|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
ח"כ קריב, השר סמוטריץ' והיועמ"ש אפיק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

סמוטריץ': אכיפה בררנית היא רשע, וזה מה שקורה בשנים האחרונות

שר האוצר בוועדת החוקה: כשלשמאל מותר לחסום כבישים ולימין אסור - זו לא דמוקרטיה על אישור צמצום עילת הסבירות לקריאה ראשונה: "צעד ראשון שיבואו אחריו צעדים נוספים באחריות ושיקול דעת" המשנה ליועמ"ש גיל לימון: "החובה של הממשלה לנהוג בסבירות תבוטל דה פקטו ככל שההצעה תעבור"
04/07/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

אחרי ההצבעה בוועדת החוקה, שבה אושרה הצעת חוק יסוד: השפיטה (צמצום עילת הסבירות) לקריאה ראשונה, נשא דברים בוועדה השר בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית. "ביקשתי לבוא לכאן היום, קודם כל כדי לומר תודה אדוני היו״ר, אתה מוביל עכשיו תיקון מאוד חשוב במערכת המשפט הישראלית, בדמוקרטיה הישראלית. תיקון שיביא לחיזוק המוסדות הדמוקרטיים. זה צעד ראשון שיבואו אחריו צעדים נוספים באחריות ובשיקול דעת. בשיח עם כל מי שרוצה להיות שותף בשיח הזה".

הוא הודה לצוות הוועדה, לייעוץ המשפטי לוועדה ולכנסת: "אני יודע שזאת מלאכה מאתגרת ומורכבת ואני יודע שאתם לא עושים הנחות, בעומק הדיונים, ברצינותם ובהתמשכותם". עוד הודה לחברי הקואליציה ש"נותנים פייט לא קל, ומשתדלים לשמור על ענייניות ועל נחת". "אני רוצה להודות גם ליעוץ המשפטי לממשלה שאני חלוק עליהם 180 מעלות, אבל משתדלים לנהל את השיח הזה בדרך של דברי חכמים בנחת נשמעים".

לאחר דברי התודה, מתח ביקורת על הקצנה במחאה ואמר: "המאבק מצידה של האופוזיציה והמחאה האזרחית ראוי, אבל המאבק של אותם גורמי קצה שוליים שמוכנים לשרוף כאן את הכל - את הביטחון את הלכידות החברתית, את הצבא, את הכלכלה, הוא לא מאבק על הדמוקרטיה, כי מה שקורה היום בשלטון החוק במדינה הוא הדבר הרחוק ביותר מדמוקרטיה ליברלית מתוקנת ובעיקר שוויונית.

"אנחנו נמצאים בסיטואציה שבה לשמאל מותר לחסום כבישים ולהדליק מדורות על איילון ולשבש את נתב״ג, וכשהימין עושה את זה מפרקים אותו במכות, מגישים נגדו כתבי אישום ושמים אותו בכלא. לשמאל מותר לקרוא למרי אזרחי ולסרבנות עם אפס אכיפה. אין במדינת ישראל היום משטרה, פרקליטות ויועמ"שית.

"כשלשמאל מותר לחסום כבישים ולימין אסור, כשלשמאל מותר לקרוא למרי אזרחי ולסרבנות ולימין אסור, כשלשמאל מותר לרסס גרפיטי, ומול שפי פז מנהלים שלוש שנים הליך משפטי הזוי על ריסוס על מכון בתל אביב - זו לא דמוקרטיה. אכיפה בררנית היא רשע וזה מה שקורה בישראל בשנים האחרונות.

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

"הקבוצה הפריבילגית הזו מבקשת להגן על הפריבילגיות של עצמה, היא לא רוצה לקדם שום דמוקרטיה. להתווכח לגופו של עניין על האיזונים הנכונים בין הרשויות, זה לגיטימי לחלוטין. אנחנו טוענים שהאיזון הזה הופר ומבקשים לייצר מערכת איזונים אחרת, שמחזירה את הסמכות והאחריות ומאפשרת לממשלה לקדם מדיניות שמחזירה את הסדר הישן והטוב של דמוקרטיה מתוקנת, ליברלית, פתוחה, עם זכויות, עם חירויות, עם הגנה על קניין, על חיים. אלו דברים שלא קיימים היום במדינת ישראל. אנחנו מקדמים את חיזוקה של הדמוקרטיה והחרויות ואת חיזוקו של ערך השוויון שמופר פה אחר פעם אחר פעם.

