|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
דלל. דברים מטרידים שלא הייתי חשוף אליהם [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
ספיחי מגיפת הקורונה

יו"ר הוועדה לזכויות הילד: "לא בטוח שאישן בלילה"

עלייה חדה בביקורי ילדים בחדרי מיון פסיכיאטריים ובנסיונות התאבדות 40% ממעשי האובדנות שהתקבלו בחדרי המיון היו של בנים מתחת לגיל 14 זינוק בעבירות מין והטרדות ברשת
09/02/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

דוח חדש שפרסמה המועצה לשלום הילד חושף כי קרוב לשליש מהילדים בישראל חיים מתחת לקו העוני. הדוח, המשמש כשנתון סטטיסטי ל-2022, מספק מבט מקיף על האתגרים העומדים בפני ילדים במדינה. הנושאים הדחופים ביותר שהודגשו בדוח כוללים עלייה דרמטית בביקורים של ילדים בחדרי מיון פסיכיאטריים ועלייה של 13% בניסיונות אובדניים. 40% ממקרי ההתאבדות שהתקבלו בחדרי המיון היו של בנים מתחת לגיל 14.

בנוסף לקשיים איתם מתמודדים ילדים בבריאות הנפש, הדוח מציין גם עלייה משמעותית בעבירות מין והטרדות באינטרנט, וכן פשעים הקשורים לפגיעה בפרטיות הילדים. הדוח ממליץ להשקיע במאמצים לאיתור פשעים אלו ולמניעתם, כמו גם הכשרה חובה לאנשי מקצוע כמו מחנכים, רופאי קהילה ואחרים.

הוועדה לזכויות הילד, בראשות ח"כ אלי דלל, קיימה השבוע (7.2.23) את ישיבתה הראשונה, והקדישה את הדיון לממצאי השנתון.
לקט נתונים לרגל יום הילד הבין-לאומי 2022 / סקירה
בסוף חודש סםטמבר 2022 נאמדה אוכלוסיית בני -0 17 בכ-3.088 מיליון ילדים שהם 32.2% מכלל האוכלוסייה בישראל (27 עמ')
השנתון הסטטיסטי "ילדים בישראל 2022" / שנתון
אוסף נתונים על מצב הילדים בישראל (27 עמ')
מגפת הקורונה ומצבם של ילדים ובני נוער בישראל - אוגדן מסמכים / אוגדן מסמכים
עבור ילדים ובני נוער רבים השלכות מגפת הקורונה היו ועודן גורם סיכון מרכזי בהיבטים שונים של חייהם. בשנה האחרונה בחנו היבטים שונים של תחומי החיים של ילדים ובני נוער בישראל בשנה הראשונה של המגפה. את התוצאה של הבחינה ניתן לראות במסמכים שבאוגדן.(8 עמ')
מצבם הרגשי והנפשי של הילדים בעקבות משבר הקורונה / סקירה
מסמך זה נכתב עבור הוועדה לזכויות הילד של הכנסת בראשות חברת הכנסת מיכל שיר, והוא מהווה חלק מסדרת מסמכי מבוא הנכתבים במרכז המחקר והמידע של הכנסת בנושאים שעניינם ילדים ובני נוער בתקופת משבר הקורונה (24 עמ')
נוער בישראל מדבר על משבר הקורונה: עצות, מחשבות, והתמודדות בעת חירום ושגרה חדשה / סקירה
למרות קשיים אלו והטלטלה הרבה שהם חווים בעת זו, ילדים ונוער לא קיבלו תשומת לב מספקת, ועמדותיהם לא נשמעו בדיונים השונים. כך, הם לא שותפו בהליכי קבלת ההחלטות, ולא נשאלו ביחס לצרכיהם, רצונם, ואופני ההתמודדות שלהם עם השגרה החדשה. האמנה הבינלאומית בדבר זכויות הילד - עליה חתמה ישראל בשנת 1990 - מחייבת את המדינה לנקוט באמצעים הנדרשים על מנת להבטיח את זכויותיהם של ילדים, לשמור על טובתם, ולשמוע את קולם (8 עמ')
מחקר חדש חושף את מימדי המשבר הנפשי שחווים ילדי ישראל בשל משבר הקורונה / מחקר
1 מכל 5 ילדים בישראל סובל מתסמיני חרדה – פי שלושה מאשר בשגרה. המצוקה הנפשית והקשיים הפסיכולוגיים גדלים באופן מובהק ככל שהכנסת ההורים נמוכה יותר. שיעורי החרדה הגבוהים ביותר נמצאו במגזר החילוני, והנמוכים ביותר - במגזר החרדי

