|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
קבוצת ירדן
האם ניתן לקיים צוואה על בסיס העתק הצוואה?
הגברת אמון בין השוטרים לפקחים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

משטרה מקבילה: משרד המשפטים מזהיר מהרחבת סמכויות הפקחים

יועמ"ש הוועדה לביטחון לאומי מעלה חשש לחוסר האמון בין פקחים לשוטרים הנובע מפערים בהכשרה, אשר טופלו מאז באמצעות תוכניות הכשרה משותפות מנהל אגף חירום ברשויות המקומיות מתריע על פערים בין רשויות מקומיות, שחלקן יכולות לתגבר פקחים בעוד אחרות לא
09/02/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

במשרד המשפטים לא רואים בעין יפה את הרחבת סמכויות הפקחים העירוניים. בדיון שהתקיים השבוע (7.2.23) בוועדה לביטחון לאומי של הכנסת, אמר עו"ד רותם רייבי ממשרד המשפטים: "מדובר בנושא בעייתי כיוון שאנחנו לא רוצים שתהיה כאן משטרה מקבילה. אי-אפשר להרחיב ולתת סמכויות חקירה ועוד".

יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה פוגל, שאל "האם פקח יכול לתת סיוע למשטרה באירוע משטרתי באשר הוא?", ועו"ד רותם סיוון מהמשרד לביטחון לאומי השיבה:" לפקח יש סמכות מקומית, הוא אינו יכול לפעול במקומות אחרים בארץ".

הצעת החוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות המקומיות פוצלה בהסכמת נציגי הקואליציה והאופוזיציה. הצעת החוק הממשלתית מבקשת להפוך את הצעת החוק מהוראת שעה להוראת קבע. בדברי ההסבר לחוק נכתב כי מאחר שמטרות חקיקת החוק בהן המאבק באלימות, בעבריינות ובעבירות הפוגעות באיכות החיים של תושבי הרשויות המקומיות בעינן עומדות, ובשל שביעות הרצון של הגורמים השונים מפעילות מערכי האכיפה, מוצע לתקן את החוק ולהפכו להוראת קבע.
נתונים על פריסת השיטור העירוני וסוגיות מרכזיות / חומר רקע לדיון
מסמך זה מוגש לוועדה לביטחון לאומי בראשות חבר הכנסת צביקה פוגל, לקראת דיון בנושא: הצעת חוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות המקומיות (הוראת שעה)(תיקון מס' 8) ,התשפ"ב- 2022 – הכנה לקראת קריאה 1 שנייה ושלישית. במסמך מוצגים נתונים עדכניים על הרשויות המקומיות שלוקחות חלק בתוכנית השיטור העירוני ומוצגות סוגיות מרכזיות שעלו מתוך סקירה על היבטים בהפעלת השיטור העירוני שמרכז המחקר והמידע פרסם .2021 בדצמבר (5 עמ')
היבטים בהפעלת השיטור העירוני / סקירה
מסמך זה סוקר היבטים שונים הנוגעים להפעלת התוכנית השיטור העירוני. במסמך מובאים נתונים על הסדרה והפעלת התוכנית בפועל וכן היבטי מדידה של הצלחת התוכנית והשפעתה. (43 עמ')

יועמ"ש הוועדה, עו"ד מירי פרנקל-שור, שאלה את נציג המשרד לביטחון לאומי, ליאור מזרחי: "דובר על ההכשרה. במסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת בשנת 2020 נטען שיש חוסר אמון בין פקחים ושוטרים הנובע מפערים בהכשרה. זה נוגד את הדברים שלך". מזרחי: "בשנת 2021 אכן התייחסנו לנושא והתחלנו את ההכשרה יחד בשביל לגשר על כך". סנ"צ משה משה, רמ"ד שיטור עירוני, משטרת ישראל: "לעניין הכשרות עם הפקח המסייע, אנחנו מבצעים קורס שיטור עירוני לשוטרים במכללה לשוטרים. אנחנו מחברים את מנהלי האכיפה לליבון דברים והגברת אמון בין הפקחים לשוטרים. לדבריו, יש עלייה בפניות האזרחים של 10% למשרדי השיטור העירוני שמראה על עלייה באיכות ובמודעות. המטרה היא להעצים את היחידות וככל שיהיו, זה יסייע למשטרה ולתחושת הביטחון של האזרחים".

מנהל אגף חירום ברשויות המקומיות במשרד הפנים, חזי רז, התריע מפני פערים בין רשויות מקומיות: "אנחנו רואים את התועלת של השיטור העירוני, אבל הפער הולך ומחמיר והמצב לא טוב. ברשויות חזקות - מחזקים ביותר את הפקחים, ואילו הרשויות החלשות כלל אינן יכולות לתת פקחים. שני שלישים מהרשויות גובות היטל שמירה לגייס את הפקחים, ואנחנו מחייבים תוכנית שמירה מדויקת על-פי אזורים על-מנת להראות נראות לשפר את תחושת הביטחון של האזרחים ולהרתעה".

