|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קרעי וביטן בוועדת הכלכלה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

הוראת שעה שהקלה על ערוצים 12 ו-13 לא תוארך

שר התקשורת קרעי בוועדת הכלכלה: לא מתכוון להאריך את הוראת השעה שהעניקה לערוצים 12 ו-13 כ-40 מיליון שקל מפרטנר וסלקום אמר את הדברים בדיון בו אישרה הוועדה הארכה של שנה וחצי להקלות לערוצים הייעודיים ביוזמת יו"ר הוועדה הוארכה תקופת ההקלות משנה לשנה וחצי - וביטן ביקש ממשרד התקשורת לבחון הפחתה של דמי הרישיון שמשלמים הערוצים הגדולים השר קרעי: מתכוון להביא רפורמה כוללת ממש בקרוב
13/02/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 13.2.23) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. לפי ההצעה, הוראת המעבר שנקבעה בחוק הרשות השנייה, העוסקת בהקלות רגולטוריות לערוצים הזעירים והייעודיים: הלא TV, ערוץ 9, ערוץ 24 וערוץ 14 - תוארך בשנה וחצי. בין היתר מדובר בהקלות בתשלום דמי רישיון, תשלום לספקי תכנים כמו הוט ויס על הפצה ועוד.

שר התקשורת, ח"כ שלמה קרעי, התייחס להצעה ואמר כי הארכת הוראת השעה נועדה להגן על הערוצים הזעירים, שנותנים מענה למגזרים ולנושאים שלא זכו בדרך כלל לייצוג הולם באמצעי התקשורת המרכזיים. "זה לא סוד שההיתכנות הכלכלית של ערוצים אלו ירדה עם הזמן, והם מצאו את עצמם נלחמים על קיומם בקושי רב אל מול התחרות בשוק, ואל מול הריכוזיות בשוק הפרסום, שהיא אגב נושא לטיפול בפני עצמו", הוסיף קרעי.

בדבריו התייחס השר גם לתשלום שמשלמות פרטנר וסלקום לערוצים המסחריים הגדולים, ערוץ 12 וערוץ 13, על הפצה באינטרנט, ואמר כי את הוראת השעה הזו הוא לא מתכוון להאריך. "לפני כשנה ישבתי כחבר כנסת כאן בוועדת הכלכלה, בדיון על הארכת תוקף הוראת המעבר הזו. שאלתי את הנוכחים בדיון מי נהנה מכך? כולם פחדו לענות את התשובה הפשוטה - שאלו ערוצים 12 ו-13 ומי שנפגע זה הציבור. טענתי, ואני מצטט: 'אני רוצה שוויון. שוק חופשי ותחרות'", אמר השר.

[צילום: דוברות הכנסת]

עוד הוסיף שר התקשורת כי הארכת הוראת השעה, שאושרה בוועדת הכלכלה בכנסת הקודמת, העניקה לערוצים הגדולים כ-40 מיליון שקל בשנה. 20 מיליון שקל מפרטנר ועוד 20 מיליון שקל מסלקום. השר קרעי התייחס גם לקודמו בתפקיד ואמר: "שר התקשורת הנדל, שדאג לכך, קיבל ג'וב בתוך כמה ימים באחד הערוצים האלו. אבדה הבושה. ברור לכם, שאם היה מדובר בקרעי או אמסלם, היינו יושבים כבר בלהב 433". עוד ציין השר קרעי כי בקרוב יוציא לדרך את הרפורמה הגדולה בשוק התקשורת.

"כחבר כנסת דרשתי שוויון, שוק חופשי ותחרותי, מגוון וריבוי דעות, ועכשיו כשר, אני מתחיל לבצע. ממשלת ההונאה היוצאת פגעה באזרח הקטן. ובמקום לדאוג לצרכן, דאגה להאריך את הוראת השעה, לחזק את ערוצי התעמולה, שאגב, זכותם להיות כאלו, אבל גם חובתנו לדאוג לשוק מגוון ותחרותי, ולהפסיק את סתימת הפיות של הרוב המושתק. עד כאן" אמר השר.

ח"כ אוהד טל (הציונות הדתית) הגיב כי הדבר צריך לזעזע את אמות הסיפים, והזכיר כי "גררו כאן מדינה שלמה בתיקי נתניהו, בגלל כתבה מטופשת בוואלה". ח"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי) התייחס להצעת החוק וקרא לשר לתת הארכה לשלוש או חמש שנים. היו"ר ביטן אמר כי קיבל חלק מהעמדה ויעלה להצבעה הארכה של שנה וחצי. השר קרעי התייחס לכך ואמר כי ביקש הארכה לתקופה קצרה כדי להראות שהוא לא מתכוון לקחת את הזמן, אבל הוא לא מתכוון להתווכח עם היו"ר ביטן על חצי שנה נוספת.

