פלטפורמת הנסיעות בתחבורה ציבורית Bookaway השיקה מאפיין (feature) חדש Safe For Women המאפשר למשתמשות מכל העולם לדרג קווי אוטובוס, רכבות ומעבורות שהן נוסעות בהם לפי רמת הבטיחות לנשים. הכלי נועד לשמש כעזר לנשים המטיילות באופן עצמאי. השירות מאפשר תכנון מסלול הנסיעה באופן מדויק יותר ובטיחותי יותר לנשים, ומתווסף לחוות דעת נוספת שנותנים הנוסעים על רמת הניקיון, השירות של אנשי הצוות ועוד.
Bookaway, מהגדולות בתחומה בעולם, מאפשרת הזמנת כרטיסי נסיעה באופן מקוון ביותר מ-132 אלף קווי אוטובוס, רכבות ומעברות המנוהלים על-ידי 8,000 מפעילי תחבורה שונים ביותר מ-120 מדינות. האפשרות לדרג את תחושת הבטיחות פתוחה בפני נשים בלבד כדי להבטיח שחוות הדעת והדירוג יהיו מנקודת ראות נשית. כל נוסעת תוזמן להעניק דרוג של 1 עד 5 תוך התייחסות ליחס של הנהג, הנוסעים האחרים, צורת הישיבה, תחנות העלייה והירידה ואלו שבדרך, תאורה וכו׳. הקווים שמדורגים גבוה מקבלים מעתה תו של “voted safe for women” שיצוין לצד תוצאות החיפוש.
"בשלבי ההרצה של המאפיין ניתנו קרוב ל-2,000 דירוגים עבור 750 קווים", מספרת נועה גרינפלד, סמנכ"ל מותג ותקשורת ב-Bookaway Group. "ברוב המכריע של המקרים, הדירוגים הם גבוהים מאוד, כשקרוב ל-90% מהמשתמשות העניקו ציון 5". לדבריה, 200 קווים בפלטפורמה קיבלו דירוג גבוה וחותמת ״Safe", ורק במקרים ספורים משתמשות דורגו קווים בציונים נמוכים ו"כאשר הדבר קרה פעלנו מיד לטפל מול הספק. אנחנו מעריכים כי מספר הדירוגים יגדל משמעותית בחודשים הקרובים לאור עלייה בטיולים בחודשי האביב והקיץ וכאשר הנוסעות תתרגלנה לעשות בו שימוש ולשתף את הקהילה", דבריה.
אפרת פארי, מנהלת מוצר בבוקאווי, סיפרה כי "הרעיון נולד בהאקתון שערכנו בנושא פתרונות לעידוד תיירות נשים, מתוך ההבנה שהחוויה של נשים מטיילות שונה מהחוויה של גברים, זוגות או קבוצות. היה לנו חשוב להבין את הצורך של נשים המטיילות לבדן כדי לתת לו מענה באתר. בשלב הראשון כולם התאספו ביחד, והנשים שיתפו בסיפורים ובחוויות שלהן כנשים מטיילות כדי שגם הגברים בצוות יוכלו להתחבר ולהבין את האתגרים. בשלב הבא התחלקו לקבוצות והעלו רעיונות במטרה לתת מענה לצרכים שהועלו בסיפורים, ובסופו של דבר נבחר רעיון מוביל שהוטמע באתר".
בוקאווי הוקמה בשנת 2017 על-ידי נועם טויסטר, דיויד יצחקי ועומר טשכמר, שלושתם חובבי טיולים בעולם שנחשפו לפער בין היכולת הטכנולוגית לבין היישום שלה בשטח במדינות שונות, והחליטו לגשר עליו. החברה גייסה עד כה 81 מיליון דולר ומעסיקה 420 עובדים במשרדים בתל אביב, בתאילנד, בקרואטיה ובארגנטינה.
השירות אינו זמין בשירותי התחבורה הציבורית בישראל.