קשה לקבוע את הצלחת מודל השיטור העירוני בשל הבדלים בין הרשויות

גרי אלמוג קפיטן ממרכז המידע והמחקר של הכנסת ציינה כי בשנת 2021 במסמך בנושא השיטור העירוני עלה כי אי-אפשר היה לבצע ולבחון מדדים להצלחה בגלל השוני בין הרשויות והמאפיינים שלהן, אלא יש לבדוק את מספר העבירות לפני הקמת היחידות הללו בערים ואחריה. "בחינת שני הדיווחים האחרונים העלתה תמונה מעורבת, ולא ניתן להסיק מהדיווחים באופן חד-משמעי על עלייה או על ירידה בנתוני העבירות ברשויות המקומיות בהן יש שיטור עירוני לעומת רשויות מקומיות בהן לא פועל שיטור עירוני, לא ראינו מובהקות לכך".

הכדאיות נבחנת במטרה להקים 89 יחידות שיטור עירוני

אליעזר רוזנבאום, משנה למנכ"ל המשרד לביטחון לאומי, טען כי "המודל של השיטור העירוני מגשר על הפער למשימות שהמענה לא היה מספק מבחינת המשטרה. אנחנו נמצאים עם 76 יחידות מבצעיות של שיטור עירוני בחברה הערבית והכללית ועוד 6 בהגדרת פיילוט במועצות האזוריות" . הוא הוסיף כי יש עוד 7 יחידות חדשות בהקמה בחברה הערבית, שיושלמו עד לסיום הרבעון הראשון של השנה - סה"כ יוקמו 21 יחידות בחברה הערבית מתוך 37 מתוכננות. לדבריו, המשרד לביטחון לאומי בוחן את היעילות והכדאיות של יחידה כזו אל מול תמונת הפשיעה והאלימות כאשר היעד הקמת 89 יחידות". עמיתו למשרד ליאור מזרחי הוסיף: "בוצע שינוי בתקצוב על-פי חוזק הרשויות, במטרה לסייע לרשויות חלשות יותר. מדובר על 1,000 שוטרים לצד 1,000 פקחים ברחבי הארץ שהם כוח אדם תוספתי. אנחנו בוחנים ומחויבים בדיווח על-פי מדדים למידת הצלחת פעילותה של התוכנית. מדובר על שני ארגונים שהם שונים בתכליתם שוטרים ופקחים שמתאמנים יחד והחוק הזה הסדיר את הכשרת וסמכויות הפקח במדינת ישראל". ח"כ מירב בן ארי: "לדעתי, בגלל מצוקת כוח האדם והרצון להעלות את הביטחון האישי יש להרחיב את הסמכויות בחקיקה לפקחים על-מנת לתת להם יותר כלים".

חובב צברי, ראש מועצת קריית עקרון ויו"ר הוועדה לביטחון בשלטון המקומי: "צריך לתת לשלטון המקומי את הסמכויות. נשמח לסייע ולהרחיב את כל הנושא של השיטור העירוני. אני מציע להפוך את זה לחוק ולא כהוראת שעה. יש להפסיק את זה ושלכל יישוב שבו מתגוררים יותר מ-10,000 תושבים יהיה שיטור עירוני. מי שיכול לתת ביטחון אישי ופונים אליו בנושא הוא ראש הרשות, ויש לתת לרשות את הכלים לפעול".

היועמ"ש לוועדה, עו"ד פרנקל שור, הסבירה מדוע פוצלה הצעת החוק: "הצעת הפיצול תאפשר להצעת החוק להמשיך כהוראת שעה עד לסוף יוני 2023 בהתאם לתקנון הכנסת. הצעת החוק לאורך השנים היא כהוראת שעה והממשלה מבקשת כהוראת קבע. אנחנו סבורים כי על-מנת לאשר את ההסדר כהוראת קבע צריכים יותר זמן. לכן הצעתנו הוא לפצל את הסעיף של הוראת השעה ולהאריכו לחצי שנה נוספת על-מנת לאפשר לוועדה לדון בסעיפי החוק הנדרשים וללבן אותם".

יו"ר הוועדה, פוגל, סיכם ואמר: "יש מכנה משותף והוא תחושת הביטחון של הציבור וכולנו רוצים לשפר אותו. אנחנו צריכים לסיים את חקיקה ולהכשיר את הכוחות לכך. שאלתי מה מדדי ההצלחה ואנחנו בהמשך צריכים לראות שיש תוצאה. נבקר בקורס השוטרים והפקחים ונבחן את נושא הכנסת השיטור ליישובים עם 10,000 תושבים. נפצל את הצעת החוק כדי לתקן בחלק מהסעיפים וגם נאפשר את הדחייה למשך חצי שנה, כדי לקיים את המערכת ולסיים את החקיקה. לא תהיה הארכה נוספת".