יו"ר הוועדה, ח"כ דלל, פתח את הישיבה בהדגשת משמעות הנושא שעל הפרק. הוא קבע שכל הצלת חייו של ילד שוות ערך להצלת העולם כולו, שכן ילדים הם האוכלוסייה הפגיעה ביותר, במיוחד אם הם חיים בנסיבות לא טובות. הוא גם ציין שקרוב לשליש מהילדים בישראל חיים מתחת לקו העוני, וזה נתון מדאיג ובעייתי.

בישיבה נכחה גם מנכ"ל המועצה לבטיחות ילדים עו"ד ורד וינדמן ושיתפה בתובנותיה בנושא. היא הדגישה את חשיבות הדוח, שכן הוא מקיף מגוון רחב של נתונים בכל תחומי החיים ומספק ראייה רחבה של המצב לאורך השנים. היא השוותה את הנתונים לתקופת טרום הקורונה, והצביעה על השפעת המשבר על הילדים, שנעדרו ממסגרות החינוך לתקופות ארוכות.

אחד הנתונים המדאיגים ביותר שנדונו בפגישה היה העלייה בביקורים בחדרי מיון פסיכיאטריים והעלייה בניסיונות ההתאבדות, בעיקר בקרב נערים מתחת לגיל 14. השילוב בין הקשיים שנגרמו בעקבות משבר הקורונה והמחסור במתקנים נאותים לבריאות הנפש הביאו למחסור באנשי מקצוע בקהילות הערביות, החרדיות ובפריפריה.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

הדיון התמקד גם בהשפעת הטכנולוגיה על ילדים בארץ. נדונה מגמת העלייה המשמעותית בעבירות מין והטרדות ברשת והעלייה בעבירות הקשורות לפרטיות הילדים. הדוברים המליצו להשקיע בתחומי גילוי, זיהוי, מניעה והכשרת אנשי מקצוע, לרבות רופאים, אנשי חינוך והציבור.

ח"כ סימון דוידסון הדגיש את הצורך להעניק לילדים פעילויות, כמו תנועות נוער, ספורט, מוזיקה ומתנ"סים, בעיקר באזורים מוחלשים ובחברה הערבית, כדי להפחית את תלותם בטכנולוגיה ולהימנע מהתמכרויות.

ח"כ דבי ביטון, שליוותה הורים וילדים מטעם הסיוע המשפטי בדרום, סיפרה על הצורך ברפורמות במערכת, והצביעה על המחסור בפנימיות, במקלטים ובמרכזי חירום. עם זאת, עו"ס חוה לוי, היועצת הראשית מכוח חוק הנוער ונציגת משרד הרווחה והביטוח הלאומי, טענה מנגד כי הממשלה משקיעה בהקמת מרכזי חירום חדשים, בהם שניים לחברה החרדית, למתן שהות קצרה והמשך סידור במקום אחר.

סגן מנהל אגף חינוך לילדים ונוער בסיכון במשרד החינוך, אילן שמש, אמר כי הגידול בבעיות הילדים בעקבות הקורונה מרגישים היטב - לרבות בעיות פסיכיאטריות ונפשיות, אלימות ועוד, אך גם הכיר בצורך בפעולה לטיפול בנושאים אלו.

