
14/12/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה המסדרת בראשות ח"כ יואב קיש העניקה פטור מחובת הנחה (הקדמת הדיון) בקריאה טרומית לשלוש הצעות החוק: הצע"ח יסוד: הממשלה (תיקון - שר נוסף במשרד) של ח"כ שמחה רוטמן וניסים ואטורי; הצע"ח יסוד: הממשלה (תיקון - כשירותם של שרים), של ח"כ משה ארבל; הצע"ח הכנסת (תיקון - מספר חברי הכנסת להתפלגות סיעה), של ח"כ יואב קיש וחנוך דב מילביצקי.
14/12/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, מביע התנגדות וחשש מפני השליטה הצפויה של ח"כ איתמר בן-גביר במשטרה. בראיון לעיתון ידיעות אחרונות אמר, אם היה המפכ"ל כיום, היה מתפטר מתפקידו לנוכח חוק הסמכויות שעבר אמש בקריאה טרומית ואשר מבקש להסמיך את השר לביטחון לאומי בעניינים שהיו עד היום בידי המשטרה כגוף מקצועי.
14/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
נמשכת החקיקה המקדימה לכינון הממשלה ה-37. מליאת הכנסת אישרה (יום ג', 13.12.22) בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה (סמכויות), התשפ"ג-2022, של ח"כ איתמר בן-גביר. בהצעה תמכו 61 חברי כנסת לעומת 53 שהתנגדו, והיא תועבר לוועדה המסדרת לקביעת הוועדה בה יתקיים הדיון בהכנה לקריאה ראשונה.
13/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il