מנכ"ל ערוץ 9, יורי קגנוביץ, ביקש לשמור על הערוצים הייעודיים. מנכ"ל האגודה לזכות הציבור לדעת, זיו מאור, אמר כי הערוצים לא יתקיימו אם יוטלו עליהם חובות אסדרה כאלה, וצריך להגן עליהם לא מהתחרות אלא מהאסדרה.

היועצת המשפטית של קשת ורשת, עו"ד נגה רובינשטיין, טענה כי משרד התקשורת לא ביצע בדיקה כלכלית ליכולת הערוצים הזעירים לשלם דמי רישיון, ובמקום זאת הערוצים הגדולים מממנים את תקציב הרשות השנייה שמפקחת על כולם. "אין לנו התנגדות שתעזרו לערוצים הנוספים על חשבון אוצר המדינה, אבל למה זה על חשבון הערוצים הפרטיים? זה כמו שאני אשלם מס עבור השכן שלי", אמרה. ביטן הזכיר כי גם ערוץ 10 קיבל בעבר הקלות מחובות אסדרה, וח"כ אלקין הוסיף: "ירקנו דם כדי להשיג לערוץ 10 אז 13 היום הקלות, כי ראש הממשלה דאג והיום התנגד ובסוף התרצה".

מזכיר הלא TV, נחשון אקסלרוד, אמר כי הערוץ לא חילק דיבידנד מעולם ולערוצים הזעירים אין יכולת לשלם את דמי הרישיון, גם אם היה מדובר בשני מיליון שקל בלבד ולא ב-20 מיליון. הוא הוסיף עוד, כי המפוקח לא צריך לממן את המפקח שלו. יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, אסף אמיר, אמר כי אולפני הערוצים רק גדלים וגדלים, ושאל אם מישהו יודע מה הקשיים האמתיים שלהם, מה התקציב שלהם וכמה כסף הם צריכים לשלם.

היו"ר ביקש לדעת גם הוא בכמה כסף מדובר, ונציגת משרד התקשורת, תמר ארז, השיבה כי לערוצים היעודיים לא נקבעו עדיין דמי רישיון וכי דמי הרישיון של הערוצים הגדולים הם כמעט 20 מיליון שקל סך הכל. היא הוסיפה כי תקציב הרשות השנייה עומד על כמעט 22 מיליון שקל. הוא אף ביקש ממשרד התקשורת לבחון קיצוץ בהוצאות הרשות השנייה, ואותו להפחית מתשלום דמי הרישיון של הערוצים הגדולים. הוא הוסיף, כי אם הרפורמה הכוללת של משרד התקשורת לא תוצג בחודשיים הקרובים, אז הוא מבקש לקבל את הנתונים על הוצאות הרשות השנייה.

בתום הדיון הצביעה הוועדה על הסתייגויות של המחנה הממלכתי ויש עתיד, לאחר שכל ההסתייגויות נדחו אישרה הוועדה, כאמור, את הצעתו של היו"ר ביטן להאריך את הוראת השעה בשנה וחצי, במקום הארכה של שנה שביקש משרד התקשורת במקור. ההצעה אושרה פה אחד בקולותיהם של היו"ר ביטן, ח"כ סימון מושיאשוילי, ח"כ אהוד טל, ח"כ שלום דנינו וח"כ דן אילוז.

תאריך:  13/02/2023   |   עודכן:  13/02/2023
עידן יוסף
+רק שליש מתמודדי הנפש מקבלים את סל השיקום המגיע להם
01:56 14/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
Image by Freepik
יו"ר ועדת העבודה: יש צורך בתוספת של פסיכיאטרים מורשים וובהקלת ביורוקרטיה כדי להקל על התהליך  ▪  החסמים העיקריים לשיקום הם חוסר מידע, חוסר מענה טיפולי ומחסור בכוח אדם
נופלים בין הכסאות [צילום: freepik]
+יו"ר הכנסת גינה את היחס המשפיל כלפי סדרני הכנסת
17:48 13/02/23  |  עידן יוסף
יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה במליאת הכנסת: ״אני מוצא לנכון לברך על כל מאמץ וניסיון, בבית הזה ומחוצה לו, לקיים מפגשים בין חברות וחברי הכנסת משני צידי הבית - ולהגיע להבנות. המראות שראינו היום בוועדת החוקה, חוק ומשפט אינם מן הסוג הזה. לא אלה המראות שצריך הציבור הישראלי לחזות בהם כשהוא נושא את עיניו לכנסת. הציבור ברובו הגדול איננו קיצוני לכאן או לכאן, וההתנהלות הזאת איננה מוסיפה כבוד לבית הזה, בלשון המעטה. אני מפציר בחברות ובחברי הכנסת לכבד את הבית הזה.