עילאי דוד מרדכייב, בוגר פרלמנט הנער של המועצה לשלום הילד: "נשמח לשיתוף בני הנוער ושתשמעו אותנו ישירות, ולא דרך גורם שלישי. הבעיה הנפשית של בני הנוער מתבטאת בשני תחומים - החברתי והאינטרנט. המעמד החברתי שלנו תלוי בזה. בנוסף, ישנו לחץ לימודי על בני הנוער להיות מצוינים, מצד בתי הספר. אנחנו בלחץ תמידי להיות מצטיינים. החוסר ביועצות משפיע עלינו ועל התנהלותנו היומיומית. כיום יש יועצת אחת לשתי שכבות - אחת על 800 תלמידים, לטפל בבעיותיהם הרגשיות ולתת להם הכוונה. בן נוער צריך לחכות חצי שנה כדי להגיע לפסיכולוג. זה לא נתפס. אנו רוצים עזרה!"

אריה מונק, מנכ״ל עמותת בית חם: "במדינת ישראל יש 280 פסיכיאטרים לילד ולמתבגר, שחלקם כבר לא עובדים. זה אחד המקומות הכי נמוכים ב-OECD. אני לא יכול להירגע מלראות ניתוק של ילד מהורה שצווח. אשפוזים פסיכיאטרים של ילדים זה דבר נוראי. אני קורא מכאן להקים בתים מאזנים לילדים. ניתן להקים אותם וזו חובה. אנחנו מדברים על אחוזים שעולים וגדלים. כ-700 מקרי אובדנות מדווחים בשנה, זה מספר לא מתקבל על הדעת ב-2023. חייבים כוח אדם.

הפרופסור ענת ברונשטיין קלומק, דיקנית ביה״ס לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן, הציעה: "צריך לחשוב מחוץ לקופסה, כי הפער בין מה שצריך לקיים גדול מידיי כדי שרק תקנים יסגרו את זה. צריכים עוד מטפלים, ועוד הכשרות, אולי אפילו להכשיר אנשים שאינם בוגרי המקצועות, יש כבר מקומות בארה"ב שעושים זאת. גם לאנשי המקצוע שבתוך המערכת, חייבים לתת להם גם זמן להכשרות, ולא רק לחת לעוד תלמיד ועוד מטופל. זה כמובן דורש תקציבים. יש גם את שלב המניעה, וכאן צריך לתת הכשרות להורים כדי שידעו לאתר בעיות אצל הילדים ולדבר איתם עליהן. דיכאון הוא גורם סיכון לאובדנות, והורים צריכים לדעת לדבר על זה. אפילו עם ילדים בגיל הגן ניתן עם הכשרה".

הד״ר נאווה כהן, מהמטה הלאומי 105: "אנחנו פועלים במוקד 24/7 כדי לתת מענה לפגיעות קטינים במרחב המקוון. ב-2022 טיפלנו בלמעלה מ-8,000 אירועי פגיעה של קטינים ברשת. 30% מהם אלו ההורים שפונים בעצמם".

יו״ר הוועדה, ח"כ אלי דלל, סיכם: "אינני בטוח שאישן הלילה לאחר ישיבה זו. יש פה דברים מטרידים שלא הייתי חשוף אליהם, למרות עיסוקי ברשויות המקומיות. השנתון הסטטיסטי הוא כלי עבודה לוועדה הזו ממנו נוכל לגזור תוכנית עבודה להמשך. אין ספק שבסופו של דבר הנושא המניעתי הוא החשוב ביותר, כי כשאתה מונע אתה מבזבז פחות משאבים מה שהכי חשוב לנו ואני אומר את זה פה - לנציגות התלמידים. חשוב לנו לשמוע אתכם כי אתם יכולים לתת לנו, בזמן אמת ומהשטח, את ההתרשמות הטובה ביותר וחלק מהפתרונות".