"הקואליציה הזו מחויבת לשמור על הדמוקרטיה ועל עצמאות המוסדות במדינת ישראל. שמעתי הבוקר את היועמ״ש לממשלה לשעבר שמהלך אימים. מנדלבליט היה יד ימינו של נתניהו כמזכיר הממשלה ומונה ליועמ"ש ע״י ראש הממשלה איש אמונו, זה בסדר, הרי החמאה נוזלת לו מהראש בכמויות שהוא יכול לטבוע.

"היועמ״שית הנוכחית מונתה מינוי אישי על סטרואידים ע"י שר המשפטים הקודם בניגוד לעמדת יו"ר ועדת המינויים. יש ממשלה שמותר לה למנות כי היא ממשלה נכונה של אנשים נכונים עם מינויים נכונים ויש ממשלה שאסור לה ואם חס וחלילה תמנה זה קטסטרופה. הציבור לא מטומטם ורואה בדיוק את חוסר השוויון הזה. לזה אנחנו באים לשים סוף", סיכם.

גם המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (משפט ציבורי-מנהלי), הד"ר גיל לימון, דיבר לאחר ההצבעה והתייצב נגד צמצום עילת הסבירות: "בדיוני הוועדה שמענו דברים מאוד חשובים שמלמדים על המורכבות של הנושא של ביטול עילת הסבירות. גם אלו שמבקרים את המקרים בהם בית המשפט עשה שימוש רחב יותר בעילת הסבירות, כמו פרופ' יואב דותן, שדיבר פה היום, סבורים שההצעה הזו היא בגדר שפיכת התינוק עם המים.

"לאור דברים שעלו בדיוני הוועדה בימים האחרונים, אני מבקש להרחיב מעט על הפגיעה בשלטון החוק הגלומה בהצעה, כי זו מבחינתנו השאלה המרכזית שעומדת על הפרק. במדינה דמוקרטית כולם כפופים לשלטון החוק, מהאזרח ועד הממשלה והשרים. הכפיפות של הממשלה לשלטון החוק מובטחת על-ידי מספר מנגנונים, ובראשם על-ידי בית המשפט עצמאי שמוסמך בין היתר לבקר החלטות שלטוניות ועל-ידי בעלי תפקידים שונים ברשות המבצעת שמשמשים בתפקיד של שומרי סף.

"לגבי בתי המשפט, הפגיעה של ההצעה בשלטון החוק היא ברורה, מאחר שתישלל מבית המשפט עילת ביקורת חשובה ביחס להחלטות שרירותיות, שנותנות משקל עודף לשיקולים לא רלוונטיים או משקל זניח לשיקולים משמעותיים.

"מעבר לכך, המקרים שמגיעים לדיון בבית המשפט על עילת הסבירות מהווים טיפה בים-ההחלטות המנהליות המתקבלות על-ידי הממשלה ושריה מדי יום שלגביהן חבים השרים בחובת הסבירות. החובה של הממשלה לנהוג בסבירות תבוטל דה פקטו ככל שההצעה תעבור. בכך תיפגע גם היכולת של הייעוץ המשפטי הציבורי לקדם את השמירה על שלטון החוק, ולא ניתן יהיה 'לבלום' החלטות שרירותיות ובלתי סבירות באופן קיצוני במהלך גיבושן".

לימון פירט את דבריו: "מדובר בסוגים שונים של החלטות שמקבלים השרים והממשלה במליאתה, חלק גדול מהן כולל החלטות יישומיות-פרטניות. מיעוט ההחלטות הן החלטות מדיניות כלליות, במובן שאליו התייחס פרופ' דותן
ביטול עילת הסבירות יפגע הן ביכולת של יועצים משפטיים לשמור על שלטון החוק והן ביכולת של בתי המשפט לעשות כן.