"אני רוצה לשבח את סדרני וסדרניות הכנסת שפעלו במקצועיות וביעילות כתמיד, לילות כימים, תחת כל יושב-ראש כנסת וכל יושב-ראש ועדה, ולגנות כל פעולה או אמירה כנגדם, בין אם מצד חבר כנסת או מצד אדם אחר. עובדי הכנסת כולם עושים כמיטב יכולתם לאפשר לכל חברי הבית לפעול בצורה המיטבית ויוצאים מגדרם לשם כך - הם לא כאן כדי לשמש שק החבטות והוצאת התסכולים של אף אחד מחברי הבית. אחרי כל הוויכוחים וההתנצחויות - מדינת ישראל הייתה ותישאר דמוקרטיה".
+אפשרות הצבת חיילים במשטרה תוארך בכשלוש שנים
15:05 13/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוועדה החליטה, פה אחד, כי אפשרות המשך הצבת החיילים בשב"ס תפוצל מהצעת החוק ותמשיך להיות נדונה בוועדה  ▪  ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם בצה"ל: ערוכים בצורה מלאה לקלוט את החיילים אשר יחזרו משב"ס  ▪  מ"מ ראש את"ל בשב"ס: פועלים לגייס את 760 סוהרי קבע  ▪  האוצר: המימון - ממקורות המשרד לביטחון לאומי
הדיון בוועדת חו"ב [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+"ירושלים בסיכון, גם אזורים בחיפה, בקריות, ובדרום הארץ״
12:34 13/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
דברי אמיר יהב, מנהל ועדת ההיגוי הבין-משרדית  ▪  הפעם האחרונה שהתכנסה ועדת השרים לעניין רעידות אדמה הייתה בשנת 2016  ▪  היו"ר יעקב אשר: "הבדיקה הנכונה שצריכה להיות היא כמה תעלה לנו רעידת אדמה".
ח"כ אשר. "איום מרכזי על מדינה" [צילום: דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הרשות השנייה   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זיו מאור / Ziv Maor   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   ערוץ 10 / Cannel 10   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הוראת שעה שהקלה על ערוצים 12 ו-13 לא תוארך
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, אישרה (יום ב', 13.2.23) פה אחד, את הצעת חוק שירות ביטחון (הצבת יוצאי צבא במשטרת ישראל) (תיקוני חקיקה) (הוראת שעה) (תיקון), התשפ"ג-2023, לקריאות שנייה ושלישית. הצעת החוק מבקשת להאריך בכשלוש שנים, עד לסוף דצמבר 2025, את אפשרות הצבתם של חיילים בשירות חובה במשטרה.
13/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
"אם תהיה אצלנו רעידת אדמה כמו שהתרחשה בטורקיה נראה מראות דומים", אמר הבוקר אמיר יהב, מנהל ועדת ההיגוי הבין-משרדית להיערכות לרעידות אדמה, בישיבה מיוחדת בוועדת הפנים בראשות ח"כ יעקב אשר, שהוקדשה להיערכות המדינה לרעידות אדמה.
13/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, החלה היום (א'), את דיוני ההכנה לקריאות שנייה ושלישית של הצעת חוק שירות ביטחון (הצבת יוצאי צבא במשטרת ישראל ובשירות בתי הסוהר) (תיקוני חקיקה) (הוראת שעה) (תיקון), התשפ"ג-2023.
12/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכנסת, בראשות ח"כ הכנסת אופיר כץ (יום א', 12.2.23) ובתום דיון סוער, את ההצעה המתייחסת לוועדות המינויים והבחירה, ובראשן הוועדה לבחירת שופטים (לפי סעיף 4 לחוק-יסוד: השפיטה), הוועדה לבחירת דיינים, הוועדה לבחירת קאדים וכן ועדת המינויים לחוק בתי הדין הדתיים הדרוזיים.
12/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הודיעו (יום א', 12.2.23) כי הם דוחים בשבוע את הקידום של הצעת החוק להקפאת הריביות על המשכנתאות.
12/02/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il