תאריך:  09/02/2023   |   עודכן:  09/02/2023
עידן יוסף
+הציבור מתלונן לרשויות, אך במשרדים לא תמיד עונים
11:14 10/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סקירת מרכז המחקר והמידע של הכנסת מראה שוני משמעותי באופן שבו גופים ציבוריים מתייחסים לנושא הטיפול בפניות הציבור ומדגיש את הצורך לשפרו ולקבוע אמות מידה אחידות  ▪  לפני ארבעה חודשים הנחתה נציבות שירות המדינה להסדיר את הנושא אך הממשלה גוררת רגליים  ▪  פינדרוס: זו המשימה העיקרית של הוועדה לפניות הציבור
לחלק מהגופים אין נהלים לטיפול בתלונות [צילום: freepik]
+ש"ס מקדמת: מאסר על לבוש לא צנוע או תפילה מעורבת בכותל
14:30 09/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר ש"ס, אריה דרעי דרש להכניס את הצע"ח לסדר היום של ועדת השרים לענייני חקיקה  ▪  לפיה ההצעה מי שיפר את החוק עלול להיכנס לכלא או לשלם קנס של 10,000 שקל  ▪  ראש האופוזיציה: הממשלה הקיצונית ממשיכה לקרוע את עם ישראל
[צילום: נשות הכותל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 OECD   אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתמר גרוטו / Itamar Groto   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי ברבש   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   ורד וינדמן / Vered Vindman   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בר סימן טוב   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סיגל סדצקי   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   עפר שלח / Ofer  Shelah   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יו"ר הוועדה לזכויות הילד: "לא בטוח שאישן בלילה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בירייה
2/05/23 07:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ש"ס מקדמת את הצעת חוק האוסרת על תפילות מעורבות בכותל המערבי והופעה בתלבושת שאינה "הולמת את קדושת המקום". לפי, הצעה שיזמו השר מיכאל מלכיאלי וחבר הכנסת אוריאל בוסו, מי שיפר את החוק עלול להישלח חצי שנת מאסר או לשלם קנס של 10,000 שקלים. יו"ר ש"ס אריה דרעי, פועל להכניס את הצעת החוק לסדר יומה של ועדת השרים לענייני חקיקה כבר ביום ראשון הקרוב, ולהביא לאישור ההצעה בקריאה טרומית ביום רביעי הבא.
09/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
במשרד המשפטים לא רואים בעין יפה את הרחבת סמכויות הפקחים העירוניים. בדיון שהתקיים השבוע (7.2.23) בוועדה לביטחון לאומי של הכנסת, אמר עו"ד רותם רייבי ממשרד המשפטים: "מדובר בנושא בעייתי כיוון שאנחנו לא רוצים שתהיה כאן משטרה מקבילה. אי-אפשר להרחיב ולתת סמכויות חקירה ועוד".
09/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
יש עתיד שוב בהסכמות עם הליכוד: הפיליבסטר של האופוזיציה שתוכנן על שלושה חוקים בוטל – ובתמורה ח"כ שמחה רוטמן ויתר על דרישתו לכנס הערב שוב אחרי המליאה את ועדת החוקה. הוועדה תתכנס מחר בשעה 08:30 להמשך הדיון, למרות שדיונים בימי חמישי חריגים.
08/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה קיימה (יום ד', 8.2.23) דיון ישיבת המשך בנושא הרפורמה להאחדת תעריפי התחבורה הציבורית, שבה הציגה הממשלה את עמדתה להצעות הוועדה שעלו בדיון הקודם. היו"ר דוד ביטן פתח את הדיון והזכיר כי השינויים ברפורמה הוכנסו בין היתר לבקשתו ולבקשת חברי הוועדה, תוך שהוא טוען כי הוועדה לא קיבלה קרדיט מהשרה מירי רגב.
08/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יעקב אשר, אישרה פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק הכניסה לישראל (תיקון מס' 34) הצעת החוק אושרה לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הפנים כבר בכנסת ה-24, ובכנסת ה-25 הוחל עליה דין רציפות. נציגי משרדי הממשלה שנכחו בדיון היום הביעו הסכמתם להתקדם עם הנוסח שהוכן בוועדה בכנסת הקודמת. הצעת החוק אושרה פה אחד ללא מתנגדים וללא נמנעים. לדברי יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, "מדובר בצעד נוסף וחשוב בדרך לפטור מויזה לארה"ב. הוועדה בראשותי מחויבת לקדם כל צעד שיידרש כדי לברך על המוגמר בהקדם האפשרי".
08/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il