|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
ביבס. "תוכנית פשוטה" [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

רמ"י הכניסה כ-37 מיליארד שקל ממכירת קרקעות בשנת 2022

כך הציג נציג רשות מקרקעי ישראל בדיון בנושא עליית מחירי הנדל"ן במשרד הבינוי ציינו כי היעד הוא להגדיל את מספר יחידות הזכאים כמה שיותר, וכי לצורך כך נבנית "תוכנית חדשה-ישנה" ביקורת על התנהלות רמ"י בנוגע לשיווק קרקעות ולרווחים הגדולים שגורפת המדינה מרכז השלטון המקומי: להעביר 30% מכל בנייה חדשה לזוגות צעירים ללא רווח לצדדים
06/02/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכספים קיימה (יום ב', 6.2.23) דיון בהצעה לסדר היום בנושא "עליית מחירי הנדלן". במהלך הדיון קראו חברי הוועדה לנציגי רשות מקרקעי ישראל והאוצר לשנות כיוון, בכל הנוגע לשוק הדיור, ולהפחית מרווחי הקרקעות לטובות הזוגות הצעירים ואוכלוסיות הזקוקות לסיוע.
היו"ר ח"כ משה גפני פתח את הדיון: "בלתי מתקבל על הדעת, זוג צעיר רוצה לרכוש דירה וזה כמעט בלתי אפשרי, גם המיסים שמשלמים מסביב. גם זה שמנהל מקרקעי ישראל עושה כרצונו, אי-אפשר לעבור לסדר היום על הנושא הזה. על-פי רוב שיש משבר כלכלי, אתם במשרד האוצר אומרים בואו נגבה עוד כסף, אתם אומרים בואו נטיל מס יותר גבוה. אתם באים עם פתרונות שהם תוספת כסף לאוצר, במקום להכניס יד לכיס, במקום להכניס יד לכיס בחלק של ההכנסות שלכם על הדירות. אנחנו הולכים לקדנציה שניראה שהיא ארוכה, ולא ניתן יד לדבר הזה".

ח"כ בצלאל אברהם, יוזם הדיון: "זה לא סוד שמחירי הדיור מרקיעים שחקים, היום חל ט"ו בשבט, דיור בר-השגה לזוגות צעירים זה דבר חשוב במעלתו, אחי יוסף בפרשת 'ויגש' אמרו לפרעה שבאו 'לדור בארץ', סה"כ 74 שנה מאז הוקמה המדינה, הכנסת חוגגת היום, ואנשים מבקשים לדור בארץ הזה, והדבר לא אפשרי, לא בשכירות ולא ברכישת דיור. יש למתן את המחירים. ממשלות מנסות לייצר פתרונות כאן ועכשיו, אבל זה לא נכון, כדי לעצור את טירוף המחירים, יש לעשות משהו מהותי ואין קיצורי דרך בדבר הזה. 90 אחוז מהקרקעות של המדינה שייכות למדינה, אך למרות זאת לא נותנים לבונת עליהם, דבר נוסף הוא המיסוי, קבלן משלם קרוב ל-35 אחוז מעלות הדירה על מיסוי, יש לעצור את זה. בנוגע למכרזים מי שצריך לזכות בהם הוא מציע המחיר הממוצע. אני מבקש שהדיון יהיה מתמשך, עם דיוני מעקב, כדי שנפתור את הבעיה אחת ולתמיד".

"המדינה מכניסה מאות מיליונים לכיס שלה"

יו"ר השלטון המקומי, וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס: "אנחנו מציעים שנים תוכניות שהממשלה מתעלמת מהן, כולם עסוקים בלעשות כסף על הגב של הזוגות הצעירים, ושל אוכלוסיות שצריך לסייע להן. התוכניות עד כה הולידו אולי סיוע לאחוזים בודדים. השנה המנהל הרוויח 38 מיליארד שקל מהתחום, שנה לפני זה 21 מיליארד, אבל בסוף זה לא המנהל, זה האוצר, כמה כסף הוחזר לזוגות צעירים? אפס שקל. בכל שכונה שאני משווק בעיר, המדינה מכניסה מאות מיליונים לכיס שלה, אחרי כל הפיתוח.