"פגיעה משמעותית לא פחות בשלטון החוק הנובעת מהצעת החוק קשורה במעמדם של שומרי הסף, אשר ייחלש באופן משמעותי, עד כדי חשש מפני הפיכתם דה-פקטו למשרות אמון פוליטיות. מדובר הן בשומרי סף מובהקים שממלאים תפקידים רשמיים במערכת אכיפת החוק, כמו בכירי משרד המשפטים ומשטרת ישראל; והן ברגולטורים ובבעלי תפקידים בכירים, שגם הם ממלאים במידה רבה תפקידים של שומרי סף, כמו: נגיד בנק ישראל, ראש רשות ניירות ערך, מנהל רשות התחרות, מנהל רשות המיסים, מנהל מנהל התכנון, מנהל רשות האוכלוסין, ועוד.

"אחד התנאים המרכזיים ליכולתם של בעלי התפקידים הללו למלא את תפקידם הוא היותם עצמאים לחלוטין מהדרג הפוליטי. ערובה חשובה ביותר לכך היא דרכי המינוי וסיום הכהונה. אם תבוטל עילת הסבירות, והדלת תיפתח למינויים לא תקינים של שומרי סף ושל בעלי תפקידים בכירים אחרים, וחמור מכך - לפיטורים של שומרי סף ובכירים אחרים מטעמים פוליטיים, הדבר יפגע באופן קשה בעצמאותם של שומרי הסף, וכתוצאה מכך, יפגע באופן חמור ביותר בשלטון החוק.

התפקידים של שומרי הסף יוכלו להפוך בפועל, וללא ביצוע שינויים משפטיים נוספים, מתפקידים עצמאיים למשרות אמון, שכהונתם תלויה בכל רגע נתון בחסדיו של הדרג הפוליטי ובכך שהם ימלאו את רצונו. כשם שהרכב מאוזן של הוועדה לבחירת שופטים הוא תנאי הכרחי לעצמאותה של הרשות השופטת, כך גם עילת הסבירות היא תנאי הכרחי לעצמאותם של שומרי הסף, ולמעמדו של שלטון החוק כערך בסיסי בחברה דמוקרטית.

"לאור האמור לעיל, אבקש לחזור על עמדת הייעוץ המשפטי לממשלה לפיה משמעות ההצעה - אם תתקבל - היא ביטול ערובה חשובה המבטיחה שהשלטון יפעל בהגינות ובהיעדר שרירות כלפי הפרט. ההצעה תגרום לפגיעה קשה במגוון רחב של מישורים בעבודת הממשלה, על כל גופי ויחידותיה. היא תפגע בערכים דמוקרטים בסיסיים, כמו תקינות פעילות המנהל, טוהר המידות של השירות הציבורי, שלטון החוק ואמון הציבור. על כן, עמדת הייעוץ המשפטי לממשלה היא שאין מקום לקידום ההצעה", דברי המשנה ליועמ"ש.

תאריך:  04/07/2023   |   עודכן:  04/07/2023
עידן יוסף
+אושרה ההצעה שתאפשר לראש ועדה קרואה להתמודד בטבריה
07:43 05/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שמסירה את ההגבלה שהוטלה על ראש ועדה קרואה להתמודד בבחירות בעיר שבה פעל  ▪  ראש הוועדה הקרואה בטבריה יוכל להתמודד בבחירות הקרובות  ▪  האופוזיציה: חוק פרסונלי מושחת
"בעיה במשהו שלא חל על הרבה מקומות" [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
+עלות מאגר הדנ"א לכלבים מוערכת בכ-140 מיליון שקלים
23:58 04/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שתי הצעות חוק מבקשות לחייב בעלי כלבים לתת דגימות דנ"א לצורך הקמת מאגר מידע, שיסייע בזיהוי ואכיפה נגד מי שמשאירים צואת כלבים במרחב הציבורי  ▪  חשש: המאגר עלול לפגוע בפיקוח על כלבים ובהגנה על בני אדם
מי ישא בעלויות [בינג AI]
+הנציבות תוכל להאריך העסקת עובד מדינה עד גיל 72
21:40 04/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת העבודה והרווחה אישרה תקנות שיאפשרו לנציב שירות המדינה לאשר הארכת שירות לעובד בשירות המדינה  ▪  ההארכה המרבית כיום היא 4 שנים, אך התקנות החדשות יאפשרו הארכה של עד 5 שנים  ▪  המטרה: לשמר עובדים מיומנים במקצועות בהם קשה למצוא תחליף
ח"כ אלון שוסטר והנציב דניאל הרשקוביץ [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הציונות הדתית דורשת לקדם את ביטול סעיף הנכד
20:18 04/07/23  |  עידן יוסף
המשבר הקואליציוני הבא? סיעת הציונות הדתית דורשת לקדם את ביטול סעיף הנכד ב׳חוק השבות׳. ע״פ ההסכם הקואליציוני, הייתה התחייבות לטפל בנושא לפני העברת התקציב, הבטחה שטרם מומשה (INN).

