הסבת עשרות מסניפי רשת ביתן לסניפים של רשת קרפור הצרפתית גרמה לבעלת השליטה, אלקטרה צריכה, להפסד של 77 מיליון שקל ברבעון הראשון. החברה מדווחת (29.5.23) על עלייה של 4% בהכנסות ל-1.5 מיליארד שקל, אך על מעבר מרווח של 46.6 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד להפסד של 52.7 מיליון שקל בשנה - בעיקר בשל ההשקעות בסניפי קרפור ובשל שערוך של שווי נדל"ן להשקעה.
אלקטרה צריכה נמצאת בשליטת קבוצת אלקו שבבעלות משפחת זלקינד (49%) ונסחרת בשווי של 2 מיליארד שקל. פעילותה כוללת שיווק מוצרי צריכה חשמליים; את רשתות
מחסני חשמל, שקם אלקטריק ושקם דיוטי; את רשת ביתן לשעבר וחנויות 7-Eleven; רשתות ספורט, ציוד מחנאות וזיכיון אדידס; ונדל"ן להשקעה.
לגבי השקת קרפור מציינת אלקטרה, כי 50 הסניפים הראשונים שעברו הסבה לרשת זו היו סגורים חלקית ברבעון הראשון, כך שההכנסות מהם ירדו וזאת בנוסף להשקעה בהסבה. לכך נוספו 5 מיליון שקל - עלות תוספת כוח האדם לתמיכה בהשקת סניפי קרפור.
בשל כך, המכירות בענף קמעונאות המזון אומנם הסתכמו ב-645 מיליון שקל, אך הוא הפסיד 52 מיליון שקל.
עם זאת, על-פי הדוח מדובר בהשקעה מוצלחת: המכירות בסניפים אלו זינקו ב-84% למ"ר ומגיעות ל-53,000-46,000 שקל למ"ר בשנה, ומותגי קרפור היוו 14% מן המכירות בהם. אלקטרה צופה, כי ה-EBITDA (הרווח לפני מיסים ומימון) של הרשת כולה יגיע ל-100 מיליון שקל ב-12 החודשים שהחלו ב-1 באפריל, וכי מחזור הקבוצה כולה יעלה השנה ב-13% ויגיע ל-7 מיליארד שקל.
אלקטרה נפגעה גם מן העלייה בריבית, אשר הובילה לזינוק של 81% בהוצאות המימון שהסתכמו ב-49 מיליון שקל. ההכנסות במגזר מוצרי החשמל הסתכמו ב-304 מיליון שקל, והרווח הגיע ל-36.5 מיליון שקל. רשתות החשמל הניבו 484.5 מיליון שקל ורווח של 19 מיליון שקל. מכירות מגזר הספורט והפנאי הסתכמו ב-72 מיליון שקל וברווח של 6.5 מיליון שקל.