"התוכנית שלנו פשוטה - בכל שכונה, 30 אחוז הולך אוטומטית לטובת בנייה לזוגות צעירים. עלות הקרקע היא אפס, איש לא מרוויח גם לא העירייה ולא היזמים ולא האוצר. הקרקע היא של המדינה, לא של אף אחד אחר. עלות בנייה בלבד. העלות למטר בפועל היא 6,000 שקל, 10 אלף כולל הכל, כפול 100 מטר דירה, זה מיליון שקל. באזור הביקוש גדרה חדרה ישלמו 1.4 מיליון שקל ויסייעו לסבסד את הפריפריה, שם ישלמו 700 אלף שקל. מי שרוצה שוק חופשי שישלם כל מחיר שירצה בדירה שנייה. האוצר רוצה את המצב הקיים, כי הוא מכניס עשרות מיליארדים שסוגרים לו פינות".

יו"ר הוועדה: "האוצר ורמ"י, האם תהיו מוכנים לוותר על חלק מהכסף כדי לשווק דירות למי שצריך?"

יפתח עשאהל, משרד האוצר: "התשובה היא חיובית, מעל שלושת רבעי מהקרקעות נמכרות ע"י רמ"י במחירי הנחה, אם זה מחיר מטרה, אם זה השכרה, בחוק ההסדרים נשים דגש על דיור להשכרה, על הגדלת היצע, על דירות קטנות, על דיור לציבור הכללי וגם לזכאים, בקרוב זה יניב את התוצאות. אנחנו רואים בעידכון האחרון שהעלייה נעצרה".

ח"כ גפני: "אתם באים לכאן עם תקציב, ואנחנו נעמוד על הנושא הזה של עצירת מחירי הדירות".

ניסים אברהם, רשות מקרקעי ישראל: "בסוף 2022 היקף השיווקיים עמד על למעלה מ-101 אלף. 80,500 עסקות בקרקע ליחידות דיור, יותר מ-46 אלף מתוכם היו לזכאי מחיר מטרה, כ-6,200 בדירה להשכיר. רמ"י קיבלה כ-37 מיליארד ש"ח תמורת מכירת הקרקעות. חלק מהכסף נכנס לאוצר, חלק משמש לפיתוח".

אריאל רוזנברג, משרד הבינוי והשיכון: "יש כרגע 150 אלף זכאים פעילים שנושאים את עיניהם לממשלה, הדרך שלהם להגיע לדירה חוץ מהורים עשירים זה דיור בר-השגה למיניו של הממשלה. יש 152 אלף זכאים כיום, היעד הוא להגדיל את מספר יחידות הזכאים כמה שיותר, עכשיו בונים תוכנית חדשה-ישנה. אני מקווה שהיא תיתן פתרון לכמה שיותר זוגות צעירים, היום גם לעשירון שמיני קשה להגיע לדירה, היום מחיר דירה ממוצע הוא 1.85 מיליון שקל".

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין: "אם אני מסתכלת על החברה הערבית מזה עשור או שני עשורים, התחילו לקום מבנים רבי קומה, והמחירים בשמיים. צריך לתת פתרון לכולם, לא יכול להיות שצעיר ערבי שבקושי מרוויח מחיר מינימום, צריך להביא מיליון וחצי. וכדי לשלם שכירות עם שכר מינימום ושני ילדים, מה הוא צריך לעשות? לכן צריך לתת פתרון לכולם, לכלל האוכלוסיות".

נחמה בוגין, יו"ר לשכת שמאי מקרקעין: "יש שתי קרני אור בשוק הנדלן לפחות בעשור הקרוב: התחדשות עירונית ודיור להשכרה, הם בהחלט אפיקים שיכולים לתת פתרונות לא רעים בכלל. בנושא התחדשות יש התקדמות מדהימה, ההקלות שנכנסו בחוק ההסדרים האחרון נתנו לזה תמיכה ויש להמשיך, בנושא של דיור להשכרה יש לתת את הדעת לשני תחומים, גם בצד התכנוני, בשנים האחרונות ועדות התכנון מחייבות להקצות דירות להשכרה או בהישג יד, את המגמה הזו יש לחזק, אך כל זה צריך להיות יחד עם הטבות ממשלה שהריבית עולה, וזה טיפה עוצר".