מרכז המחקר של הכנסת פרסם אתמול נתונים מהם עולה כי מתוך 70 אלף העולים בשנה האחרונה, 42 אלף מהם אינם יהודים. ומשנת 2009 עד 2021 עלו כ-292 אלף עולים, כאשר כ-120 אלף מהם אינם יהודים.
+משרד התקשורת: חסימת הניידים הכשרים לא תביא להתייקרות
18:46 04/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה החלה להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לאפשר למנויי שירותי תקשורת להסכים להגביל או לחסום שירותים - ולקבל סלולר כשר  ▪  היו"ר: לא נמתין עד אין סוף להסכמות - ולא נאפשר פגיעה ברפורמת הסלולר; שר התקשורת: המטרה היא לא לפגוע ברפורמת הסלולר אלא לבטל את הגזירה של השר הקודם הנדל
ביטן וקרעי. נדרשות הסכמות [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ועדת החוץ והביטחון אישרה: ייאסר על עובדי המוסד להתאגד למשך שנה נוספת
17:08 04/07/23  |  עידן יוסף
ועדת החוץ והביטחון אישרה פה אחד את הארכת צו ההסכמים הקיבוציים לעובדי המוסד. הצו אוסר על התאגדות עובדי המוסד והוא בתוקף מזה 20 שנה. הוועדה מכירה בצורך בהסדרה קבועה בנושא ומציעה לבחון פתרונות חלופיים, כמו הקמת ועדת קבלה לעובדי המוסד. הארכה המאושרת תימשך שנה נוספת. ההחלטה התקבלה לאחר דיון חסוי בהשתתפות מבקר הפנים ואנשי משאבי אנוש של המוסד.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גיל לימון / Gil Limon   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל היום   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   ממשלת ישראל / Israel Government   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ': אכיפה בררנית היא רשע, וזה מה שקורה בשנים האחרונות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
ועדת הכלכלה החלה (יום ג', 4.7.23) להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ ישראל אייכלר וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק התקשורת על-מנת לאפשר למנויי שירות וציוד תקשורת, או קבוצת מנויים, להסכים להגביל או לחסום שירותים מסוימים, בהם חיוג למספרים מסוימים או לקבוצות מספרים וכן הגבלת קבלת שיחות ממספרים או קבוצות מספרם מסוימים.
04/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה המשותפת לוועדת החוקה והוועדה לביטחון לאומי סיימה (יום ב', 3.7.23) את הקראת סעיפי הצעת חוק העונשין (תיקון - הגדרת איום), התשפ"ג-2023, שיזם ח"כ יצחק קרויזר, לקריאות שנייה ושלישית.
04/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית (יום ג', 4.7.23) את הצעת החוק שדוחה את מועד בחירת הרבנים הראשיים לישראל. הצעת החוק קובעת כי כהונת שני הרבנים הראשיים לישראל תוארך עד לאפריל 2024 וכי הבחירות, שהיו אמורות להתקיים בעוד חודש, יידחו בחצי שנה. 52 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 29 שהתנגדו לה.
04/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 3.7.23) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ ינון אזולאי וח"כ רם בן ברק, לתקן את חוק הגנת הצרכן ולחייב את רשתות השיווק לסמן את ארץ הייצור של תוצרת חקלאית שאינה ארוזה. ההוראה לסמן את ארץ הייצור תחול על פירות וירקות טריים, מוצרי חלב, בשר טרי, צאן עופות ודגים שנמכרים. הסימון יהיה באופן בולט בצמוד לתוצרת החקלאית.
03/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן הודיע (יום ב', 3.7.23) כי בכוונתו להצביע עוד השבוע על הצעת חוק יסוד השפיטה - עילת הסבירות, לקריאה ראשונה. טרם נקבע מועד להצבעה.
03/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il