|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
דרעי ונתניהו בישיבת סיעת שס [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

נתניהו: "לא אוותר על שירותיו של דרעי כשר"

נתניהו, לוין ובכירי הקואליציה הגיעו לתמוך בדרעי: "בית המשפט רמס את רצון העם" לוין הוסיף ותקף את בג"ץ: "כאשר יושבים אנשים ומשתמשים בכוח העצום שניתן בידם כדי להחליף את רצון העם - זה דבר שאי אפשר לקבל אותו" דרעי: "נכבד את פסק הדין, אם מישהו חושב שתהיה הפיכה שלטונית בכל מיני החלטות מנהליות - הוא ימצא קואליציה חזקה"
23/01/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ממשלה 37   |   תגובות

צפוף היה (יום ב', 23.1.23) בישיבת סיעת שס, הראשונה לאחר הכרעת בג"ץ כי דרעי לא יוכל לכהן כשר בממשלה. אל הישיבה הגיעו בכירי הקואליציה.

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח: "אנחנו נתונים בשיטפון של תעמולה שקרית וכוזבת שהקו המרכזי שלה הוא קץ הדמוקרטיה. אבל, אנחנו באנו להציל את הדמוקרטיה". עוד אמר נתניהו כי "איך מבטיחים שהמיעוט לא ישתלט על הרוב? באמצעות איזון בין הרשויות. האיזון הזה הופר במדינת ישראל בעשרות השנים האחרונות. אם אתם צופים בערוצי התעמולה הם לא יגידו לכם את זה. אנחנו לא נרתעים".

לבסוף סיכם נתניהו במשפט שאולי צופה פני עתיד: "חוסר האיזון הזה הוביל לתוצאה קשה שאריה דרעי לא יכהן כרגע כשר. ואני אומר כרגע כי לא אוותר על שירותיו כשר".

יו"ר שס, השר אריה דרעי, התייחס לסוגיה: "אני מתנצל על כך שאכזבנו את מי שחשב שראש הממשלה יעשה תרגיל ולא יפטר. הוא פיטר והקואליציה ממשיכה והכל יבוא על מקומו בשלום. אנחנו פועלים כחוק. אנחנו לא אנרכיה. לא ניתן למדינה ליפול לאנרכיסטים שצועקים שלא יקבלו את החוקים של הכנסת. או לפקידים שמדברים על נבצרות ועל הפיכה משטרית וכולם שותקים".

דרעי הבהיר כי מי שמינה אותו לשר לא היה רק נתניהו אלא הכנסת: "11 שופטים יותר נחשבים מ-63 ח"כים?". עוד המשיך: "איש לא הזהיר את רה"מ שהוא פועל בחוסר סבירות קיצוני כשמינה אותי. האם מישהו ניסה להכשיל אותו? איש לא הזהיר אותו ולפתע עכשיו דנים האם פעל בחוסר סבירות. אולי מישהו רצה להכשיל אותו בכוונה".

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

לטענתו של דרעי: "אם אנחנו רוצים לשרת את הציבור שבחר בנו, עלינו לדאוג לכך שיחזירו בחזרה את הפתק של האנשים שבחרו. לא נשתוק ונדאג שהכוח יחזור לציבור הזה. אין לנו סיכוי שבשיטת מינוי השופטים הנוכחית מישהו מהשופטים יחשוב בסבירות שלנו. כי אנחנו הציבור הלא נאור. מי ידאג לציבור שלנו? שאיש לא יתבלבל. זו לא חולשה שגילינו. זה חוזק. אם מישהו חושב שיעשה הפיכה שלטונית בכל מיני החלטות שיפוטיות הוא ימצא מולו קואליציה מברזל שלא תתן לזה לקרות".

"הטיעון המרכזי נגד הרפורמה של יריב לוין אומר שהתפקיד של בית המשפט זה לדאוג למיעוטים", הוסיף דרעי. "האם מצביעי ש"ס לא זקוקים למישהו שידאג להם? אם אנחנו מדברים על סבירות, הרי אין לנו סיכוי שמישהו מהשופטים ידאג לציבור שלנו. אנחנו לא האדם הסביר שאותה מיליה שמתמנה כשופטים תדאג להם. מי ידאג לשכבות החלשות?"