חיים פייגלין, התאחדות הקבלנים בוני הארץ: "55 אחוז ממחירי הדירות בישראל ממוסות, מעבר לכל מוצר אחר בישראל, לכן אנחנו מתחננים שבממשלה הזו יהפכו את המוצר שנקרא דירה למוצר שיש עליו מס ערך מוסף ומס הכנסה וזהו".

ח"כ עאידה תומא סלימאן: "אני שומעת מושגים של דיור בר-השגה, מחיר משתכן, מחיר מטרה, דיור לצעירים, אלה מושגים שכמעט לא מכירים אותם במגזר הערבי, למעט מי שגר בעיר או בסביבת עיר. מתוך 100 אלף יחידות ששווקו בשנה שעברה, הייתי רוצה לדעת כמה שווקו במגזר הערבי".

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "לא סיימנו את הדיון, נמשיך בו, בין מרכיבי עליית המחירים זו גם המשכנתה, היא רכיב בלתי נפרד, בעידן הזה שהריבית עולה ולא מפסיקה לעלות, המשמעות שאותו זוג צעיר שקונה דירה אחרי שהמדינה לוקחת ממנו את המס שלה ואת הכסף על הקרקע, צריך לשלם על המשכנתה הרבה יותר ממה שתכננן. בהתאם לכך מתחילים להביא הוצאות חוק פרטיות לשולחן הכנסת, אני הראשון שבוחר, ואני הולך להביא את החוק שלא להעלות את הריבית במחירי המשכנתאות, אני הולך להתמודד עם הדבר הזה. אני מבקש מנציג האוצר, שלא תתנגדו לחוק הזה, תוכיחו שאתם באמת מחוברים לציבור".

תאריך:  06/02/2023   |   עודכן:  06/02/2023
עידן יוסף
+ח"כ סון-הר מלך: חיות דחתה בקשת בן אוליאל בקלות בלתי נסבלת
12:59 07/02/23  |  איציק וולף
ח"כ לימור סון-הר מלך טוענת כי בשעה שמתנהל דיון ציבורי סוער על משפט ודמוקרטיה, כלוא בתא קטן עמירם בן אוליאל שהורשע ברצח בדומא על סמך הודאתו שהוצאה ממנו בעינויים מחרידים, ונידון לשלושה מאסרי עולם וכי בקשתו האחרונה לדיון נוסף נשללה על ידי נשיאת העליון "בקלות בלתי נסבלת", כלשונה.