תאריך:  09/02/2023   |   עודכן:  09/02/2023
עידן יוסף
+יו"ר הוועדה לזכויות הילד: "לא בטוח שאישן בלילה"
21:19 09/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עלייה חדה בביקורי ילדים בחדרי מיון פסיכיאטריים ובנסיונות התאבדות  ▪  40% ממעשי האובדנות שהתקבלו בחדרי המיון היו של בנים מתחת לגיל 14  ▪  זינוק בעבירות מין והטרדות ברשת
דלל. דברים מטרידים שלא הייתי חשוף אליהם [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ש"ס מקדמת: מאסר על לבוש לא צנוע או תפילה מעורבת בכותל
14:30 09/02/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר ש"ס, אריה דרעי דרש להכניס את הצע"ח לסדר היום של ועדת השרים לענייני חקיקה  ▪  לפיה ההצעה מי שיפר את החוק עלול להיכנס לכלא או לשלם קנס של 10,000 שקל  ▪  ראש האופוזיציה: הממשלה הקיצונית ממשיכה לקרוע את עם ישראל
[צילום: נשות הכותל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משטרה מקבילה: משרד המשפטים מזהיר מהרחבת סמכויות הפקחים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נמאס
19/06/23 23:27
פורום: כנסת 25 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
יש עתיד שוב בהסכמות עם הליכוד: הפיליבסטר של האופוזיציה שתוכנן על שלושה חוקים בוטל – ובתמורה ח"כ שמחה רוטמן ויתר על דרישתו לכנס הערב שוב אחרי המליאה את ועדת החוקה. הוועדה תתכנס מחר בשעה 08:30 להמשך הדיון, למרות שדיונים בימי חמישי חריגים.
08/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה קיימה (יום ד', 8.2.23) דיון ישיבת המשך בנושא הרפורמה להאחדת תעריפי התחבורה הציבורית, שבה הציגה הממשלה את עמדתה להצעות הוועדה שעלו בדיון הקודם. היו"ר דוד ביטן פתח את הדיון והזכיר כי השינויים ברפורמה הוכנסו בין היתר לבקשתו ולבקשת חברי הוועדה, תוך שהוא טוען כי הוועדה לא קיבלה קרדיט מהשרה מירי רגב.
08/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יעקב אשר, אישרה פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק הכניסה לישראל (תיקון מס' 34) הצעת החוק אושרה לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הפנים כבר בכנסת ה-24, ובכנסת ה-25 הוחל עליה דין רציפות. נציגי משרדי הממשלה שנכחו בדיון היום הביעו הסכמתם להתקדם עם הנוסח שהוכן בוועדה בכנסת הקודמת. הצעת החוק אושרה פה אחד ללא מתנגדים וללא נמנעים. לדברי יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, "מדובר בצעד נוסף וחשוב בדרך לפטור מויזה לארה"ב. הוועדה בראשותי מחויבת לקדם כל צעד שיידרש כדי לברך על המוגמר בהקדם האפשרי".
08/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
וועדת החוקה של הכנסת המשיכה (יום ד', 8.2.23) בדיונים על רפורמת המשפט של שר המשפטים יריב לוין. הדיון הפעם נסב על "חוק יסוד: השפיטה". יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן ביקש להעביר עוד היום בקריאה ראשונה בוועדה הצבעה מקדימה על חלקים מהרפורמה.
08/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
הליכוד הודיעה (יום ג', 7.2.23) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש בעת הזאת מח״כ דודי אמסלם להצטרף לממשלה כשר במשרד המשפטים, שר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. ח״כ אמסלם נענה לבקשת ראש הממשלה.
07/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ביקורתו הפומבית של יו"ר המחנה ה"ממלכתי" על ניהול המלחמה פוגעת במלחמה ובלוחמים כאשר בשל שיקולים פוליטיים הוא מאיים להפיל את הממשלה. על גנץ להתאחד מאחורי העם, להילחם עד הניצחון ולא ל...
חיים רמון
חיים רמון
שר הביטחון והמטכ"ל מפחידים את הציבור תוך שימוש פסול בתקשורת    כל התוכניות ההזויות שפרסם גלנט לניצחון ברצועה ולהקמת שלטון חדש ברצועה במקום חמאס, התפוגגו בלי שום הישג, וזה עדיין לא מ...
רון בריימן
רון בריימן
אסור שחיילי צה"ל ישמשו מגש הכסף להשלטת המחבלים "הטובים" של אש"ף - הארגון לשחרור פלשתין (כולה! מן הים עד הנהר!) - על המחבלים "הרעים" של חמאס    מטרתם זהה.
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il