"זה באמת לא מאבק אישי שלי" אמר דרעי, "אני נמצא כאן בגלל שיש לי מחויבות אמיתית. עבדנו קשה מאוד כדי להעביר את הממשלה הרעה שרצתה לאבד את הזהות היהודית, החלטנו ועבדנו קשה כדי לנצח וכדי להביא לידי ביטוי את מה שהתחייבנו – אמרנו כולנו שנביא משילות וזהות יהודית, ואת שניהם אנחנו מתכוונים להביא".

הרב דרעי התייחס לפיטוריו על-ידי ראש הממשלה ואמר: "שאיש לא יתבלבל, זו לא חולשה, זה חוזק שגילינו, איזהו גיבור הכובש את יצרו. אם מישהו חושב שהוא יעשה הפיכה שלטונית הוא לא ימצא מולו אנשים חלשים, אלא קואליציה יצוקה מברזל שלא תיתן לו לעשות את הדבר הזה".

מוקדם יותר, שר החינוך יואב קיש מהליכוד נשא דברים בפתח ישיבת סיעת שס ואמר כי "ההחלטה הזו היא לא החלטה אישית נגד דרעי. כי אם דרעי היה הולך עם הממשלה שנקראת ממשלת השינוי הוא היה שר בכיר בה. ולכן זה עניין ערכי ולא אישי".

יו"ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ', אמר בישיבת סיעת שס: "יש כאן קואליציה הומוגנית של שותפים מכנה משותף מאוד רחב בתפיסות העולם הבסיסיות. ובגלל שהיא הומוגנית ונשענת על חברות אמיתית ולא אינטרסים, לכן הקואליציה תחזיק מעמד לפחות ארבע שנים. התחושה של כולנו היא שהמאבק של מערכת המשפט נגד השר דרעי היא מאבק נגד הקואליציה כולה".

שר המשפטים יריב לוין אמר כי "בדמוקרטיה מי שבוחר וקובע מי תהיה הממשלה ומי יהיו השרים וחברי הכנסת זה הציבור והעם. מקום שבו השופט קובע מי נאה בעיניו להיות שר, על-פי אמות מידה שהוא ממציא, זה דבר שאפשר לקרוא בהרבה שמות אבל זה לא דמוקרטיה. שלטון השופט אינו שלטון החוק". יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, הוסיף כי "הרשות השופטת החליטה להתערב ולהסיג גבול ושמה למרמס את רצון העם". השר בן-גביר הוסיף כי "אם אריה דרעי היה חובר לממשלת בנט ולפיד זה לא היה קורה. אם דרעי היה מחזיק בתפיסה המשפטית שמתאימה להם אז גם הפסיקה הייתה אחרת".