"זהו יום שחור בתולדות המדינה, שייזכר לדראון עולם. אני מצטרפת לקריאתם של רבים וטובים וביניהם חתן פרס ישראל פרופ' אומן, לבטל את הרשעתו של בן אוליאל לאור העינויים החמורים שעבר, ולהימנע מקבלת התואר המפוקפק של המדינה הדמוקרטית הראשונה שהרשיעה אדם על סמך הודאה בעינויים", אמרה.
+אלרעי פרייס: חוק הקורונה לא מיושם מאז יוני
01:47 07/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעקבות הידברות בין ועדת הבריאות למשרד הבריאות הנוסח החדש של הצעת החוק יצמצם משמעותית את הסמכויות  ▪  ניטור אלקטרוני של בידוד יהיה בחירה של אדם עם חלופה של ניטור פיזי מוגבר
הד"ר שרון אלרעי פרייס [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+פרשת ילדי תימן: רק מחצית המשפחות הגישו בקשה להסדר
00:33 07/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההסדר הכספי למשפחות הוארך עד חודש מרס השנה, אך זכאים רבים התקשו לנוכח סרבול שיטת ההגשה וסירובם של חלק מהנהנים להכיר בפשרה  ▪  ח"כ משריקי קורא לערוך רשימת הקלות למשפחות  ▪  הארכת המתווה תידון בקרוב על-ידי שר האוצר  ▪  גפני: כתם על החברה הישראלית
קורח. התייאשתי מלקבל את החלק של אימא
+הנגיד: הריבית צפויה להתחיל לרדת במהלך שנת 2023
23:46 06/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הפרופסור אמיר ירון אמר כי ההצעות לעצור את העלאת הריבית עלולות לפגוע בעקרון השוק וכי "המחיר של לא להתעמת עם האינפלציה היום יהיה הרבה יותר כואב"  ▪  גפני מחה על כך שהנגיד מביע דעה פוליטית בנושא הרפורמה המשפטית  ▪  תקציב הבנק ל-2023 עומד על כ-1.1 מיליארד ש"ח, גבוה ב-2.9% מתקציב 2022
ירון. התייחס לרפורמה המשפטית [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נתניהו יציע לאמסלם תפקידים בממשלה
19:41 06/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על-פי ההסדר הצפוי יציע נתניהו לח"כ אמסלם את משרת השר במשרד המשפטים, השר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה והכנסת  ▪  אמסלם צייץ רמיזה עבה על כך שבפניו "החלטה חשובה"
אמסלם ונתניהו. פיוס אחרי הביקורת הקשה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+נתניהו: דמוקרטיה היא שלטון הרוב ולא שלטון הרובה
16:53 06/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה בישיבה חגיגית של הכנסת: "הבה נוריד את גובה הלהבות, הבה נימנע משיח קיצוני"  ▪  ראש האופוזיציה לפיד: "המחיר של החקיקה שאתם מובילים עכשיו, הוא לא רק מחיקת הדמוקרטיה, הוא ההתפרקות הכואבת של החיים המשותפים"
נתניהו. העם הוא עמוד התווך של הדמוקרטיה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריאל  רוזנברג / Ariel Rozenberg   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בתים משותפים   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים ביבס / Haim Bibs   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שקל ושות', משרד עורכי דין / Shekel & Co, Law Office   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רמ"י הכניסה כ-37 מיליארד שקל ממכירת קרקעות בשנת 2022
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הכספים קיימה (יום ב', 6.2.23) דיון בנושא הצעת תקציב בנק ישראל לשנת 2023 בהשתתפות נגיד בנק ישראל, הפרופסור אמיר ירון. במסמך מרכז המחקר והמידע של הכנסת שמנתח את הצעת התקציב, מובא כי תקציב בנק ישראל לשנת 2023 הוא כ-1.1 מיליארד ש"ח, גבוה בכ-2.9% מתקציב 2022 שהיה כ-1.08 מיליארד ש"ח. סך כל תקציב ההרשאה להתחייב לשנת 2023 הוא כ-428.4 מיליון ש"ח, וכולל בעיקר: שיתוף נתוני אשראי - 35.8% מהתקציב ; הדפסת כסף - 34.8% מהתקציב ; ומטה וסיוע - 9.1%.
06/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
אחרי שמתח ביקורת חריפה על יו"ר מפלגתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתקרב ח"כ דודי אמסלם לשולחן הממשלה. הערב (יום ב', 6.2.23) צייץ בחשבון הטוויטר שלו צילום עם הרב יעקב איפרגן המכונה 'הרנטגן', שצולם בלשכתו של אמסלם בכנסת.
06/02/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, נשא דברים (יום ב', 6.2.23) בישיבת המליאה לציון 74 שנים לכינון הכנסת ואמר: "בדמוקרטיה העם הוא המקור לסמכות והוא הריבון. המדינה קמה על יד העם ובשם העם. בדמוקרטיה נבחרי העם מייצגים את העם.
06/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הבריאות, בראשות ח"כ אוריאל בוסו דנה (יום ב', 7.2.23) בבקשה להאריך את תוקפו של חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש ("חוק הקורונה הגדול") בשנה נוספת. החוק מסמיך את הממשלה לקבוע בתקנות הגבלות שונות לשם מניעת התפשטות הנגיף. סמכות זו מותנית בהכרזת הממשלה על מצב בריאותי מיוחד או מצב חירום בשל נגיף הקורונה.
06/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכנסת בראשות ח"כ אופיר כץ, קבעה (יום ב', 6.2.23) את מכסת הצעות חוק והצעות רגילות לסדר היום של חברי הכנסת במושב הראשון של הכנסת ה-25.
06/02/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
[צילום: עבדלל כרים חנה/AP]
עו"ד יוסף פנדריך
פסק דין מוסכם משלב שני יסודות - הסכם ופסק הדין שאישר אותו. אם ההסכם לא חוקי גם פסק הדין איננו חוקי
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il