פתיחת הנת"צים במקטע וולפסון-השלום בנתיבי איילון (כביש 20) מדגימה את השיפור המשמעותי במהירות הנסיעה של האוטובוסים. במחקר שערכה יחידת המחקר ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, נמצא כי בשעת שיא בוקר, בכיוון צפון עלתה מהירות הנסיעה של האוטובוס מ-22 קמ"ש ל-47 קמ"ש - עלייה של 25 קמ"ש, שהם כ-114%!.
משך נסיעה שגרתית במקטע ירד מ-18 דקות ל-8 דקות ו-20 שניות בכיוון דרום - ירידה של 54%!. בפסגת השימוש ("פיק") אחר-הצהריים, ירד משך הנסיעה מ-10 דקות ל-7 דקות וחצי - ירידה של 25%.
בניגוד לתחבורה הציבורית, במהירות המכוניות הפרטיות קיימת מגמה משתנה. בשעות הבוקר עלתה מהירות הנסיעה ב-31% (עלייה מתונה בהרבה מאשר הזינוק באוטובוסים), אך שעות אחר-הצהריים מדובר דווקא על ירידה של 8% במהירות הנסיעה, מה שמקנה יתרון משמעותי לתחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי.
מהירות האוטובוסים נמדדה על-פי מערכות מיקום באוטובוסים, מהירות המכוניות הפרטיות נמדדה על-פי תזמוני הנתיב במערכות גוגל.