תאריך:  23/01/2023   |   עודכן:  23/01/2023
עידן יוסף
+החוק הנורבגי הורחב: 11 משרי הליכוד יוכלו להתפטר
23:48 23/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ניתנה אפשרות לסיעות קטנות של עד 3 ח"כים לעשות שימוש בהסדר הנורבגי  ▪  בוטלה התקרה של 5 חברי הכנסת מכל סיעה  ▪  החוק גם אוסר על התפטרות מהכנסת במהלך בחירות או ממשלת מעבר
שולחן הממשלה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מיארה מכחישה: לא קיימתי דיונים על נבצרות נתניהו
20:33 23/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שלושה ימים אחרי הפרסום על דיונים שבכוונתה לקיים, אומרת היועמ"ש לממשלה: "בניגוד לנטען בתקשורת, לא קיימתי דיונים בדבר נבצרות ראש הממשלה"  ▪  ההכחשה המאוחרת של גלי מיארה מגיעה רק כעת ואינה מתייחסת לכוונה עתידית אולי לקיים דיונים בנושא
מיארה. הכחשה מאוחרת [צילום: שיר טורם/פלאש 90]
+הקואליציה למיארה: הכרזה על נבצרות נתניהו - פוטש
19:39 23/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראשי סיעות הקואליציה מניפים דגל שחור ליועצת המשפטית לממשלה: ״הכרזה על נבצרות של מנהיג מכהן - ניסיון הדחה בלתי חוקי״  ▪  נתניהו מתנגד בשלב זה לפיטורי מיארה
ראשי סיעות הקואליציה בישיבת סיעת שס [צילום: קובי הר-צבי]
+חשש לניסיון מחטף בתחום התחרות בענף הדואר
15:42 23/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל משרד התקשורת היוצאת, לירן אבישר בן-חורין, פרסמה ב"רשומות" תעריפים, מהם משתמע כאילו הוחלט לאסור על מתחרים את הכניסה למרכזי חלוקת הדואר. הבעיה: שר התקשורת החדש שלמה קרעי, טרם הכריע בשימוע שפורסם בנושא  ▪  המשרד: "ההוראה המאפשרת גביית התעריף נמצאת בשימוע ולאחר שהשר יחליט לקבלה, ייגבה גם התעריף בגינה"
אבישר בן חורין. אקורד סיום [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+יו"ר הכנסת: "כל מצביעי שס רצו את דרעי כשר"
15:18 23/01/23  |  מירב ארד
יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה בישיבת הסיעה של שס: "התנשאות, יהירות ובתחושת עליונות - החליטה הרשות השופטת להתערב ולהשיג גבול לתחומי הרשויות האחרות ושמה למרמס את בחירת הריבון". יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה שבח את אריה דרעי ואמר: "כבוד גדול הוא לי הוא לעמוד לצידך, אריה".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   דוד אמסלם / David Amsalem   חיים כץ / Haim Katz   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק שמעון סרלאוף    יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   ניר ברקת / Nir  Barkat   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   רון דרמר / Ron Dramer   ש"ס   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: "לא אוותר על שירותיו של דרעי כשר"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם אחד
23/01/23 22:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
מנכ"ל משרד התקשורת היוצאת, לירן אבישר בן-חורין, פרסמה ב"רשומות" תעריפים, מהם משתמע כאילו הוחלט לאסור על מתחרים את הכניסה למרכזי חלוקת הדואר. חתימת המנכ"ל הייתה ביום א', 1 בינואר 2023, בסמוך מאוד להשבעת הממשלה שהייתה ביום חמישי בצהריים, 29 בדצמבר 2022, ונחזית כמחטף.
23/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעקבות סערת השבת שוחח (יום ב', 23.1.23) ראש הממשלה נתניהו עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר. בשיחה הובהר כי כל הפעילויות המתקיימות בשבת על-ידי הגופים השונים שמתוקצבים על-ידי המשרד יימשכו כרגיל.
23/01/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
משרד המורשת בראשות עמיחי אליהו הורה על הקפאת המיזם לחילון השבת, שיזם שר התרבות הקודם חילי טרופר, ומשרדו לא יממן יותר כניסה חינם בשבתות לאתרי המועצה לשימור המורשת. במקביל, מסתמן כי גם המיזם המאפשר כניסה חינם למוזאונים בשבתות לא יסובסד יותר בידי משרד התרבות, בהתאם לקווי היסוד וההסכמים הקואליציוניים של הממשלה המחייבים שמירה על הסטטוס-קוו.
22/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הנטיעות בנגב יתקיימו כמתוכנן ביום ראשון בשבוע הבא כמתוכנן. כך סוכם (יום א', 22.1.23) שיחת זום בין חברי הנהלת קק"ל. שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף פעל בסוף השבוע שעבר, כדי לוודא שהנטיעות שתוכננו בנגב ייצאו לפועל ולא יבוטלו מחשש להתפרעויות של בדואים.
22/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בסיום ישיבת הממשלה פיטר (יום א', 22.1.23) רה"מ בנימין נתניהו את שר הפנים ושר הבריאות, יו"ר ש"ס, סגן ראש הממשלה אריה דרעי מתפקידיו. הפיטורים נעשו בהתאם להחלטת בג"ץ לפיה הוא אינו יכול לכהן כשר. דרעי הופיע באיחור לישיבת הממשלה, למרות פסיקת בג"ץ. את הישיבה החרימו גם השרים ממפלגת הציונות הדתית, פינוי המאחז הבלתי חוקי בשומרון ביום שישי.
22/01/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלוף (מיל') יצחק בריק
אלוף (מיל') יצחק בריק
"הכרזותיו של בנימין נתניהו וחבר מרעיו שלא נפסיק להילחם עד שננצח, הן בגדר הכרזות חלולות שאין דבר וחצי דבר העומד מאחוריהן. הכרזותיהם שקריות ויש בהן רמיית הציבור. יש לישראל רק דרך אחת...
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההחלטה לתקוף את צרפת; קרב קאנאי של חניבעל כמודל; הגנרל הנאצי-יהודי פון מנשטיין-לוינסקי; היטלר כאסטרטג מעולה; מקריות ומזל שהולידו את אחד המבצעים הצבאיים המוצלחים ביותר בהיסטוריה; הס...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il